Pas op: nep-werkgever lokt jonge vrouwen

18-05-2018 17:12 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pas op: nep-werkgever lokt jonge vrouwen naar Paddepoel

Afwasser voor 15 tot 20 euro per uur. Die zou worden gezocht door meerdere restaurants en andere gelegenheden in de stad Groningen. Als je belangstelling hebt, moet je naar winkelcentrum Paddepoel komen.

Verscheidene jonge vrouwen in onze provincie hebben op zo'n advertentie gereageerd. Dit levert bijzondere gesprekjes op met hun 'toekomstige werkgever'.

Wat zeg ik net. Ik zeg toch als je meer informatie wilt, kunt u gewoon naar Paddepoel centrum komen
Nep-adverteerder
'Wat zeg ik net'
Eén van de dames vraagt of de adverteerder iets meer informatie kan geven over de baan. Als antwoord krijgt ze: 'Wat zeg ik net. Ik zeg toch als je meer informatie wilt, kunt u gewoon naar Paddepoel centrum komen. Zo niet, fijne dag verder en neem je cv mee'.

Een ander wil weten bij welk bedrijf ze eigenlijk solliciteert. 'Bespreken we allemaal in het echt. Kan je vandaag naar Paddepoel centrum komen of wordt het niks?', is het antwoord dat ze krijgt.

Ben je blind? Ik vind jou een kakkerlak
Nep-adverteerder
Check
In één van de nep-advertenties staat dat het gaat om een afwasser bij La Place in Groningen. Voor de zekerheid belt een vrouw het restaurant. Dat laat weten helemaal geen bordenwasser te zoeken. Bovendien worden alle sollicitatiegesprekken bij La Place zelf gevoerd en niet in winkelcentrum Paddepoel, zo krijgt ze te horen.

Kakkerlak
Als de vrouw de adverteerder daarmee confronteert, begint hij te schelden: 'La Place. Ben je blind? Ik vind dat jij een dame bent die geen ogen heeft. Heb nog geen plek genoemd. Je wordt geblokkeerd. Ik vind jou een kakkerlak.'

Reactie La Place
De manager van La Place in Groningen is inderdaad op de hoogte van de nep-advertentie. 'Maar ik ben net terug van vakantie, dus we zijn het nog aan het uitzoeken', zegt hij. 'Het is toch raar dat iemand zo'n advertentie plaatst uit onze naam. Of we aangifte gaan doen? Dat weet ik niet, dat ligt bij het hoofdkantoor.'

Geen strafbaar feit
Volgens de politie is het lastig om dit soort praktijken aan te pakken, omdat er nog geen strafbaar feit is gepleegd. Wel wordt aangeraden het te melden als je zo'n advertentie tegenkomt. De politie kan dan een waarschuwing op social media plaatsen.


https://www.rtvnoord.nl/nieuws/194207/P ... -Paddepoel


Waarom niet gewoon naar het adres gaan, met Peter R de vries, en kijken wat die viespeuk gaat doen. Klinkt nogal als een Michael P eerlijk gezegd.
Taalnazi's zijn onprettige mensen: https://www.esquire.com/nl/stijl-carrie ... lijk-mens/
Alle reacties Link kopieren
Hoezo viespeuk? Er nog geen strafbaar feit gepleegd lees ik.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
18-05-2018 17:14
Hoezo viespeuk? Er nog geen strafbaar feit gepleegd lees ik.
Wat denk je wat hij wilt doen? Monopoly spelen?
Taalnazi's zijn onprettige mensen: https://www.esquire.com/nl/stijl-carrie ... lijk-mens/
Alle reacties Link kopieren
De_Cynicus schreef:
18-05-2018 17:15
Wat denk je wat hij wilt doen? Monopoly spelen?
Jij weet blijkbaar wat hij wilde doen. Is het een vriend van je?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Tja, als je zelf een beetje logisch nadenkt weet je natuurlijk al dat niemand 15-20 euro per uur gaat betalen om wat af te gaan wassen.
En als een 'werkgever' zo uit zijn plaat gaat tegen mij, dan is het bye bye.

Raar dus dat er vrouwen zijn die daarin zouden trappen.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon een verveelde puber. Erg slecht Nederlands voor iemand die personeel zoekt. En dan ook via de Whatsapp?
Alle reacties Link kopieren
Verveel mij dus ik denk dat ik er een sollicitatiebrief uit gooi, hopelijk kan ik dan naar het winkelcentrum in het bruisende Paddepoel komen.

Wie weet wat voor spannende dingen ik ga mee maken....
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
18-05-2018 17:33
Gewoon een verveelde puber. Erg slecht Nederlands voor iemand die personeel zoekt. En dan ook via de Whatsapp?
Geen verveelde puber, volwassen vent. Eén van die meiden die is aangesproken op Facebook heeft in haar vriendelijst mensen staan die gemeenschappelijke vrienden hebben met de desbetreffende man, dus die is daar eens gaan informeren, hij blijkt het ook bij mannen te proberen/geprobeerd te hebben.
Er wordt gedacht aan pogingen tot het ontfutselen van gegevens. Baan beloven, maar dan zogenaamd wel kopie id kaart en kopie bankpas nodig hebben voor de administratie bijvoorbeeld om daar vervolgens pogingen tot identiteitsfraude mee te doen (aangezien hij in het verleden ook mannen heeft benaderd over snel/makkelijk geld verdienen).
Alle reacties Link kopieren
Nou als hij vrouwen wil lokken pakt hij het wel heel erg slecht aan met zijn app reacties.. Misschien iemand met vakantie die het viva forum niet kon vinden?

Trouwens eens dat bij het salaris al een belletje zou moeten gaan rinkelen..
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
De_Cynicus schreef:
18-05-2018 17:15
Wat denk je wat hij wilt doen? Monopoly spelen?
Het kan ook een geintje zijn hé. Een stel meiden die wil zien wie er wel en niet op komen dagen. Stel jongetjes die zich verkneukelen op voor niets op komen dagende meiden. Of misschien denkt iemand wel wat te kunnen scoren door een praatje aan te knopen en mee te bashen op zo'n rotstreek etc etc. Waarom meteen van seksueel getint uitgaan? Heb je daar zelf een probleem mee? Waar ik nu het eerste aan moet denken is "hoe de waard is vertrouwd hij zijn gasten"
Alle reacties Link kopieren
stripverhaal schreef:
18-05-2018 17:59
Geen verveelde puber, volwassen vent. Eén van die meiden die is aangesproken op Facebook heeft in haar vriendelijst mensen staan die gemeenschappelijke vrienden hebben met de desbetreffende man, dus die is daar eens gaan informeren, hij blijkt het ook bij mannen te proberen/geprobeerd te hebben.
Er wordt gedacht aan pogingen tot het ontfutselen van gegevens. Baan beloven, maar dan zogenaamd wel kopie id kaart en kopie bankpas nodig hebben voor de administratie bijvoorbeeld om daar vervolgens pogingen tot identiteitsfraude mee te doen (aangezien hij in het verleden ook mannen heeft benaderd over snel/makkelijk geld verdienen).
Denk dat dat een kwestie van identiteitsfraude is . Kan me niet voorstellen dat je met je echte naam zo iets probeert te doen. En ik vind dit meer iets voor puber/s dan voor volwassenen.
Alle reacties Link kopieren
Werd er trouwens om een jonge vrouw gevraagd? Dat zie ik nergens en een persoon in dat artikel spreekt zelf over 'mensen zoeken voor een baantje' en niet over vrouwen. Want dat een aantal jonge vrouwen gereageerd hebben en hun verhaal online gegooid hebben wil nog niet zeggen dat hij daar op uit was.. Dat vroeg ik me dus af want anders vind ik het toch niet erg netjes van de media om het zo neer te zetten want het wekt een bepaalde suggestie zoals je in dit topic al ziet aan de reactie van TO.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
'Goeie uurloon' :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Wtf. Hier is inderdaad echt iets niet pluis. Heb meer het gevoel dat hij fraude wil plegen dan seks wil oid.
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
18-05-2018 18:11
Denk dat dat een kwestie van identiteitsfraude is . Kan me niet voorstellen dat je met je echte naam zo iets probeert te doen. En ik vind dit meer iets voor puber/s dan voor volwassenen.
Het wordt gedaan vanuit verschillende facebookprofielen, oa eentje die al ruim twee jaar bestaat en meerdere keren per week (waaronder gister nog) “normale” berichten plaatst; nieuwe profielfoto, locatie delen, verandering in relatiestatus, ect.
Dus een nepprofiel lijkt me heel onwaarschijnlijk, want dan zit er al twee jaar voorbereiding aan....
Alle reacties Link kopieren
Zijn de afwasmachines uitverkocht dan?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
stripverhaal schreef:
18-05-2018 18:40
Het wordt gedaan vanuit verschillende facebookprofielen, oa eentje die al ruim twee jaar bestaat en meerdere keren per week (waaronder gister nog) “normale” berichten plaatst; nieuwe profielfoto, locatie delen, verandering in relatiestatus, ect.
Dus een nepprofiel lijkt me heel onwaarschijnlijk, want dan zit er al twee jaar voorbereiding aan....
Ehm lees de quote nog ff Ik heb het over identiteitsfraude, niet over nepprofiel.
Alle reacties Link kopieren
MwTheelepel schreef:
18-05-2018 18:13
Werd er trouwens om een jonge vrouw gevraagd? Dat zie ik nergens en een persoon in dat artikel spreekt zelf over 'mensen zoeken voor een baantje' en niet over vrouwen. Want dat een aantal jonge vrouwen gereageerd hebben en hun verhaal online gegooid hebben wil nog niet zeggen dat hij daar op uit was.. Dat vroeg ik me dus af want anders vind ik het toch niet erg netjes van de media om het zo neer te zetten want het wekt een bepaalde suggestie zoals je in dit topic al ziet aan de reactie van TO.
In het artikel staat dat hij enkel zocht naar jonge vrouwen.
Taalnazi's zijn onprettige mensen: https://www.esquire.com/nl/stijl-carrie ... lijk-mens/
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
18-05-2018 19:06
Ehm lees de quote nog ff Ik heb het over identiteitsfraude, niet over nepprofiel.
Identiteitsfraude via Facebook is toch het aanmaken van een nepprofiel met daarbij een foto en/of naam van een echte persoon zonder dat deze persoon daarvan weet.
Of een profiel wat gehackt wordt.
En beide lijkt me heel onwaarschijnlijk aangezien het een profiel is wat al heel lang op Facebook staat en ook nog gewoon berichten plaatst.
MwTheelepel schreef:
18-05-2018 18:13
Werd er trouwens om een jonge vrouw gevraagd? Dat zie ik nergens en een persoon in dat artikel spreekt zelf over 'mensen zoeken voor een baantje' en niet over vrouwen. Want dat een aantal jonge vrouwen gereageerd hebben en hun verhaal online gegooid hebben wil nog niet zeggen dat hij daar op uit was.. Dat vroeg ik me dus af want anders vind ik het toch niet erg netjes van de media om het zo neer te zetten want het wekt een bepaalde suggestie zoals je in dit topic al ziet aan de reactie van TO.
Heb je de link eigenlijk wel aangeklikt?

Doe dat maar, of stuur je eigen dochter van 15 langs als je die hebt.
Wat vind je van dat rare gesprek van dat meisje die vertelde wat La Place zei, en dan m.n. de reactie van de 'werkgever'?
Gewoon, geintje, lachen? Niks aan de hand? Als ik daar in de buurt woonde liet ik mijn nichtje een afspraak regelen en zou hem zelf even gaan vragen wat zijn plannen zijn. Als ik hem bij zijn nekvel vast heb wel te verstaan; dit stinkt een uur in de wind.

Ik schrik het meeste van het feit dat allerlei vrouwen het hier bagatelliseren en die engerd zelfs verdedigen.

Zorgelijk en zoals altijd komt de politie pas in actie als er werkelijk mensen beroofd of verkracht zijn. Hoewel, dan moeten ze eerst nog 2 weken nadenken of ze nou wel aangifte willen doen. Hoop gezeur hoor aangifte doen, gewoon volgende keer beter nadenken, doeiiiii.
En dan geen greintje begrip van volwassen mensen om je heen want je bent zelf zo dom geweest om ernaartoe te gaan :(

Heel triest dit.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
18-05-2018 17:19
Jij weet blijkbaar wat hij wilde doen. Is het een vriend van je?

:rofl:
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.
Alle reacties Link kopieren
Lenn12345 schreef:
18-05-2018 20:53
Heb je de link eigenlijk wel aangeklikt?

Doe dat maar, of stuur je eigen dochter van 15 langs als je die hebt.
Wat vind je van dat rare gesprek van dat meisje die vertelde wat La Place zei, en dan m.n. de reactie van de 'werkgever'?
Gewoon, geintje, lachen? Niks aan de hand? Als ik daar in de buurt woonde liet ik mijn nichtje een afspraak regelen en zou hem zelf even gaan vragen wat zijn plannen zijn. Als ik hem bij zijn nekvel vast heb wel te verstaan; dit stinkt een uur in de wind.

Ik schrik het meeste van het feit dat allerlei vrouwen het hier bagatelliseren en die engerd zelfs verdedigen.

Zorgelijk en zoals altijd komt de politie pas in actie als er werkelijk mensen beroofd of verkracht zijn. Hoewel, dan moeten ze eerst nog 2 weken nadenken of ze nou wel aangifte willen doen. Hoop gezeur hoor aangifte doen, gewoon volgende keer beter nadenken, doeiiiii.
En dan geen greintje begrip van volwassen mensen om je heen want je bent zelf zo dom geweest om ernaartoe te gaan :(

Heel triest dit.

Zo die zuig je mooi uit je duim, dat zegt niemand. Ik vind het pas echt raar dat jij je nichtje wil inzetten om zelf verhaal te gaan halen als je het allemaal zo eng vindt.. Bijzondere dingen verzin jij zeg.

Schijnbaar heb ik over die zin heen gelezen dan. Maar dat lijkt me alleen maar meer reden in combinatie met het uurloon om een lampje te laten branden.. Hij doet verder geen enkele poging ze ook echt te lokken, ze reacties zorgen totaal niet dat iemand wil komen natuurlijk. Vandaar dat ik me er ook niet meteen erg veel zorgen over maak.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
stripverhaal schreef:
18-05-2018 17:59
Geen verveelde puber, volwassen vent. Eén van die meiden die is aangesproken op Facebook heeft in haar vriendelijst mensen staan die gemeenschappelijke vrienden hebben met de desbetreffende man, dus die is daar eens gaan informeren, hij blijkt het ook bij mannen te proberen/geprobeerd te hebben.
Er wordt gedacht aan pogingen tot het ontfutselen van gegevens. Baan beloven, maar dan zogenaamd wel kopie id kaart en kopie bankpas nodig hebben voor de administratie bijvoorbeeld om daar vervolgens pogingen tot identiteitsfraude mee te doen (aangezien hij in het verleden ook mannen heeft benaderd over snel/makkelijk geld verdienen).
En dit heb je uiteraard gemeld bij de politie. Of niet? Dan zou ik dat alsnog doen. Stel dat een naief meisje er wel intrapt.
MwTheelepel schreef:
19-05-2018 00:43
Zo die zuig je mooi uit je duim, dat zegt niemand. Ik vind het pas echt raar dat jij je nichtje wil inzetten om zelf verhaal te gaan halen als je het allemaal zo eng vindt.. Bijzondere dingen verzin jij zeg.

Schijnbaar heb ik over die zin heen gelezen dan. Maar dat lijkt me alleen maar meer reden in combinatie met het uurloon om een lampje te laten branden.. Hij doet verder geen enkele poging ze ook echt te lokken, ze reacties zorgen totaal niet dat iemand wil komen natuurlijk. Vandaar dat ik me er ook niet meteen erg veel zorgen over maak.
Ik zou het hele stukje nog een keer lezen, hij geeft geen antwoordt behalve: KOM NOU MAAR HIERNAARTOE dan praten we verder.
Hoezo geen enkele poging ze te lokken?????
En ja, ik zou mijn nichtje heel dommig 'erin laten trappen' en zelf naar hem toe gaan. Zonder nichtje uiteraard.

En IK die bijzondere dingen verzint? Ik zou me drukker maken om die rare gast, die verzint pas bijzondere dingen.
Nou ja maakt het uit, sommige mensen vinden ook dat mensen veel te lang opgesloten worden als ze een puber verkrachten of beroven.

Ene Anne Faber maakte zich ook niet druk en ging gewoon een stukje fietsen. Hoe groot is de kans dat je van je fiets af wordt getrokken, 000,001?
En dan nog door iemand op proefverlof omdat hij al een paar meisjes verkracht had neuh die kans is te verwaarlozen (tot je zelf het slachtoffer bent, of je dochter, of zusje).

Dan is de wereld te klein, iedereen wist het MAAR ER MOET ALTIJD EERST IETS GEBEUREN VOOR DE POLITIE INGRIJPT.
Dan wachten we dat rustig af, hij spoort niet en gaat behoorlijk ver, politie doet niks, kwestie van tijd voor er een autistisch of geestelijk gehandicapt meisje bij hem in de auto stapt om te gaan kijken bij La Place, haar nieuwe werkplek :(
Alle reacties Link kopieren
Ik vind zijn hele manier van reageren, zo kortaf en agressief nou niet bepaald overkomen alsof hij echt graag iemand wil lokken. Hij reageert ook elke keer zo, niet bij één iemand die hem irriteert.

Helaas kan de politie inderdaad pas iets doen als er iets gebeurd. Hoe zie je dat voor je dan? Dat we mensen gaan opsluiten voor dingen die ze niet gedaan hebben en mogelijk ook nooit gaan doen? Dat werkt natuurlijk niet zo en dat is over het algemeen maar goed ook. Helaas is een land waarin nooit iemand iets overkomt een utopie, er zullen altijd nare dingen gebeuren. Natuurlijk moet je alert zijn en goed kijken naar zaken als straffen voor verkrachters maar om iemand die alleen een advertentie plaatst meteen op die hoop te gooien gaat ook erg ver. Men is nu alert en waarschuwt, meer kan je niet doen. Je kan je er een partij druk om maken maar dat verandert de zaak niet, het is vooral een stuk fijner leven als je niet teveel stilstaat bij de minimale kans dat jou iets overkomt.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven