Wolven in Nederland, welkom of niet?

16-04-2018 22:57 441 berichten
Ik woon in het grensgebied met Duitsland en regelmatig zwerven er tegenwoordig wolven door dit gebied. Ik ben bijna dagelijks in het bos te vinden met mijn hond. Ik merk dat ik door de toenemende berichtgeving wat ongerust wordt. Bijna dagelijks zijn er berichten over aangevallen schapen en gesignaleerde wolven.

Wolven worden geacht schuw te zijn, maar lopen in een filmpje midden door het verkeer in een of ander Veluws dorp. Hoezo schuw, denk ik dan. Op de site van Wolven in Nederland (pro-wolf) staat dat hardlopers het meeste risico lopen, naast mensen met honden. Laat ik nu net graag hardlopen in het bos, met mijn hond :(

In Duitsland (paar km hier vandaan), gaan mensen 's avonds al niet meer naar hun paarden of schapen uit angst voor aanvallen van wolven. In Frankrijk is er laatst een jongetje met zijn hond aangevallen door een wolf. Volwassen joegen de wolf weg. Hier spelen ook veel kinderen in en rond de bossen. Het is eigenlijk zo'n beetje onze achtertuin.

Wat vinden jullie, zijn wolven welkom in Nederland?

Is de wolf welkom in Nederland?

Totaal aantal stemmen: 197

Ja (70%)
Nee (17%)
Alleen in afgesloten natuurgebieden (13%)
Alle reacties Link kopieren
Hoe wil jij ze gaan tegenhouden dan? De wolf is er al.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ja.
Daarvoor zijn al die natuurgebieden ook met elkaar verbonden.
De wolf is banger voor mensen dan vice versa. Het is een mensenschuw dier die je maar zelden daadwerkelijk zult waarnemen.

Daarnaast is je poll-vraag nogal raar.
Als ze de taal Nederlandse taal leren en verder goed integreren, zijn ze wat mij betreft hartstikke welkom.
Alle reacties Link kopieren
doemijdiemaardan schreef:
16-04-2018 23:01
Als ze de taal Nederlandse taal leren en verder goed integreren, zijn ze wat mij betreft hartstikke welkom.
:rofl:
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Zolang ze geen niqaab dragen vind ik het prima.
Voorlopig worden ze hier vooral doodgereden.
Alle reacties Link kopieren
vroeger waren ze bang voor mensen omdat ze bejaagd werden, nu lijken ze tammer te worden met alle risico's van dien

Pas als ze veulens, honden en kinderen gaan pakken zal de massa wakker worden.

Dat mensen vroeger bang waren voor wolven was niet zomaar............
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Pas als ze roedels kunnen vormen kunnen ze een beetje normaal functioneren.
parbleumondieu schreef:
16-04-2018 23:13
Pas als ze roedels kunnen vormen kunnen ze een beetje normaal functioneren.
Kunnen we eindelijk eens met goed fatsoen die kinderen weer laten verdwalen in onze enorme bossen.
Lopervanhiernaardaar schreef:
16-04-2018 23:08
vroeger waren ze bang voor mensen omdat ze bejaagd werden, nu lijken ze tammer te worden met alle risico's van dien

Pas als ze veulens, honden en kinderen gaan pakken zal de massa wakker worden.

Dat mensen vroeger bang waren voor wolven was niet zomaar............
Nodeloze bangmakerij dit.

De wolf is goed voor de natuur in Nederland. Zorgt voor natuurlijke predatie op de grote grazers, scheelt afschieten ook, en een hoop discussie elke winter.
Moiren’ schreef:
16-04-2018 23:15
Kunnen we eindelijk eens met goed fatsoen die kinderen weer laten verdwalen in onze enorme bossen.
En onze oma's laten wonen in het bos.
lise1985 schreef:
16-04-2018 23:16
En onze oma's laten wonen in het bos.
Schoonmoeders dan. Goed plan.
Moiren’ schreef:
16-04-2018 23:17
Schoonmoeders dan. Goed plan.
Ja hoor, die ook.
.
anoniem_300751 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 14:33
99.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lopervanhiernaardaar schreef:
16-04-2018 23:08
vroeger waren ze bang voor mensen omdat ze bejaagd werden, nu lijken ze tammer te worden met alle risico's van dien

Pas als ze veulens, honden en kinderen gaan pakken zal de massa wakker worden.

Dat mensen vroeger bang waren voor wolven was niet zomaar............
Veel aanvallen van wilde honden, mensen etc. werden natuurlijk toegeschreven aan wolven.
Een wolf gaat niet zomaar een confrontatie aan met mensen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Is het gek als ik het idee heb dat dit een Viva-loktopic is? Dat onze reacties straks in een artikel opduiken?

Ach, 't zal wel niet.
Well behaved women rarely make history.
Alle reacties Link kopieren
Nijlpaarden, die zijn pas eng
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Zijdus schreef:
16-04-2018 23:23
Is het gek als ik het idee heb dat dit een Viva-loktopic is? Dat onze reacties straks in een artikel opduiken?

Ach, 't zal wel niet.
Da's in elk geval beter dan vijf fabels over anale seks.
Alle reacties Link kopieren
Zijdus schreef:
16-04-2018 23:23
Is het gek als ik het idee heb dat dit een Viva-loktopic is? Dat onze reacties straks in een artikel opduiken?

Ach, 't zal wel niet.
Zijn die er echt?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
16-04-2018 23:24
Nijlpaarden, die zijn pas eng
In Friesland is genoeg water om een kolonie nijlpaarden uit te zetten.
(En lekker ver van Limburg)
Alle reacties Link kopieren
Lopervanhiernaardaar schreef:
16-04-2018 23:08
vroeger waren ze bang voor mensen omdat ze bejaagd werden, nu lijken ze tammer te worden met alle risico's van dien

Pas als ze veulens, honden en kinderen gaan pakken zal de massa wakker worden.

Dat mensen vroeger bang waren voor wolven was niet zomaar............

Kind echt.. je pent hier even klinklare onzin neer. Mag gewoon hoor, daar is internet voor, maar toch.

Er zijn plusminus 20 mensen gedood door wolven.

De afgelopen 50 jaar.
Over drie continenten verspreid..

Je vee, kinderen en schoonmoeder worden echt niet zomaar opgegeten.
Wolven zullen alleen voor mensen gaan als ze extreme honger hebben. En laat de kans nou heul, heul klein zijn dat ze dat in NL krijgen.

Ik heb een paar jaar in een land gewoond waar wolven woonden. Regelmatig horen huilen, nooit tegen gekomen behalve als roadkill.



wat mijn betreft is de wolf meer dan welkom in NL, denk aan de Veluwe, of wellicht de OVP, laat de natuur het overschot aan 'wild' maar regelen. Dikke prima.
Dus.
doemijdiemaardan schreef:
16-04-2018 23:01
Als ze de taal Nederlandse taal leren en verder goed integreren, zijn ze wat mij betreft hartstikke welkom.
Precies, inburgeringscursusje volgen, geslaagd?
Dan mogen ze op zoek naar Roodkapje. Prima!

Geitjes zijn er meer dan genoeg, ooit ben ik door zo'n beest omvergebokt als kleuter, gat in mijn knie waar ik nog steeds een litteken van heb :(
De petitie om geiten te verbieden op kinderboederijen bood geen soelaas.

Moeder natuur is wreed, mijn moeder ook met haar 'ken beuren Lenn, dat deed die geit niet expres'.
JollyRider schreef:
16-04-2018 23:24
Nijlpaarden, die zijn pas eng
Laat ze maar komen hoor :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven