Kylie Jenner jongste selfmade miljardair ooit

16-07-2018 09:59 698 berichten
Alle reacties Link kopieren
Forbes heeft Kylie Jenner uitgeroepen tot jongste selfmade miljardair ooit.

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-07-2018 09:59
Reden: Openingspost deels verwijderd, maatregelen genomen
74.63% gewijzigd
Am Yisrael Chai!
Ik vind het niet zo bewonderenswaardig eigenlijk, ze lift mee op het "succes" van haar familie. Echt zelf iets gedaan vind ik dan ook niet echt aan de orde, daar heeft moeders echt wel mensen voor ingehuurd. Het is puur en alleen de "kracht" van social media die dit mogelijk maakt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook wel knap. Ze weet wel wat ze doet en heeft zichzelf ontzettend populair weten te maken. Al zijn die lipkits echt vreselijk en ga ik nooit meer een bestelling plaatsen bij kylie cosmetics :lol: Dat mag beter geregeld worden.
Misschien een domme vraag, maar eh... Wat doet ze dan?
Ik vind dat er bij al die Kardashian/Jenners een grote steek los hangt en er aardig wat schort aan hun karakters.
En toch kijk ik soms naar ze op tv want vermakelijk is het wel. Hoeveel geld ze wel of niet hebben boeit me dan weer helemaal niks eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Nou zo een byzondere prestatie vind ik het ook niet. Tis marketing, netwerken en zorgen dat je daar komt waar je op valt. Ze heeft er niet hard voor moeten werken als je het vergelijkt met de gewone man/vrouw in de bouw , zorg, fabriek.
Alle reacties Link kopieren
self-made
{ˌsɛlfˈmeɪd}
adjective
made by oneself.
"his self-made fortune"
having become successful or rich by one's own efforts
"a self-made millionaire"
having succeeded in life unaided

Dat Kylie slim genoeg was om zich te laten coachen door haar moeder en gebruik te maken van haar familie's roem is in mijn ogen niet echt eigenhandig jezelf miljardair maken. Ze heeft het overgrote deel van haar persoonlijk succes te danken aan haar familie(naam) en gehaaide moeder die overal business potentie in ziet. We zouden Kylie niet eens kennen zonder Keeping up with the Kardashians = dus vrijwel geen volgers op haar sociale media = te weinig naamsbekendheid om vrij standaard make-up aan de man te brengen met een leuk doosje.

Ik geloof dat ze een slimme businessvrouw in spé is, maar selfmade...nee..dat zou ik het zelf niet noemen. Dan kijk ik toch liever op naar vrouwen als Oprah die ECHT met niks begonnen en er ECHT kneiterhard voor hebben moeten knokken.
Alle reacties Link kopieren
Ik moest me even inlezen in haar, make up en aanverwanten zijn niet echt in mijn straatje, maar ik snap alle berichten wel.

Ik vind het wel ongelofelijk knap hoe iemand zoiets kan bereiken, dat gaat echt buiten mijn voorstellingsvermogen om, maar ik snap de ophef over self-made of niet ook wel weer.
Ik vind het eigenlijk bijzonderder hoe ze haar uiterlijk heeft weten te veranderen.
Selfmade? daar versta ik toch iets anders onder.
Alle reacties Link kopieren
Dat 'selfmade', dat zie ik niet zo. Dochter van steenrijke en privileged Hollywood & sport-elite die hun geld - slim - inzetten om nog rijker te worden.

En dat mag, niks mis mee.

Maar aan Kylie Jenner is echt helemaal niks selfmade. Dat zou ze geweest zijn als ze uit Middle of Nowhere, USA zou komen, zonder noemenswaardig kapitaal en connecties.
Alle reacties Link kopieren
RégineFilange schreef:
16-07-2018 10:14
Ik vind het eigenlijk bijzonderder hoe ze haar uiterlijk heeft weten te veranderen.
En dat heeft ze ook vast niet zelf bekostigd. Niks selfmade, een gouden kruiwagen.
.
Alle reacties Link kopieren
Acer1968 schreef:
16-07-2018 10:12
Nou zo een byzondere prestatie vind ik het ook niet. Tis marketing, netwerken en zorgen dat je daar komt waar je op valt. Ze heeft er niet hard voor moeten werken als je het vergelijkt met de gewone man/vrouw in de bouw , zorg, fabriek.
Die marketing, dat netwerken en zo zorgen dat je daar bent waar je wezen moet hangt niet alleen van toevalligheden aan elkaar.

Dat vergelijk met de gewone man/vrouw vind ik altijd een bijzonder stomme vergelijking.
Iets zegt me dat dit een soort "uitlok"topic is (bij gebrek aan een beter woord) en ik vind het ook best raar dat een veertiger zich in haar interesseert.

Ik ben een stuk jonger en vind heel die Kylie Jenner en wat ze allemaal doet al van na mijn tijd.
Alle reacties Link kopieren
Acer1968 schreef:
16-07-2018 10:12
Nou zo een byzondere prestatie vind ik het ook niet. Tis marketing, netwerken en zorgen dat je daar komt waar je op valt. Ze heeft er niet hard voor moeten werken als je het vergelijkt met de gewone man/vrouw in de bouw , zorg, fabriek.
Dat is wel haar verdienste, dat ze dat netwerken en marketingen volhoudt. Geef mij maar een gewone baan.
Ze is allesbehalve selfmade, maar ze onderhoudt het wel zelf.
.
Alle reacties Link kopieren
Wat ze heeft gedaan is heel knap, ze is zeker een goede business vrouw.
Maar helemaal eerlijk is het niet om haar selfmade te noemen want zonder haar familie was het haar niet gelukt.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan het zo gauw even niet vinden via google maar dit verhaal is me altijd bij gebleven.

Er was een moeder die de crocs van haar dochter versierde met frutsels die je in de gaatjes kon steken. Vriendinnen van haar dochter wilde die frutsels ook graag dus verkocht ze ze ook aan die kinderen.
Ik geloof dat het binnen een maand zo uit de hand was gelopen dat ze een aantal mensen in dienst moest nemen om aan de vraag te voldoen.
Na een jaar (meen ik me te herinneren) heeft ze het bedrijf verkocht voor meer dan een miljoen.

Ook heb ik een keer een documentaire gezien van een jongen die zijn eigen (tie dye) kleding maakte. Eerst in de garage in een cement tobbe. Vrienden wilde ze ook hebben dus hij en zijn moeder maakte ze samen in de garage.
Nu is de jongen miljonair.

Dat zijn in mijn ogen self made millionaires.
Niet iemand die geboren is met een gouden lepel en haar naamsbekendheid gebruikt om vooruit te komen.
Alle reacties Link kopieren
.
fashionvictim wijzigde dit bericht op 17-07-2018 22:53
99.77% gewijzigd
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
16-07-2018 10:37
Wat is dit nu weer voor rare post?

Ik was verbaasd om te lezen dat die Kylie Jenner zo megarijk is, ik had iets van 2 jaar geleden nog wel meegekregen dat ze heel veel vastgoed bezat en dat ze huizen van tig miljoen kocht als negentienjarige, maar dat ze inmiddels zo'n imperium had wist ik niet, want ik ben inderdaad niet haar doelgroep.

Maar daarom vind ik het nog wel een ongelooflijk knappe prestatie! Jemig, ik ben bijna 2 keer zo oud en ik doe het haar niet na, en met mij ongeveer 7 miljard andere mensen op aarde ook niet.
Met welk geld kocht zij op haar 19e vastgoed? Logisch dat wij haar dat niet nadoen, toch?
.
Alle reacties Link kopieren
.
fashionvictim wijzigde dit bericht op 17-07-2018 22:53
99.83% gewijzigd
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
16-07-2018 10:37
Maar daarom vind ik het nog wel een ongelooflijk knappe prestatie! Jemig, ik ben bijna 2 keer zo oud en ik doe het haar niet na, en met mij ongeveer 7 miljard andere mensen op aarde ook niet.
Omdat jij (en met jou 7 miljard andere mensen) niet beschikken over het vermogen en het netwerk van een steenrijke, invloedrijke familie.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
16-07-2018 10:42
Ik denk dus wel dat ze selfmade is en dat ze een van die jongeren is die op voor mij onbegrijpelijke wijze een imperium uit de grond heeft weten te stampen.
Met het geld en netwerk van haar ouders.
Niets onbegrijpelijks aan hoor.
Alle reacties Link kopieren
.
fashionvictim wijzigde dit bericht op 17-07-2018 22:53
99.59% gewijzigd
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
.
fashionvictim wijzigde dit bericht op 17-07-2018 22:53
99.35% gewijzigd
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
granny71 schreef:
16-07-2018 10:42
Omdat jij (en met jou 7 miljard andere mensen) niet beschikken over het vermogen en het netwerk van een steenrijke, invloedrijke familie.
Maar dan zal het nog niet iedereen lukken. Ze heeft goed gespeeld met de kaarten die ze had.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven