Maastrichtse boerderij na dood pinguïn

07-08-2018 15:43 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Maastrichtse boerderij na dood pinguïn: geef geen bitterballen aan dieren

Kinderboerderij Daalhoeve in Maastricht wordt sinds een paar weken lastiggevallen. Mensen voeren de dieren bitterballen en gooien, naar het lijkt, chloortabletten in het drinkwater, meldt de kinderboerderij. Twee pinguïns zijn ziek geworden door het bijvoeren, eentje is inmiddels overleden.

De boerderij doet een oproep om de beesten met rust te laten.

De boerderij heeft een vergunning om tien exotische diersoorten te houden. In juni werden de pinguïns en otters verwelkomd. "En toen is het allemaal begonnen. Er ontstond ophef op sociale media over de pinguïns. Mensen dachten dat de beesten het koud moesten hebben en het te warm hadden in Maastricht", vertelt eigenaar Ralph Frissen.

Ik word ook bedreigd.
Eigenaar Ralph Frissen
Dag na dag vond Frissen dode vissen bij de dieren of zag hij hoe bitterballen aan de otters werden gevoerd. Toen de dierenpolitie en de NVWA lieten weten dat de boerderij zich aan de regels hield, werd het even rustiger. Tot afgelopen weekend: toen werd er iets in het drinkwater van de pinguïns gegooid. "In het weekend was het water nog groen, na het weekend niet meer. Dus het was waarschijnlijk chloor", zegt Frissen.

Kwade bedoelingen of naïeve goeiigheid?
Twee van de drie pinguïns hebben het water gedronken. De dieren hebben verbrandingsverschijnselen aan de slokdarm, luchtpijp en de longen gekregen, zegt Frissen. Een van de pinguïns is inmiddels overleden, de tweede gaat het volgens Frissen waarschijnlijk ook niet overleven. "Nu vragen we ons af: was het gewoon naïeve goeiigheid en wilden de buurtbewoners het water 'zuiveren'? Of had de actie kwade bedoelingen? Ik word ook bedreigd."

De medewerkers van de boerderij hebben aangifte gedaan bij de dierenpolitie.


https://nos.nl/artikel/2244972-maastric ... ieren.html


Misschien een taak voor die anti dierenmishandeling knokploeg die recentelijk in het nieuws was, die Bouncers Against Animal Abuse, even die chloortabletten laten inslikken.
Taalnazi's zijn onprettige mensen: https://www.esquire.com/nl/stijl-carrie ... lijk-mens/
Alle reacties Link kopieren
Dus omdat mensen vinden dat de pinguins het koud moeten hebben (dus ze vinden het dierenmishandeling dat ze in Maastricht zijn?) gooien ze chloortabletten in het water (want dat is geen dierenmishandeling?).

Net zo'n idiote redenering als die gekkies die de dieren bij de oostvaardersplassen gingen bijvoeren.
Dit is niet echt toch? Wat moet een kinderboerderij met pinguïns?
Ik ken de boerderij. De mensen die er werken zijn echt begaan met de dieren. Er was toen inderdaad gedoe toen de pinguïns kwamen maar de dieren waren goed gewend. Of pinguïns op een kinderboerderij horen is een andere discussie. Naar mijn idee hoort geen enkel dier in een hok hoe mooi dat hok is. Niet alleen pinguïns dus
Alle reacties Link kopieren
Voor 25 euro kan je camera's ophangen. Ik snap niet dat daar niet in geinvesteerd word. Neemt niet weg dat het zeer triest is.
Overal om de boerderij heen staan grote borden met NIET VOEREN. Maar we weten ook al eeuwen dat brood voeren aan eendjes slecht is, maar het wordt toch nog steeds gedaan. Maar chloor? Stelletje mafkezen.
Als je chloor in het water gooit en bitterballen aan dieren voert, ben je in ieder geval niet begaan met dieren. Hoe anti-pinguin op de kinderboerderij je ook bent.
Alle reacties Link kopieren
Manta schreef:
07-08-2018 15:47
Dit is niet echt toch? Wat moet een kinderboerderij met pinguïns?

Vanwege je motto : wat weet een manta nou over pinguïns ! Bemoei je met je eigen zaken :whip:

On-topic : wat een vreemd verhaal. Wat moet een kinderboerderij met pinguïns en otters, inderdaad. Het lijkt me dat ze geen goed opgeleid personeel hebben, zoals een dierentuin.
Of de warmte heeft hersenverweking veroorzaakt bij de bitterbal- en chloorstrooiers.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Ik snapte de titel niet.

Maar het verhaal is ook vreemd, zou uit de Speld kunnen komen
Alle reacties Link kopieren
Wat zielig zeg. Arme beestjes.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Degene die chloor in het water heeft gegooid is een dierenhater, dat kan niet anders.
Verder vind ik pinguins op een kinderboerderij wel zielig. Er is een filmpje waar de eerste blij het water in duikt en prompt stuitert omdat het poeltje veel te ondiep is.
AnAppleADay schreef:
07-08-2018 15:47
Dus omdat mensen vinden dat de pinguins het koud moeten hebben (dus ze vinden het dierenmishandeling dat ze in Maastricht zijn?) gooien ze chloortabletten in het water (want dat is geen dierenmishandeling?).

Net zo'n idiote redenering als die gekkies die de dieren bij de oostvaardersplassen gingen bijvoeren.
Ja dat vind ik raar, want de meeste pinguinsoorten leven in warme en tropische gebieden. Weet wel niet welk type deze beestjes waren.
strikjemetstippels schreef:
07-08-2018 17:20
Ja dat vind ik raar, want de meeste pinguinsoorten leven in warme en tropische gebieden. Weet wel niet welk type deze beestjes waren.
Precies, ze wonen ook bijvoorbeeld in Afrika.
strikjemetstippels schreef:
07-08-2018 17:20
Ja dat vind ik raar, want de meeste pinguinsoorten leven in warme en tropische gebieden. Weet wel niet welk type deze beestjes waren.
Op hun Facebook (die van de kinderboerderij, niet van de pinguïns LOL) staat dat ze normaal in Zuid-Afrika en Namibië leven. https://nl.wikipedia.org/wiki/Zwartvoetpingu%C3%AFn
Maar het is wel zielig dat ze op een heel klein stukje moeten leven. De boerderij barst uit z'n voegen zo ongeveer.
zazamaenade schreef:
07-08-2018 15:57
Vanwege je motto : wat weet een manta nou over pinguïns ! Bemoei je met je eigen zaken :whip:

(6) >:-(
kintsugi schreef:
07-08-2018 17:56
Op hun Facebook (die van de kinderboerderij, niet van de pinguïns LOL) staat dat ze normaal in Zuid-Afrika en Namibië leven. https://nl.wikipedia.org/wiki/Zwartvoetpingu%C3%AFn
Maar het is wel zielig dat ze op een heel klein stukje moeten leven. De boerderij barst uit z'n voegen zo ongeveer.
Hahaha.

Ja vind ik ook sneu, ze zwemmen zo graag.
Ze zijn tyfussnel ook in het water.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven