Filmeditor Van Luijn doodgeslagen op Mallorca

15-07-2018 22:54 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Drugs in het spel, was te verwachten.

https://www.ad.nl/binnenland/filmeditor ... ~a20fc5cc/

Triest dat hij zo om het leven is gekomen.
.
Alle reacties Link kopieren
Ja, heel rot. En nu?
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
Met al die (party) toeristen daar zal er ook een grote vraag naar drugs zijn. Met alle ellende (maffia, geweld, omkoping, corruptie) tot gevolg.....

Als het verhaal klopt dan heeft hij zich nogal dom gedragen
Alle reacties Link kopieren
Waarom waren drugs te verwachten?
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
nbk schreef:
15-07-2018 23:08
Waarom waren drugs te verwachten?
Omdat Katja Schuurman als eerste reageerde en omdat er expliciet werd gezegd dat hij in de wijk die bekend staat om zijn drugsdealers was neergeslagen. Niet echt moeilijk te raden wat hij daar dan ging doen.
Am Yisrael Chai!
Ook wel dom om juist naar die plek te gaan.

https://www.ad.nl/buitenland/filmmaker- ... ~a187bc3f/

Ik bedoel, iemand met zoveel geld op zak weet toch wel betere plekken om aan coke te komen.
fashionvictim schreef:
15-07-2018 23:13
Omdat Katja Schuurman als eerste reageerde en omdat er expliciet werd gezegd dat hij in de wijk die bekend staat om zijn drugsdealers was neergeslagen. Niet echt moeilijk te raden wat hij daar dan ging doen.
Wat is de link met Katja dan? Want dat heb ik meer gehoord maar ik snap het nog steeds niet.
Alle reacties Link kopieren
prada schreef:
15-07-2018 23:20
Wat is de link met Katja dan? Want dat heb ik meer gehoord maar ik snap het nog steeds niet.
Die loopt toch te pas en te onpas van de daken te schreeuwen dat ze niet vies van coke is.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Ach, het was een beetje dom om daar naar toe te gaan. Maar goed, coke schijnt ontzettend hip te zijn in de filmbusiness.

Dit had niet hoeven gebeuren. Klotedrugs!!!!
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
15-07-2018 23:22
Die loopt toch te pas en te onpas van de daken te schreeuwen dat ze niet vies van coke is.




Wat zij als ADHD type eigenlijk niet nodig heeft....ze rookt ook nog dacht ik

Wel sneu dat je zelfs op vakantie nog coke moet proberen te scoren.
Alle reacties Link kopieren
quattro35 schreef:
15-07-2018 23:24




Wat zij als ADHD type eigenlijk niet nodig heeft....ze rookt ook nog dacht ik

Wel sneu dat je zelfs op vakantie nog coke moet proberen te scoren.
Nou .. je krijgt van coke wel meer dan energie kan ik je vertellen, dus ADHD-ers lusten het ook wel
Alle reacties Link kopieren
quattro35 schreef:
15-07-2018 23:24






Wel sneu dat je zelfs op vakantie nog coke moet proberen te scoren.
Ja, dom ook in een land als Spanje. Veel Nederlanders vergeten dat het niet overal zoals in Nederland gaat en gedoogd wordt.

Neemt niet weg dat het afschuwelijk is dat die jongen dat met zijn leven heeft moeten bekopen maar een slimme actie was het natuurlijk niet.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
15-07-2018 23:22
Die loopt toch te pas en te onpas van de daken te schreeuwen dat ze niet vies van coke is.
Ah oke, ja dan is het duidelijk.
Alle reacties Link kopieren
Raar verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Cocaïne belast het hart-vaatstelsel nu eenmaal heel zwaar. Weet wanneer je risico loopt.

Ik zag laatst een docu over de Rolling Stones (mijn smaak overigens niet) en hoewel die het grootste deel van hun leven volop drugs hebben gebruikt zijn ze opmerkelijk fit voor 70+ers. 't Is een wonder. Maar niet iedereen verdraagt het zo goed.

Als hij die klap niet had gehad was hij doorgegaan met coke en behoorlijke kans dat hij daarna toch al niet lang meer had geleefd. Uiteraard mag je iemand niet op zijn hoofd slaan maar de drugshandel is nu eenmaal niet zachtzinnig en houdt zich niet aan de wet.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Lees net dat hij waarschijnlijk aan een aneurysma in zijn hoofd is doodgegaan.
En beroofd en geslagen is door twee jonge jongens.
Oakes schreef:
16-07-2018 02:14
Raar verhaal.
Eens.
Alle reacties Link kopieren
'Geen drugsprobleem'
De vraag blijft rondzingen waarom Wouter van Luijn ’s nachts om 4 uur naar een achterbuurt ging om drugs te kopen. Tijl Beckand kent Van Luijn al ruim tien jaar. Hij merkt dat het ‘drugsverhaal’ groter wordt gemaakt dan het is. ,,Ik zie reacties op Twitter van ‘drugs maakt meer kapot dan je lief is’, maar nee, ik denk serieus niet dat er sprake was van een drugsprobleem. Daar steek ik mijn hand wel voor in het vuur.''

Volgens de cabaretier/presentator ‘had hij het echt wel geweten’ als Van Luijn problemen met drugs had gehad. ,,Hij werkte zo hard. Dat kan gewoon niet, dan was het binnen een paar maanden over geweest. Als je kijkt hoeveel Nederlanders uit werkelijk alle geledingen van de maatschappij weleens een pilletje nemen, of een joint, of iets van coke, dan heb je het over hónderdduizenden mensen. Ik wil niet speculeren over wat daar gebeurd is, maar ik denk dat Wouter echt die slechte wijk niet kende en gewoon niet wist waar hij naartoe werd gebracht. Je bent op Mallorca, viert feest, informeert of je nog ergens wat kan krijgen en vervolgens loopt het helemaal mis.’’

https://www.ad.nl/binnenland/tweede-ver ... ~ae0f6712/

Tja dat drugsgebruik wordt hier afgedaan als recreatief en die Wouter als enorm naïef, maar ik blijf het vreemd vinden dat hij dan toch zo overduidelijk cocaïne ‘süchtig’ deed.
.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
15-07-2018 23:13
Omdat Katja Schuurman als eerste reageerde en omdat er expliciet werd gezegd dat hij in de wijk die bekend staat om zijn drugsdealers was neergeslagen. Niet echt moeilijk te raden wat hij daar dan ging doen.
Inderdaad, je komt niet snel toevalligerwijs diep in de nacht in zo’n wijk buiten het centrum terecht.
.
Alle reacties Link kopieren
prada schreef:
15-07-2018 23:18
Ook wel dom om juist naar die plek te gaan.

https://www.ad.nl/buitenland/filmmaker- ... ~a187bc3f/

Ik bedoel, iemand met zoveel geld op zak weet toch wel betere plekken om aan coke te komen.
Ja dat snap ik ook niet! Dan laat je toch de coke naar je toe komen in plaats van dat jij op zoek moet ernaar en mee gaat met onbekenden? Hij was al wel onder invloed natuurlijk, maar wat ik me dan ook afvraag is of hij alleen was gaan feesten? Dat vind ik ook apart. Of was die vader van hem waarmee hij op vakantie was mee op stap?
.
Liliane13 schreef:
16-07-2018 17:41
'Geen drugsprobleem'
De vraag blijft rondzingen waarom Wouter van Luijn ’s nachts om 4 uur naar een achterbuurt ging om drugs te kopen. Tijl Beckand kent Van Luijn al ruim tien jaar. Hij merkt dat het ‘drugsverhaal’ groter wordt gemaakt dan het is. ,,Ik zie reacties op Twitter van ‘drugs maakt meer kapot dan je lief is’, maar nee, ik denk serieus niet dat er sprake was van een drugsprobleem. Daar steek ik mijn hand wel voor in het vuur.''

Volgens de cabaretier/presentator ‘had hij het echt wel geweten’ als Van Luijn problemen met drugs had gehad. ,,Hij werkte zo hard. Dat kan gewoon niet, dan was het binnen een paar maanden over geweest. Als je kijkt hoeveel Nederlanders uit werkelijk alle geledingen van de maatschappij weleens een pilletje nemen, of een joint, of iets van coke, dan heb je het over hónderdduizenden mensen. Ik wil niet speculeren over wat daar gebeurd is, maar ik denk dat Wouter echt die slechte wijk niet kende en gewoon niet wist waar hij naartoe werd gebracht. Je bent op Mallorca, viert feest, informeert of je nog ergens wat kan krijgen en vervolgens loopt het helemaal mis.’’

https://www.ad.nl/binnenland/tweede-ver ... ~ae0f6712/

Tja dat drugsgebruik wordt hier afgedaan als recreatief en die Wouter als enorm naïef, maar ik blijf het vreemd vinden dat hij dan toch zo overduidelijk cocaïne ‘süchtig’ deed.
Waarschijnlijk kon hij zo hard werken door de coke. Die Beckand praat het wel mooi goed maar ook hij zou dat best kunnen weten als hij zich een beetje had laten informeren.
Liliane13 schreef:
16-07-2018 17:44
Inderdaad, je komt niet snel toevalligerwijs diep in de nacht in zo’n wijk buiten het centrum terecht.
En vaak weet je als je ergens op vakantie gaat welke plaatsen je moet mijden. Ik denk dat de nood aan drugs en overmoed wel hoog was op dat moment.
Alle reacties Link kopieren
prada schreef:
16-07-2018 19:05
En vaak weet je als je ergens op vakantie gaat welke plaatsen je moet mijden. Ik denk dat de nood aan drugs en overmoed wel hoog was op dat moment.
En dat is dus wat ik juist zo triest vind en ergens ook waarom deze hele gebeurtenis me zo boeit! Wat is er in deze man omgegaan dat hij deze noodlottige keuze heeft gemaakt?
.
Liliane13 schreef:
16-07-2018 20:52
En dat is dus wat ik juist zo triest vind en ergens ook waarom deze hele gebeurtenis me zo boeit! Wat is er in deze man omgegaan dat hij deze noodlottige keuze heeft gemaakt?

Verslaving denk ik, is niet zo ingewikkeld. Waarom zou je jezelf anders aan zoveel risico's blootstellen. En meenemen het vliegtuig in kan nu eenmaal niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet aan die arme vader denken...ben je samen weg gebeurt er dit. Ik erger me ook aan die mensen die zo luchtig doen over drugsgebruik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven