Dotan en zijn trollen

14-04-2018 11:30 209 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sta hier wel even van te kijken, vond 'm altijd wel authentiek overkomen. Beetje jammer dat hij het nog probeert te ontkennen.

https://www.volkskrant.nl/kijkverder/2018/dotan/#/
Alle reacties Link kopieren
Die jongen heeft een steekje los.
Alle reacties Link kopieren
Ja, je vraagt je af hoeveel trollen er hier op het Viva forum rondlopen om de publieke opinie te beïnvloeden.
Wat een bullshit! Lekker hoor, een artiest zwart maken. Waar gaat het allemaal om? Het gaat toch om zijn muziek? Wie wil zichzelf even lekker in "the picture" spelen, ten koste van een hardwerkende artiest?
Zwaar sick dit!
Alle reacties Link kopieren
Laatst was er ook zo een verhaal van een meisje in een vliegtuig die helemaal waus was van Dotan die zat naast hem dat te vertellen maar zij had niets door. Daar was zogezegd een leuk contact uit ontstaan. Best vreemd want ik vind zijn uiterlijk nogal karakteristiek. Ik zou hem als niet fan al herkennen.

Ik vrees dat dit allemaal marketing is via sociale media. Beetje jammer. Zo hadden wij voor een goed doel een x een Nederlandse artiest gezocht die gratis wilde bijdragen voor de publiciteit. Iemand gevonden (ik noem geen namen) maakte er goede sier mee en wilde toch betaald worden terwijl hij via de media liet weten belangeloos mee te werken (omdat het doel hem aan het hart lag natuurlijk).

Ik ken trouwens wel meer mensen die zichzelf op deze manier heel belangrijk maken op sociale media. Ook bekende horeca mensen doen het en sommige schrijvers.
viva-amber wijzigde dit bericht op 14-04-2018 11:58
10.17% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Theamuts schreef:
14-04-2018 11:50
Wat een bullshit! Lekker hoor, een artiest zwart maken. Waar gaat het allemaal om? Het gaat toch om zijn muziek? Wie wil zichzelf even lekker in "the picture" spelen, ten koste van een hardwerkende artiest?
Zwaar sick dit!
Heb je het hele stuk gelezen? :rofl:
Ach, muziek was ook al zwaar kut.

En ik denk dat hij niet de enige is die zichzelf zo promoot.
Lucifermiauww schreef:
14-04-2018 11:56
Heb je het hele stuk gelezen? :rofl:
De helft idd. Hoezo?
Alle reacties Link kopieren
Theamuts, ik dacht ook dat het bij hem om de muziek ging, maar dat valt dus een beetje tegen. Ben wel benieuwd inderdaad of hij de enige is die dit doet, of dat het een soort gemeengoed is onder artiesten en sterren.

Volgens mij wordt hij verder niet zwart gemaakt. Er is is iets geconstateerd wat de mensen wel mogen weten vind ik. Had hij het maar niet moeten doen! Vind zijn leugens ook wel vrij ver gaan.

Viva Amber, wat een verhaal over die zogenaamd belangeloos meewerkende artiest. Doe dat dan ook echt denk ik dan, hoef je er niet over te liegen.
Theamuts schreef:
14-04-2018 11:50
Wat een bullshit! Lekker hoor, een artiest zwart maken. Waar gaat het allemaal om? Het gaat toch om zijn muziek? Wie wil zichzelf even lekker in "the picture" spelen, ten koste van een hardwerkende artiest?
Zwaar sick dit!

Je vindt gedegen onderzoeksjournalistiek 'zwaar sick'? En een artiest die honderden nepaccounts laat aanmaken om hem de hemel in te prijzen vind je normaal? Volgens mij ben jij zelf dan ook een van die Dotantrollen.
Theamuts schreef:
14-04-2018 11:57
De helft idd. Hoezo?

Dan zou ik nog even verder lezen.

Wat een mafklapper.
viva-amber schreef:
14-04-2018 11:52
Laatst was er ook zo een verhaal van een meisje in een vliegtuig die helemaal waus was van Dotan die zat naast hem dat te vertellen maar zij had niets door. Daar was zogezegd een leuk contact uit ontstaan. Best vreemd want ik vind zijn uiterlijk nogal karakteristiek. Ik zou hem als niet fan al herkennen.

Dat staat dus ook in dat artikel, dat was ook allemaal verzonnen.
viva-amber schreef:
14-04-2018 11:52
Laatst was er ook zo een verhaal van een meisje in een vliegtuig die helemaal waus was van Dotan die zat naast hem dat te vertellen maar zij had niets door. Daar was zogezegd een leuk contact uit ontstaan. Best vreemd want ik vind zijn uiterlijk nogal karakteristiek. Ik zou hem als niet fan al herkennen.

Ik vrees dat dit allemaal marketing is via sociale media. Beetje jammer. Zo hadden wij voor een goed doel een x een Nederlandse artiest gezocht die gratis wilde bijdragen voor de publiciteit. Iemand gevonden (ik noem geen namen) maakte er goede sier mee en wilde toch betaald worden terwijl hij via de media liet weten belangeloos mee te werken (omdat het doel hem aan het hart lag natuurlijk).

Ik ken trouwens wel meer mensen die zichzelf op deze manier heel belangrijk maken op sociale media. Ook bekende horeca mensen doen het en sommige schrijvers.
Ja dit inderdaad. Vond het al een vaag verhaal. Je bent fan van iemand maar je herkent hem niet..
Theamuts schreef:
14-04-2018 11:57
De helft idd. Hoezo?
Verklaard je reactie. Hoop ik.
Alle reacties Link kopieren
Zonde dit. Volgens mij (ik ken hem verder niet echt) had hij het zonder deze onzin ook wel gered.
Ik lees nergens het bewijs dat hij dat zelf heeft gedaan. Wel benoemd hij dat hij mensen voor hem heeft laten werken die blijkbaar bijna overal bij konden.
Alle reacties Link kopieren
Theamuts, er is wel bewijs zwart-op-wit dat hij opdracht heeft gegeven. En dat zijn persoonlijke mailadres gekoppeld is aan een van de trollen is toch op zijn minst, ehm, opvallend.
Alle reacties Link kopieren
Theamuts schreef:
14-04-2018 12:05
Ik lees nergens het bewijs dat hij dat zelf heeft gedaan. Wel benoemd hij dat hij mensen voor hem heeft laten werken die blijkbaar bijna overal bij konden.
Er is toch een email waarin hij de opdracht geeft? (staat in het artikel)
Theamuts schreef:
14-04-2018 12:05
Ik lees nergens het bewijs dat hij dat zelf heeft gedaan. Wel benoemd hij dat hij mensen voor hem heeft laten werken die blijkbaar bijna overal bij konden.

En die hij nepaccounts heeft laten aanmaken. Waarom zou hij hen anders een lijst met verzonnen namen hebben gestuurd? En dat hij dezelfde opvallende fouten in teksten maakt als die 'fan' uit het vliegtuig is ook puur toeval zeker? Nee, hij heeft daar echt wel van geweten. If it walks like a duck...
anoniem_299213 wijzigde dit bericht op 14-04-2018 12:14
0.09% gewijzigd
Leef ik heel erg onder een steen als ik zeg dat ik nog nooit van die hele Dotan heb gehoord?! :$
LaBamba83 schreef:
14-04-2018 12:09
Theamuts, er is wel bewijs zwart-op-wit dat hij opdracht heeft gegeven. En dat zijn persoonlijke mailadres gekoppeld is aan een van de trollen is toch op zijn minst, ehm, opvallend.

Precies. En vooral dat die koppeling opeens verdwijnt, nét als de Volkskrant aan Dotan onthult wat ze ontdekt hebben. Zó toevallig... :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Frox schreef:
14-04-2018 11:44
Ja, je vraagt je af hoeveel trollen er hier op het Viva forum rondlopen om de publieke opinie te beïnvloeden.

Nou de eerste Dotan trol heeft zich al gemeld om hem te komen redden zo te lezen. :lol: Wie de f*ck is Dotan eigenlijk? Nooit van gehoord tot vandaag.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
Er was toch ook een fan die dacht een relatie met hem te hebben? En dreigde met zelfmoord?
Zou dat ook verzonnen zijn?
Chandelier schreef:
14-04-2018 12:22
Er was toch ook een fan die dacht een relatie met hem te hebben? En dreigde met zelfmoord?
Zou dat ook verzonnen zijn?
Misschien had ze online een relatie met een van zijn trollen die deed alsof hij/zij Dotan was..

Want een dode faken voor zo'n nieuwsbericht is best moeilijk. Al staat de Telegraaf niet echt bekend om factchecking.. het zou een gerucht kunnen zijn van zijn trollenleger dat als waarheid overgenomen is..

Vragen vragen...
Goguma schreef:
14-04-2018 12:13
Leef ik heel erg onder een steen als ik zeg dat ik nog nooit van die hele Dotan heb gehoord?! :$
Maak even plaats, dan kom ik er bij. :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven