Wordt het hitterecord van Nederland verbroken?

20-07-2018 10:42 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
De heetste dag ooit tot nog toe was in Warnsveld op 23 augustus 1944. Het was toen 38,6 graden.

Nu zijn er weerkundigen die beweren dat het aan het eind van juli boven de 40 graden kan worden. Zij hebben 50 rekenmodellen gemaakt en één ervan wijst inderdaad in die richting. Dat is voor mij 2 %, en dat is voor mij verwaarloosbaar. Ik ga ervan uit dat het de komende tijd tussen 28 en 33 graden wordt; niet warmer.

Maar sommige kranten lijken hierdoor van slag te zijn: ze schrijven artikelen over het verbreken van het hitterecord toentertijd in Warnsveld.

Wat denken jullie?
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Het is precies wat jij zegt, de kans daarop is 2%. En intussen volgens mij alweer kleiner, want als je die grafiek nu bekijkt komen de lijntjes al niet meer tot 40 graden en is er dus geen model meer dat 40 graden voorspelt. Maar dat verkoopt denk ik niet zo lekker voor kranten, die dikken het graag aan en als er ook maar de minste kans is op een extreme temperatuur wordt dat benadrukt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
20-07-2018 10:47
Maar dat verkoopt denk ik niet zo lekker voor kranten, die dikken het graag aan en als er ook maar de minste kans is op een extreme temperatuur wordt dat benadrukt.
Dat vermoeden heb ik ook. En ook dat ze niks interessanters te schrijven hebben. Dan maar daarover. De vorige keer was het over een zwaan die op een lastige plek zat.
World of Warcraft: Legion
Als het niet gaat regenen voor die tijd en niets afkoelt dan kan het volgens mij heel goed.
Alle reacties Link kopieren
Die kans van 2% is alweer teruggedraaid naar 0%. Maar het wordt wel nog heter dan het al is.
Alle reacties Link kopieren
Daantje1970 schreef:
20-07-2018 14:03
Die kans van 2% is alweer teruggedraaid naar 0%. Maar het wordt wel nog heter dan het al is.
Dat had ik wel verwacht. Men komt langzaam dichter in de buurt van eind juli. Dan kun je een betrouwbaarder voorspelling doen. Dus helemaal geen kans op een nieuw record.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Ik denk eigenlijk niets.

Als het zo is, dan is het zo.
Als het niet zo is, dan niet.

Gewoon afwachten, net zoals bij de codes rood, oranje enz. die de deskundigen om de zoveel tijd, in zomer, herfst, winter afgeven en niet altijd (vaak niet) uitkomen.

Alle reacties Link kopieren
In mijn beleving hebben ze het altijd goed als ze hitte verwachten,
Daantje1970 schreef:
21-07-2018 07:16
In mijn beleving hebben ze het altijd goed als ze hitte verwachten,
Wie?
Welk model van de 50?
Ik kijk de voorspellingen altijd bij het knmi. Die zit op korte termijn vrij goed. Na een week wordt het allemaal al wat moeilijker.
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
21-07-2018 07:44
Wie?
Welk model van de 50?
Afbeelding
Ik kijk de voorspellingen altijd bij het knmi. Die zit op korte termijn vrij goed. Na een week wordt het allemaal al wat moeilijker.
Dat is mijn ervaring ook.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Ach het voorjaar was natter dan ooit.
In het begin van dit jaar hadden de een van de ergste stormen ooit.

De mens draagt bij aan het veranderen van het klimaat, of je het nu wilt of niet.

En oh ja, ga maar fijn met het vliegtuig op vakantie hoor. Na jou de zondvloed tenslotte. En de groeten aan jullie kinderen en kleinkinderen.
Alle reacties Link kopieren
hans66 schreef:
20-07-2018 10:42
Nu zijn er weerkundigen die beweren dat het aan het eind van juli boven de 40 graden kan worden. Zij hebben 50 rekenmodellen gemaakt en één ervan wijst inderdaad in die richting. Dat is voor mij 2 %, en dat is voor mij verwaarloosbaar. Ik ga ervan uit dat het de komende tijd tussen 28 en 33 graden wordt; niet warmer.

Maar sommige kranten lijken hierdoor van slag te zijn: ze schrijven artikelen over het verbreken van het hitterecord toentertijd in Warnsveld.

Wat denken jullie?
In de eerste zin ga je zelf ook al een beetje de fout in. Weerkundigen beweren niks. Die zeggen alleen maar dat enkele modellen aangeven dat het heel erg warm kan worden. En een model is maar een model. Verder niks.
https://www.destentor.nl/achterhoek/ach ... ~af8cf8b9/

Het warmterecord van Warnsveld, overleeft het de hittegolf? ,,Als-je-blieft wél’’, smeekt Henk Thate (81) uit Driebergen. Volgend jaar bestaat vaders record 75 jaar, dat willen we vieren.’’
Ik denk wel dat hij gebroken wordt, het word de laatste tijd 2 graden warmer dan de voorspelling op mijn telefoon. De voorspelling is nu 37 graden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven