Te dik, dus geen respect?

06-04-2018 18:59 117 berichten
https://nos.nl/artikel/2226104-geen-dik ... lakte.html

Omdat sommige leden van de vereniging te zwaar zijn, mogen ze niet meer in het erepeleton plaatsnemen. Want, zo stelt het bestuur, moet het peleton respect uitstralen en blijkbaar kan dat niet als je te dik bent.

Dat iets mooier oogt, kan ik inkomen. Maar dat het niet respectvol is als je tw zwaar bent, daar zakt mijn broek vanaf. Ook dat er mensen zijn die echt gaan klagen...ik kan er met mijn pet niet bij.

Wat vinden jullie hiervan?
Volslagen idioot!
Alle reacties Link kopieren
Wie bepaalt wanneer je te dik bent?
.
Alle reacties Link kopieren
Erg onzinnig
Alle reacties Link kopieren
Het leidt af??? Dan kunnen ze de andere mensen ook wel naar huis sturen. Iedereen heeft wel iets wat kan afleiden. Echt te bizar voor woorden dit.
En ik vraag me ook af of ze wel echt klachten van het publiek hebben gehad. Waarschijnlijk gewoon een stompzinnig idee van het bestuur.
Alle reacties Link kopieren
Dikke vinger konden ze van mij krijgen.
bethweeter schreef:
06-04-2018 19:05
Het leidt af??? Dan kunnen ze de andere mensen ook wel naar huis sturen. Iedereen heeft wel iets wat kan afleiden. Echt te bizar voor woorden dit.
En ik vraag me ook af of ze wel echt klachten van het publiek hebben gehad. Waarschijnlijk gewoon een stompzinnig idee van het bestuur.
Dit. 'Mensen die naar de tv kijken klagen erover'. Ik kan me echt niet voorstellen dat er mensen naar dodenherdenking kijken en dan denken, 'goh die is dik zeg. Ik ga klagen'. Ontzettend asociaal dit.
Alle reacties Link kopieren
Secretaris Wendy Broer zegt dat het niet mooi oogt.
Hier een foto van Wendy Broer.

Afbeelding
Tja mensen met een gezicht vol piercings en tattoos zouden ook afleiden. Nu kijk ik het nooit en heb ook geen idee verder, maar iemand op eigen keuzes aanspreken vind ik geen discriminatie of iets om schande van te spreken verder.
Alle reacties Link kopieren
Kasboom schreef:
06-04-2018 19:10
Dit. 'Mensen die naar de tv kijken klagen erover'. Ik kan me echt niet voorstellen dat er mensen naar dodenherdenking kijken en dan denken, 'goh die is dik zeg. Ik ga klagen'. Ontzettend asociaal dit.

Ik geloof hier ook geen snars van. Weekje te laat met 1 april ofzo? :|
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
Die erewacht bestaat meestal en vooral uit senioren, die soms inderdaad een beetje zwaar zijn, maar dat hoort niet uit te maken. Zij zijn geen onderdeel van de krijgsmacht en hoeven dus niet fit en slank en jong te zijn. Vaak zijn het mensen die de oorlog nog meegemaakt hebben (ook al wordt hun aantal nu snel kleiner) en staan ze daar uit respect voor de mensen die hun leven gegeven hebben. De maat van hun broekband vind ik dan totaal irrelevant.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
06-04-2018 19:24
Die erewacht bestaat meestal en vooral uit senioren, die soms inderdaad een beetje zwaar zijn, maar dat hoort niet uit te maken. Zij zijn geen onderdeel van de krijgsmacht en hoeven dus niet fit en slank en jong te zijn. Vaak zijn het mensen die de oorlog nog meegemaakt hebben (ook al wordt hun aantal nu snel kleiner) en staan ze daar uit respect voor de mensen die hun leven gegeven hebben. De maat van hun broekband vind ik dan totaal irrelevant.
Inderdaad, doet er niks toe.
Kasboom schreef:
06-04-2018 19:10
Dit. 'Mensen die naar de tv kijken klagen erover'. Ik kan me echt niet voorstellen dat er mensen naar dodenherdenking kijken en dan denken, 'goh die is dik zeg. Ik ga klagen'. Ontzettend asociaal dit.
Het zal je verbazen. Ik woon in een wijk waar ik eens in een kwartaal een blaadje krijg over wat er allemaal 'verbetert' is in de wijk met voor en na foto's. Een stoeptegel waar teveel grassprietjes tussenuit steken. :roll:
Dat kaliber mensen klaagt ook over te dikke eresoldaten bij de herdenking.
LadyMadonna schreef:
06-04-2018 19:13
Secretaris Wendy Broer zegt dat het niet mooi oogt.
Hier een foto van Wendy Broer.

Afbeelding
Wendy heeft zichzelf buitengesloten?
Alle reacties Link kopieren
Wat een raar verhaal. Dat is gewoon discriminatie. En die Wendy is zelf geen feest voor het oog om naar te kijken.
Kasboom schreef:
06-04-2018 19:10
Dit. 'Mensen die naar de tv kijken klagen erover'. Ik kan me echt niet voorstellen dat er mensen naar dodenherdenking kijken en dan denken, 'goh die is dik zeg. Ik ga klagen'. Ontzettend asociaal dit.
Eens.
Ik dacht eerst aan een verlate 1 april grap, maar helaas.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat om het uniforme karakter van een peloton.
We should have each other with cream.
catskin schreef:
06-04-2018 19:50
Het gaat om het uniforme karakter van een peloton.
Ieder mens is uniek, dus dit slaat nergens op.

Tenzij je zo'n peleton met een stel robots organiseert.
Als er bij darten, wielrennen of de formule 1 een huldiging is, dan kiezen ze ook geen lelijke en/of dikke mensen uit. Die mensen worden geselecteerd op hun schoonheid. Is dat dan ook discriminatie? En is dat erg?

De mensen bij deze gelegenheid moeten iets van waardigheid, respect uitstralen naar de slachtoffers. Als je dan heel dik bent, dan misstaat dat nogal. Het trekt de aandacht naar het verkeerde.

Ik snap het wel.
Alle reacties Link kopieren
Tornacense schreef:
06-04-2018 19:51
Ieder mens is uniek, dus dit slaat nergens op.

Tenzij je zo'n peleton met een stel robots organiseert.
Ze horen als één lichaam te bewegen, waarbij het uiterlijk van een individu niet hoort af te leiden. Vind de vergelijking met robots goed.
We should have each other with cream.
Ik hoop overigens dat - al is het er maar 1 - er protest komt vanuit het peleton zelf.

Dat er desnoods 1 "slank" iemand dit ook klinkklare onzin vindt en uit protest zijn aanwezigheid afzegt.

Zetten ze maar een robot in zijn plaats als dat er dan zoveel beter uit ziet.
Lil0u schreef:
06-04-2018 19:51
Als er bij darten, wielrennen of de formule 1 een huldiging is, dan kiezen ze ook geen lelijke en/of dikke mensen uit. Die mensen worden geselecteerd op hun schoonheid. Is dat dan ook discriminatie? En is dat erg?

De mensen bij deze gelegenheid moeten iets van waardigheid, respect uitstralen naar de slachtoffers. Als je dan heel dik bent, dan misstaat dat nogal. Het trekt de aandacht naar het verkeerde.

Ik snap het wel.
Wat een aparte vergelijking.
catskin schreef:
06-04-2018 19:50
Het gaat om het uniforme karakter van een peloton.

Eng, lijkt Noord-Korea wel.
Yakatani schreef:
06-04-2018 18:59
https://nos.nl/artikel/2226104-geen-dik ... lakte.html

Omdat sommige leden van de vereniging te zwaar zijn, mogen ze niet meer in het erepeleton plaatsnemen. Want, zo stelt het bestuur, moet het peleton respect uitstralen en blijkbaar kan dat niet als je te dik bent.

Dat iets mooier oogt, kan ik inkomen. Maar dat het niet respectvol is als je tw zwaar bent, daar zakt mijn broek vanaf. Ook dat er mensen zijn die echt gaan klagen...ik kan er met mijn pet niet bij.

Wat vinden jullie hiervan?
Absurd, kan me niet voorstellen dat dit echt is.
Alle reacties Link kopieren
Lil0u schreef:
06-04-2018 19:51
Als er bij darten, wielrennen of de formule 1 een huldiging is, dan kiezen ze ook geen lelijke en/of dikke mensen uit. Die mensen worden geselecteerd op hun schoonheid. Is dat dan ook discriminatie? En is dat erg?

De mensen bij deze gelegenheid moeten iets van waardigheid, respect uitstralen naar de slachtoffers. Als je dan heel dik bent, dan misstaat dat nogal. Het trekt de aandacht naar het verkeerde.

Ik snap het wel.
Dat is commercie, die modellen staan daar niet vanuit de goedheid van hun hart en organiseren ook niet vrijwillig zaken rondom het sportevenement verder.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven