Nieuwe burgemeester Amsterdam

28-04-2018 11:33 115 berichten
Alle reacties Link kopieren
Amsterdam heeft een nieuwe burgemeester nodig.
Volgens het Parool hebben Amsterdammers een voorkeur voor Wouter Bos, en staat op 2 Khadija Arib, en op 3 Femke Halsema, gebaseerd op een recente peiling.
Wat vinden jullie ?
Ik heb een voorkeur voor Femke Halsema. Zelf woon ik niet in Amsterdam, maar ik vind er wel wat van ;-D
Geen poll, want dat vind ik stom, gewoon voorkeuren, argumenten, noem maar op.
Eerlijk gezegd ben ik ook wel erg benieuwd naar de voorkeur van de 'rechtsere' forummers.
Wat is voor hen de minst erge ramp als burgemeester :there: ?

https://www.parool.nl/amsterdam/wouter- ... ~a4596263/
nounou
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste argumenten voor Femke Halsema : het wordt hoog tijd voor een vrouwelijke burgemeester in de grootste stad van Nederland en Groen-Links is daar nu de grootste partij in de gemeenteraad dus lijkt het me passend dat ze een burgemeester leveren.
nounou
Amsterdammer hier (import, woon er 20 jaar). Ik ben zelf heel erg links van het midden, maar ik wil absoluut niet dat Femke Halsema het wordt. Veel te elitair en zeker niet een burgemeester van iedereen zoals Van der Laan dat onlangs nog wel was.
Hier een rechtsere stemmer.

Femke Halsema wil zelf niet gelukkig maar ze lijkt me totaal niet geschikt voor burgemeester van Amsterdam.

Khadija Arib vind ik fantastisch als voorzitter in de Tweede Kamer,ik zou op die plek geen ander willen. Ik denk wel dat ze de functie als burgemeester van Amsterdam aan zou kunnen.

Wouter Bos,tja ben geen liefhebber van hem maar als ik tussen de 3 moet kiezen doe hem dan maar.

Maar ik ben geen inwoner van Amsterdam.
Ik vind de manier van praten van Femke Halsema erg irritant, net alsof ze haar kaken op elkaar geklemd houdt. Dus doe haar maar niet als burgemeester. Ik zou gaan voor Wouter Bos.
Wij van het Stormfront :peace: vinden zowel Bos als Halsema een prima keuze. Ondanks dat ik als extreem rechts mag worden weggezet op dit forum vind ik beide wel sympathiek en getuigen van nuance en bereidheid tot (het uitspreken van) twijfel en het aanpassen van hun mening.

Arib geeft blijk van verouderde opvattingen zoals Kamerleden op autoritaire (je kan ook zeggen moederlijke) toon aanspreken op het feit dat iemand geen jasje draagt. Dan heb je onvoldoende door wat jouw rol is en/of geen respect voor de kiezer die de beste man in T-shirt heeft gekozen.

En nee, of het een vrouw, man, kleurling of gehandicapte is, mag geen enkele rol spelen. Identity politics is gif voor de samenleving en een recept voor oorlog en ellende.
Wouter Bos. Maar zou hij willen? Kan het me nauwelijks voorstellen. Het lijkt me voor hem, met zijn intelligentie, een baan onder zijn niveau.
Femke Halsema lijkt me niet verbindend genoeg. Altijd dat opgeheven vingertje lijkt me niet goed voor een burgemeester.
Khadija Arib heeft al een baan waarvan ik niet denk dat ze die gaat opzeggen.
MarkSD schreef:
28-04-2018 11:56
Wij van het Stormfront :peace: vinden zowel Bos als Halsema een prima keuze. Ondanks dat ik als extreem rechts mag worden weggezet op dit forum vind ik beide wel sympathiek en getuigen van nuance en bereidheid tot (het uitspreken van) twijfel en het aanpassen van hun mening.

Arib geeft blijk van verouderde opvattingen zoals Kamerleden op autoritaire (je kan ook zeggen moederlijke) toon aanspreken op het feit dat iemand geen jasje draagt. Dan heb je onvoldoende door wat jouw rol is en/of geen respect voor de kiezer die de beste man in T-shirt heeft gekozen.

En nee, of het een vrouw, man, kleurling of gehandicapte is, mag geen enkele rol spelen. Identity politics is gif voor de samenleving en een recept voor oorlog en ellende.
Ik ben een beetje links van het midden, maar ben het geheel met je eens.

Afkomst, geslacht of wat dan ook mag geen rol spelen in het benoemen van de burgemeester.

Arib vind ik zelf niet zo prettig, maar Bos en Halsema vind ik beiden tof en ik denk dat ze elk een goede burgemeester zouden zijn.
Bos of Halsema. Ik neig meer naar Wouter Bos.
Alle reacties Link kopieren
LizBakker schreef:
28-04-2018 11:42
Amsterdammer hier (import, woon er 20 jaar). Ik ben zelf heel erg links van het midden, maar ik wil absoluut niet dat Femke Halsema het wordt. Veel te elitair en zeker niet een burgemeester van iedereen zoals Van der Laan dat onlangs nog wel was.
Daar zit wel wat in. Misschien roept ze teveel weerstand op bij mensen voor de functie van burgemeester.
Ik vind haar erg goed maar waarschijnlijk is ze té uitgesproken, te stekelig ook, hoewel dat natuurlijk kan veranderen.

Khadija Arib lijkt me inderdaad iets te ouderwets 'autoritair', juist goed als Tweede Kamer-voorzitter, dat wel.
Wouter Bos vind ik te zijig, te ontwijkend. Ik weet het, het is geen echt argument. Hij komt op mij niet stevig en duidelijk over, en dat lijkt me voor een burgemeester zéér belangrijk.
nounou
Amsterdam hier.

Ik zou voor Arib gaan als ik moet kiezen. Absoluut geen Halsema. Wat eerder al is genoemd, de manier van praten al. Heb haar ook een keer in hey echt ontmoet. Geen prettige ontmoeting.

Bos is een twijfel geval. Ik weet niet of hij hier geschikt voor zou zijn.
En oh ja. Ik vind dat een burgemeester van Amsterdam een aantoonbaar gevoel voor humor moet hebben. Dat mis ik bij deze drie mensen allemaal. Ze zullen vast wel gezellig zijn, maar ik wil dat ze ook gevat en grappig zijn in hun functie.
jezebellebel schreef:
28-04-2018 13:13
Amsterdam hier.

Ik zou voor Arib gaan als ik moet kiezen. Absoluut geen Halsema. Wat eerder al is genoemd, de manier van praten al. Heb haar ook een keer in hey echt ontmoet.
Klopt, de manier van praten was bij ons thuis vroeger ook onderwerp van gesprek. Ze heeft natuurlijk een ontzettende kak-R, maar die kaakklem is inderdaad heel storend.

Ik heb haar overigens ook een keer ontmoet, we waren beiden in een klein boutiekje aan het winkelen en toen was ze echt heel gezellig en sympathiek, en gaf complimenten over hoe iets mij stond enzo. Dat had natuurlijk niets met politiek te maken verder.
Alle reacties Link kopieren
Femke is inderdaad veel te elitair!!
De burgemeester moet een echte Amsterdammer zijn. Geen importbakfietsmoeder van groenlinks.

En dan vind ik haar heel sympathiek en haar partij ook, maar mijn Amsterdamse hart zegt ‘nee’.
Alle reacties Link kopieren
Wouter Bos vind ik om dezelfde reden ook maar zo-zo... maar als ik moet kiezen dan hem.
Femke Halsema elitair? Juist niet vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Het zou me niets verbazen als Jeanine Hennis-Plasschaert het gaat worden, trouwens.
Ook al staat zij niet in de top 3 van het Parool.
nounou
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
28-04-2018 13:27
Femke Halsema elitair? Juist niet vind ik.
ik vind haar ook niet elitair, maar ik begrijp wel dat ze weerstand oproept. Dat lijkt me voor een goede start als burgemeester niet zo handig.
Groot gevoel voor humor en relativering, ja dat is zeker in Amsterdam wel nodig :)
nounou
Alle reacties Link kopieren
LizBakker schreef:
28-04-2018 13:18
Klopt, de manier van praten was bij ons thuis vroeger ook onderwerp van gesprek. Ze heeft natuurlijk een ontzettende kak-R, maar die kaakklem is inderdaad heel storend.

Ik heb haar overigens ook een keer ontmoet, we waren beiden in een klein boutiekje aan het winkelen en toen was ze echt heel gezellig en sympathiek, en gaf complimenten over hoe iets mij stond enzo. Dat had natuurlijk niets met politiek te maken verder.
Ik heb haar boek gelezen.
Ze kan zichzelf goed beoordelen en ze is niet bang om confrontaties aan te gaan.
Ben ook fan van Wouter Bos maaaaaaaar een vrouw lijkt me ook wel eens wat voor de hoofdstad dus ik zeg :Femke Halsema
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
zazamaenade schreef:
28-04-2018 14:49
ik vind haar ook niet elitair, maar ik begrijp wel dat ze weerstand oproept. Dat lijkt me voor een goede start als burgemeester niet zo handig.
Groot gevoel voor humor en relativering, ja dat is zeker in Amsterdam wel nodig :)
Hmm, ik voel die weerstand ook niet echt. Ik vind haar eigenlijk een heel open, toegankelijke politica. Waar zit die weerstand dan in? En geldt die weerstand niet voor (waarschijnlijk) heel veel mensen?
Femke Halsema is niet voor het "gewone" volk, daar zitten echt niet op te wachten.
Wouter Bos heeft het volgens mij prima naar de zin met zijn huidige job, de derde die ken ik niet echt.( na even googelen dus wel)
Waarschijnlijk gaat het wel iemand anders worden dan deze drie boven genoemde.
Ik gok zomaar iemand van de D66.
anoniem_353805 wijzigde dit bericht op 28-04-2018 16:17
4.49% gewijzigd
Ik heb geen weerstand tegen Halsema. Ik vind haar echt leuk en daarnaast stoer.
Alle reacties Link kopieren
8102 schreef:
28-04-2018 16:11
Femke Halsema is niet voor het "gewone" volk, daar zitten echt niet op te wachten.
Wouter Bos heeft het volgens mij prima naar de zin met zijn huidige job, de derde die ken ik niet echt.
Waarschijnlijk gaat het wel iemand anders worden dan deze drie boven genoemde.
Ik gok zomaar iemand van de D66.
Hier kan ik mij in vinden.
3 prima mensen maar burgemeester van Amsterdam

X
X
X 3 x Nee.
Alle reacties Link kopieren
zazamaenade schreef:
28-04-2018 11:41
Mijn eerste argumenten voor Femke Halsema : het wordt hoog tijd voor een vrouwelijke burgemeester in de grootste stad van Nederland en Groen-Links is daar nu de grootste partij in de gemeenteraad dus lijkt het me passend dat ze een burgemeester leveren.



Je kunt beter selecteren op competentie dan op geslacht, huidskleur of seksuele voorkeur vind ik.....

Waar moet een nieuwe Amsterdamse burgemeester aan voldoen?

Soft tegen criminelen
Voorstander van islamisering en dus onderdrukking van vrouwen, homo's, Joden etc etc
Meer ambtenaren en regeltjes uiteraard
Dol op erfpacht
Extreem politiek correct en (indien blank) overlopend van onterechte schuldcomplexen

Is er al een gehandicapte islamitische negerin genomineerd? ;-D
Alle reacties Link kopieren
quattro35 schreef:
28-04-2018 16:46



Je kunt beter selecteren op competentie dan op geslacht, huidskleur of seksuele voorkeur vind ik.....
Zeker, hier ben ik het mee eens.
Femke Halsema komt natuurlijk niet bovendrijven alleen omdat ze een vrouw is en omdat haar partij de grootste is geworden, dat waren wat oppervlakkige argumenten van mij. Het schrijven van de OP vanochtend was bepaald niet het resultaat van een doorwrochte meningsvorming.

Je lijstje vind ik uiterst cynisch, en je laatste zin vind ik ronduit grof en smakeloos, maar dat zal ongetwijfeld zo bedoeld zijn.

Ik vind dat dit soort opmerkingen het debat vergiftigen.
nounou

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven