Willie Dille

09-08-2018 12:23 1132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat een bizar verhaal en wat verdrietig voor haar kinderen.

https://nos.nl/artikel/2245283-haags-pv ... moord.html


Het Haagse PVV-raadslid en voormalig Kamerlid Willie Dille is plotseling overleden. Fractievoorzitter Karen Gerbrands van de Haagse PVV bevestigt dat bericht op Twitter. Haar familie bevestigt tegenover Omroep West dat ze zelfmoord heeft gepleegd.

"Met verslagenheid en intens verdriet hebben wij kennis genomen van het plotselinge overlijden van onze collega, strijdmakker en bovenal vriendin Willie Dille", schrijft Gerbrands. "Wat haar is overkomen en vooral de reacties daarop kon zij niet meer dragen. Wij zullen doorstrijden, zodat haar dood niet voor niets is geweest."

—-

Dille plaatste op haar Facebookpagina een filmpje waarin ze zei dat ze in maart 2017 slachtoffer is geworden van een groepsverkrachting door moslims. Volgens Dille wilden die dat ze haar mond zou houden in de Haagse gemeenteraad. In het filmpje zei Dille: "Ik ga stoppen. Ik wil mijn excuses aanbieden aan mijn familie, maar het gaat gewoon niet meer." Wat ze precies bedoelde met 'stoppen' is onduidelijk.

De politie zegt tegen de NOS dat er recent "meerdere intensieve gesprekken" met Dille zijn gevoerd over het voorval en over bedreigingen. Daarbij heeft zij hulp aangeboden gekregen, maar de politie is geen onderzoek begonnen omdat Dille geen aangifte wilde doen. De politie zegt de kwestie hoog op te nemen.

Dille suggereert in het filmpje dat Arnoud van Doorn, een voormalig lid van de PVV die nu in de raad zit voor een islamitische partij, achter de verkrachting zit. Hij ontkende op Twitter. "Ik ben op vakantie, dus bellen heeft geen zin", schreef hij gisteren. "Ik verlaag mij niet tot een inhoudelijke reactie op de aantijgingen. Wel overweeg ik aangifte wegens smaad en laster."

Het filmpje is ondertussen verwijderd van Facebook.
Alle reacties Link kopieren
Ik zag gisteren het filmpje langskomen en de reacties daarop waren zo grof en naar, ik hoop maar dat zij ze niet heeft gelezen in haar laatste uren.
Vreselijk hè! Ik las zelfs reacties waarin werd gesteld dat ze te oud en te lelijk was voor een verkrachting. Ben je ziek dan...
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het zo'n bizar verhaal. De manier van opbiechten, de zeer gore, nare reacties en dan nu haar zelfmoord. Ik denk dat ze behoorlijk in de war was.
Ik heb het ook gezien en gelezen. Zou het waar zijn? Van wat ik over die Arnoud van Doorn lees kan het best zo zijn.Ze heeft destijds het ook oa aan de burgemeester van Den Haag verteld. Echt aangifte heeft ze niet gedaan omdat ze bang was. Die Arnoud is moslim geworden en zit bij Partij van de Eenheid.
In februari 2014 werd partijlid Arnoud van Doorn veroordeeld voor het lekken van geheime stukken, het verkopen van drugs aan minderjarigen en het bezit van een verboden alarmpistool.
In juni 2014 haalde de partij de Britse imam Haitham al-Haddad naar Den Haag voor een bezoek aan het stadhuis. Die pleitte voor de invoering van strenge shariawetgeving en het stenigen van afvalligen.
In juni 2014 raakte de fractievoorzitter Abderazak Khoulani in opspraak door te sympathiseren met de soennitische militie Islamitische Staat in Irak en al-Sham (ISIS) die in juni 2014 meer terrein won op het Iraakse leger. Khoulani liet op zijn Facebookpagina weten: "...leve ISIS en in shaa Allah op naar Baghdad om dat schorem aldaar aan te pakken." In het conflict kiest hij partij voor ISIS. https://nl.wikipedia.org/wiki/Partij_van_de_Eenheid
Alle reacties Link kopieren
Wat afschuwelijk!
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Heel bizar en ook eng.
Alle reacties Link kopieren
Raar verhaal. Zo’n filmpje waarin ze paranoïde overkomt, gefilmd ergens naast/op de openbare weg, een collega beschuldigen van het organiseren van een verkrachting, die obsessie met moslims.
Ik zou niet raar opkijken als je me zou vertellen dat ze een waan of psychose had ten tijde van dit filmpje.
Als ze echt verkracht was zou een gezonde, volwassen vrouw in haar positie aangifte hebben gedaan, zeker gezien dit haar politieke doel geen windeieren zou leggen.

Moge duidelijk zijn; ik denk dat deze dame de dingen niet helemaal helder meer zag en hulp nodig had. Getuige ook haar zelfmoord. Ik neem het verhaal van de verkrachting en de beschuldigen naar de collega met een schep zout. Maar het is vreselijk voor haar familie dat ze zo uit het leven gestapt is.
Je kunt helemaal niet zeggen dat ze aangifte zou hebben gedaan als dit als dat.
Xanthan schreef:
09-08-2018 12:45
Als ze echt verkracht was zou een gezonde, volwassen vrouw in haar positie aangifte hebben gedaan, zeker gezien dit haar politieke doel geen windeieren zou leggen.
Ze zal vast niet de eerste en laatste zijn die uit angst geen aangifte durft te doen. Dreigementen dat men je kinderen,gezin,familie wat zal aandoen of dat ze weer zullen komen zorgen daar wel voor. Het maakt niet uit welke positie je hebt of welk gewin je dat zal geven dat is denk ik niet het eerste waar je bij zoiets aan denkt.
die vrouw was de weg kwijt en wat erg dat niemand haar na dat plaatsen van dat filmpje heeft weten te behoeden voor haar daad die ze toch duidelijk aankondigde
Habbekratz schreef:
09-08-2018 12:38
Ik heb het ook gezien en gelezen. Zou het waar zijn? Van wat ik over die Arnoud van Doorn lees kan het best zo zijn.Ze heeft destijds het ook oa aan de burgemeester van Den Haag verteld. Echt aangifte heeft ze niet gedaan omdat ze bang was. Die Arnoud is moslim geworden en zit bij Partij van de Eenheid.
In februari 2014 werd partijlid Arnoud van Doorn veroordeeld voor het lekken van geheime stukken, het verkopen van drugs aan minderjarigen en het bezit van een verboden alarmpistool.
In juni 2014 haalde de partij de Britse imam Haitham al-Haddad naar Den Haag voor een bezoek aan het stadhuis. Die pleitte voor de invoering van strenge shariawetgeving en het stenigen van afvalligen.
In juni 2014 raakte de fractievoorzitter Abderazak Khoulani in opspraak door te sympathiseren met de soennitische militie Islamitische Staat in Irak en al-Sham (ISIS) die in juni 2014 meer terrein won op het Iraakse leger. Khoulani liet op zijn Facebookpagina weten: "...leve ISIS en in shaa Allah op naar Baghdad om dat schorem aldaar aan te pakken." In het conflict kiest hij partij voor ISIS. https://nl.wikipedia.org/wiki/Partij_van_de_Eenheid
er is geen aangifte gedaan
ze heeft er een jaar over gezwegen
ze had een conflict met de burgemeester want ze woonde niet in denhaag
ze was op het filmpje overduidelijk in de war
de man die ze beschuldigt heeft haar ooit ontslagen
anoniem_287855 wijzigde dit bericht op 09-08-2018 13:05
1.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Habbekratz schreef:
09-08-2018 12:52
Ze zal vast niet de eerste en laatste zijn die uit angst geen aangifte durft te doen. Dreigementen dat men je kinderen,gezin,familie wat zal aandoen of dat ze weer zullen komen zorgen daar wel voor. Het maakt niet uit welke positie je hebt of welk gewin je dat zal geven dat is denk ik niet het eerste waar je bij zoiets aan denkt.

Het maakt wel degelijk uit welke positie je hebt, ze is politicus en IN DIE ROL zegt zij verkracht te zijn. Om haar politieke uitingen. DOOR EEN MEDE POLITICUS. Niet door een gek in de bosjes omdat ze toevallig op de verkeerde plke op de verkeerde tijd was. Dat beweert zij. Dat het ene poliktieke daad was. Zij is een publiek persoon. Heb jij wel enig besef hoe bizar en groots dat is?

Natúúrlijk doe je dan aangifte of bespreek je het in ieder geval met je partij! Al was het maar om te voorkomen dat anderen hetzelfde overkomt, om de democratie te waarborgen. Die verantwoordelijkheid heb je in die positie, in zo’n situatie en daar laat ze zich ook op voorstaan, dat ze voor democratie, tegen islam etc is. Dat gaat boven persoonlijke schaamte en in die positie weet zij dat, dat kan niet anders.

Je kan haar en haar (gebrek aan) reactie niet vergelijken met die van een willekeurig schoolmeisje dat verkracht wordt. Geen aangifte doen is bij een willekeurige vrouw volstrekt begrijpelijk. Geen aangifte doen in haar situatie roept de verdenking op dat het niet waar is en dat ze in de war was toen ze dat filmpje maakte.
anoniem_367860 wijzigde dit bericht op 09-08-2018 13:06
5.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Habbekratz schreef:
09-08-2018 12:52
Ze zal vast niet de eerste en laatste zijn die uit angst geen aangifte durft te doen. Dreigementen dat men je kinderen,gezin,familie wat zal aandoen of dat ze weer zullen komen zorgen daar wel voor. Het maakt niet uit welke positie je hebt of welk gewin je dat zal geven dat is denk ik niet het eerste waar je bij zoiets aan denkt.
Maar waarom dan wel naar buiten brengen via een filmpje?

Verder, ik vind het schrijnend en erg, als het waar is, maar ook als het niet waar is. Deze vrouw had hulp moeten hebben.
Alle reacties Link kopieren
Als het waar is wat ze zegt, dan is het een afschuwelijk verhaal. En als het niet waar is, ook.

Bizar.
De zin van het leven, die schrijf je zelf.
Alle reacties Link kopieren
Wat er ook gebeurd is, het is vreselijk. Dit verhaal kent alleen maar verliezers. Speculeren over de ‘schuldige’ vind ik dan ook vreselijk ongepast.
Alle reacties Link kopieren
Xanthan schreef:
09-08-2018 12:45
Raar verhaal. Zo’n filmpje waarin ze paranoïde overkomt, gefilmd ergens naast/op de openbare weg, een collega beschuldigen van het organiseren van een verkrachting, die obsessie met moslims.
Ik zou niet raar opkijken als je me zou vertellen dat ze een waan of psychose had ten tijde van dit filmpje.
Als ze echt verkracht was zou een gezonde, volwassen vrouw in haar positie aangifte hebben gedaan, zeker gezien dit haar politieke doel geen windeieren zou leggen.

Moge duidelijk zijn; ik denk dat deze dame de dingen niet helemaal helder meer zag en hulp nodig had. Getuige ook haar zelfmoord. Ik neem het verhaal van de verkrachting en de beschuldigen naar de collega met een schep zout. Maar het is vreselijk voor haar familie dat ze zo uit het leven gestapt is.
+1
Het is vreselijk voor haarzelf en voor haar familie.
Wellicht had ze nog gered kunnen worden als er tijdig was ingegrepen.
Ik weet echt niet wat ik hiervan moet denken, het is zo bizar. Ze was behoorlijk de weg kwijt geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk, echt vreselijk.

Ik geloof best dat het waar is. Sta je dan als sterke krachtige vrouw, strijdend tegen de islam. En dan wordt je verkracht door die een (groep!) gasten die je juist verafschuwd. Lijkt mij ook heel moeilijk om daarmee naar buiten te komen. Niet omdat je zelf iets fout hebt gedaan maar gewoon omdat er toch een soort schaamte zal zijn dat dit gebeurd is. En dan inderdaad angst dat mensen gaan roepen dat het niet waar is.

Ik begreep gisteren dat er meerdere gesprekken waren geweest met politie en/of burgemeester. Dat iemand geen aangifte doet wil niet altijd zeggen dat iets niet gebeurd is natuurlijk. Vreselijk dat ze kinderen en haar man nalaat.. die moeten hier maar mooi mee verder leven. Enorm triest :(
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
09-08-2018 13:03
er is geen aangifte gedaan
ze heeft er een jaar over gezwegen
ze had een conflict met de burgemeester want ze woonde niet in denhaag
ze was op het filmpje overduidelijk in de war
de man die ze beschuldigt heeft haar ooit ontslagen
Ik vind niet dat ze op het filmpje overduidelijk in de war was. Het kan, maar misschien was ze wanhopig, bang, en aan het eind van haar Latijn.
We weten het niet, het is een vreemd verhaal.
De zin van het leven, die schrijf je zelf.
Francelle schreef:
09-08-2018 13:05
Als het waar is wat ze zegt, dan is het een afschuwelijk verhaal. En als het niet waar is, ook.

Bizar.
Goede samenvatting wat mij betreft.
S-Meds schreef:
09-08-2018 13:03
er is geen aangifte gedaan
ze had een conflict met de burgemeester want ze woonde niet in denhaag
de man die ze beschuldigt heeft haar ooit ontslagen
Ze had geen aangifte gedaan ivm angst zoals ik gisteren in de krant las
Burgemeester Pauline Krikke wist van de verkrachting en die Arnold van Doorn is zelf ontslagen niet zij. Zie link hieronder
https://www.ad.nl/den-haag/pvv-meldt-ve ... ~ad877da7/
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
09-08-2018 13:03

de man die ze beschuldigt heeft haar ooit ontslagen

Omgekeerd. Zij heeft hém ontslagen.
Alle reacties Link kopieren
Xanthan schreef:
09-08-2018 13:04
Het maakt wel degelijk uit welke positie je hebt, ze is politicus en IN DIE ROL zegt zij verkracht te zijn. Om haar politieke uitingen. DOOR EEN MEDE POLITICUS. Niet door een gek in de bosjes omdat ze toevallig op de verkeerde plke op de verkeerde tijd was. Dat beweert zij. Dat het ene poliktieke daad was. Zij is een publiek persoon. Heb jij wel enig besef hoe bizar en groots dat is?

Natúúrlijk doe je dan aangifte of bespreek je het in ieder geval met je partij! Al was het maar om te voorkomen dat anderen hetzelfde overkomt, om de democratie te waarborgen. Die verantwoordelijkheid heb je in die positie, in zo’n situatie en daar laat ze zich ook op voorstaan, dat ze voor democratie, tegen islam etc is. Dat gaat boven persoonlijke schaamte en in die positie weet zij dat, dat kan niet anders.

Je kan haar en haar (gebrek aan) reactie niet vergelijken met die van een willekeurig schoolmeisje dat verkracht wordt. Geen aangifte doen is bij een willekeurige vrouw volstrekt begrijpelijk. Geen aangifte doen in haar situatie roept de verdenking op dat het niet waar is en dat ze in de war was toen ze dat filmpje maakte.
Jij spreekt wijze woorden.
Alle reacties Link kopieren
carrie-bradshaw schreef:
09-08-2018 13:08

Ik begreep gisteren dat er meerdere gesprekken waren geweest met politie en/of burgemeester. Dat iemand geen aangifte doet wil niet altijd zeggen dat iets niet gebeurd is natuurlijk.
Het is niet bekend of die gesprekken gingen over de vermeende verkrachting, die gesprekken gingen over hulp aan haar. Kan ookzijn omdat ze psychisch niet zo lekker ging... en dat iemand in haar positie met haar type beschuldiging geen aangifte doet is wel degelijk heel apart.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven