Nederland één van de gelukkigste landen.

16-03-2018 10:04 130 berichten
Alle reacties Link kopieren
En weer staat Nederland hoog in het lijstje van gelukkigste landen ter wereld, zo blijkt uit onderzoek.

We klagen met zijn allen wat af, maar toch zijn we in het algemeen erg gelukkig. Volgens wetenschappers komt dit vooral Door ons niveau van welvaart en de vrijheid die we hebben.

Ik kan me hier goed in vinden. Iedere keer als ik naar het buitenland ben geweest,dan ben ik toch weer blij dat mijn wieg hier heeft gestaan. Ik hoef me over financien weinig zorgen te maken: als ik morgen overreden wordt of een ernstige ziekte krijg dan is medische zorg gewaarborgd. Ook mijn vrije leven: ik ben een alleenstaande vrouw van 31. En ik leid mijn leven zoals ik wil. In menig ander land zou ik al lang uitgehuwelijkt zijn. Hier ben ik vrij in het leven dat ik leid.

Als het op geluk aankomt zou ik mijn leven een 9 geven. Ik ben gezond, doe werk wat ik leuk vind, financieel red ik me en ik kan doen wat ik wil.

Hoe zit het bij jullie? Welk cijfer geven jullie je geluksgevoel? En waarom denken jullie dat wij Nederlanders in het algemeen zo gelukkig zijn?
Alle reacties Link kopieren
Als ik zo op de social media kijk leven we in een 3e wereldland.

Ik heb eigenlijk alleen moeite met het weer in Nederland, heb genoeg gezien in andere landen waardoor ik Nederland erg waardeer.
Wat ik wel mis hier is ongerepte grote natuurgebieden, gezien hoe groot Nederland is, zal dat nooit gebeuren.
Dit is mijn motto
Alle reacties Link kopieren
Ja Nederland is behoorlijk dichtbevolkt. Mooie afgelegen gebieden hebben we niet echt.
zozoe schreef:
16-03-2018 10:07
Als ik zo op de social media kijk leven we in een 3e wereldland.

Ik heb eigenlijk alleen moeite met het weer in Nederland, heb genoeg gezien in andere landen waardoor ik Nederland erg waardeer.
Wat ik wel mis hier is ongerepte grote natuurgebieden, gezien hoe groot Nederland is, zal dat nooit gebeuren.
Hier sluit ik me bij aan.

Ik vind het goed dat iedereen hier recht heeft op zorg en dat die over het algemeen goed geregeld is.
mick87 schreef:
16-03-2018 10:09
Ja Nederland is behoorlijk dichtbevolkt. Mooie afgelegen gebieden hebben we niet echt.
En gelukkig verdienen we zoveel geld dat we drie keer per jaar op vakantie kunnen naar afgelegen gebied.
Alle reacties Link kopieren
mick87 schreef:
16-03-2018 10:09
Ja Nederland is behoorlijk dichtbevolkt. Mooie afgelegen gebieden hebben we niet echt.
Dat is dan overigens ook wel weer een van de gronden van onze welvaart: compact land, daardoor relatief goedkoop goede infrastructuur, etc.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
We hebben het hier heel goed, niemand hoeft dakloos te zijn of van de honger om te komen. Ik denk niet dat ze ergens ter wereld zoveel toeslagen hebben als bij ons.
Ik geef mijn leven een 8. Die 2 punten aftrek komen door chronische pijn.
ik geef mn bek ook maar een douw
Het is best makkelijk praten vanuit een positie waarin je een goede baan hebt, niet ziek bent en drie keer per jaar op vakantie kunt :)

Maar goed, in veel andere landen zijn zaken slechter geregeld. Dat klopt dan weer wel.
Ik weet dat Nederland niet mijn land is (als in, ik voel me er niet thuis ondanks dat ik 100% Nederlandse ben) en ik heb plannen om te emigreren, wat dat betreft ben ik hier niet gelukkig en wil ik hier weg. Aan de andere kant geeft Nederland mij wel mooi die kans om te emigreren en geeft het me alle dingen die ik nodig heb om ergens anders een goed leven te leiden, zoals een opleiding en vooral ook vrijheid (de vrijheid om die keuze te maken, de vrijheid om dit alleen te mogen doen zonder mannelijke "eigenaar"). Het feit dat ik in Nederland ben geboren en opgegroeid geeft mij een heel groot voordeel en een headstart wanneer ik ben geëmigreerd, en daar begin ik me steeds bewuster van te worden. Dat ik standaard als "goed" word gezien in een ander land, in plaats van mezelf eerst te moeten bewijzen en dan alsnog als "die buitenlander" te worden gezien.

Op dit moment zou ik mijn geluk een 7 geven, maar alleen omdat mijn leven nog niet volledig is opgebouwd: ik ben nog bezig met mijn studie, ik heb nog geen eigen huis, ik heb niet eens een rijbewijs en ik weet ook niet of ik die kan en mag halen (oogproblemen en een bril lost het niet op). Daarentegen ben ik wel gezond en ziet mijn toekomst er goed uit: binnenkort een diploma, door mijn Nederlandse achtergrond hopelijk gauw werk in het land waar ik heen wil, en geen dingen die eventueel problemen kunnen veroorzaken. Helemaal klaargestoomd voor het "echte" leven. :)
-Esmeralda- schreef:
16-03-2018 10:23
Het is best makkelijk praten vanuit een positie waarin je een goede baan hebt, niet ziek bent en drie keer per jaar op vakantie kunt :)

Maar goed, in veel andere landen zijn zaken slechter geregeld. Dat klopt dan weer wel.
Ook met een uitkering en de camping op Terschelling ben je nog altijd rijker dan 80% van de wereldbevolking.
Alle reacties Link kopieren
Maar anderen verwijten dat ze makkelijk praten is wel fijn voor wie zichzelf graag zielig vindt :idee:
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Madeliefjees schreef:
16-03-2018 10:19
Ik denk niet dat ze ergens ter wereld zoveel toeslagen hebben als bij ons.
Dat gaat ook steeds minder worden. Door de vergrijzing en toename van inwoners en de EU die regels oplegt.
Die welvaart wordt wel minder,alleen de belasting houdt het nu nog steeds op peil,maar dat kan ook niet zo eeuwig doorgaan.
Alle reacties Link kopieren
-Esmeralda- schreef:
16-03-2018 10:23
Het is best makkelijk praten vanuit een positie waarin je een goede baan hebt, niet ziek bent en drie keer per jaar op vakantie kunt :)

Maar goed, in veel andere landen zijn zaken slechter geregeld. Dat klopt dan weer wel.
Je hoeft geen topbaan te hebben om het hier gewoon prima te hebben.
En wat Youwish zegt.

Het constante geklaag irriteert me soms wel. Je mag in je handjes knijpen als je wieg hier gestaan heeft.
Alle reacties Link kopieren
Het enig wat in Nederland mijn geluksgevoel wat tempert is het weer.
Voor de rest vind ik Nederland een fijn land om in te wonen.
Alle reacties Link kopieren
Habbekratz schreef:
16-03-2018 10:28
Dat gaat ook steeds minder worden. Door de vergrijzing en toename van inwoners en de EU die regels oplegt.
Die welvaart wordt wel minder,alleen de belasting houdt het nu nog steeds op peil,maar dat kan ook niet zo eeuwig doorgaan.
En de benzine is ook steeds duurder. En de jeugd van tegenwoordig, schande! En echte winters hebben we ook al niet meer!
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
minnimouse schreef:
16-03-2018 10:29
Je hoeft geen topbaan te hebben om het hier gewoon prima te hebben.
En wat Youwish zegt.

Het constante geklaag irriteert me soms wel. Je mag in je handjes knijpen als je wieg hier gestaan heeft.
Inderdaad je hebt geluk gehad als je in Nederland geboren bent.
Het Nederlands paspoort staat hoog in de lijst om te hebben.
JollyRider schreef:
16-03-2018 10:30
En de benzine is ook steeds duurder. En de jeugd van tegenwoordig, schande! En echte winters hebben we ook al niet meer!

Vergeet de asielzoekers niet!
Alle reacties Link kopieren
YouWish schreef:
16-03-2018 10:31
Vergeet de asielzoekers niet!
En de terroristen!
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
16-03-2018 10:29
Je hoeft geen topbaan te hebben om het hier gewoon prima te hebben.
En wat Youwish zegt.

Het constante geklaag irriteert me soms wel. Je mag in je handjes knijpen als je wieg hier gestaan heeft.
Dat geklaag inderdaad, daar is een gemiddelde Nederlander heel erg bedreven in. Waarom is dat zo enorm aanwezig hier, ik heb dat nooit kunnen begrijpen.
Dit is mijn motto
Alle reacties Link kopieren
En de regen.
Alle reacties Link kopieren
zozoe schreef:
16-03-2018 10:32
Dat geklaag inderdaad, daar is een gemiddelde Nederlander heel erg bedreven in. Waarom is dat zo enorm aanwezig hier, ik heb dat nooit kunnen begrijpen.
Juist omdat we het zo goed hebben, denk ik.
Alle reacties Link kopieren
zozoe schreef:
16-03-2018 10:32
Dat geklaag inderdaad, daar is een gemiddelde Nederlander heel erg bedreven in. Waarom is dat zo enorm aanwezig hier, ik heb dat nooit kunnen begrijpen.
Omdat een hele groep mensen zichzelf vooral heel erg zielig vindt want ‘zij krijgen alles en wij niks’.
YouWish schreef:
16-03-2018 10:26
Ook met een uitkering en de camping op Terschelling ben je nog altijd rijker dan 80% van de wereldbevolking.
Ik zeg toch ook dat het hier beter geregeld is dan in veel andere landen.
Ik herken mezelf nooit zo in die onderzoeken. Ik ben al een jaar of 10 niet echt gelukkig. Heb soms wel geluksmomenten, of leuke dingen, maar mijn onderliggende gevoel is nooit echt gelukkig.

Een aantal onderdelen zijn afgelopen tijd verbeterd, maar ik geef mijn geluksgevoel alsnog een 5. Als ik het in perspectief zou zetten met bijvoorbeeld arme landen of mensen die het veel slechter hebben is dat eigenlijk een veel te laag cijfer, maarja, gevoel hè.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
16-03-2018 10:34
Omdat een hele groep mensen zichzelf vooral heel erg zielig vindt want ‘zij krijgen alles en wij niks’.
Dat bedoel ik, ze kijken niet naar wat ze wel hebben en krijgen maar leggen de nadruk op het verschil.
Dit is mijn motto

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven