Syriëgangers terug naar Nederland

19-05-2018 15:09 1087 berichten
Alle reacties Link kopieren
Syriëgangers mogen hun hoger beroep (loopt een proces in Turkije) in Nederland afwachten.
Opmerkelijk verhaal, paspoort intrekken mag niet want dan zijn ze stateloos (daar zijn internationale verdragen over) ze opsluiten mag niet want er loopt al een proces in Turkije

De ambassade gaat een paspoort regelen(en vermoedelijk betalen) want dat zijn ze kwijt geraakt.

https://nos.nl/artikel/2232486-syriegan ... rland.html

En Nederland als braaf land doet het allemaal.

Ik zou zeggen, trek dat paspoort maar gewoon en laat ze maar naar de rechter stappen.
Goede kans dat de Nederlandse staat dat verliest maar dit 'brave' gedrag is tenenkrommend.

Overigens kan Nederland een paspoort wel intrekken als de betreffende persoon in vreemde krijgsdienst een dubbel paspoort heeft.
https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... ortorder=4
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Radeloos73 schreef:
21-05-2018 18:54
Hoe denken jullie over Mensen die tegen IS hebben gestreden?
Zouden die ook niet terug mogen keren?
Want ook die hebben meegevochten in vreemde krijgsdienst.
Die mogen wel terugkeren mits ze niet in een concurrerend jihadistische organisatie hebben gevochten.
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
21-05-2018 23:03
Die mogen wel terugkeren mits ze niet in een concurrerend jihadistische organisatie hebben gevochten.
En hoe ga je dat controleren? De notulen van de oprichtingsvergadering opvragen bij de plaatselijke Kamer van Koophandel?

Naar "plaatselijk recht" heeft groep A waarschijnlijk misdaden gepleegd tegenover groep B, die weer tegen C strijdde, die het aan de stok heeft met E en A omdat die ruzie had met groep D...

Afbeelding
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Er staat toevallig nergens meer een gevangenis leeg in Nederland?

Als ze persé terug willen kunnen ze terugkomen, maar draaien ze wel de cel in voor onbepaalde tijd*.
Aan hen de keuze of ze daar zin in hebben.


*Waarbij of ze ooit vrijkomen veel met hun gedrag zal te maken hebben.
Alle reacties Link kopieren
Radeloos73 schreef:
21-05-2018 18:54
Hoe denken jullie over Mensen die tegen IS hebben gestreden?
Zouden die ook niet terug mogen keren?
Want ook die hebben meegevochten in vreemde krijgsdienst.

Wat mij betreft mogen ze terugkeren, maar het lijkt me zinnig om ze te 'monitoren'.
Gesprekken met veiligheidsdiensten en begeleiding van hulpverlening lijken me niet overbodig, en dat niet op vrijwillige basis.
Mensen die tegen IS gevochten hebben zijn inderdaad in vreemde krijgsdienst geweest, en wat misschien nog belangrijker is, zullen heel wat hebben gezien en meegemaakt, en onder zware omstandigheden mogelijk traumatiserende zaken hebben meegemaakt.
Iemand met zulke herinneringen kan het moeilijk krijgen, en misschien een gevaar gaan vormen voor zijn omgeving.
Ik vind het aan de ene kant bewonderenswaardig dat iemand tegen IS heeft helpen strijden, maar zou me aan de andere kant ook zorgen maken wanneer iemand is teruggekeerd.

Sterkte, Radeloos en Christian, als jullie dat nodig hebben :hug:
nounou
Alle reacties Link kopieren
Het stelletje non-intellectuelen op rechts lijkt opeens te zijn vergeten dat ook kinderen als individu in relatie staan tot de staat waarvan zij de nationaliteit bezitten. Westerse grondvesten als het sociaal contract gelden voor rechtsen alleen als het ze uitkomt, en anders wordt per VVD-decreet ff een noodverordening afgekondigd: onvervreemdbare mensenrechten voor minderjarige kromzwaardacrobaatjes tot nader order opgeschort. Het kan allemaal in het Nederland van de VVD, jawel mensuh.
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is het in strijd met het EVRM en allerlei kinderrechtenverdragen als "wij" kindertjes in IS-gebied gaan verzamelen en overdragen aan Nederland.

Bovendien hebben die kinderen vaak een tweede nationaliteit, via de andere ouder. Dan komen we ook nog in oorlog met een ander land, wiens onderdanen wij willen weghalen.

Als wij één ouder met alleen de. nationaliteit van Nederland hier naartoe halen, is er grote kans dat het kind daar moet blijven, omdat het daar (inmiddels) geworteld is en de andere ouder een andere/dubbele nationaliteit heeft en niet mee wil werken.

In sommige landen heeft de moeder volgens mij ook geen gezag over kinderen die "daar" geboren zijn, en gaat de "voogdij/zorg/whatever hoe het heet" naar een mannelijk familielid van de vader.
snoesje666 wijzigde dit bericht op 22-05-2018 13:04
18.78% gewijzigd
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Snoesje666 schreef:
22-05-2018 12:55
Volgens mij is het in strijd met het EVRM en allerlei kinderrechtenverdragen als "wij" kindertjes in IS-gebied gaan verzamelen en overdragen aan Nederland.

Bovendien hebben die kinderen vaak een tweede nationaliteit, via de andere ouder. Dan komen we ook nog in oorlog met een ander land, wiens onderdanen wij willen weghalen.

Als wij één ouder met alleen de. nationaliteit van Nederland hier naartoe halen, is er grote kans dat het kind op grond van het Kinderontvoeringsverdrag daar moet blijven, omdat het daar (inmiddels) geworteld is en de andere ouder een andere/dubbele nationaliteit heeft.
Denk jij niet dat het andere land juist blij is dat deze kinderen wel naar Nederland komen?
Alle reacties Link kopieren
Niet als ze kleine soldaatjes willen. Het leger moet op peil blijven en de moeders kunnen trots zijn als hun zoon mag sneuvelen. Je zoon zijn zakgeld achterna sturen heeft deze moeder gevangenisstraf opgeleverd.

https://www.nouvelobs.com/rue89/rue89-n ... -fils.html
snoesje666 wijzigde dit bericht op 22-05-2018 13:55
53.24% gewijzigd
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
https://www.nouvelobs.com/rue89/rue89-n ... imasi.html

Kindertjes die beweren trots te zijn om te mogen sneuvelen voor Allah...


« Un inghimasi attaque sans forcément déclencher sa ceinture. S’il a la possibilité de revenir, il se dit que la mort n’est pas pour cette fois-là. »
« Je veux devenir un inghimasi »
Inghimasi (???????, en arabe) est un terme utilisé entre autres par des djihadistes de l’Etat islamique autoproclamé, confirme Romain Caillet qui l’a pour sa part vu apparaître il y a moins de deux ans.

« Inghimasi » est aussi employé par les djihadistes du Front al-Nosra, comme on peut l’entendre dans cette séquence glaçante d’un documentaire de Vice (voir à partir de 30’42). Deux enfants répondent aux questions de journalistes :

« As-tu déjà décidé de faire le djihad ? – [L’enfant de gauche] Oui, si Dieu le veut. – Et toi ? – [L’enfant de droite] Je veux devenir un inghimasi. – Peux-tu répéter ? – Je veux devenir un inghimasi pour servir Allah. »

Afbeelding
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
In mijn ogen is het dieptriest dat zulke jonge kinderen worden geïndoctrineerd om voor Allah te vechten. (religie van de vrede staat haaks op vechten lijkt mij, maar dat terzijde)

In hun ogen is het een groot goed om als zelfmoordterrorist te sterven. Ik denk dat zij oprecht geloven dat dit het ultieme doel is en dat maakt het zo eng.

Indoctrinatie gaat diep, Ook bij jonge kinderen. Je krijgt het er echt niet met wat liefhebbende pleegouders en een EMDR'tje hier en een therapietje daar uit.
Alle reacties Link kopieren
Kunstenkitsch schreef:
22-05-2018 13:19
In mijn ogen is het dieptriest dat zulke jonge kinderen worden geïndoctrineerd om voor Allah te vechten. (religie van de vrede staat haaks op vechten lijkt mij, maar dat terzijde)

In hun ogen is het een groot goed om als zelfmoordterrorist te sterven. Ik denk dat zij oprecht geloven dat dit het ultieme doel is en dat maakt het zo eng.

Indoctrinatie gaat diep, Ook bij jonge kinderen. Je krijgt het er echt niet met wat liefhebbende pleegouders en een EMDR'tje hier en een therapietje daar uit.
De kinderen worden juist woest omdat ze bij hun ouders weggehaald zijn, die "op hun manier" van hun kinderen houden. Kinderen zijn ongelooflijk loyaal aan hun ouders, vergeet dat niet.

https://jeugdbescherming.jimdo.com/adop ... oyaliteit/
snoesje666 wijzigde dit bericht op 22-05-2018 13:25
4.32% gewijzigd
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Snoes, dat denk ik ook. Ik pleit dan ook absoluut niet voor het weghalen bij de ouders, maar zie ook niet in waarom ze terug gehaald moeten worden.
Alle reacties Link kopieren
Belgische jihadist veroordeeld tot doodstraf in Irak - http://nos.nl/l/2233002no

Dat krijgen we natuurlijk ook, Syrië gangers die de doodstraf krijgen.

Sta er gemengd in.
Ik ben tegenstander van de doodstraf uitgezonderd in oorlogssituatie.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Geldt de doodstraf ook als martelaarschap?
Of heb je dan pech en kun je fluiten naar je maagden?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
kantlijn schreef:
22-05-2018 11:20
Het stelletje non-intellectuelen op rechts lijkt opeens te zijn vergeten dat ook kinderen als individu in relatie staan tot de staat waarvan zij de nationaliteit bezitten. Westerse grondvesten als het sociaal contract gelden voor rechtsen alleen als het ze uitkomt, en anders wordt per VVD-decreet ff een noodverordening afgekondigd: onvervreemdbare mensenrechten voor minderjarige kromzwaardacrobaatjes tot nader order opgeschort. Het kan allemaal in het Nederland van de VVD, jawel mensuh.
Je zegt het wat cynischer dan ik zou doen, maar ik ben blij dat iemand het hier met me eens is dat het makkelijk is je straatje schoon te vegen op deze manier, alle regels van fatsoen negerend. Het gaat om kinderen en wij hebben de plicht die kinderen te beschermen.

Post na post hier moeten lezen dat die kinderen toch al gedoemd zijn zelfmoordterrorist te worden, is van een hardheid die ik hoop niet veel vaker tegen te komen.
Snoesje666 schreef:
22-05-2018 13:49
Geldt de doodstraf ook als martelaarschap?
Of heb je dan pech en kun je fluiten naar je maagden?
Als je veroordeeld bent als gevolg van de strijd tbv allah , ja! Dan word je ook martelaar.
Snoesje666 schreef:
22-05-2018 13:49
Geldt de doodstraf ook als martelaarschap?
Of heb je dan pech en kun je fluiten naar je maagden?
Nee dan kun je fluiten naar je maagden.
Alle reacties Link kopieren
Je moet deze mensen ergens laten.

Van mij zijn ze welkom.
Met voorwaarden.
Ik wil dat ze niet in dezelfde wijken terecht kunnen komen.
Verplicht verstrooid wonen door allerhande kleine dorpen in Nederland zodat deze kinderen de normen en waarden gaan aannemen die daar gelden in deze dorpen en niet (samen met ouders) onopvallend in een gesloten netwerk binnen Nederland kunnen belanden en wéér met deze onzin in aanraking komen.
Van mij mag dat best streng door bijvoorbeeld een (onopvallende) enkelband en een verbod op internet.
Ik vind dat weinig straf voor weer een kans krijgen om met oprechtheid in de samenleving te worden opgenomen. Als je hier echt een fijn leven wil gaan hebben kan dat prima als je je als actieve mensen in de samenleving neerzet in een Langeweg of een Dijkerhoek of een Molenhoek. En dus niet in dezelfde wijkjes in grote steden dezelfde mensen gaat opzoeken met dezelfde onzin.
Zowel; mag er van mij preventieve gevangenisstraf komen. Tweede kans is aangeboden en niet aangegrepen.
Bros before hoes
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
22-05-2018 12:55
Volgens mij is het in strijd met het EVRM en allerlei kinderrechtenverdragen als "wij" kindertjes in IS-gebied gaan verzamelen en overdragen aan Nederland.

Bovendien hebben die kinderen vaak een tweede nationaliteit, via de andere ouder. Dan komen we ook nog in oorlog met een ander land, wiens onderdanen wij willen weghalen.

Als wij één ouder met alleen de. nationaliteit van Nederland hier naartoe halen, is er grote kans dat het kind daar moet blijven, omdat het daar (inmiddels) geworteld is en de andere ouder een andere/dubbele nationaliteit heeft en niet mee wil werken.

In sommige landen heeft de moeder volgens mij ook geen gezag over kinderen die "daar" geboren zijn, en gaat de "voogdij/zorg/whatever hoe het heet" naar een mannelijk familielid van de vader.

Een aantal van die kinderen verblijft met hun moeders in kampen in door Koerden op IS heroverd gebied. De vaders zitten in (Koerdische) gevangenissen. Waar zijn die kinderen in geworteld ? Het duidelijkste wat je daar over kan zeggen is dat ze in IS-gebied zijn geboren, en dat bestaat daar (bijna) niet meer.

Waar baseer jij je aannames, over EVRM en andere verdragen en over 'in oorlog komen met een ander land' vanwege het 'weghalen van onderdanen' op ?
Ik lees wel erg veel 'volgens mij' in een post met best stellige uitspraken over internationaal recht.
zazamaenade wijzigde dit bericht op 22-05-2018 17:09
9.32% gewijzigd
nounou
StefBros schreef:
22-05-2018 16:01
Je moet deze mensen ergens laten.

Van mij zijn ze welkom.
Met voorwaarden.
Ik wil dat ze niet in dezelfde wijken terecht kunnen komen.
Verplicht verstrooid wonen door allerhande kleine dorpen in Nederland zodat deze kinderen de normen en waarden gaan aannemen die daar gelden in deze dorpen en niet (samen met ouders) onopvallend in een gesloten netwerk binnen Nederland kunnen belanden en wéér met deze onzin in aanraking komen.
Van mij mag dat best streng door bijvoorbeeld een (onopvallende) enkelband en een verbod op internet.
Ik vind dat weinig straf voor weer een kans krijgen om met oprechtheid in de samenleving te worden opgenomen. Als je hier echt een fijn leven wil gaan hebben kan dat prima als je je als actieve mensen in de samenleving neerzet in een Langeweg of een Dijkerhoek of een Molenhoek. En dus niet in dezelfde wijkjes in grote steden dezelfde mensen gaat opzoeken met dezelfde onzin.
Zowel; mag er van mij preventieve gevangenisstraf komen. Tweede kans is aangeboden en niet aangegrepen.
Totaal onrealistisch. Het is 2018 en ook in dorpen is er tegenwoordig internet.
Alle reacties Link kopieren
Radeloos73 schreef:
21-05-2018 18:54
Hoe denken jullie over Mensen die tegen IS hebben gestreden?
Zouden die ook niet terug mogen keren?
Want ook die hebben meegevochten in vreemde krijgsdienst.

Radeloos, wat vind jij van het terughalen van kinderen van IS-vrouwen zoals dat bepleit wordt door een groep van grootouders van die kinderen ?
nounou
Alle reacties Link kopieren
Zelfs zonder IS gesodemieter is het vrijwel onmogelijk om je kind(eren) terug te halen uit Syrië of Irak als een gezaghebbende ouder daarheen is getrokken voor "vakantie". Als jij met je Griekse lover trouwt, kindjes maakt en na tien jaar wilt scheiden krijg jij je kinderen niet mee naar Nederland als de andere ouder dat niet wil.

Dichterbij huis, als jij naar je nieuwe lover in Assen verhuisd, kan je ex zeggen dat de kinderen in Vlissingen blijven wonen. Tenzij ze nog borstvoeding krijgen van degene die naar Assen verhuisd gaat de rechter er vaak in mee dat de kinderen in Vlissingen blijven.
Dat de ouder in Vlissingen misschien fulltime werkt, en de ouder uit Assen fulltime thuiszit maakt niet uit. De werkende ouder kan (zoals de meeste ouders) een oppas nemen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
zazamaenade schreef:
22-05-2018 16:56
Radeloos, wat vind jij van het terughalen van kinderen van IS-vrouwen zoals dat bepleit wordt door een groep van grootouders van die kinderen ?
Kinderen die worden geknuffeld, verzorgd en gevoed door hun ouders kun je op grond van artikel 3 en 9 van het IVRK niet snel afpakken. Ze worden niet verwaarloosd of mishandeld en de ouders hebben het recht, op grond van artikel 9 van het EVRM, om hun kind op te voeden met de godsdienst die zij willen aanhangen.

Allemaal verdragen die in het verleden door Nederland zijn ondertekend.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Pientjexxxx schreef:
22-05-2018 16:45
Totaal onrealistisch. Het is 2018 en ook in dorpen is er tegenwoordig internet.
Echt! Dorpen met internet! Straks ga je me nog vertellen dat ze daar ook al auto's hebben!

Ik snap wat je bedoelt, sarcasme achterwegen gelaten.
Ik vind dat je wel kunt eisen geen telefoon te hebben met internetfunctie en laptops etc. Of enkel voor bewezen school/werk-zaken.
Zoals je als uitkeringstrekker geen extra verdiensten mag hebben, al is het geld voor je verjaardag, dat systeem kan daar ook. Degene die willen zullen zich er braaf aan (proberen te) houden. Daardoor kún je makkelijker, mocht je vermoeden dat iemand internet gebruikt om in IS kringen te verkeren, een sanctie opleggen.
Zoals je nu dus technisch gezien élke euro moet aangeven als je een uitkering trekt; maar die regel met name is voor de excessen die bewust er een groot-verdienend zwart bedrijf op na houden en niet voor degenen die eens iets op marktplaats verkopen of 50 euro van hun ouders krijgen voor hun verjaardag.
Je kunt dan bij excessen daadwerkelijk wettelijk gezien actie ondernemen.
Zonder deze regels kan dat niet.
Bros before hoes
Wat er ook besloten wordt in deze, we hebben een probleem. Komen ze nu niet terug, dan besluiten ze straks als (jong) volwassene terug te komen. En dan?

De haat is nu al groot en is tegen die tijd alleen maar groter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven