Campingjongen Jaden

31-07-2018 21:47 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is rond vier uur 's nachts als op 22 juli 2017 een Nederlands gezin op vakantiepark De Twee Bruggen in Winterswijk wakker wordt van gestommel in de voortent. Ze treffen een jongetje aan. Naakt en vermagerd. Hij eet uit de koelkast en zit onder de striemen. "Ik zoek andere ouders omdat mijn ouders mij hebben opgesloten", zegt hij in het Duits.

Jadens moeder en vader (beiden 35 jaar) Vandaag stonden beide ouders in de rechtbank in Zutphen voor de rechter. Daar kwam een beeld naar voren van wat zich allemaal in het gezin heeft afgespeeld.

Film van agent
"En hier zit ik dan", demonstreert de 8-jarige Jaden. [...]

Zonder enige emotie, alsof het de normaalste zaak van de wereld is, demonstreert het slachtoffertje met een oranje sjorband hoe de kist 's avonds werd dichtgemaakt. Daarna opent hij het deksel. In de kist staat een kartonnen doos. "Normaal zit daar plas van mij in", legt Jaden uit. "Dat heeft papa nu schoongemaakt met water."
[...]
Jaden kruipt in de kist en laat de agenten zien hoe hij daar zijn nachten doorbracht. Hij moet zich klein maken, anders kan de deksel niet dicht. Hij vouwt zijn armen om zijn opgetrokken knietjes en demonstreert hoe zijn polsen en enkels aan elkaar werden gebonden.

Ik stopte hem in de kist, omdat hij altijd wegliep (zegt vader) .
[...]

De vader beroept zich op zijn machteloosheid. Jaden weigerde volgens hem normaal te eten en hij liep telkens weg. Ook plaste en poepte hij alles onder. "Toen ik het niet meer aankon, heb ik hem in de kist gelegd. Eerst met het deksel open. Toen hij bleef weglopen heb ik het deksel verzwaard met spullen."
[...]

"Ik sliep alleen in de voortent en kreeg alleen droog brood, soms beschimmeld." Jaden mocht niet douchen, maar werd met een tuinslang afgespoeld door zijn vader. "Ook als het gesneeuwd had", vertelt Jaden.
[...]

Jaden is te mager, te klein en oogt jong voor zijn leeftijd, concludeert de GGD later. Zijn huid is droog en de donshaartjes op zijn arm doen vermoeden dat er sprake is van zware ondervoeding. Ook heeft hij drie ribben gebroken.

Uit de WhatsAppgesprekken die de rechter voorleest blijkt dat beide ouders wel degelijk op de hoogte waren van de situatie en mogelijk ergere dingen van plan waren. Zo appt de vader dat hij hoopt dat Jaden eens over het spoor gaat lopen. De moeder appt: "Verdrink hem met kist en al in het water, met sokken in z'n mond."
[...]
Eerder werd het echtpaar in Duitsland tot 2,5 jaar veroordeeld voor de mishandeling van een ouder kind. Ze zijn inmiddels uit de ouderlijke macht ontzet. De officier van justitie eist vandaag vijf jaar cel tegen beide ouders wegens mishandeling, het opsluiten en opzettelijk in hulpeloze toestand brengen van Jaden. De uitspraak wordt verwacht op 14 augustus.

Afkomstig van nos.nl.

Wat vind ik dit verschrikkelijk. Mijn moederhart huilt.
.
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk.. en hoe moet zo'n kind ooit helen?
Pff had het gevolgd ja, vreselijk. Er was 5 jaar tegen beide ouders geëist en dat vonden de advocaten bizar (??!!)
Alle reacties Link kopieren
Hoe kun je zulke dingen een kind aandoen. In en in triest
Ik kan het niet eens lezen. Echt waarom hebben sommige mensen kinderen??!!
Afschuwelijk, ik heb tranen in mijn ogen. Dat arme jongetje...
Alle reacties Link kopieren
Zulke dingen gebeuren (helaas) vaker natuurlijk.
Maar om het zo expliciet te lezen en voor je kunnen zien...bah
.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ze het niet gezellig zullen hebben in de gevangenis, niemand vindt dit soort praktijken ok, walgelijk stel zeg.
Alle reacties Link kopieren
Net als dat stel uit Roelofsarendsveen.. dat meisje werd inderkoeld en halfdood uit huis gehaald..
Monsters zijn gewoon onder ons.
De meeste mishandelende ouders mishandelen uit onmacht maar ik heb sterk het vermoeden dat deze mensen hier expres nog een kind voor hebben gekregen.
Hoe kan het dat er al een kind is kapot gemaakt en deze mensen zo weinig toezicht hebben gehad zodat ze dit nog een keer konden doen.
Het-groepje schreef:
31-07-2018 22:02
Monsters zijn gewoon onder ons.
De meeste mishandelende ouders mishandelen uit onmacht maar ik heb sterk het vermoeden dat deze mensen hier expres nog een kind voor hebben gekregen.
Hoe kan het dat er al een kind is kapot gemaakt en deze mensen zo weinig toezicht hebben gehad zodat ze dit nog een keer konden doen.
Ander land.

“ Toevallig”. 2x de zonen die de pineut waren. De meisjes waren goed verzorgd.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
31-07-2018 22:02
Monsters zijn gewoon onder ons.
De meeste mishandelende ouders mishandelen uit onmacht maar ik heb sterk het vermoeden dat deze mensen hier expres nog een kind voor hebben gekregen.
Hoe kan het dat er al een kind is kapot gemaakt en deze mensen zo weinig toezicht hebben gehad zodat ze dit nog een keer konden doen.
Volgens mij waren ze al vanuit Duitsland gevlucht. Ik weet niet hoe het zit met internationale regels daaromtrent.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net als de advocaat ook verbaasd over de 5 jaar cel.. maar dan omdat het veel te weinig is. Wat een zieke geest moeten beide ouders hebben om zulke praktijken te bedenken en ook nog uit te voeren :-( arme Jaden..
Alle reacties Link kopieren
Misselijkmakend. En dan slechts vijf jaar gevangenisstraf, belachelijk.
Alle reacties Link kopieren
Moezy schreef:
31-07-2018 21:51
Pff had het gevolgd ja, vreselijk. Er was 5 jaar tegen beide ouders geëist en dat vonden de advocaten bizar (??!!)
Met aftrek van voorarrest en ze zitten al een jaar vast dus daar blijft niet veel van over op die manier...
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
mandylion schreef:
31-07-2018 22:04
Volgens mij waren ze al vanuit Duitsland gevlucht. Ik weet niet hoe het zit met internationale regels daaromtrent.
De moeder was inderdaad veroordeeld in Duitsland en voortvluchtig.
SallySpectra* schreef:
31-07-2018 22:09
De moeder was inderdaad veroordeeld in Duitsland en voortvluchtig.
Vader ook, maar al gezeten.
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
31-07-2018 22:03
Ander land.

“ Toevallig”. 2x de zonen die de pineut waren. De meisjes waren goed verzorgd.
Dit ja. Dat zal ik nooit kunnen begrijpen, dat één kind van de drie (of twee of vier) zo ontzettend wordt mishandeld en verwaarloosd. Wat dat kind dan ‘anders’ of minder ‘eigen’ maakt dan de anderen (die daar uiteraard ook een flinke tik van meekrijgen). Je leest wel eens over (reli)gekken, zwakbegaafden of sadisten die hun kinderen terroriseren. Of zware verwaarlozing door verslavingsproblematiek. Maar dit soort verhalen... dat een mens in staat is om enige vorm van liefde en verantwoordelijkheid te kunnen voelen en nemen voor een deel van de kinderen en dan een ander kind zo teverminken in psychisch en fysiek opzicht.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik baal ervan dat beide ouders niet meegewerkt hebben aan het pieter baan onderzoek waardoor de deskundigen geen advies over tbs hebben kunnen geven.

Verder bizar dat na de veroordeling tav oudste zoon, de jongste hetzelfde lot heeft moeten ondergaan.

Ik ken een overlevende van dit soort praktijken. Ook die persoon had siblings en die vonden het heel gewoon dat kind vastgebonden in de badkamer onder een druppelende kraan zat....ze liepen er gewoon langs om hun tanden te poetsen om maar een voorbeeld te noemen. In dit soort gezinnen maakt men 1 iemand tot zondebok en die wordt helemaal kapot gemaakt. Wat voir gedrag het ook vertoont, het owordt gesaboteerd en negatief gelabeld. Zeer zeer schadelijk.
Alle reacties Link kopieren
In nederland gaat iedere week een kind dood aan de gevolgen van kindermishandeling
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Hanke, wat afschuwelijk! Hoe kom je daar ooit overheen?
Alle reacties Link kopieren
hanke321 schreef:
31-07-2018 22:20

Ook die persoon had siblings en die vonden het heel gewoon dat kind vastgebonden in de badkamer onder een druppelende kraan zat....ze liepen er gewoon langs om hun tanden te poetsen om maar een voorbeeld te noemen.
De siblings zijn natuurlijk net zo goed slachtoffer en beschadigd door zo’n situatie. Er wordt hen niet bijgebracht wat “normaal” is, want ze groeien in zo’n situatie op. En in documentaires over dit soort dingen hoor je ook best vaak dat siblings veel angst kennen (“als ik mijn gemak maar hou, dan overkomt mij en/of mijn andere siblings dit misschien niet”).
Alle reacties Link kopieren
En de kinderen die overleven en op volwassen leeftijd kampen met cptss en andere stoornissen als gevolg van chronische vroegkinderlijke traumatisering kunnen geen behandelplek vinden of er met een lantaarntje naar zoeken.. De top referente trauma centra in mijn omgeving bijvoorbeeld hebben een patiënten stop omdat de wachtlijst méér dan 2 jr bedraagt....
Alle reacties Link kopieren
Ik las het vandaag op een nieuwsapp, wat een gruwelijk verhaal zeg. En dan maar 5 jaar, terwijl dat mannetje hier de rest van z’n leven mee moet dealen (en z’n zusjes ook).

Wat mij betreft stoppen ze de ouders de komende 5 jaar in die zelfde kist en gooien ze ‘m daarna ook in het water
Alle reacties Link kopieren
vicky87 schreef:
31-07-2018 22:23
In nederland gaat iedere week een kind dood aan de gevolgen van kindermishandeling
Waar baseer je dat op? Zijn het er echt zoveel?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven