Waarom kunnen malafide bewindvoerders hun gang blijven gaan?

17-06-2018 15:27 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Door mijn eigen persoonlijke situatie heb ik mezelf die vraag heel vaak gesteld.

https://radar.avrotros.nl/forum/viewtop ... 5#p2574225

Waarom gebeurt er niet meer om slechte bewindvoerders te stoppen als ze de levens van kwetsbare mensen de vernieling in helpen?

https://www.groene.nl/artikel/ik-ben-fi ... pt-gemaakt

Er zijn zelfs Kamervragen over gesteld, maar daar blijft het dan ook bij?

https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... 05361.html

Een slecht functionerende bewindvoerder, zoals de mijne, reageert gewoon helemaal nergens op. .. niet op advocaten.. brieven van schuldeisers.. maatschappelijk werksters die aan de bel trekken..

Er is een kwaliteitskeurmerk.. het bpbi.. daar is mijn klacht neergelegd en gegrond verklaard.. maar wat er vervolgens mee gebeurd is niet duidelijk...

Het enige dat je kunt doen is een klacht indienen bij de kantonrechter.. of vragen om een andere bewindvoerder of einde bewind .. maar de wachtlijsten bij de rechtbank zijn zo lang dat het zoals bij mij meer dan een jaar kan duren voordat dit in behandeling genomen wordt... en je moet maar net weten dat dat is wat je moet doen. Mensen onder bewind staan vaak nu net onder bewind omdat ze niet weten hoe ze dat soort dingen op moeten lossen.

De enige mogelijkheid is dan nog een advocaat.. maar die kun je niet betalen, want je krijgt 50 euro per week boodschappengeld.. of je moet net als ik maar het geluk hebben dat iemand je dat geld wil lenen...

en ondertussen kun je afgesloten worden van gas, water en licht, zorg, je huis uitgezet worden en je schulden zien oplopen... zonder dat je hier iets tegen kunt doen.

Ik ben best wel mondig en heb nog hulp, maar het gebeurt ook de demente bejaarden, verstandelijk gehandicapten.. mensen die zich niet kunnen verweren.

Het tros radar forum en hotforum staat vol met schrijnende verhalen.

Waarom kan dit in Nederland?
Vind je het verstandig om daar nóg een keer een topic over te openen?
Ik zou je belbundel voor andere dingen gebruiken, eerlijk gezegd.

Uit je andere topic begreep ik ook dat je een advocaat hebt, wat zegt die ervan?
anoniem_361866 wijzigde dit bericht op 17-06-2018 15:31
5.29% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Geen idee waarom het kan TO :-( vind het allang vreselijk.
Ik ga je trouwens even een PB sturen.
Met een algemene tip voor als je van deze bewindvoering af bent.
Dubbel
Zou je niet eens eerst een update geven? Je weet wel, over wat je met al die tips hebt gedaan die je in je vorige topic hebt gekregen.

Of denk je op deze manier nog wat mensen zo gek te krijgen geld, boodschappen en spullen te doneren?

Vind je het zelf niet onfatsoenlijk om een week lang alle tips te negeren en dan nu doodleuk weer opnieuw te beginnen?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het belangrijk genoeg dat hier aandacht voor komt om mijn tijd op de openbare wifi daaraan te besteden ja.

Ik ben niet de enige in deze situatie. Juist door mijn topic word ik benaderd door andere mensen die in de problemen of schulden zitten door hun bewindvoerder en niet weten hoe ze hieruit moeten komen en mij weer om hulp vragen.

Ik heb een advocaat, maar die heeft niet iedereen.

Ik ga nu weer offline maar hoop dat er een discussie op gang komt.. want dit kan toch niet?
ika35 schreef:
17-06-2018 15:33
Zou je niet eens eerst een update geven? Je weet wel, over wat je met al die tips hebt gedaan die je in je vorige topic hebt gekregen.

Of denk je op deze manier nog wat mensen zo gek te krijgen geld, boodschappen en spullen te doneren?

Vind je het zelf niet onfatsoenlijk om een week lang alle tips te negeren en dan nu doodleuk weer opnieuw te beginnen?
Dat heeft ze gedaan hoor, in een nieuw topic...
Alle reacties Link kopieren
ika35 schreef:
17-06-2018 15:33
Zou je niet eens eerst een update geven? Je weet wel, over wat je met al die tips hebt gedaan die je in je vorige topic hebt gekregen.

Of denk je op deze manier nog wat mensen zo gek te krijgen geld, boodschappen en spullen te doneren?

Vind je het zelf niet onfatsoenlijk om een week lang alle tips te negeren en dan nu doodleuk weer opnieuw te beginnen?
geld-recht/zwanger-en-afgesloten-bewind ... ges/412644
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat dit topic te kort op je vorige topic is voor een serieuze discussie of serieus gesprek hierover.
Boheme schreef:
17-06-2018 15:36
Dat heeft ze gedaan hoor, in een nieuw topic...
Dat had ik nog niet gezien. Sorry, TO, dan heb ik niks gezegd.
ikweettooknietmeer schreef:
17-06-2018 15:35
Ik vind het belangrijk genoeg dat hier aandacht voor komt om mijn tijd op de openbare wifi daaraan te besteden ja.

Ik ben niet de enige in deze situatie. Juist door mijn topic word ik benaderd door andere mensen die in de problemen of schulden zitten door hun bewindvoerder en niet weten hoe ze hieruit moeten komen en mij weer om hulp vragen.

Ik heb een advocaat, maar die heeft niet iedereen.

Ik ga nu weer offline maar hoop dat er een discussie op gang komt.. want dit kan toch niet?

Je krijgt binnen 3 maanden een baby, ga je daarop richten dat die in een beetje leefbare situatie komt.
Je kunt het je nu niet veroorloven om op de barricaden te gaan staan.
Ik heb inmiddels de openingspost van je andere nieuwe topic gelezen.
Je hebt op dit moment genoeg aan je hoofd, richt je op je eigen situatie, besteed je energie aan je eigen bewindvoering, heraansluiting gas en licht en aan je gezondheid/voeding.

Als je zelf alles op de rit hebt kun je je altijd nog bezig gaan houden met bewindvoering in het algemeen, malafide bewindvoerders, actievoeren, wat dan ook, maar nu zou je eerste prioriteit je eigen situatie moeten zijn.
Je hebt helemaal gelijk dat dit niet zou moeten kunnen. Ik hoop ook echt dat je de zaken weer wat op orde hebt voor de baby zich aankondigd.
Fijn ook dat je hulp hebt gekregen en hebt aangenomen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou nog 6 topics openen over hetzelfde onderwerp.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven