Femke Halsema nieuwe burgemeester Amsterdam

27-06-2018 19:45 169 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geen verrassing natuurlijk met GroenLinks als grootste in de gemeenteraad. Ik ben geen GroenLinks-stemmer maar vond Halsema wel een heel goed politicus. Wat ik van haar als burgemeester moet verwachten weet ik eigenlijk niet.

Iemand hier al een uitgesproken mening? :-)
Ja, ik ben niet enthousiast en dan druk ik mij voorzichtig uit. Ik ben politiek links georiënteerd, maar Femke vind ik te elitair. Daarnaast erger ik me aan de manier waarop zij praat met haar kaken op elkaar geklemd, maar goed, dat doet er niet toe en daar kan zij natuurlijk ook niets aan doen.

Nou ja, we moeten het er maar mee doen.
Alle reacties Link kopieren
ik vind het wel interessant ben altijd wel positief gestemd over femke halsema
Alle reacties Link kopieren
Hè get, nee toch! Heb helemaal niks met die vrouw.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Het was niet echt een verrassing.
Gelukkig woon ik niet in Amsterdam.
Alle reacties Link kopieren
LizBakker schreef:
27-06-2018 19:50
Ja, ik ben niet enthousiast en dan druk ik mij voorzichtig uit. Ik ben politiek links georiënteerd, maar Femke vind ik te elitair. Daarnaast erger ik me aan de manier waarop zij praat met haar kaken op elkaar geklemd, maar goed, dat doet er niet toe en daar kan zij natuurlijk ook niets aan doen.

Nou ja, we moeten het er maar mee doen.
Heel irritant idd. Ze neuzelt ook altijd zo.

Nah ik vind het echt jammer, had gehoopt op een leuke, aansprekende, charismatische man/vrouw.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben verrast, ik had het niet meer verwacht na de berichtgeving in de Telegraaf dat de raad verdeeld was.

Maar ik ben op zich wel Femke-fan. een krachtige vrouw die het in Den Haag beter deed dan menig ander. Maar ik vraag mij wel af of zij niet teveel Amsterdam Zuid gehalte heeft. Burgemeester van der Laan was een man van alle Amsterdammers, ik hoop dat zij dat zij de vrouwelijke versie zal worden, maar ik betwijfel of zij die man ooit kan evenaren.
Ik doe mijn best
Alle reacties Link kopieren
LizBakker schreef:
27-06-2018 19:50
Ja, ik ben niet enthousiast en dan druk ik mij voorzichtig uit. Ik ben politiek links georiënteerd, maar Femke vind ik te elitair. Daarnaast erger ik me aan de manier waarop zij praat met haar kaken op elkaar geklemd, maar goed, dat doet er niet toe en daar kan zij natuurlijk ook niets aan doen.

Nou ja, we moeten het er maar mee doen.
Ik vond Femke altijd wel verfrissend en met humor! Tenminste niet zo'n humorloze, fundamentalistische potteuze, feministische, vega-getuige.
Love is the meaning of life
Die is echt niet geschikt voor het "gewone"volk.
Ik geef haar nog geen jaar.
Nouschi schreef:
27-06-2018 19:52
Heel irritant idd. Ze neuzelt ook altijd zo.

Nah ik vind het echt jammer, had gehoopt op een leuke, aansprekende, charismatische man/vrouw.
Op humor heb ik haar ook nog niet kunnen betrappen. Nou ja, we zullen wel zien hoe zij een meute Ajacieden toespreekt.
elfjetwaalfje schreef:
27-06-2018 19:56
Ik vond Femke altijd wel verfrissend en met humor! Tenminste niet zo'n humorloze, fundamentalistische potteuze, feministische, vega-getuige.
Humor? Femke Halsema?
Zo zie je maar weer, humor is heel persoonlijk.
Alle reacties Link kopieren
elfjetwaalfje schreef:
27-06-2018 19:56
Ik vond Femke altijd wel verfrissend en met humor! Tenminste niet zo'n humorloze, fundamentalistische potteuze, feministische, vega-getuige.
Daar heb ik haar nou echt nog nooit op kunnen betrappen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Senseo schreef:
27-06-2018 19:54
Ik ben verrast, ik had het niet meer verwacht na de berichtgeving in de Telegraaf dat de raad verdeeld was.

Maar ik ben op zich wel Femke-fan. een krachtige vrouw die het in Den Haag beter deed dan menig ander. Maar ik vraag mij wel af of zij niet teveel Amsterdam Zuid gehalte heeft. Burgemeester van der Laan was een man van alle Amsterdammers, ik hoop dat zij dat zij de vrouwelijke versie zal worden, maar ik betwijfel of zij die man ooit kan evenaren.
Watergraafsmeer.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
27-06-2018 20:00
Watergraafsmeer.
:-$ ok, excuus.
Ik doe mijn best
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
27-06-2018 19:52
Heel irritant idd. Ze neuzelt ook altijd zo.
Ik vind haar juist helemaal niet neuzelen maar een van de beste debaters die we in de politiek gehad hebben.
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat het een vrouw is geworden.
óu sont les neiges d'antan

bethweeter schreef:
27-06-2018 20:02
Ik vind haar juist helemaal niet neuzelen maar een van de beste debaters die we in de politiek gehad hebben.
Maar ze praat wel nasaal. Maar we mogen niet lachen om iemands spraakgebrek.

Overigens sla je de spijker op zijn kop; ze is politica en debater. Geen bestuurder. Dat is iets totaal anders.
Alle reacties Link kopieren
Senseo schreef:
27-06-2018 19:54
Ik ben verrast, ik had het niet meer verwacht na de berichtgeving in de Telegraaf dat de raad verdeeld was.

Maar ik ben op zich wel Femke-fan. een krachtige vrouw die het in Den Haag beter deed dan menig ander. Maar ik vraag mij wel af of zij niet teveel Amsterdam Zuid gehalte heeft. Burgemeester van der Laan was een man van alle Amsterdammers, ik hoop dat zij dat zij de vrouwelijke versie zal worden, maar ik betwijfel of zij die man ooit kan evenaren.
Ik denk dat Van der Laan doordat hij ziek was en veel te jong overleed flink overschat wordt. De aflevering van Zomergasten, waar hij vrijuit kon praten omdat hij niet meer zo lang had, heeft daar zeker aan bijgedragen. Volgens mij was hij niet veel populairder dan Cohen.
Alle reacties Link kopieren
LizBakker schreef:
27-06-2018 20:05


Overigens sla je de spijker op zijn kop; ze is politica en debater. Geen bestuurder. Dat is iets totaal anders.
Ja, daarom weet ik ook niet goed wat ik kan verwachten van haar als burgemeester. Maar ik denk dat goed kunnen discussieren ook voor een bestuurder een must is.
Alle reacties Link kopieren
bethweeter schreef:
27-06-2018 20:02
Ik vind haar juist helemaal niet neuzelen maar een van de beste debaters die we in de politiek gehad hebben.
Wat Lisa zegt, dat maakt je nog geen goede burgemeester.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
We zullen zien. Vooralsnog vind ik het niks.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
bethweeter schreef:
27-06-2018 20:05
Ik denk dat Van der Laan doordat hij ziek was en veel te jong overleed flink overschat wordt. De aflevering van Zomergasten, waar hij vrijuit kon praten omdat hij niet meer zo lang had, heeft daar zeker aan bijgedragen. Volgens mij was hij niet veel populairder dan Cohen.
Van der Laan was al heel populair lang voor Zomergasten. Maar inderdaad, Cohen was ook erg geliefd.
Ze is een sterke debater maar ik vind haar ook elitair en eigenlijk op sommige momenten arrogant. Ik vraag me erg af of zij alle lagen in de bevolking aan kan spreken er kan verbinden.
Alle reacties Link kopieren
Christel78 schreef:
27-06-2018 20:12
Ze is een sterke debater maar ik vind haar ook elitair en eigenlijk op sommige momenten arrogant. Ik vraag me erg af of zij alle lagen in de bevolking aan kan spreken er kan verbinden.
Schelto Patijn was ook heel elitair maar ik weet eigenlijk niet meer of hij goed bij de Amsterdammers lag of niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven