Xenos gaat plaats maken voor Casa

13-03-2018 15:51 64 berichten
De eerste vijftig Casa-winkels zullen aan het einde van dit jaar hun deuren openen. Daar is het filiaal van Xenos aan de Smedenstraat in Deventer er één van deze wordt Casa.

----------------------------------------------------------------------------------
Xenos verdwijnt. Jammer?
Ze hadden veel producten die de Action ook verkocht maar Action was goedkoper.
Ben benieuwd of Casa het wel kan overleven want het is van Blokker en lijkt op Xenos,wat is dan de meerwaarde?
Ik vind het wel jammer als de Xenos hier weg gaat. Ik koop er vaak fondant en andere taart benodigdheden. Thee, bakjes, decoratie. Ze hebben wat idee een beetje hetzelfde als Action maar de kwaliteit is wel anders. Ook zit er wel verschil in de decoratie bv.
Kom bij beide winkels wel.
Alle reacties Link kopieren
Xenos is ook van Blokker.

Ik ken Casa niet, Xenos kwam ik zelden, sommige dingen zijn daar wel fijn van, maar ik kom idd wel meer bij de Action, want die zit op fietsafstand, voor Xenos moet ik naar een andere plaats
Alle reacties Link kopieren
Ik kom niet vaak bij de xenos dus ik zal ze waarschijnlijk niet echt gaan missen. Al hoewel ze soms wel goede aanbiedingen op levensmiddelen hebben. Tegelijkertijd heb ik niet het idee dat Casa echt toevoeging gaat zijn. Als ik zo op de website kijk lijkt het een beetje op een combi tussen de woonspullen van de hema en de xenos.

Ik baal nog steeds dat mijn marskramer verbouwd is tot een blokker. In de nieuwe blokker is alles duur terwijl de marskramer gewoon basic wasrekken en waterknijpers en zo had.

Ik heb niet de indruk dat de veranderingen van de filialen van Blokker Holding echt een verbetering zijn. Voor mij in ieder geval niet.
Ik vind xenos wel leuk om rond te kijken maar ik koop er bijna nooit wat. Eigenlijk net als bij de V&D in het verleden... En de Blokker.... En de HEMA.... :roll:
He jammer! Ik kom er best vaak voor van alles en nog wat, ze hebben toch net wat leukere dingen dan Action
Alle reacties Link kopieren
Hmmm misschien nog even inslaan dan. Ik koop daar altijd deze mix en geen idee waar ze die nog meer hebben

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Casa website geweest en kreeg een ikea-erlebnis, dat is positief, negatief vind ik dat ze geen bijzondere kruidenierswaren, zoals de boemboes van xenos verkopen.
Ik: *doet oordopjes in* iedereen: 'hey, laten we een onnodig gesprek beginnen.'
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af in welk segment ze dan gaan zitten want ze moeten wel eerst een visie hebben welke doelgroep ze willen aanspreken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Xenos echt weg? Jammer. Wat ik bij de action en de blokker mis zijn de leuke bordjes, serviesjes, glaswerk en kaarsen ed. Gewoon de frobeltjes. Beetje hobo bohemian style dingen. Blokker en glaswerk is nul comma nul. De action vind ik toch wat andere spullen hebben.
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
13-03-2018 17:26
Xenos echt weg? Jammer. Wat ik bij de action en de blokker mis zijn de leuke bordjes, serviesjes, glaswerk en kaarsen ed. Gewoon de frobeltjes. Beetje hobo bohemian style dingen. Blokker en glaswerk is nul comma nul. De action vind ik toch wat andere spullen hebben.
Dan zit je bij de Casa wel goed, wat ik me kan herinneren uit mijn tijd in Belgie. Ik vond het altijd wel een leuke winkel.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
https://be.casashops.com/nl/

Even rondgekeken op hun site.
Tot nu toe niet enthousiast.
Alle reacties Link kopieren
Vroeger voordat Action er was kwam ik wel vaker bij Xenos; zo'n vier keer per jaar. Ik kocht er dan een rijstbollamp, een zoutlamp, een ijsboltang, een keuktentimer, spatdeksels en seizoenspullen zoals decoratievliegenzwammen in de herfst. En oh ja, slaapzakken en aluminiumonderleggers voor op de koude campingvloer tegen opkruipende kou.

Maar mede door Action die kleinere prijzen had kwam ik er minder en minder, en tenslotte hadden ze ook de winkel zodanig veranderd dat je alleen maar een vaste route kon lopen naar de kassa. En die weg was heel lang. Je kon niet even kortsluiten.

Dus omdat ik zo'n verplicht eind moest afleggen en niet "even vlug" meer kon gaan kijken kwam ik er tenslotte niet meer.

Maar vroeger in mijn jeugd was Xenos een revolutie in decoratie. Alles heel luchtig, vrolijk en ook redelijk goedkoop.
retrostar wijzigde dit bericht op 13-03-2018 18:37
7.79% gewijzigd
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Jammer!
Moet zeggen dat ik niet bepaald enthousiast word van hun site.
Alle reacties Link kopieren
:purple: :cry: ben serieus in de rouw, ben dol op xenos kan er heerlijk snuffelen
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
De Xenos is altijd zo'n heerlijk momentje van rust in de binnenstad. Je kunt lekekr tussen de nauwe paden slenteren zonder ook maar iemand tegen te komen. Misschien is dat wel het probleem....
AnAppleADay schreef:
13-03-2018 16:08
Hmmm misschien nog even inslaan dan. Ik koop daar altijd deze mix en geen idee waar ze die nog meer hebben

Afbeelding
Deze inderdaad, die is geweldig!
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
13-03-2018 16:08
Hmmm misschien nog even inslaan dan. Ik koop daar altijd deze mix en geen idee waar ze die nog meer hebben

Afbeelding
Deze webshop verkoopt het ook
https://www.desmaakbeleving.nl/a-385856 ... escription
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt mij geen best teken dat de familie Blokker die toko niet verkocht krijgt en het nu maar aan zichzelf verkoopt.. Ik dacht trouwens te lezen dat er wel een aantal Xenos winkels open blijft. Ik heb er een hard hoofd in, bij Casa gaat het ook helemaal niet zo vreselijk lekker, die hebben last van exact dezelfde concurrenten als de Xenos en Blokker.

Xenos vond ik vroeger een leuke winkel, ik heb daar nog best wat spullen gehaald toen ik op kamers ging wonen. Maar op een gegeven moment ben ik nogal afgeknapt omdat ze telkens dingen die in de folder stonden niet hadden, maar dan een week later wel maar voor een hogere prijs natuurlijk. Soms kreeg je dan wel een soort waardebon waarmee je het dan later alsnog voor de aanbiedingsprijs kon kopen maar ik was er op een gegeven moment wel klaar mee dat ik steeds voor de kat zijn viool naar die winkel ging. Tegenwoordig struin ik er af en toe nog eens doorheen als ik aan het winkelen ben maar ik koop er bijna nooit meer iets.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Ik vind de Xenos heel leuk. Een stuk sfeervoller dan de Action. Ik koop daar vaak feestartikelen als mijn dochters jarig zijn.
De Blokker vind ik duur en absoluut niks uitstralen. Ik ben heel benieuwd naar Casa.
Alle reacties Link kopieren
Als ik op de site van Casa kijk dan zie ik best wel dingen die ik zou kunnen kopen. Het probleem is alleen dat ik die al een tijdje geleden ergens anders heb gekocht en waarschijnlijk veel goedkoper. De zoveelste winkel met prullaria en meubels, voor mij voegt het niks toe.
Just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly
Alle reacties Link kopieren
Het noodgedwongen lange pad bij onze Xenos zorgt ervoor dat ik ‘m de laatste jaren oversla.
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
Ze verkopen van die leuke en lekkere glazen staven gevuld met kruiden voor 0,99 eurocent. Als je goed zoekt puur en zonder toevoegingen van zout ect.

Verder het servies zoals effen borden in diverse kleuren.

En bij de etenswaar soms wat leuke dingen. Zo lust man graag Reese snoep. Ook te koop bij Jamin, echter stuk duurder.

Een vriendin koopt er graag de pinatas. Veel keuze daar voor relatief leuk bedrag.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga de Xenos erg missen hoor. Ik kom daar wel regelmatig. Jammer. Van Casa had ik nog nooit gehoord. Zo heet toch ook de abortuskliniek?
Nou goed, ik heb even de site gekeken van CASA en ik ben niet echt onder de indruk. Die BASIC mandjes zijn voor 2 euro te koop bij de Action bv en daar voor 7 euro.
It's 5 o'clock somewhere
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
13-03-2018 16:08
Hmmm misschien nog even inslaan dan. Ik koop daar altijd deze mix en geen idee waar ze die nog meer hebben

Afbeelding
Oil & Vinegar of Dille & Kamille

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven