Jimmy Kimmel neemt accent Melania trump op de hak

11-04-2018 18:28 19 berichten
Zojuist kwam dit ter sprake, Jimmy Kimmel grapt over het accent van Melania Trump. Nu is dit natuurlijk satire maar veel mensen in Amerika en Slovenië zijn erg boos.

Persoonlijk vind ik dit nogal overtrokken, zee heeft, ondanks dat ze al meer dan 20 jaar in Amerika woont een behoorlijk dit accent. Een plagerijtje moet kunnen vind ik, zelfspot vind ik belangrijk en juist dit soort dingen maken een mens uniek. Wat ik overigens niet begrijp is dat ze al dat geld hebben en ze zelf niet al spraakles heeft genomen om haar accent aan te passen, zeker als vrouw van de president. Maar goed, dat doet in deze totaal niet ter zake.

Al met al vind ik de boze reacties nogal overtrokken, wat vinden jullie?

https://www.youtube.com/watch?v=EfjtBa3INBw
Tja , Amerika.
Accenten worden toch voortdurend nagedaan? Hier ook: maxima, Claus, Bernhard etc. Vind het niet zo schokkend.
Waarom zou ze spraakles moeten nemen? Ze is prima te begrijpen.
Er zijn genoeg heel goede, heel harde grappen te maken over Trump, ik vind het accent van zijn vrouw dan een zwaktebod.
En ik heb echt een zwak voor Engels met zo'n accent. Komt van actiefilms uit de jaren tachtig.
Alle reacties Link kopieren
Het is wel ff wat meer dan alleen haar accent op de hak nemen hé. En buiten dat, er zijn er veel meer met veel zwaardere accenten. De gabor zussen, daar was het sexy van. Ivana trump, toen was het ook nog sexy En nu ineens raar? Kom op zeg. Wanneer stoppen ze nou eens met dat ontzettend dik opgelegde zwartmaken in de media. Of trump nou goed of slecht is ik vind het altijd maar de lelijkste foto plaatsen en het "nieuws' zo grotesk mogelijk brengen wel een echt zwakte bod hoor.
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
11-04-2018 20:21
Het is wel ff wat meer dan alleen haar accent op de hak nemen hé. En buiten dat, er zijn er veel meer met veel zwaardere accenten. De gabor zussen, daar was het sexy van. Ivana trump, toen was het ook nog sexy En nu ineens raar? Kom op zeg. Wanneer stoppen ze nou eens met dat ontzettend dik opgelegde zwartmaken in de media. Of trump nou goed of slecht is ik vind het altijd maar de lelijkste foto plaatsen en het "nieuws' zo grotesk mogelijk brengen wel een echt zwakte bod hoor.
Dit en @GinnyJones dit vind ik geen plagerijtje meer
Alle reacties Link kopieren
Trouwens leuk accent heeft ze!
nina1966 schreef:
11-04-2018 20:21
Het is wel ff wat meer dan alleen haar accent op de hak nemen hé. En buiten dat, er zijn er veel meer met veel zwaardere accenten. De gabor zussen, daar was het sexy van. Ivana trump, toen was het ook nog sexy En nu ineens raar? Kom op zeg. Wanneer stoppen ze nou eens met dat ontzettend dik opgelegde zwartmaken in de media. Of trump nou goed of slecht is ik vind het altijd maar de lelijkste foto plaatsen en het "nieuws' zo grotesk mogelijk brengen wel een echt zwakte bod hoor.

O maar Trump met zijn achterlijke gedrag mogen ze van mij niet zwart genoeg maken, maar laat Melania er lekker buiten.

Al vond ik sommige tweets over de kerst- en paasversiering dan weer wel grappig.
Alle reacties Link kopieren
Als het accent van een Afro Amerikaan wordt nagedaan volgt al gauw de beschuldiging van blackface.

Familie Trump is vogelvrij, maar goed het is ook een vreemde familie :mrgreen:
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Waarom zou ze aan haar accent moeten werken? Er zijn mensen die het storend vinden en mensen die het juist heel charmant vinden en alles wat je nog meer kunt verzinnen. Ze spreekt verstaanbaar Engels, lijkt me meer dan voldoende.

Daarnaast heeft Kimmel gisteren al zijn excuses aan Melania aangeboden. Hij gaf toen al aan dat hij gek is op die kibbelpartijtjes, maar dat het niet oké was om Melania te gebruiken. Trump zelf heeft hij geen moeite mee om op de hak te nemen, maar zoals hij aangaf: Melania heeft al meer dan genoeg aan haar hoofd en hoeft niet de dupe te worden van haar man!
Voor de duidelijkheid, van mij hoeft ze helemaal niets, ze moet dat helemaal zelf weten. Echter schijnt ze er zelf mee te zitten, dat is ooit in een documentaire ter sprake gekomen. Daarom snap ik niet dat dat ze er niets aan doet als ze er zelf zo mee zit.

Persoonlijk ben ik van mening, zoals ik al zei, dat ze het juist moet omarmen en zien als iets dat haar uniek maakt. Maar ik blijf van mening dat ze er tegen moet kunnen wanneer iemand er een grap over maakt. Als je kijkt naar Ellen Degeneres en Sofia Vergara, die heeft ook (nep of echt) een enorm zwaar accent, maar lacht er zelf het hardst om, en ook om Ellen, die haar graag op een leuke manier afzeikt hiermee.

Maar goed, zoveel mensen zoveel meningen..
Pas geleden nog bij DWDD. Lachen om Chinees accent was racisme.
Alle reacties Link kopieren
GinnyJones schreef:
12-04-2018 02:33
Maar ik blijf van mening dat ze er tegen moet kunnen wanneer iemand er een grap over maakt.
Maar goed, zoveel mensen zoveel meningen..
Vind je het grappig als mensen belachelijk worden gemaakt?.
Gisselle schreef:
12-04-2018 09:35
Vind je het grappig als mensen belachelijk worden gemaakt?.
Tja, de ene kan tegen dit soort humor en noemt het persiflage of zo en de andere noemt het belachelijk maken...

Ginny wat betreft Sofia en Ellen, dat zijn privé hele goede vriendinnen heb ik begrepen. Sofia heeft er idd heel bewust voor gekozen om haar accent zo te laten. Dat heeft haar behoorlijk wat rollen gekost, maar die dame staat er gewoon voor en maakt er dus gebruik van.
Alle reacties Link kopieren
Vind het Amerikaanse accent veel erger met die vreselijke r..
Geef mij maar Engels of Australiers ;)
Tja, waarom zou je er geen grappen over mogen maken.
Alle reacties Link kopieren
Is dit actueel? Er wordt al jaren met haar accent gespot.
Alle reacties Link kopieren
Niks mis mee met dat accent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven