Syrië

14-04-2018 10:26 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vannacht zijn verschillende doelen in Syrië gebombardeerd Door Amerika, Frankrijk en Groot-Brittannië. Dit als vergeldingactie voor de chemische aanval van vorige week. Deze aanval werd volgens bronnen uitgevoerd door Assad.

Rusland, een belangrijke bondgenoot van diezelfde Assad, is woedend over de tegenaanvallen van vannacht. En zij dreigen nu ook weer met tegenaanvallen.

Waar gaat dit heen? En wat moeten we nu eigenlijk geloven? Is Amerika weer moedwillig de gemoederen aan het laten oplopen om oorlogje te kunnen spelen en geld te verdienen? Is die chemische aanval wel echt Door Assad gedaan ? Wat moeten wij als gewone burgers hier nou eigenlijk van denken ? Wat is goed en wat Is slecht?

Ik weet het allemaal niet meer. Het enige wat ik weet: arme arme mensen in Syrië. Wanneer houdt het eens een keer op.
Precies dezelfde vragen als jij. Ik wil er eigenlijk niet eens over nadenken, stelletje eikels, allemaal.

Arme mensen daar inderdaad :-(
Alle reacties Link kopieren
Ik ga er, los van Amerika, toch vanuit dat Engeland en Frankrijk niet zomaar actie ondernemen als ze geen sterke aanleiding hebben dat er gifgasaanvallen gebruikt zijn.
Als je die beelden steeds ziet op tv, verschrikkelijk, daar moet toch iemand ingrijpen?
Ik begrijp niet dat Rusland Assad maar blijft steunen en blijft bewapenen..
Maar het is wel erg spannend aan het worden allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Wie is nou de goede en slechte in dit verhaal? Ik weet het niet. En waarschijnlijk ligt de waarheid ergens in het midden.
Amerika speelt met vuur. Dit is echt enorm onverstandig. Rusland moet je niet uitdagen. Iets wat iedereen weet op Trump na. Ik maak me ook echt zorgen. Had het er vorig jaar al over toen hij president werd, dat hij geheid een nieuwe wereldoorlog zou veroorzaken. Nou ja dit is dus de eerste zet.
Alle reacties Link kopieren
Madrid87 schreef:
14-04-2018 10:35
Amerika speelt met vuur. Dit is echt enorm onverstandig. Rusland moet je niet uitdagen. Iets wat iedereen weet op Trump na.

Her lijkt me erg sterk dat de hele achterban/adviseurs/onderzoekers van Trump zeggen ‘niet doen’ en dat hij in zijn eentje beslist ‘wel doen’. En dat Engeland en Frankrijk dat blindelings volgen. En dat andere landen die de actie ondersteunen ook allemaal zelf niet nadenken.
Trump is machtig, maar ook niet zó machtig.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Madrid87 schreef:
14-04-2018 10:35
Amerika speelt met vuur. Dit is echt enorm onverstandig. Rusland moet je niet uitdagen. Iets wat iedereen weet op Trump na. Ik maak me ook echt zorgen. Had het er vorig jaar al over toen hij president werd, dat hij geheid een nieuwe wereldoorlog zou veroorzaken. Nou ja dit is dus de eerste zet.
Anderzijds: als dat met die chemische aanval werkelijk waar is. Dan is een vergeldingsactie wel geoorloofd. Maar daar wringt bij mij de schoen. Is die aanval echt? Staat het onomstotelijkvast dat Assad er achter zit? En wat betreft de aanval van afgelopen nacht : GB en Frankrijk deden mee. Dus het is niet alleen de VS. En Rusland moet ook niet overal mee weg kunnen komen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af welke motivatie hier achter zit. Niet het beschermen van de arme burgerbevolking neem ik aan.
En wie heeft het gifgas gebruikt? Waarom staan Frankrijk en Engeland zo snel achter Amerika?
himalaya schreef:
14-04-2018 10:43
Her lijkt me erg sterk dat de hele achterban/adviseurs/onderzoekers van Trump zeggen ‘niet doen’ en dat hij in zijn eentje beslist ‘wel doen’. En dat Engeland en Frankrijk dat blindelings volgen. En dat andere landen die de actie ondersteunen ook allemaal zelf niet nadenken.
Trump is machtig, maar ook niet zó machtig.
Nou ik hoop van harte dat je gelijk hebt. Maar ik heb zo mijn twijfels. Echt ik hoop zo dat hij wel naar mijn adviseurs luistert.
http://verenoflood.nu/syrie-gifgas-en-d ... ermachten/
himalaya schreef:
14-04-2018 10:43
Her lijkt me erg sterk dat de hele achterban/adviseurs/onderzoekers van Trump zeggen ‘niet doen’ en dat hij in zijn eentje beslist ‘wel doen’. En dat Engeland en Frankrijk dat blindelings volgen. En dat andere landen die de actie ondersteunen ook allemaal zelf niet nadenken.
Trump is machtig, maar ook niet zó machtig.

Nou Trump kennende....hij heeft geen akkoord gevraagd aan het Congres:

http://thehill.com/homenews/senate/3831 ... -for-syria

Sterker nog, wat ik her en der lees wat er ook geen akkoord van de UNSC.

https://news.un.org/en/story/2018/04/1007331
Alle reacties Link kopieren
Trump ontslaat iedereen die het niet met hem eens is, dan heb je vanzelf steun vanuit je achterban op een gegeven moment.
Alle reacties Link kopieren
Het westen moet het een keer accepteren dat sommige landen alleen maar functioneren middels een dictatuur. Vooral landen die bestaan uit stammen die allemaal de macht willen. En de beelden van die zogenaamde gifgasaanval vond ik niet echt overtuigend. Allemaal mensen die schoongespoten werden met een tuinslang en heel verbaasd in de camera keken. Zonder rode ogen of uitslag.
BUUUUUUUUURRRRRRRRPPP
Alle reacties Link kopieren
parbleumondieu schreef:
14-04-2018 10:57
Trump ontslaat iedereen die het niet met hem eens is, dan heb je vanzelf steun vanuit je achterban op een gegeven moment.
Inderdaad.

En WAAROM moet Amerika zich weer bemoeien met dat Rusland en Assad gif op Syrie gooien?
Laat die Trump gewoon lekker met zijn vrouw gaan golfen .

Arme, arme mensen in Syrie.
anoniem_180388 wijzigde dit bericht op 14-04-2018 11:06
4.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
KroegFilosoof schreef:
14-04-2018 10:57
Het westen moet het een keer accepteren dat sommige landen alleen maar functioneren middels een dictatuur. Vooral landen die bestaan uit stammen die allemaal de macht willen. En de beelden van die zogenaamde gifgasaanval vond ik niet echt overtuigend. Allemaal mensen die schoongespoten werden met een tuinslang en heel verbaasd in de camera keken. Zonder rode ogen of uitslag.

Daar heb je ook nog een punt.
Star² schreef:
14-04-2018 10:51
Nou Trump kennende....hij heeft geen akkoord gevraagd aan het Congres:

http://thehill.com/homenews/senate/3831 ... -for-syria

Sterker nog, wat ik her en der lees wat er ook geen akkoord van de UNSC.

https://news.un.org/en/story/2018/04/1007331
Tja, ik wou dat ik kon zeggen dat dit me verbaasde, maar helaas. En inderdaad, hij ontslaat ook iedereen die hem tegenspreek of het niet met hem eens is. Vind het echt schokkend hoeveel mensen hij eruit gegooid heeft in de afgelopen maanden.
Alle reacties Link kopieren
Madrid87 schreef:
14-04-2018 11:01
hij ontslaat ook iedereen die hem tegenspreek of het niet met hem eens is. Vind het echt schokkend hoeveel mensen hij eruit gegooid heeft in de afgelopen maanden.

Het lijkt ook wel een dictator.
BUUUUUUUUURRRRRRRRPPP
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
14-04-2018 10:43
Her lijkt me erg sterk dat de hele achterban/adviseurs/onderzoekers van Trump zeggen ‘niet doen’ en dat hij in zijn eentje beslist ‘wel doen’. En dat Engeland en Frankrijk dat blindelings volgen. En dat andere landen die de actie ondersteunen ook allemaal zelf niet nadenken.
Trump is machtig, maar ook niet zó machtig.
Nou ja, als je kijkt wat voor enge randdebielen in die achterban zitten...
Alle reacties Link kopieren
Tsja, dit krijg je dus als twee machtige naties een psychopathische debiel verkiezen als hun volksleider; dan hebben de mensen dus geen flauw idee meer wie ze nog moeten geloven.
Alle reacties Link kopieren
KroegFilosoof schreef:
14-04-2018 10:57
Het westen moet het een keer accepteren dat sommige landen alleen maar functioneren middels een dictatuur. Vooral landen die bestaan uit stammen die allemaal de macht willen. En de beelden van die zogenaamde gifgasaanval vond ik niet echt overtuigend. Allemaal mensen die schoongespoten werden met een tuinslang en heel verbaasd in de camera keken. Zonder rode ogen of uitslag.
Er zijn ook andere beelden van dode kinderen met schuim op de mond in dezelfde ruimte maar die laten ze niet op tv zien (en terecht want die zijn verschrikkelijk). Maar wie en wat erachter zit blijft onduidelijk en ook wanneer het heeft plaatsgevonden. Ik ben daar ook wat sceptisch over na de massavernietigingswapens van Saddam Hoessein die ze precies wisten te liggen maar nooit gevonden zijn.
Assad is hier een paar keer eerder mee beschuldigd. Dan hoor en zie je het overal. Echt bewijs is er nooit geleverd. Een keer is er zelfs bewezen dat de rebellen er achter zaten. Maar dan lees je dat op pagina 8 in een artikel van 30 woorden.

Veroordelen zonder bewijs is tegen ons staatsrecht. En dan om Assad te straffen andere onschuldige burgers bombarderen kan ik niet bij met mijn hoofd.
KroegFilosoof schreef:
14-04-2018 10:57
Het westen moet het een keer accepteren dat sommige landen alleen maar functioneren middels een dictatuur. Vooral landen die bestaan uit stammen die allemaal de macht willen. En de beelden van die zogenaamde gifgasaanval vond ik niet echt overtuigend. Allemaal mensen die schoongespoten werden met een tuinslang en heel verbaasd in de camera keken. Zonder rode ogen of uitslag.
Er is inderdaad heel veel in scène gezet door de rebellen. Erg raar om veel van die filmpjes op het bod te zien en andere "betrouwbare" programma's. Je gaat er toch van uit dat alles gecheckt wordt en dat er iemand is die luistert naar wat er gezegd wordt in de filmpjes.
Alle reacties Link kopieren
Syrië boeit me eigenlijk geen reet, is vooral leuk voor alle media, kunnen ze nog meer van hun eindeloze hoeveelheid slecht nieuws en ellende uitbraken

(Mensen zien of lezen dat blijkbaar graag, gek genoeg)

Die aanval is de zoveelste en compleet lachwekkend
Symbolisch en lekker tactisch of dat een paar dagen van tevoren aan te kondigen....

zo geef je de vijand heerlijk de tijd om zich voor te bereiden

En als Assad de dader / opdrachtgever was, waarom hem dan niet een kopje kleiner maken?

Dat durft of wil blijkbaar niemand?
Zo komt hij er iedere keer mee weg
Alle reacties Link kopieren
quattro35 schreef:
14-04-2018 12:21
Syrië boeit me eigenlijk geen reet, is vooral leuk voor alle media, kunnen ze nog meer van hun eindeloze hoeveelheid slecht nieuws en ellende uitbraken

(Mensen zien of lezen dat blijkbaar graag, gek genoeg)

Echt walgelijk om een oorlog waarbij honderduizenden onschuldige mensen zoals jij en ik zijn omgekomen af te schilderen als een kijkcijferkanon en leedvermaak. Het zegt veel over je beperkte denkvermogens, als je niet begrijpt dat dit vreselijk en angstaanjagend is, en niet alleen voor de mensen daar.
Het westen zou 'ns moeten ophouden zich te bemoeien met andermans puinhoop. Laat ze het lekker uitzoeken in dat hele Midden Oosten. Alleen als ze naar hier komen zouden ze in moeten grijpen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven