Zweden van migratie-modelland naar chaos

20-07-2018 23:43 156 berichten
Alle reacties Link kopieren
In de Volkskrant een ontluisterend bericht over het mislukte migratiebeleid in Zweden

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... red_earned

De pers durft / wil de problemen niet te benoemen en de kloof tussen allochtoon en autochtoon groeit, sterker nog, die is er al.

Afbeelding

Van het braafst jongetje van de klas naar de crimesite van Europa

Afbeelding

Waar aanslagen op de politie gewoon zijn geworden

Afbeelding

En ook hier gaat populistisch rechts een grote verkiezingsoverwinning halen.

Afbeelding
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zag een tijd geleden een documentaire over Zweden en dit probleem. Het schijnt dat ook het traditionele Sint Lucia feest niet meer normaal gevierd kan worden. Vroeger gingen de meisjes met kroontjes met kaartjes in processie over straat. Tegenwoordig moet het allemaal binnen.

Het is een goed stuk maar zo jammer dat ze weer zo nodig over "populistisch" rechts moeten spreken. Ze kunnen zich beter afvragen waar dat volgens hen populisme vandaan komt en waarom het steun krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Ze publiceren liever niet dan negatief over migratie / migranten

Afbeelding
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb alles gelezen. Rijst mij de vraag, wat wil je met dit topic?
Alle reacties Link kopieren
Een discussie/gesprek starten? Zoals iedereen die een topic begint?
Alle reacties Link kopieren
Manonna schreef:
21-07-2018 01:28
Een discussie/gesprek starten? Zoals iedereen die een topic begint?

Nou de meeste mensen beginnen met een vraag.
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
21-07-2018 01:24
Ik heb alles gelezen. Rijst mij de vraag, wat wil je met dit topic?
Ik denk dat de verkiezingen in Zweden wel een heel spannend kunnen gaan worden.

De winst van de Zweden Democraten en daarna hoe gaat de pers - in mijn ogen medeverantwoordelijk - hier mee om?

Mogen ze mee regeren of komt er een cordon sanitaire?

Ik wil dat in deze draad bespreken met af en toe een update uit het veld.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
En sinds wanneer is men hier geinteresseerd in de Zweedse verkiezingen?
Verder wordt het een beetje een hangende plaat wat betreft de rol van de pers.

Je had dit beter in het Algemeen Vluchtelingentopic kunnen posten want het gaat jou toch gewoon om de migratie?
Alle reacties Link kopieren
Buurtoma's blijken effectiever dan buurtvaders, in Zweden. :)

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b64b1919/

Maar stoere vrouwen met een migratieachtergrond die de straat op gaan om criminele en overlastgevende jongeren tot de orde te roepen, zoals in Zweden gebeurt, kent Hans Bellaart niet. Hij is coördinator Portaal Kennisplatform Integratie & Samenleving bij het Verwey-Jonker Instituut en onderzoeker jeugd, opvoeding en onderwijs. 'Overlast tegengaan ligt in Nederland meer op de weg van buurtvaders. Misschien kunnen we wat van Zweden leren', zegt Bellaart. 'Ze zouden meer impact kunnen hebben dan de buurtvaders, want jongeren met een Marokkaanse of Turkse achtergrond hebben over het algemeen veel respect voor moeders. Zij weten hen wel te raken en dat geldt lang niet voor alle professionals. Die worden niet altijd serieus genomen.'
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
En de blijdschap waarmee je zo’n topic plaatst. Nederland is over een paar jaar overstroomd. Als ieder Europees land dan zo’n populistische rechtse regering heeft zitten wij straks in kampen. Joepie de poepie.
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
21-07-2018 07:58
Buurtoma's blijken effectiever dan buurtvaders, in Zweden. :)

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b64b1919/

Maar stoere vrouwen met een migratieachtergrond die de straat op gaan om criminele en overlastgevende jongeren tot de orde te roepen, zoals in Zweden gebeurt, kent Hans Bellaart niet. Hij is coördinator Portaal Kennisplatform Integratie & Samenleving bij het Verwey-Jonker Instituut en onderzoeker jeugd, opvoeding en onderwijs. 'Overlast tegengaan ligt in Nederland meer op de weg van buurtvaders. Misschien kunnen we wat van Zweden leren', zegt Bellaart. 'Ze zouden meer impact kunnen hebben dan de buurtvaders, want jongeren met een Marokkaanse of Turkse achtergrond hebben over het algemeen veel respect voor moeders. Zij weten hen wel te raken en dat geldt lang niet voor alle professionals. Die worden niet altijd serieus genomen.'
Kijk van dit soort nieuws steek je nog iets op :-)
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
21-07-2018 01:24
Ik heb alles gelezen. Rijst mij de vraag, wat wil je met dit topic?
Wat mij betreft: laten zien dat 'we willen niet stigmatiseren' averechts werkt en ellende als in Zweden in de hand werkt. Als waarschuwing dus, en aansporing om in NL niet (verder) in die valkuil te trappen. Daarbij hoort ook : mensen die de afkomst van criminelen en geweldsplegers niet als 'irrelevant' zien en die wel benoemen, niet al bij voorbaat wegzetten als racisten. Ook op dit forum.

En bv ook van Zweden leren dat buurtoma's beter werken dan buurtvaders. Dat is voor mij ook een nieuw gezichtspunt.
impala wijzigde dit bericht op 21-07-2018 08:22
11.89% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben (gemeente)politiek gezien heel erg geïnteresseerd in het fenomeen "cordon sanitaire". Als de grootste lokale partij (7 van de 15 zetels) niet mee mag doen, wat is er dan aan de hand? Dat houdt in dat SP en VVD nog liever samenwerken, dan een nieuwkomer te verwelkomen.
Dit gaat overigens om een lokaal partijtje, dat absoluut niets met migratie doet, dat soort problematiek speelt niet in het gebied waar ik woon.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
21-07-2018 08:11
Ik ben (gemeente)politiek gezien heel erg geïnteresseerd in het fenomeen "cordon sanitaire". Als de grootste lokale partij (7 van de 15 zetels) niet mee mag doen, wat is er dan aan de hand? Dat houdt in dat SP en VVD nog liever samenwerken, dan een nieuwkomer te verwelkomen.
Dit gaat overigens om een lokaal partijtje, dat absoluut niets met migratie doet, dat soort problematiek speelt niet in het gebied waar ik woon.
Ja dat is ook een gerelateerde en interessante kwestie.
Buitenspel zetten van partijen als de pvv en vroeger de cp is in mijn ogen een goed voorbeeld van zo'n krampreactie die averechts werkt.
.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
21-07-2018 08:14
Ja dat is ook een gerelateerde en interessante kwestie.
Buitenspel zetten van partijen als de pvv en vroeger de cp is in mijn ogen een goed voorbeeld van zo'n krampreactie die averechts werkt.
Nou het samenwerken met de pvv bleek anders onmogelijk. Dus het is wel degelijk geprobeerd.

Stoer trouwens van die oma's! Daaraan zie je dan toch dat immigratie wel werkt? Zij zetten zich in voor een veilig Zweden, lekker badass.
...
Alle reacties Link kopieren
Frox schreef:
21-07-2018 08:00
En de blijdschap waarmee je zo’n topic plaatst.
Kijk migratie is er altijd geweest en zal er altijd zijn.

Maar Zweden bewijst dat het ruimhartig toelaten van kansarme migranten niet werkt.

Ze krijgen - volkomen terecht - de ellende die ze veroorzaakt hebben.

Kijk naar het veel beter werkende Canadese systeem, alleen als je een toegevoegde waarde bent voor de Canadese samenleving kan je er komen wonen.

Let op dat staat los van vluchtelingen die aankloppen.

Zweden kan leren van Canada maar vrees dat het te laat is.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
hollebollegijs schreef:
21-07-2018 06:18
Ik denk dat de verkiezingen in Zweden wel een heel spannend kunnen gaan worden.

De winst van de Zweden Democraten en daarna hoe gaat de pers - in mijn ogen medeverantwoordelijk - hier mee om?

Mogen ze mee regeren of komt er een cordon sanitaire?

Ik wil dat in deze draad bespreken met af en toe een update uit het veld.
Als je af en toe een update uit het veld wilt bespreken, plaats dan de originele Zweedse berichten. Nederlandse berichten zijn naar mijn mening altijd net wat verdraaid waardoor het dramatischer/erger lijkt dan dat het is.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
21-07-2018 08:14
Ja dat is ook een gerelateerde en interessante kwestie.
Buitenspel zetten van partijen als de pvv en vroeger de cp is in mijn ogen een goed voorbeeld van zo'n krampreactie die averechts werkt.
De CP/CD speelde in een heel andere tijd en kan je niet met nu vergelijken. De dingen waar Janmaat destijds voor veroordeeld is worden nu door Groenlinks verkondigd.

De PVV heeft zijn kans gehad in 2010 maar besloten zelf de stekker eruit te trekken omdat regeren toch echt iets anders is dan dingen vanaf de zijlijn roepen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
21-07-2018 09:40
Kijk migratie is er altijd geweest en zal er altijd zijn.

Maar Zweden bewijst dat het ruimhartig toelaten van kansarme migranten niet werkt.

Ze krijgen - volkomen terecht - de ellende die ze veroorzaakt hebben.

Kijk naar het veel beter werkende Canadese systeem, alleen als je een toegevoegde waarde bent voor de Canadese samenleving kan je er komen wonen.

Let op dat staat los van vluchtelingen die aankloppen.

Zweden kan leren van Canada maar vrees dat het te laat is.
Quote je nu bewust de rest van het bericht niet? Wij zijn deze migranten over niet al te lange tijd. Als we mazzel hebben zijn het onze kinderen, als we pech hebben wijzelf. Een strenge migratiepolitiek betekent pech voor ons. Denk daaraan als je oordeelt over dit soort dingen.
Alle reacties Link kopieren
Volgens de Zweden die ik ken, valt het allemaal reuze mee. Is dit geen sensatieverhaal?
mick87 schreef:
21-07-2018 11:04
Volgens de Zweden die ik ken, valt het allemaal reuze mee. Is dit geen sensatieverhaal?
Ik heb familie in Zweden en ik herken het ook niet. Volgens mij vieren ze nog gewoon St Lucia en andere traditionele feesten hoor. Zou het niet gaan om bepaalde wijken, zoals je hier ook hebt? Beetje raar om te stellen dat heel Zweden een chaos zou zijn.
Alle reacties Link kopieren
Manonna schreef:
20-07-2018 23:53
Ik zag een tijd geleden een documentaire over Zweden en dit probleem. Het schijnt dat ook het traditionele Sint Lucia feest niet meer normaal gevierd kan worden. Vroeger gingen de meisjes met kroontjes met kaartjes in processie over straat. Tegenwoordig moet het allemaal binnen.

Het is een goed stuk maar zo jammer dat ze weer zo nodig over "populistisch" rechts moeten spreken. Ze kunnen zich beter afvragen waar dat volgens hen populisme vandaan komt en waarom het steun krijgt.
Met de nadruk op het woordje "schijnt".... De ideale manier om dingen compleet uit perspectief te rukken.
FiIee schreef:
21-07-2018 09:44
Als je af en toe een update uit het veld wilt bespreken, plaats dan de originele Zweedse berichten. Nederlandse berichten zijn naar mijn mening altijd net wat verdraaid waardoor het dramatischer/erger lijkt dan dat het is.
Dramatischer/erger? Jij bent afgelopen tijd zeker niet in Zweden geweest? Mijn Zweden is mijn Zweden niet meer. Helemaal naar de klote geholpen door die migranten..
Alle reacties Link kopieren
MrsEklund schreef:
21-07-2018 11:22
Dramatischer/erger? Jij bent afgelopen tijd zeker niet in Zweden geweest? Mijn Zweden is mijn Zweden niet meer. Helemaal naar de klote geholpen door die migranten..
Ben jij hier een migrant of in Zweden?
Alle reacties Link kopieren
MrsEklund schreef:
21-07-2018 11:22
Dramatischer/erger? Jij bent afgelopen tijd zeker niet in Zweden geweest? Mijn Zweden is mijn Zweden niet meer. Helemaal naar de klote geholpen door die migranten..
of de Zweden zo,n lekker volk zijn.
ze hebben geprobeerd te Lappen uit te roeien, en waren nogal bezig met rassenbiologie.
hoeveel mensen hebben ze wel niet gedwongen gesteriliseerd?
wij slapen nooit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven