NIet vaccineren? Dan ook geen kinderbijslag.

06-08-2018 22:43 1062 berichten
De mazelen rukken op en ouders die het beter weten dan de WHO en de RIVM ook. Na de biblebelt zijn het nu de bakfietsmoeders die hun kinderen niet willen vaccineren want ze hebben op facebook gelezen dat dat levensgevaarlijk is. Tegen zoveel domheid zijn geen argumenten bestand. Daarom dus een hardere aanpak. Wat vinden jullie?

https://www.parool.nl/binnenland/-minde ... ~a4602538/
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het prima. Ik dacht dat het in bijv. Italie verplicht is om je kind in te enten en dat je anders een boete kreeg. Helaas werden die boetes amper uitgedeeld. Desnoods 70% minder kinderbijslag of zo.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
'Pakken' ze dan ook de ouders die wegens medische redenen niet of later laten vaccineren?

Verder vind ik het wel een interessante gedachtengang, maar het zal niet doorgaan vermoed ik. Teveel haken en ogen.
Alle reacties Link kopieren
Maar als jij je kind wel laat inenten dan krijg je het dus niet. Dus ik zie het probleem niet zo. Alleen kinderen die niet ingeënt zijn kunnen ziek worden, het roeit zichzelf dus gewoon uit lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Tiana_76 schreef:
06-08-2018 22:47
'Pakken' ze dan ook de ouders die wegens medische redenen niet of later laten vaccineren?
Maar dat soort uitzonderingen kan je natuurlijk altijd opnemen in de wetgeving.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Verplichten kan naar mijn inziens niet maar korten op kinderbijslag vind ik daarintegen wel een goed idee.

En misschien wat meer of betere voorlichting nuttig kan zijn.
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
06-08-2018 22:48
Maar als jij je kind wel laat inenten dan krijg je het dus niet. Dus ik zie het probleem niet zo. Alleen kinderen die niet ingeënt zijn kunnen ziek worden, het roeit zichzelf dus gewoon uit lijkt me.
Kinderen die om medische redenen niet ingeent kunnen worden lopen door een lagere vaccinatiegevaar gevaar. Dus ook een andere doelgroep is dan onbedoeld het slachtoffer.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Ik ben voor. De vaccinatiegraad keldert hard naar beneden en de bescherming van kindjes die nog niet gevaccineerd zijn omdat ze te jong zijn, en van kinderen die om medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden loopt gevaar.
Alle reacties Link kopieren
:popcorn:
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
nina1966 schreef:
06-08-2018 22:48
Maar als jij je kind wel laat inenten dan krijg je het dus niet. Dus ik zie het probleem niet zo. Alleen kinderen die niet ingeënt zijn kunnen ziek worden, het roeit zichzelf dus gewoon uit lijkt me.
Dit is niet helemaal waar.

De vaccinaties zijn afgestemt om de voorkomen dat de ziekte de kop opsteekt.

Als de ziektes de kop opsteken kunnen ingeente kinderen wel degelijk ziek worden
Alle reacties Link kopieren
Prima!
En dan niet gekort worden, maar helemaal geen kinderbijslag meer.
sprokkelientje schreef:
06-08-2018 22:51
:popcorn:
Wat een aparte bijdrage aan dit topic?
Alle reacties Link kopieren
Vaak zijn het mensen met een behoorlijke opleiding die toch denken dat een geliefde blogger of een bepaalde bekende Nederlander er meer verstand van heeft dan de medische wetenschap.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Tiana_76 schreef:
06-08-2018 22:47
'Pakken' ze dan ook de ouders die wegens medische redenen niet of later laten vaccineren?

Verder vind ik het wel een interessante gedachtengang, maar het zal niet doorgaan vermoed ik. Teveel haken en ogen.
ik neem aan dat een medische indicatie met een doktersverklaring de uitzondering vormt
nina1966 schreef:
06-08-2018 22:48
Maar als jij je kind wel laat inenten dan krijg je het dus niet. Dus ik zie het probleem niet zo. Alleen kinderen die niet ingeënt zijn kunnen ziek worden, het roeit zichzelf dus gewoon uit lijkt me.
nee dat klopt niet, kinderen worden pas gevaccineerd vanaf bepaalde leeftijd. volgens mij 13 maanden voor de BMR. Als je baby van 9 maanden op het KDV in aanraking komt met een ongevaccineerd ouder kind met mazelen dan loopt het dus direct gevaar
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
06-08-2018 22:53
Vaak zijn het mensen met een behoorlijke opleiding die toch denken dat een geliefde blogger of een bepaalde bekende Nederlander er meer verstand van heeft dan de medische wetenschap.

Het is algemeen bekend dat ook hoogopgeleiden graag gebruik maken van kwakzalvers.
Oifa schreef:
06-08-2018 22:48
Verplichten kan naar mijn inziens niet maar korten op kinderbijslag vind ik daarintegen wel een goed idee.

En misschien wat meer of betere voorlichting nuttig kan zijn.
maar door de korting verplicht je het dus wel. Prima vind ik
sprokkelientje schreef:
06-08-2018 22:51
:popcorn:
verder nog iets in te brengen?
Alle reacties Link kopieren
Als ik een beetje kan inschatten hoe de aluhoedjes denken, dan werkt dit alleen maar averechts. De anti-vaccers (niet de gelovigen, maar degenen die het 'beter weten' zeg maar) krijgen alleen maar nog meer het gevoel dat het alleen maar gaat om geld en dat de regering omgekocht wordt door big pharma.

Beter is het (denk ik) om bijsluiters in te sluiten in het consultatiebureau boekje. Mensen worden onzeker omdat ze veel moeite moeten doen voor bijsluiters. Geef betere voorlichting.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
06-08-2018 22:56
maar door de korting verplicht je het dus wel. Prima vind ik
Als ouders een goed inkomen hebben, dan zal een korting weinig indruk maken, ben ik bang.
Alle reacties Link kopieren
Nou nee behalve dat ik het erop hou dat ik niet vaccineren iets vind voor schizo affectieve complotdenkers hou ik het verder bij popcorn met jouw permissie
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
S-Meds schreef:
06-08-2018 22:56
maar door de korting verplicht je het dus wel. Prima vind ik
Maar juist die hoogopgeleide ouders die het beter denken te weten pak je hier niet mee. Die hebben de kinderbijslag niet nodig om rond te komen.

Toch ben ik voorstander. Verplichten vind ik principieel onjuist, maar je mag hier best in sturen als overheid.
Alle reacties Link kopieren
Maleficent schreef:
06-08-2018 22:56
Als ik een beetje kan inschatten hoe de aluhoedjes denken, dan werkt dit alleen maar averechts. De anti-vaccers (niet de gelovigen, maar degenen die het 'beter weten' zeg maar) krijgen alleen maar nog meer het gevoel dat het alleen maar gaat om geld en dat de regering omgekocht wordt door big pharma.

Of het wordt een ding.
Heb jij de korting al?
Ja, maar dat maakt ons niks uit, we verdienen genoeg.
Poppy_del_Rio schreef:
06-08-2018 22:59
Maar juist die hoogopgeleide ouders die het beter denken te weten pak je hier niet mee. Die hebben de kinderbijslag niet nodig om rond te komen.

Toch ben ik voorstander. Verplichten vind ik principieel onjuist, maar je mag hier best in sturen als overheid.
Daarom denk ik dat betere voorlichting wel nut heeft bij hoogopgeleide ouders
Poppy_del_Rio schreef:
06-08-2018 22:59
Maar juist die hoogopgeleide ouders die het beter denken te weten pak je hier niet mee. Die hebben de kinderbijslag niet nodig om rond te komen.

Toch ben ik voorstander. Verplichten vind ik principieel onjuist, maar je mag hier best in sturen als overheid.
principieel onjuist? vind je dat ook van het verbod op dronken autorijden of de verplichting om autogordels te dragen? Als de veiligheid van onze kinderen in gevaar zijn vind ik een verplichting het enige juiste middel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven