Ontwikkeling 'mannenpil' weer stukje dichterbij

19-03-2018 20:55 29 berichten
"A contraceptive pill for men is a step closer to approval after early trials of a once-daily pill showed it to be safe and effective, according to researchers.

The new pill, known as DMAU for its chemical name, dimethandrolone undecanoate, is similar to the female birth control pill. It contains a combination of hormones – an androgen, like testosterone, and progestin – said the study's senior investigator, Dr. Stephanie Page, a professor of medicine at the University of Washington.

Taken daily, it could bring sperm count low enough so a man cannot get his partner pregnant."

De rest staat in het artikel hier: https://www.usnews.com/news/health-care ... -effective

Testosteron van de man wordt hier mee verlaagd volgens het artikel. Ik vind het nog al wat eigenlijk.

Zouden jullie (mannen) de mannenpil slikken, en aan de vrouwen: zouden jullie willen dat je vriend/man de pil voortaan slikt?

Mannenpil voor mij/mijn man?

Totaal aantal stemmen: 36

ja (44%)
nee (42%)
ja, beiden aan de pil (14%)
Alle reacties Link kopieren
Beiden aan de pil, dubbel zo veilig.
Internagelaktisch
Testosteron van de man wordt hier mee verlaagd

Nog lager? Dan ben ik een vrouw. :wtf:
Alle reacties Link kopieren
08-02-2017
In Amerika wordt verwachtingsvol gewerkt aan een mannelijke variant op ‘de pil’, meldt het Nederlands Dagblad.
De Amerikaanse Parsemus Foundation doet in samenwerking met de Universiteit van Californië in Berkeley onderzoek naar een mannelijke variant op 'de pil'. Het gaat om een gel die met een injectie wordt ingebracht in de zaadleider. De Vasalgel blokkeert de leider, waardoor de zaadcellen niet richting de penis kunnen stromen. Een injectie zou de vruchtbaarheid een paar jaar stopzetten. Bij een kinderwens wordt een andere injectie gegeven, die de Vasalgel oplost.

Konijnen en apen
Dat de wetenschappers verwachtingsvol zijn, heeft volgens het Nederlands Dagblad te maken met een nieuwe doorbraak: de Vasalgel blijkt niet alleen bij konijnen, maar ook bij resusapen te werken. Zestien apen kregen de gel ingespoten en werden voor minstens één paringsseizoen bij vruchtbare vrouwtjes opgesloten. Er ontstonden geen zwangerschappen, complicaties werden niet gevonden en de apen leken niet door te hebben dat ze onvruchtbaar waren. Wetenschappers durven het nu aan de Vasalgel dit jaar op mensen te testen. De stichting streeft ernaar het middel al in 2018 op de internationale markt te brengen. Doelstellingen zijn wereldwijde beschikbaarheid en een lage prijs.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou die gel een fijner idee vinden. Anders zou ik elke avond vragen " heb je je pil ingenomen ? "
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Maaique schreef:
19-03-2018 21:02
Beiden aan de pil, dubbel zo veilig.
Dan wordt er helemaal niet meer geneukt. Beiden een libido tot onder het vriespunt. :proud:
Gate_Keeper schreef:
19-03-2018 21:20
Dan wordt er helemaal niet meer geneukt. Beiden een libido tot onder het vriespunt. :proud:
Komen er ook geen kinderen van :P

dus zó werkt die pil dus..
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
19-03-2018 21:09
08-02-2017
. Het gaat om een gel die met een injectie wordt ingebracht in de zaadleider. De Vasalgel blokkeert de leider, waardoor de zaadcellen niet richting de penis kunnen stromen. Een injectie zou de vruchtbaarheid een paar jaar stopzetten. Bij een kinderwens wordt een andere injectie gegeven, die de Vasalgel oplost.





"Injectie & zaadleider" gaat veel klanten afschrikken schat ik zo.....
Zelf ga ik absoluut niet goed op de pil, dus het zou in theorie wel een uitkomst zijn. Maar ik ben een enorme controlfreak, dus zou dan alsnog elke dag er bovenop zitten of hij 'm wel neemt

Nou ja, ik plaats van dat ik 'm zelf neem leg ik 'm klaar voor hem, kan best. :P
RégineFilange schreef:
19-03-2018 21:26
Zelf ga ik absoluut niet goed op de pil, dus het zou in theorie wel een uitkomst zijn. Maar ik ben een enorme controlfreak, dus zou dan alsnog elke dag er bovenop zitten of hij 'm wel neemt

Nou ja, ik plaats van dat ik 'm zelf neem leg ik 'm klaar voor hem, kan best. :P
Doe dat alleen maar als je er zeer veel vertrouwen in hebt. :-D
Ik vind het prima. :sun:

Maar hoe moet dat dan op dit forum? Dan kunnen vrouwen niet meer tegen elkaar zeggen dat ze expres zwanger zijn geworden en dat mannen willoze slachtoffers zijn.
Moeten ze wel beiden de pil nemen, dan kan de ander hem/haar er tenminste niet inluizen. Ongelukjes worden wel minder met 'n beetje mazzel want als zij 'm vergeet heeft hij z'n bescherming nog. Zou ook wel voor die gel gaan, want vergeten te slikken zit in een heel klein hoekje.
Leuk misschien als je een vaste partner hebt. Voor een ONS zou ik er niet op vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Prima. Ieder verantwoordelijk voor de eigen contraceptie. Kunnen mannen straks niet meer zeggen d t ze "erin geluisd" zijn.

Verder zie ik weinig verschil met nu, want geen vrouw die bij haar volle verstand is zal erop vertrouwen dat de man zijn pil ingenomen heeft. De gevolgen zijn voor haar namelijk wel iets groter dan voor hem, als er toch een zwangerschap tot stand komt.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Ik vind de pil nemen wel fijn omdat ik zo ook mijn menstruatie kan controleren dus ik zou hem sowieso blijven slikken.
Dubbele bescherming is wat mij betreft niet nodig. Ik wil opzich nog geen kinderen op het moment maar als het toch gebeurt dan is het wel welkom.

Als je geen vaste lange relatie hebt zou ik er al helemaal niet op vertrouwen want als vrouw ben je dan toch degene die de gevolgen moet ondergaan,
Alle reacties Link kopieren
Kan me trouwens we voorstellen dat een man zonder vaste relatie hier toch voor gaat, inderdaad uit angst dat de vrouw (bewust of onbewust) niet zorgvuldig is.
AnAppleADay schreef:
21-03-2018 14:43
Kan me trouwens we voorstellen dat een man zonder vaste relatie hier toch voor gaat, inderdaad uit angst dat de vrouw (bewust of onbewust) niet zorgvuldig is.
dat zou dan wel en en worden. Ook een condoom tegen soa's. (Wat ben ik toch blij met mijn vaste relatie ;-) )
Ik wil voor mijn ac niet op een ander vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
merano schreef:
20-03-2018 10:04
Prima. Ieder verantwoordelijk voor de eigen contraceptie. Kunnen mannen straks niet meer zeggen d t ze "erin geluisd" zijn.

Verder zie ik weinig verschil met nu, want geen vrouw die bij haar volle verstand is zal erop vertrouwen dat de man zijn pil ingenomen heeft. De gevolgen zijn voor haar namelijk wel iets groter dan voor hem, als er toch een zwangerschap tot stand komt.
Maar in dat geval kun je de man dus wel degelijk verantwoording geven. Had je geen kind gewild? Dan had je die pil maar moeten slikken.
nina1966 schreef:
21-03-2018 15:05
Maar in dat geval kun je de man dus wel degelijk verantwoording geven. Had je geen kind gewild? Dan had je die pil maar moeten slikken.
En daarmee verandert de situatie dus voor geen ene fuck.
Nee, hier zou die niet komen. Wij gebruiken nu condooms en dat gaat prima. Aangezien ik dan de baby 9 maanden mag dragen dan voorkom ik dat liever zelf. Baas in eigen buik enzo.

Ik weet ook niet of man 'em zo trouw zou slikken, iedere dag. Hij kan soms een beetje verstrooid zijn. Ik wil ook niet zo'n zeikwijf worden die iedere avond in de badkamer d'r hoofd om de deur steekt met de mededeling: 'Heb je 'em al gepakt, schat?'
Alle reacties Link kopieren
Moiren’ schreef:
21-03-2018 14:59
Ik wil voor mijn ac niet op een ander vertrouwen.
Maar de man moet dat nu wel. Het is toch fijn als hij dat ook niet meer hoeft.
nina1966 schreef:
21-03-2018 15:34
Maar de man moet dat nu wel. Het is toch fijn als hij dat ook niet meer hoeft.
Dat is dan toch zijn beslissing?
Maar als hij zegt de mannenpil te slikken stop ik echt niet met mijn ac.

Dat zou ik hooguit na een sterilisatie doen.
Alle reacties Link kopieren
ouwewijsneus schreef:
21-03-2018 15:15
En daarmee verandert de situatie dus voor geen ene fuck.
Natuurlijk wel. Nu kan de man financieel verantwoordelijk gesteld worden terwijl "zij" echt heel echt aan de pil was. Nu kan hij de pil slikken waardoor het voor hem ook een stukje zekerder word.
Nu vind ik het niet kunnen dat verplichte dokken als je een vrouw zwanger schopt Zij wil toch een kind? Dan hoeft de man daar niet voor op te draaien (mijn opinie) Als hij straks ook makkelijk maatregelen kan nemen dan is het idd ook zíjn verantwoording.

Btw mijn nicht is echt heel echt door de pil zwanger geworden. Na de tweede wilden ze dat hij gesteriliseerd werd maar dat mocht niet ivm te jonge leeftijd. Na nr3! met 20 jaar mocht het uiteindelijk toch.
Het gaat heel erg goed maar ze hadden het liever anders gedaan :D
Sophiever schreef:
20-03-2018 04:29
Ik vind het prima. :sun:

Maar hoe moet dat dan op dit forum? Dan kunnen vrouwen niet meer tegen elkaar zeggen dat ze expres zwanger zijn geworden en dat mannen willoze slachtoffers zijn.

Andersom kan het je als vrouw dan overkomen dat jij denkt dat jullie in goed overleg aan je kinderwens werken maar de man (die eigenlijk toch wat terugschrikt voor kinderen) stiekem de pil neemt...

Ik ken meerdere stellen waarbij de man geen initiele kinderwens had en hij terughoudend en moeizaam overstag ging, meestal doordat vrouwlief uiteindelijk zei: “prima dat jij geen kinderen wil maar dan mag je een condoom gebruiken want ik stop met de pil”.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven