Amsterdamse krakers

14-04-2018 20:52 105 berichten
Dit is een serieuze vraag / opmerking.
Want laten we wel wezen.

- Uitgeprocedeerde asielzoekers moeten weg, maar kennelijk kunnen ze ook gewoon blijven zonder dat de overheid er iets aan doet. Uitgeprocedeerd in Nederland betekent meestal overigens dat je tegen beter weten in eindeloos gebruik hebt gemaakt van wettelijke bezwaarprocedures.

- Tijdens dat ‘blijven’ kunnen ze vervolgens ook woningen kraken zonder dat de overheid optreedt. Dit met veel brutaliteit en volgens veel bronnen ook de nodige intimidatie.

- De slappe wetshandhavers sturen een brief waarin staat dat er een ontruiming komt, maar dat ze daar geen haast mee maken.

- De niet-staatsburgers die illegaal inmiddels meer dan 20 huizen bezet houden in een stad waar kopen vrijwel onbetaalbaar is, waar mensen meer dan 10 jaar moeten wachten op een sociale huurwoning en waar een kippenhok inmiddels meer dan 1000 euro per maand kost, gaan naar de rechter om de dreigende ontruiming van tafel te krijgen.

- Een logische uitspraak zou zijn: pak deze lui op, zet ze in het detentiecentrum op Schiphol en zie vanaf daar hoe je ze het land uit krijgt. Maar aangezien de rechterlijke macht ten minste voor een deel lijkt te bestaan uit wereldvreemde en naieve mensen (zie oa de recente uitspraak over het terughalen van een IS-dame) is de kans nog best wel groot dat de ‘wij blijven’ asielzoekers gewoon hun zin krijgen.

Rest de vraag: waarom pikken de respectablele, belastingbetalende inwoners van Nederland in het algemeen en Amsterdam in het bijzonder dit nog? Het ervoor zorgen dat ongewenste vreemdelingen weer ophoepelen, lijkt me zo ongeveer kerntaak no 1. van de overheid, samen met het handhaven van wetten die er bijvoorbeeld op toezien dat je niet zo maar een leegstaand huis mag betrekken (laat staan pogingen doen om datzelfde te doen bij huizen waar al mensen wonen....). Eigenlijk verbaasd het me dat er nog geen opstand is uitgebroken waarbij mensen het recht in eigen hand nemen, in de hoop dat de overheid nu eindelijk eens gaat doen wat ze behoort te doen.
Alle reacties Link kopieren
Simpel.

Omdat de meeste mensen de hersencellen hebben om te bedenken dat je met een knokploeg meer schade aanricht dan al de dingen die jij noemt in je openingspost bij elkaar.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
http://www.knokploeg.nl/

Voor de rest klopt je verhaal niet, maar dat terzijde.
anoniem_328039 wijzigde dit bericht op 14-04-2018 20:58
44.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Tsja, die Amsterdammers hebben massaal op Groen Links gestemd natuurlijk, dat verklaart het wel.
Amsterdammers zeiken wèl continu over toeristen die gewoon netjes voor hun verblijf betalen en ook gewoon weer weg gaan.
feow schreef:
14-04-2018 20:55
Simpel.

Omdat de meeste mensen de hersencellen hebben om te bedenken dat je met een knokploeg meer schade aanricht dan al de dingen die jij noemt in je openingspost bij elkaar.
:proud: en: +1
Uitgeprocedeerd zijn betekent niet dat je ook uitzetbaar bent. En het betekent helaas ook lang niet altijd dat je terug kunt.
Bijgevolg blijven mensen in dat geval in Nederland. Deze mensen hebben ook lang niet altijd meer een procedure lopen en zijn ook lang niet altijd van plan er nog een op te starten.
Alle reacties Link kopieren
Logisch toch, wie wil hier nou niet wonen!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
vrouwjagersma schreef:
14-04-2018 20:56
http://www.knokploeg.nl/

Voor de rest klopt je verhaal niet, maar dat terzijde.
:rofl:
ik moet aan Jacobse en van Es denken...
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Het verbaast me altijd dat het zogenaamde onterechte voordeel dat uitgeprocedeerde asielzoekers 'genieten' als het grootste onrecht in de samenleving wordt gezien. Ik vraag me vooral af waarom mensen niet in opstand komen tegen de mechanismen in de economie die de samenleving op grote schaal afromen en de welvaart in toenemende mate richting een steeds kleiner wordende groep afbuigt. Daar ondervinden we met zijn allen veel meer nadelen van dan van de aanwezigheid van de relatief kleine groep mensen die buiten alle wetten en regels valt en daardoor een heel ontworteld bestaan leidt.

Verdiep je 5 minuten in de leefomstandigheden van bijvoorbeeld de We are here-groep en bedenk of je met hen zou willen ruilen. Ik niet. En ik vind je topic opruiend.
Foechoer schreef:
14-04-2018 21:42
Het verbaast me altijd dat het zogenaamde onterechte voordeel dat uitgeprocedeerde asielzoekers 'genieten' als het grootste onrecht in de samenleving wordt gezien. Ik vraag me vooral af waarom mensen niet in opstand komen tegen de mechanismen in de economie die de samenleving op grote schaal afromen en de welvaart in toenemende mate richting een steeds kleiner wordende groep afbuigt. Daar ondervinden we met zijn allen veel meer nadelen van dan van de aanwezigheid van de relatief kleine groep mensen die buiten alle wetten en regels valt en daardoor een heel ontworteld bestaan leidt.

Verdiep je 5 minuten in de leefomstandigheden van bijvoorbeeld de We are here-groep en bedenk of je met hen zou willen ruilen. Ik niet. En ik vind je topic opruiend.
Heel goed gezegd!!!
Alle reacties Link kopieren
Kraken kan alleen als er iets leegstaat. Sinds wanneer houden we het met de haves die schaarse woonruimte leeg laten staan en niet met de have nots die ook graag ergens wil verblijven?

Mensen die in een stad als Amsterdam onroerend goed bestemd of geschikt voor wonen laten leegstaan. Daar zouden we eens een knokploeg op af moeten sturen. Of nog beter, dat zou na drie maanden gevorderd moeten worden voor sociale verhuur. Ik chargeer een beetje maar serieus, leegstand in Amsterdam, dat kan toch niet?

En dan nog een stukje nuancering die in de OP ontbreekt: De kraakgroep heeft verschillende panden gekraakt in A'dam. Een aantal gekraakte panden is van de woningstichting Ymere en staat al sinds 2015 leeg in afwachting van sloop.
De groep wil de panden - zolang ze leegstaan - beheren en o.a. gebruiken voor de opvang van vrouwen en kinderen die 's nachts wel onderdak hebben uit de bad bed en brood regeling maar overdag op straat moeten zwerven.
óu sont les neiges d'antan

Foechoer schreef:
14-04-2018 21:42
Het verbaast me altijd dat het zogenaamde onterechte voordeel dat uitgeprocedeerde asielzoekers 'genieten' als het grootste onrecht in de samenleving wordt gezien. Ik vraag me vooral af waarom mensen niet in opstand komen tegen de mechanismen in de economie die de samenleving op grote schaal afromen en de welvaart in toenemende mate richting een steeds kleiner wordende groep afbuigt. Daar ondervinden we met zijn allen veel meer nadelen van dan van de aanwezigheid van de relatief kleine groep mensen die buiten alle wetten en regels valt en daardoor een heel ontworteld bestaan leidt.

Verdiep je 5 minuten in de leefomstandigheden van bijvoorbeeld de We are here-groep en bedenk of je met hen zou willen ruilen. Ik niet. En ik vind je topic opruiend.
En zo kun je ieder probleem wel wegrelativeren met ‘mechanismen in de economie’ oid.

Het feit dat mensen die uberhaupt al niets in ons land te zoeken hebben hier huizen gaan kraken en dat dit allemaal wordt gedoogd vind ik een behoorlijk groot probleem. Een overheid die dit niet kan handhaven (maar vervolgens van de mensen die hier legaal verblijven natuurlijk wel verwacht dat deze aan alle wetten en regels van het land voldoen) verliest gewoon haar geloofwaardigheid, en daar gaan we een prijs voor betalen.

Ik hoop dat het ‘wij blijven’ tuig de volgende keer de ambstwoning van Van Aartsten gaan kraken, dan beseffen de bestuurders misschien eindelijk wat hier op het spel staat en krijgen deze mensen eindelijk hun verdiende enkeltje richting land van herkomst.
MevrMariposa schreef:
14-04-2018 21:02
Uitgeprocedeerd zijn betekent niet dat je ook uitzetbaar bent. En het betekent helaas ook lang niet altijd dat je terug kunt.
Bijgevolg blijven mensen in dat geval in Nederland. Deze mensen hebben ook lang niet altijd meer een procedure lopen en zijn ook lang niet altijd van plan er nog een op te starten.
En waarom ben je niet uitzetbaar als je bent uitgeprocedeerd? Het is toch bizar dat het wordt getolereerd dat niet-staatsburgers die geen toerist, expat of (tijdelijk) werknemer zijn hier blijven hangen zodat ze vervolgens maar wat gaan kraken? Er is toch niet voor niets een detentiecentrum? Zet die lui daarin en kijk vanaf daar eens verder wat er met ze moet gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
Hamsterweken schreef:
14-04-2018 21:00
Goede vraag.

Ik verwonder me er ook al tijden over waarom gemeenten met "bed, bad en brood" landelijk asielbeleid saboteren.
Dit, inderdaad.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
pokkewijf schreef:
14-04-2018 21:19
:rofl:
ik moet aan Jacobse en van Es denken...
Ik ook! De tegenpartij;

https://www.youtube.com/watch?v=4M7XILBltBk

Nog immer actueel, toen en nu!
Alle reacties Link kopieren
Op het winkelcentrum bij mijn vorige woonplaats werd je zelfs hoogzwanger nageslist. Niet leuk.

Op een avond merkte ik dat het heerlijk rustig was. Zie ik ineens op elke hoek groepjes skinheads staan.

De overlast was daarna behoorlijk afgenomen. Nu nergens meer last van.
:)
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Idd, sœmmige mensen.
:purple:
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
..
anoniem_364007 wijzigde dit bericht op 18-04-2018 09:11
98.70% gewijzigd
Snoesje666 schreef:
14-04-2018 23:06
Op het winkelcentrum bij mijn vorige woonplaats werd je zelfs hoogzwanger nageslist. Niet leuk.

Op een avond merkte ik dat het heerlijk rustig was. Zie ik ineens op elke hoek groepjes skinheads staan.

De overlast was daarna behoorlijk afgenomen. Nu nergens meer last van.
:)
Hoe vaak ben jij zwanger geweest?
Alle reacties Link kopieren
1x.
Maakt dat uit?

Niet-zwanger had je daar ook last van.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
ManOpHetPrikbord schreef:
14-04-2018 22:47

Het feit dat mensen die uberhaupt al niets in ons land te zoeken hebben
Waarom, buiten dat je wieg toevallig op een specifieke geografische locatie heeft gestaan, heb jij iets in "ons" land te zoeken? Wie zijn die "ons" precies, en waarom is Nederland van die "ons" precies?

Kan je, anders dan dom populistisch gelul, daar echt een goed antwoord op formuleren, dat verder gaat dan "omdat het nu eenmaal zo is", of bestaat uit het aanvallen van de vragensteller?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
15-04-2018 04:49
Waarom, buiten dat je wieg toevallig op een specifieke geografische locatie heeft gestaan, heb jij iets in "ons" land te zoeken? Wie zijn die "ons" precies, en waarom is Nederland van die "ons" precies?

Kan je, anders dan dom populistisch gelul, daar echt een goed antwoord op formuleren, dat verder gaat dan "omdat het nu eenmaal zo is", of bestaat uit het aanvallen van de vragensteller?
Jij, jij ..................vagebond!
Snoesje666 schreef:
14-04-2018 23:06
Op het winkelcentrum bij mijn vorige woonplaats werd je zelfs hoogzwanger nageslist. Niet leuk.

Op een avond merkte ik dat het heerlijk rustig was. Zie ik ineens op elke hoek groepjes skinheads staan.

De overlast was daarna behoorlijk afgenomen. Nu nergens meer last van.
:)
Vraag even of je hun tattoos mag zien, misschien inspirerend voor je die symbolen.
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
15-04-2018 04:49
Waarom, buiten dat je wieg toevallig op een specifieke geografische locatie heeft gestaan, heb jij iets in "ons" land te zoeken? Wie zijn die "ons" precies, en waarom is Nederland van die "ons" precies?

Kan je, anders dan dom populistisch gelul, daar echt een goed antwoord op formuleren, dat verder gaat dan "omdat het nu eenmaal zo is", of bestaat uit het aanvallen van de vragensteller?

Een goed antwoord zal ik geven.

In 1914 werd internationaal het paspoort ingevoerd (in ieder geval in Nederland) en en aansluitend grenscontroles
Daarvoor was er relatief veel vrijheid van personenverkeer maar meestal waren het de mensen met geld en/of connecties die reisden.

Na de Tweede Wereld oorlog begon met met internationale vluchtelingen verdragen en kregen mensen die op de vlucht waren voor oorlog en geweld recht op bescherming, later kwamen daar nog dingen bij als politieke vervolging, vervolging op basis van seksualiteit etc.

Vluchten voor een beter leven stond expliciet niet in die verdragen.

De Tweede Kamer - die door jou en mij gekozen is - heeft steeds strengere wetten ingevoerd.
De laatste is gemaakt door Job Cohen (PVDA)
https://www.volkskrant.nl/magazine/-vre ... e~a577325/

En ook deze wet is door "ons" aangenomen dus "wij" bepalen middels die wet wel degelijk wie wel / niet mag blijven.

Maar goed je trekt best de grote broek aan met stoere woorden als "gelul" dan heb ik een vraag aan jou.
Formuleer jij dan eens wie er WEL in Nederland mag blijven in welke hoeveelheden en op welke gronden.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
ManOpHetPrikbord schreef:
14-04-2018 22:50
En waarom ben je niet uitzetbaar als je bent uitgeprocedeerd? Het is toch bizar dat het wordt getolereerd dat niet-staatsburgers die geen toerist, expat of (tijdelijk) werknemer zijn hier blijven hangen zodat ze vervolgens maar wat gaan kraken? Er is toch niet voor niets een detentiecentrum? Zet die lui daarin en kijk vanaf daar eens verder wat er met ze moet gebeuren.
Je mag niet in het detentiecentrum worden vastgehouden zonder zicht op uitzetting. Zicht op uitzetting is er in veel gevallen helemaal niet. Bijvoorbeeld omdat iemand uit een land komt waar men niet naar uitzet, wegens de veiligheidssituatie, of wegens gebrek aan afspraken met het specifieke land. Daarnaast heb je nog een hele groep waarvan de herkomst niet genoeg is aangetoond. Dat betekent geen verblijfsvergunning, maar in het geval van zeer serieuze schendingen van mensenrechten in het land van mogelijke herkomst, zeker geen uitzetting.
En uiteraard is er nog een groep waarvan de problemen niet geloofwaardig worden geacht, maar wel echt zijn. Ga als homoseksueel maar eens terug naar Afghanistan omdat Nederland zegt dat het gelogen is. Zou jij braaf teruggaan?
Het is niet zo zwart-wit. Lang niet iedere vluchteling krijgt een vergunning. En lang niet iedereen die geen vergunning krijgt kan daadwerkelijk terug.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven