Bye bye Facebook event.

11-04-2018 14:29 242 berichten
https://youtu.be/ysa-SzNepsA

Filmpje van zondag met Lubach; bye bye Facebook

Wie doet er mee?
Zou hij het echt doen vanavond?

Ik vind het bvb wel te ver gaan dat Facebook de verzekeringen wilde inkijken of zoiets om beter af te kunnen stemmen...
Wat vinden jullie te ver gaan en waarom?

Doe jij mee?

Totaal aantal stemmen: 91

Ik doe mee nu ik weet hoe het zit, want dit gaat te ver (18%)
Ik doe niet mee, want dit soort dingen houdt je toch (45%)
Ik doe niet mee, want ik wil/kan Facebook echt niet missen (21%)
Ik doe niet mee, want ze mogen alles van me weten (5%)
Ik doe mee, want ik vind Lubach zo grappig (1%)
Ik doe niet mee, want die Lubach lult maar wat (10%)
Alle reacties Link kopieren
Had FB jouw data doorverkocht? Kun je checken.
(mijne niet)
Alle reacties Link kopieren
Als mensen Facebook op willen geven, moeten ze dat vooral doen. Ik zie niet in waarom dat meestal gecombineerd wordt met een soort evangelie.
Flauwekul, opgeklopte hype. Alsof je privacy ineens weer in orde is als je met Facebook stopt. Je gegevens zijn toch allang naar derden doorverkocht. Als je wil dat er helemaal niets van je op het net te vinden is, moet je dus niet internetten, niet googelen, niet whatsappen, niet instagrammen.

Zolang je FB niet als nieuwsbron gebruikt maar gewoon als platform om met anderen in contact te blijven en een paar handige apps als Ghostery installeert, is er weinig aan de hand. En natuurlijk moet je zelf oppassen wat je online plaatst.
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
11-04-2018 14:32
Ik zie niet in waarom dat meestal gecombineerd wordt met een soort evangelie.
Lubach is zeer gelovig opgegroeid, dat krijg je nooit meer helemaal uit een mens
lilalinda wijzigde dit bericht op 11-04-2018 14:34
7.07% gewijzigd
O Ja, nu weet ik het weer: Facebook vraagt patiëntendossiers op...
lilalinda schreef:
11-04-2018 14:32
Had FB jouw data doorverkocht? Kun je checken.
(mijne niet)
Ik zou niet weten hoe ik zoiets kan checken.
Arjen gaat 't wel doen.

Ik vind het onzin. En een beetje jammer van Arjen. Maar voor iedereen die gaat opzeggen: zwaai zwaai, doei.
Alle reacties Link kopieren
shisha schreef:
11-04-2018 14:35
Ik zou niet weten hoe ik zoiets kan checken.
google even, dan kom je op een tooltje binnen facebook
Alle reacties Link kopieren
Allemaal Heintjes. Over een tijdje zijn ze weer terug.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
11-04-2018 14:41
Allemaal Heintjes. Over een tijdje zijn ze weer terug.
Inderdaad. Vandaar ook dat prediken. Veels te bang dat je dan als Facebookquitter leuke facebookposts misloopt. :idee:
Ik vind het helemaal geen onzin en vind het triest hoe makkelijk er tegenwoordig over onze privacy word gedacht. Het is toch te gek voor woorden dat onze online activiteit word geanalyseerd en er daarop nep nieuws word ingezet om ons van dingen te overtuigen.

En dat één bedrijf letterlijk alles van je weet. Waar je bent, wat je leuk vind, waar je voor staat, wat je koopt en wat je bespreekt met familie leden via privé berichten.

Maar goed ik ben er nog niet helemaal uit of ik het ga verwijderen. Ik ben wel van plan om mijn Facebook leeg te maken. En ik ben mij ervan bewust dat Google nóg meer van mij weet, en ik heb zelfs een heel leven aan foto’s in hun cloud staan en mail via hun. Maar ik hoop ergens dat zij zich nog net wat meer aan de regels houden dan Facebook. Al is dat misschien naïef?
Alle reacties Link kopieren
Ik verwijder facebook nog niet, omdat ik het een beetje eng vind, dan heb ik helemaal geen social media meer. (geen insta, snapchat of iets in die richint, ook geen linked-in meer) Mag dat ook als rede? :-D
The best way to get along with people is to expect them not to like you
Alle reacties Link kopieren
Op mijn FB staat helemaal niets wat niet de hele godganse wereld mag weten .
Ik deel geen geheimen of vertrouwelijkheden.

En als FB 'ziet' dat ik zee- een strandfoto's plaats dan krijg ik vliegreclames in beeld. So fucking what.

En als ik een foto van eten plaats, dan krijg ik misschien wel kookdingen in beeld.

Ik schiet uit mijn verschoning van angst.
Alles komt goed, alleen de rest niet
yasmijn schreef:
11-04-2018 15:00
Op mijn FB staat helemaal niets wat niet de hele godganse wereld mag weten .
Ik deel geen geheimen of vertrouwelijkheden.

En als FB 'ziet' dat ik zee- een strandfoto's plaats dan krijg ik vliegreclames in beeld. So fucking what.

En als ik een foto van eten plaats, dan krijg ik misschien wel kookdingen in beeld.

Ik schiet uit mijn verschoning van angst.
Facebook volgt dus ook je privé gesprekken, met je telefoon
Alle reacties Link kopieren
Ik snap de ophef niet zo, alsof dit een verrassing is.
Het meest debiele is als mensen met veel poeha stoppen met facebook maar wel doorgaan op instagram en/of whatsapp.
Plaats dan gewoon niks wat je niet openbaar wilt hebben.
Alle reacties Link kopieren
Het is zeker geen onzin, want het is natuurlijk van den gekke hoeveel FB van je weet, bijhoudt en gebruikt en op hoeveel andere plekken ze je ook nog blijven volgen. Daarom begrijp ik de stap om Facebook te verlaten heel goed. Ik denk dat je het vooral ook als gebaar moet zien, want hoe kun je anders aangeven dat je hier niet van gediend bent?
Ze voelen het al warm onder de voeten worden, want FB heeft het Bye Bye-evenement al 'verstopt': je kunt het via de FB-zoekfunctie niet meer vinden (maar nog wel via Lubach zelf, of vrienden die zich al hadden aangemeldt).

Ik vraag me wel af waarom mensen het dan niet 'meteen' gewist hebben en nu per se moeten wachten tot Arjan Lubach vertrekt. (Meteen staat tussen aanhalingstekens, want je account bestaat gewoon nog 14 dagen nadat je aangeeft het te willen wissen.)
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
shisha schreef:
11-04-2018 15:03
Facebook volgt dus ook je privé gesprekken, met je telefoon
die van mij zijn echt niet interessant genoeg hoor
[quote=AnAppleADay post_id=28372454 time=1523451950 user_id=155439]
Ik snap de ophef niet zo, alsof dit een verrassing is.
Het meest debiele is als mensen met veel poeha stoppen met facebook maar wel doorgaan op instagram en/of whatsapp.
Plaats dan gewoon niks wat je niet openbaar wilt hebben.
[
/quote]

Het gaat dus niet alleen om dingen die je zelf deelt; Facebook volgt álles van je op internet.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
11-04-2018 15:05
Ik snap de ophef niet zo, alsof dit een verrassing is.
Het meest debiele is als mensen met veel poeha stoppen met facebook maar wel doorgaan op instagram en/of whatsapp.
Plaats dan gewoon niks wat je niet openbaar wilt hebben.
Ik begrijp wel dat mensen niet wisten dat Facebook hun gesprekken op messenger kon inzien, en andere privé-informatie van de mobiel waar de FB-app op staat. En inderdaad, dat ze je echt overal op het internet volgen.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
AnAppleADay schreef:
11-04-2018 15:05
Ik snap de ophef niet zo, alsof dit een verrassing is.
Het meest debiele is als mensen met veel poeha stoppen met facebook maar wel doorgaan op instagram en/of whatsapp.
Plaats dan gewoon niks wat je niet openbaar wilt hebben.
Facebook volgt en verzamelt ook al je surfgedrag, ook zelfs als hun icoontje niet te zien is, op elke pagina waar je maar komt, dus het gaat zeker niet alleen maar om wat je zelf deelt.
Alle reacties Link kopieren
shisha schreef:
11-04-2018 15:08
Mijn baas ook, dan liever facebook.
Alle reacties Link kopieren
shisha schreef:
11-04-2018 15:11
Facebook volgt en verzamelt ook al je surfgedrag, ook zelfs als hun icoontje niet te zien is, op elke pagina waar je maar komt, dus het gaat zeker niet alleen maar om wat je zelf deelt.
en hoe erg is dat??
DG2015 schreef:
11-04-2018 15:08
Ik begrijp wel dat mensen niet wisten dat Facebook hun gesprekken op messenger kon inzien, en andere privé-informatie van de mobiel waar de FB-app op staat. En inderdaad, dat ze je echt overal op het internet volgen.
Volgens mij was het niet eens alleen op Messenger, maar via je telefoonnummer ook zelfs van je gewone telefoongesprekken, maar dat weet ik niet zeker.
Alle reacties Link kopieren
Dit kwam ik net tegen op facebook:

QUITTING FACEBOOK
Is the new adult version of
running away from home.
We all know you’re doing it for attention,
and we all know that you’ll be back.
Alles komt goed, alleen de rest niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven