Toenadering tussen VS en N-Korea; nieuwslezeres Ri Chun-Hee

15-06-2018 09:34 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen dinsdag was er de top tussen twee leiders die zich in eerste instantie gedroegen als een stel kemphanen. Zou er sprake zijn van verbeterde relaties tussen Donald Trump en Kim-Jong Un (of gaat men zich hiervoor inzetten), of is dat toch van tijdelijke aard?

In elk geval hebben de Noord-Koreaanse media zo hun eigen manier om verslag te doen van de top.

https://www.youtube.com/watch?v=Vm7B6v0tz_Q

Wat Ri Chun-Hee, de beroemde Noord-Koreaanse nieuwslezeres, allemaal zegt begrijpen we niet, maar haar intonatie spreekt boekdelen. Ik vind dat echt amusant om te luisteren. Ze kan huilen en trillen van woede voor de Noord-Koreaanse camera.

Komt er met deze top nu echte stappen naar vrede?

Totaal aantal stemmen: 12

Ja, eindelijk is er sprake van "dooi" tussen deze landen (en ook Zuid-Korea en Japan) (17%)
Nee, het is allemaal in scène gezet. Later zal blijken dat dit allemaal nep is. (25%)
Moeilijk te zeggen. Ik wil eerst kijken hoe het zich ontwikkelt, en niet te vroeg juigen. (58%)
Geen mening. Geen stemmen
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Ik vind haar wel de komische equivalent van de Iraakse Muhammad Saeed al-Sahhaf, alias woordvoerder van het Iraakse regime tijdens de 2de invasie door de USA van Iraq die volhield dat de Amerikanen du moment hij sprak door zijn heldhaftige republikeinse garde werd verslagen, zelfs toen er een Amerikaanse Abrahams tank achter hem reed en hij dat afdeed als een gevangen genomen tank. Zijn komische bijnaam werd later ook "Comical Ali / Baghdad Bob "
Optie 4: Het is een grote farce... Wel in scene gezet, maar niet nep. Twee mannen die graag borstkloppend de geschiedenis in willen gaan. Schijnt niet veel anders in het verdrag gestaan dan niet al eerder is afgesproken.
Alle reacties Link kopieren
Kim moet de 3 supermachten behendig tegen elkaar uitspelen, als hij een maximaal resultaat wil behalen

Zijn kernwapens opgeven zal hij niet snel doen, ze zijn immers zijn veiligheids polis

Dus ik vrees dat de Noord Koreaanse bevolking de komende jaren nog verder zal creperen....

Het verschil met Zuid Korea is dramatisch
Alle reacties Link kopieren
Puberzoon is fan van haar. ;-)

Ik vind het wel interessant om te zien hoe zo'n land/presentatrice mensen hersenspoelt.
snoesje666 wijzigde dit bericht op 15-06-2018 12:32
0.84% gewijzigd
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Kernwapens is een issue, maar er zit ook een dictator die stelselmatig zijn bevolking uithongert en mishandelt. Daar zijn er meer van natuurlijk, en daar gaan we ook nog gezellig mee om.
Ik denk dat het uiteindelijk op niets uitloopt. Er zijn wel vaker pogingen gedaan en Trump vertrouw ik voor geen cent.
Ik vertrouw ze allebei voor geen cent en ik vind het één grote schijnvertoning.
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
15-06-2018 12:21
Puberzoon is fan van haar. ;-)

Ik vind het wel interessant om te zien hoe zo'n land/presentatrice mensen hersenspoelt.
Ik ook. Ik luisterde en luister nog steeds naar DDR-propaganda, waar de Berlijnse Muur een "antifaschistischer Schutzwall" werd genoemd. Uiteraard was dat geen muur tegen fascisme, maar weet iedereen hoe de situatie tussen 1961 en 1989 feitelijk was (in die periode bestond de Muur).

Zij is een populaire Noord-Koreaanse nieuwslezeres. Door haar optreden werd zij dan ook wereldberoemd.
World of Warcraft: Legion

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven