Anthony Bourdain overleden

08-06-2018 15:36 54 berichten
De derde suicide deze week. Wat veel verdriet voor zoveel mensen. Ik weet dat er veel mensen doodgaan per dag, maar de derde suicide in 1 week vind ik wel schokkend. Wat beweegt mensen toch.

Ik volg Anthony al jaren op TV. Geweldige programma's. Ik ga hem missen. Niemand in mijn omgeving lijkt hem te kennen. Keken jullie naar zijn programma's?
anoniem_370091 wijzigde dit bericht op 08-06-2018 20:22
0.29% gewijzigd
Ik kijk altijd naar zijn programma's
het lijkt zo een levensgenieter en dan dit... :-(
even een kippenvel-momentje hier
R.I.P
Manta schreef:
08-06-2018 15:36
De derde suicide deze week. Wat veel verdriet voor zoveel mensen. Ik weet dat er veel mensen doodgaan per dag, maar de derde suicide in 1 week vind ik wel schokkend. Wat beweegt mensen toch.

Ik volg Anthony al jaren op TV. Geweldige programma's. Ik ga hem missen. Niemand in mijn omgeving lijkt hem te kennen. Keken jullie naar zojn programma's?
Depressie. Dat is niet heel onduidelijk toch?
Normaal gesproken ben ik niet zo van de bekende mensen, maar ik vind hem een heel opvallende persoonlijkheid. Juist door het delen van de worstelingen die hij in het verleden (en wellicht nog steeds dus) had en door zijn meesterlijke gevoel voor humor vond ik het echt een prettige (en aantrekkelijke, sorry) man om naar te kijken.

Voor de rest is elk overlijden door zelfmoord verdrietig.
Alle reacties Link kopieren
Heb hem veel op tv gevolgd, dus dat is nu toch wel verschieten! Wie zijn die 2 andere dan deze week?
Kate Spade en de zus van onze koningin.
Lucifer2018 schreef:
08-06-2018 15:41
Depressie. Dat is niet heel onduidelijk toch?
Niet iedereen met depressie pleegt suicide en niet iedereen die suicide pleegt is depressief.
Manta schreef:
08-06-2018 15:53
Niet iedereen met depressie pleegt suicide en niet iedereen die suicide pleegt is depressief.

Nou dat is nogal een statement. :roll:

Maar waar zeg ik dat?

Het was redelijk algemeen bekend dat hij er wel last van had. En bij de 2 andere zelfmoordslachtoffers ook. Stond ook bij elk nieuwwsbericht ongeveer die er te vinden was over deze nare gebeurtenissen.

Dus dan is die ene zin in je op nogal vreemd in mijn ogen. En daar reageerde ik op.
Alle reacties Link kopieren
Ja, hier keken we zeker naar zijn programma's. Vooral The Taste vond ik erg leuk. Ik schrik niet zo snel van overlijdingsberichten maar dit vind ik toch wel even slikken.
Alle reacties Link kopieren
Serieus kippenvel toen ik het las, ik volgde hem al jaren. Echt heel verdrietig.
Alle reacties Link kopieren
Het wrange voor mij is ook dat ik naar zijn programma's keek toen ík depressief was. Dat was het enige wat ik trok op dat moment. Pfff schrikken zeg!
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk altijd naar 'The Lay_over'. Eigenlijk alleen voor hem. Wat een verdrietig nieuws. :'(
Lucifer2018 schreef:
08-06-2018 15:55
Nou dat is nogal een statement. :roll:

Maar waar zeg ik dat?

Het was redelijk algemeen bekend dat hij er wel last van had. En bij de 2 andere zelfmoordslachtoffers ook. Stond ook bij elk nieuwwsbericht ongeveer die er te vinden was over deze nare gebeurtenissen.

Dus dan is die ene zin in je op nogal vreemd in mijn ogen. En daar reageerde ik op.
Ik heb die depressie van Bourdain nog nergens gelezen tot nu toe. En niet iedereen die zelfmoord pleegt is depressief. Zo zwart wit ligt het niet.
Alle reacties Link kopieren
Oh zeg, wat erg. En dan zal Parts Unkown dus gecanceled worden. Zo jammer :(
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
vrouwjagersma schreef:
08-06-2018 15:46
Normaal gesproken ben ik niet zo van de bekende mensen, maar ik vind hem een heel opvallende persoonlijkheid. Juist door het delen van de worstelingen die hij in het verleden (en wellicht nog steeds dus) had en door zijn meesterlijke gevoel voor humor vond ik het echt een prettige (en aantrekkelijke, sorry) man om naar te kijken.

Voor de rest is elk overlijden door zelfmoord verdrietig.

Ik vond hem ook een erg aantrekkelijke man.

Erg triest dit, ik volg hem al een tijdje op Instagram en vier dagen geleden postte hij nog een foto waar hij lachend op staat :purple:

Ik mocht graag naar zijn programma's kijken. (Heb pas sinds een half jaar 24 kitchen).
Alle reacties Link kopieren
He nee! Ik vond zijn programma's fantastisch en hem zo sympathiek.

Wat een gemis :(
...
Alle reacties Link kopieren
Zometeen bij 'M' (NPO1) een item over Anthony Bourdain.

Ik schrok ook van het bericht.
In dit youtube-filmpje (wel wat typerend met gehaaste, doordringende stem ingesproken) komt naar voren dat hij ook andere boeken dan kookboeken heeft geschreven. Ik vind hem een bijzondere, charismatische, slimme en grappige man.

https://www.youtube.com/watch?v=txzcQhE-p0s
zazamaenade wijzigde dit bericht op 08-06-2018 19:01
73.62% gewijzigd
nounou
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk ook graag naar zijn programma's, vind het jammer dat hij overleden is.
Whoever said "Out of sight, out of mind" never had a spider disappear in their bedroom.
Alle reacties Link kopieren
Ben een groot fan...vind het onvoorstelbaar. Geweldige persoonlijkheid,fantastisch chef.
Heb al zijn boeken, en alle tv shows gezien. Wat een groot gemis.. Ben er behoorlijk stuk van.
Come fly with me on a jetplane
Manta schreef:
08-06-2018 17:02
Ik heb die depressie van Bourdain nog nergens gelezen tot nu toe. En niet iedereen die zelfmoord pleegt is depressief. Zo zwart wit ligt het niet.
Wat jij wil, mij heb je dat niet zien tikken.
Ik had nog nooit van de man gehoord. Heeft iedereen 24Kitchen?
Maar desondanks heel triest natuurlijk.
Manta schreef:
08-06-2018 15:36
De derde suicide deze week. Wat veel verdriet voor zoveel mensen. Ik weet dat er veel mensen doodgaan per dag, maar de derde suicide in 1 week vind ik wel schokkend. Wat beweegt mensen toch.

Ik volg Anthony al jaren op TV. Geweldige programma's. Ik ga hem missen. Niemand in mijn omgeving lijkt hem te kennen. Keken jullie naar zojn programma's?
Ik vond Parts Unknown ook geweldig: deels kook/eetprogramma, deels reisprogramma, deels docu/journalistiek.

En mensen die rondlopen met zelfmoordneigingen, kunnen geïnspireerd worden door (berichtgeving) over zelfmoord: het Werther-effect. Ik zeg absoluut niet dat dit bij Anthony en Ines Zorreguieta ook het geval is geweest (zoiets zullen we nooit weten, natuurlijk) na de berichten over Kate Spade, maar het zou verband kunnen hebben.

Heel triest in ieder geval.
Ik vond No Reservations ook leuk om naar te kijken
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
08-06-2018 19:08
Ik had nog nooit van de man gehoord. Heeft iedereen 24Kitchen?
Maar desondanks heel triest natuurlijk.

Ook geen 24Kitchen hier hoor. Ik heb een paar mooie artikelen over hem gelezen, en weleens wat op youtube gezien.

Wat de reden voor zijn zelfdoding ook is geweest, zoveel middelen gebruiken doe je natuurlijk niet omdat je dat zo lollig vindt :(
nounou

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven