Het boek van Jamie Li

02-08-2018 08:05 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er is nogal wat ophef over het boek van vlogster Jamie Li "Sexy, but tired, but sexy" (alleen de titel al) En terecht als je het mij vraagt.

Ter info:
https://www.viva.nl/stijl-en-update/gro ... -jamie-li/

Zo stelt Jamie dat je als vrouw soms gewoon zin moet maken voor seks, want mannen moeten nou eenmaal hun zaad kwijt.

Ook geeft ze tips hoe je een buikje en bips vol cellulite kan verbergen. (want ja cellulite is echt een no-go en afzichtelijk) En hoe je strak gelakt een bevalling doorkomt. Want ja als je net moeder bent of aan het worden bent moet je er nog steeds voorbeeldig uitzien.

Ik vind dit een kwalijke zaak. En ik vraag me af of een dergelijke vlogster niet op weerwoorden vanuit haar omgeving is gestuit. Dit kan toch niet? of moeten we dit allemaal met een korrel zout nemen?

Die Jamie heeft een groot publiek. Jonge meiden gaan denken dat dit de norm is. Het past goed bij wat me op social media al langer opvalt: wij vrouwen moeten voldoen aan het perfecte beeld: er mooi uitzien, naar de sportschool en een of ander glamorous leven leiden.
Alle reacties Link kopieren
Is het heel erg als ik nog nooit van ene Jamie Li heb gehoord? :huh:
Ja, spoort niet. Maarja wat kun je eraan doen
Ik vind het nogal achteruitgang.... Ben blij dat ik geen dochters heb. Ik merk dat dit soort denkbeelden weer steeds meer terugkomen.
Alle reacties Link kopieren
Voor de ophef over haar boek, had ik nog nooit van Jamie Li gehoord.
Dat heeft dat meisje dus goed gedaan, zoveel ophef dat ze in 1 klap bekend is in heel Nederland.
Wie haar boek koopt en leest zal toch zelf ook wel een beetje kunnen nadenken?
Ik kan me niet voorstellen dat er in deze tijd meisjes zijn die dit lezen en er dan vervolgens ook naar gaan leven, niet vol te houden ook lijkt me. Cellulite kan wel niet mooi zijn (vind ik ook niet) maar het hoort er nou eenmaal bij voor het grootste deel van de vrouwelijke bevolking.
Zeker met een korrel zout nemen lijkt me, niemand kan dit toch serieus nemen?
We're a close family, always within punching distance
Maartje2016 schreef:
02-08-2018 08:10
Is het heel erg als ik nog nooit van ene Jamie Li heb gehoord? :huh:
Ik ook niet haha. Maar ik ben ook een ouwe tak en geen jonge meid
Alle reacties Link kopieren
Die ken ik alleen van de Lees Ook titel.
https://www.bol.com/nl/m/boeken/boeken- ... lsrc=aw.ds Het boek staat zelfs in de top 100 van de meest verkochte boeken van het moment :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
snorriemorrie schreef:
02-08-2018 08:12
Ik vind het nogal achteruitgang.... Ben blij dat ik geen dochters heb. Ik merk dat dit soort denkbeelden weer steeds meer terugkomen.
4

Dat merk ik ook. Zeker door de komst van social media. Wij vrouwen lijken in een soort staat perfectie te moeten zijn. Mooi lichaam, gekleed volgens de laatste mode, sexy etc etc. Alsof we objecten zijn. Voor mannen lijkt de lat minder hoog te liggen.
Alle reacties Link kopieren
AdaShelby schreef:
02-08-2018 08:14
Voor de ophef over haar boek, had ik nog nooit van Jamie Li gehoord.
Dat heeft dat meisje dus goed gedaan, zoveel ophef dat ze in 1 klap bekend is in heel Nederland.
Wie haar boek koopt en leest zal toch zelf ook wel een beetje kunnen nadenken?
Ik kan me niet voorstellen dat er in deze tijd meisjes zijn die dit lezen en er dan vervolgens ook naar gaan leven, niet vol te houden ook lijkt me. Cellulite kan wel niet mooi zijn (vind ik ook niet) maar het hoort er nou eenmaal bij voor het grootste deel van de vrouwelijke bevolking.
Zeker met een korrel zout nemen lijkt me, niemand kan dit toch serieus nemen?

Het boek Killerbody van .. eh.. ook zo'n 'bekende' Nederlandse is een bestseller. Daar staan dat soort dingen ook in (ik zag haar op tv en daar vertelde ze dat ook, anders had ik het niet geweten)

Ik zag van de week haar boek en daardoor las ik inderdaad ook het artikel op Viva. Ik vind het verschrikkelijk dat vrouwen zo denken en ook écht hiervan overtuigd zijn. Ben blij te zien dat iemand als Tim Hofman, die een grote achterban bij de jeugd heeft, hierop gereageerd heeft op de manier waarop hij dat deed.

Verder kun je er niet zoveel mee, ben ik bang. Dit is hoe veel meisjes en vrouwen toch nog denken dat de wereld in elkaar steekt. Jongens die dit zien, denken dan mogelijk óók dat de vrouw zo in elkaar hoort te steken. En zo houdt het elkaar in stand.
Later is nu
Waar gaat het naar toe met de wereld?

Een keer zin maken als je niet zo'n zin hebt vind ik niet zo'n heel slecht advies.
Maar helemaal opgedoft "on fleek" bevallen hoe verzint ze het.

Blij dat ik geen dochters heb. Of zonen.
Zin maken vind ik ook wel goed advies, maar de reden waarom (omdat mannen hun zaad kwijt moeten) vind ik zo raar.
Ik vind trouwens haar bovenlip heel lelijk. Net of ze een snor heeft. Misschien heeft ze fillers?
Wel een slimme zet dit inderdaad. Ze heeft op YT iets van 40.000 volgers. Dat worden er vast veel meer. :cry:
Wat een zieke gedachtegang :@@:
snorriemorrie schreef:
02-08-2018 08:28
Zin maken vind ik ook wel goed advies, maar de reden waarom (omdat mannen hun zaad kwijt moeten) vind ik zo raar.
Ja daar heb je helemaal gelijk in!
Alle reacties Link kopieren
Af en toe zin maken is misschien geen slecht advies, maar niet 3x per week. Dat lijkt me dé killer voor je libido.

Eigenlijk vind ik het bijna schadelijk, dat dit soort boeken uitgegeven mogen worden. Want er zijn mensen (meisjes) die dit wél geloven en wél proberen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Er zijn zoveel mensen die iets vinden. Ik kan dat niet allemaal lezen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Als iemand een perfectie-ideaal nastreeft dan heeft dat vooral belangstelling van mensen die zelf óók perfectionist zijn.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
02-08-2018 08:36
Als iemand een perfectie-ideaal nastreeft dan heeft dat vooral belangstelling van mensen die zelf óók perfectionist zijn.
Maar dan is de vraag ook nog of dit een perfectie-ideaal is dat we uberhaupt als perfect moeten zien....

Als ik bijvoorbeeld mensen zie die een perfectie-ideaal aanhangen waarbij ze veel sporten en gezond eten, dan vind ik dat nog wel iets positiefs. Maar dit boek praat vrouwen dingen aan die niet gezond voor hen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Als je zóveel van je man houdt dat je hem in bed graag zijn zin wil geven en er mooi opgedoft bij wil lopen, dan begrijp ik dat. Je bent immers gek op hem.

Er moet wel een zekere wederkerigheid in zitten. Moeite voor elkaar willen doen dat bevestigt en versterkt de band.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Maar tijdens je bevalling? Gelakt en gekapt? Please.
Sexy but tired but sexy?
Dus liever hondsmoe maar wel sexy dan je lekker voelen in je lijf en een klein buikje en eens niet perfect in de make-up
Alle reacties Link kopieren
Ik had nog nooit van haar gehoord, maar toch maar even een paar vlogs bekeken. Ik vind dat eigenlijk wel knap, met totaal leeghoofdig geneuzel toch je geld verdienen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken haar niet.....maar ik geloof zulke verhalen nooit zo.....opgedoft bevallen. Schei toch uit zeg.....ik had wel wat anders aan mijn hoofd dan zorgen dat mijn make upje erop zat. En zij vast ook....maar schone schijn he....lijkt wel een trend zo met die social media.

Gelukkig zijn mijn dochters nuchtere meiden....die hebben een prima eigenwaarde en hebben zulke onzin niet nodig.
Alle reacties Link kopieren
snorriemorrie schreef:
02-08-2018 08:39
Maar dan is de vraag ook nog of dit een perfectie-ideaal is dat we uberhaupt als perfect moeten zien....

Als ik bijvoorbeeld mensen zie die een perfectie-ideaal aanhangen waarbij ze veel sporten en gezond eten, dan vind ik dat nog wel iets positiefs. Maar dit boek praat vrouwen dingen aan die niet gezond voor hen zijn.
Maar heel veel jonge mensen zijn bang dat ze er niet meer bijhoren en buiten de boot vallen als ze niet op elk gebied voldoen. En dat is best reëel. Groepen schrijven je nu eenmaal gedrag voor en je wil populair en geslaagd zijn. Later laat je vanzelf een heleboel van die idealen vallen wegens tijdgebrek of omdat het niet werkt. Of omdat je andere dingen belangrijker bent gaan vinden.

Tips om cellulite te verbergen zijn best handig. Ik zeg: een beetje bruin worden. :)

Ik denk overigens dat de meeste mannen niet naar je cellulite kijken in bed.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven