Baasje zet hond aan tot aanval op kat Kokkie

09-08-2018 14:17 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een filmpje waarin kat Kokkie uit Helmond maar nét kan ontkomen aan een aanval van een hond heeft wereldwijd tot boze en verontwaardigde reacties geleid. De eigenaar van Kokkie gaat aangifte doen tegen de man, die zijn hond aanspoorde om de kat te grazen te nemen.

Kat Kokkie moest afgelopen dinsdag een van zijn negen levens aanspreken. In het filmpje is te zien hoe de vijftienjarige kat ligt te zonnen in de voortuin van 'zijn' huis in Helmond. Dan steekt opeens een bordercollie zijn kop om de heg. De hond merkt de kat op, en ook zijn baasje ziet het dier in het gras liggen. De aangelijnde hond wordt daarop losgemaakt. De twee dieren blijven elkaar aankijken, waarop de man zijn hond een tikje met zijn voet geeft. Dan vliegt de bordercollie op de poes af. Kokkie springt net op tijd op en kan ontkomen.

Viraal

De beveiligingscamera van Dick Hermsen registreert het hele voorval. Hij deelt het op zijn Facebook-pagina, waarna de video al snel viraal gaat. ,,Ik ben zelf op vakantie, mijn zoon Kasper let op onze kat. Als ik terug ben, ga ik aangifte doen. Ook ga ik even langs bij deze man. Die woont gewoon bij ons in de straat", zegt Hermsen, die nooit eerder een conflict had met de buurtbewoner. ,,Ik wil heel graag weten: waarom doe je zoiets? Vind je dit spannend, of leuk? Het had heel anders af kunnen lopen. Gelukkig gaat het nu weer goed met Kokkie, die voorlopig binnen blijft."

Het filmpje was woensdag al zo'n 400.000 keer bekeken. Hermsen kreeg onder meer steunbetuigingen uit Australië en Canada. ,,Daar ben ik heel blij mee. Op een gegeven moment waren het er zoveel dat we het niet meer bij konden houden." Verschillende media deelden de video. De reacties, gericht aan de hondeneigenaar, liegen er niet om. Veel mensen walgen van de actie. ,,Ik neem de hond uiteraard niks kwalijk", legt Hermsen uit. ,,Maar zo'n man zou eigenlijk geen hond mogen bezitten. Het is en blijft een rare daad."


https://www.ad.nl/binnenland/baasje-zet ... ~a8faa74f/
Taalnazi's zijn onprettige mensen: https://www.esquire.com/nl/stijl-carrie ... lijk-mens/
En ik heb helaas ook het filmpje bekeken, vroeg mij echt af waarom er van alles op facebook moet worden gemikt. En zeker komkommertijd voor de krant.
De hond aan de lijn houden, de kat kan gewoon binnen blijven.
Wauw, wat een randdebiel die vent. Arme Kokkie en arme hond (met zo'n baas).
Net goed dat die walgelijke vent op camera staat. Ik heb zelf ook eens een filmpje opFB gezet van iemand die een palm weg jatte uit onze voortuin. Nu weten we wel wie het gedaan heeft.
Wat een eikel. Minstens een hoge boete.
Alle reacties Link kopieren
TanteBedelia schreef:
09-08-2018 14:20
De hond aan de lijn houden, de kat kan gewoon binnen blijven.
De kat zat in de tuin van de eigenaar, waar de hond niets te zoeken heeft. Vindt het te ver gaan dat de kat binnen moet blijven, omdat iemand anders zijn hond de tuin van de katteneigenaar in laat lopen.
Alle reacties Link kopieren
Compleet onnodig om de hond los te laten. Kat ligt in zijn eigen tuin, dus is er geen reden om het vervelend te vinden dat die kat buiten is.

De hele discussie van 'kat moet binnen blijven' vind ik ook zo onnodig, daar word je het nooit over eens. Sommige mensen zouden ook binnen moeten blijven.
anoniem_372787 wijzigde dit bericht op 09-08-2018 14:34
Reden: toevoeging
0.00% gewijzigd
Die bewakingscamera mag daar zo niet hangen. Hij mag de stoep helemaal niet filmen. Alleen het eigen perceel mag gefilmd worden, openbare weg niet. Dus de hondeneigenaar kan ook aangifte tegen de katteneigenaar gaan doen :mrgreen:
Verder gewoon de kat binnen houden, dan loopt hij dit risico ook niet. Ik heb ook de hond wel eens in de achtertuin gelaten toen daar een poes zat. Lost het probleem van katten in je tuin wel voor wat langere tijd op. Maar goed, die zat dus ook niet in z’n eigen tuin, maar in de mijne. Ik vind de situatie uit dit verhaal wel wat anders, aangezien de kat gewoon in de eigen tuin ligt. Al blijf ik er wel bij dat katten niet los buiten horen te lopen. Misschien komt daar de frustratie van de hondeneigenaar ook vandaan. Dat betreffende kat elke dag in zijn tuin poept.
Alle reacties Link kopieren
TanteBedelia schreef:
09-08-2018 14:20
De hond aan de lijn houden, de kat kan gewoon binnen blijven.
Mijn dieren mogen gewoon in mijn tuin zijn hoor :facepalm: !

De man in het filmpje moet zich kapot schamen, maar waarschijnlijk heeft hij alleen "spijt" dat hij betrapt is, en niet omdat hij iets heeft gedaan wat niet door de beugel kan.
You can't have your cake and eat it too!
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
09-08-2018 14:41
Die bewakingscamera mag daar zo niet hangen. Hij mag de stoep helemaal niet filmen. Alleen het eigen perceel mag gefilmd worden, openbare weg niet. Dus de hondeneigenaar kan ook aangifte tegen de katteneigenaar gaan doen :mrgreen:
Verder gewoon de kat binnen houden, dan loopt hij dit risico ook niet. Ik heb ook de hond wel eens in de achtertuin gelaten toen daar een poes zat. Lost het probleem van katten in je tuin wel voor wat langere tijd op. Maar goed, die zat dus ook niet in z’n eigen tuin, maar in de mijne. Ik vind de situatie uit dit verhaal wel wat anders, aangezien de kat gewoon in de eigen tuin ligt. Al blijf ik er wel bij dat katten niet los buiten horen te lopen. Misschien komt daar de frustratie van de hondeneigenaar ook vandaan. Dat betreffende kat elke dag in zijn tuin poept.
Als de hondeigenaar aangifte doen, zal hij het enkel escaleren. Dan kan hij mishandeling gaan verwachten, mensen reageren namelijk nogal agressief op dierenmishandeling. En aangezien hij zijn hond die kut in stukken wilde laten scheuren, kan hij aardige klappen verwachten.
Taalnazi's zijn onprettige mensen: https://www.esquire.com/nl/stijl-carrie ... lijk-mens/
De_Cynicus schreef:
09-08-2018 14:44
Als de hondeigenaar aangifte doen, zal hij het enkel escaleren. Dan kan hij mishandeling gaan verwachten, mensen reageren namelijk nogal agressief op dierenmishandeling. En aangezien hij zijn hond die kut in stukken wilde laten scheuren, kan hij aardige klappen verwachten.
Ik neem ook niet aan dat hij dat zal doen. Maar de katteneigenaar zit ook fout met die camera.
Alle reacties Link kopieren
TanteBedelia schreef:
09-08-2018 14:20
En ik heb helaas ook het filmpje bekeken, vroeg mij echt af waarom er van alles op facebook moet worden gemikt. En zeker komkommertijd voor de krant.
De hond aan de lijn houden, de kat kan gewoon binnen blijven.
En de kat mag niet in eigen tuin liggen omdat ? Leg eens uit .
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
09-08-2018 14:41
Die bewakingscamera mag daar zo niet hangen. Hij mag de stoep helemaal niet filmen. Alleen het eigen perceel mag gefilmd worden, openbare weg niet. Dus de hondeneigenaar kan ook aangifte tegen de katteneigenaar gaan doen :mrgreen:
Verder gewoon de kat binnen houden, dan loopt hij dit risico ook niet. Ik heb ook de hond wel eens in de achtertuin gelaten toen daar een poes zat. Lost het probleem van katten in je tuin wel voor wat langere tijd op. Maar goed, die zat dus ook niet in z’n eigen tuin, maar in de mijne. Ik vind de situatie uit dit verhaal wel wat anders, aangezien de kat gewoon in de eigen tuin ligt. Al blijf ik er wel bij dat katten niet los buiten horen te lopen. Misschien komt daar de frustratie van de hondeneigenaar ook vandaan. Dat betreffende kat elke dag in zijn tuin poept.
Jouw hond zat aan een lijn toen je hem achter die kat aan stuurde? Of geldt dat 'niet los buiten laten lopen' alleen voor katten en niet voor honden?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat katten gewoon op eigen perceel moeten blijven, en deze kat ligt gewoon in eigen tuin. In dit geval komt een vreemde hond in andermans tuin. Dat de man hem aanspoort tot aanvallen is gewoon belachelijk. En het doel van de camera is overduidelijk de tuin filmen dus dat mag.
Alle reacties Link kopieren
ach, de cynicus weer. word er zo moe van.
En ja, mijn hond rent ook achter katten aan.
De katten weten dat, en zijn al weg als ze hem zien.
Uiteindelijk doet mijn hond niets, alleen maar achterna zitten.
Zal hier ook wel gebeuren

Wat een gezeur weer op niets af van de Cynicus
Moet je niet eens een baan gaan zoeken in plaats van zeuren
Alle reacties Link kopieren
oudmannetje schreef:
09-08-2018 15:02
ach, de cynicus weer. word er zo moe van.
En ja, mijn hond rent ook achter katten aan.
De katten weten dat, en zijn al weg als ze hem zien.
Uiteindelijk doet mijn hond niets, alleen maar achterna zitten.
Zal hier ook wel gebeuren

Wat een gezeur weer op niets af van de Cynicus
Moet je niet eens een baan gaan zoeken in plaats van zeuren
Vind ik ook, meeste honden doen niets en rennen ze achterna om te spelen of op te jagen. Als een hond dat wel zou doen is het de verantwoordelijkheid van de baas om dit te voorkomen.
Eze schreef:
09-08-2018 14:54
Jouw hond zat aan een lijn toen je hem achter die kat aan stuurde? Of geldt dat 'niet los buiten laten lopen' alleen voor katten en niet voor honden?
De hond zat in de achtertuin. Daar mag je van mij je kat ook prima los laten lopen. De voortuin is een heel ander verhaal. Daar kan een dier uit weg lopen en ook andere dieren of mensen aanvallen. Ik hoor ook vaak genoeg buiten katten vechten. Daar worden de eigenaren van de kat verder ook niet op aangesproken, terwijl 1 van die katten best verwondingen kan oplopen bij zo’n vechtpartij. Is dat dan ineens wel prima? Of een loslopende kat die een hondje aanvalt? Ook gezien hier in de buurt. Prima om dieren (welke soort dan ook) in je eigen achtertuin los te laten lopen, maar zorg er dan voor dat ze er niet uit kunnen. Voor alle plekken waar ze wel uit kunnen, aangelijnd houden.
nina1966 schreef:
09-08-2018 14:59
Ik vind dat katten gewoon op eigen perceel moeten blijven, en deze kat ligt gewoon in eigen tuin. In dit geval komt een vreemde hond in andermans tuin. Dat de man hem aanspoort tot aanvallen is gewoon belachelijk. En het doel van de camera is overduidelijk de tuin filmen dus dat mag.
Dat mag, als hij ook alleen de tuin filmt. En dat doet hij niet, want hij filmt ook de openbare weg. En dat mag niet. Camera anders afstellen dus.
fotoroid schreef:
09-08-2018 15:08
Vind ik ook, meeste honden doen niets en rennen ze achterna om te spelen of op te jagen. Als een hond dat wel zou doen is het de verantwoordelijkheid van de baas om dit te voorkomen.
Inderdaad, onze hond joeg hem over de schutting en ik ben dan weer een tijdje verlost van de katten in mijn tuin :)
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
09-08-2018 15:12
Inderdaad, onze hond joeg hem over de schutting en ik ben dan weer een tijdje verlost van de katten in mijn tuin :)
De hond van mijn buren blaft heel de buurt bij elkaar als hij mijn (of een andere( kat over de schutting of het schuurdak ziet lopen. Mijn kat is zo'n etterbak die dan blijft staan en gaat kijken naar de hond en letterlijk uitlokken, leuk om te zien. Maar zodra ze op 1 level zijn, beide op de grond, dan is de hond als de dood voor mijn kat.

Blijft een kat-en-hondspel natuurlijk..
anoniem_372787 wijzigde dit bericht op 09-08-2018 15:18
0.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
TanteBedelia schreef:
09-08-2018 14:20
En ik heb helaas ook het filmpje bekeken, vroeg mij echt af waarom er van alles op facebook moet worden gemikt. En zeker komkommertijd voor de krant.
De hond aan de lijn houden, de kat kan gewoon binnen blijven.
Hoezo kat binnen blijven? Hij lag zelfs gewoon in de tuin van zn eigen huis...?

Ohh mosterd.
yellow002 wijzigde dit bericht op 09-08-2018 15:20
1.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Overigens: ik heb soms ook last van honden, katten zijn niet de enige overlast dieren. Ben trouwens fan van honden, heb zelf een kat, dus ik praat zeker niets goed hier.
Alle reacties Link kopieren
Eze schreef:
09-08-2018 14:54
Jouw hond zat aan een lijn toen je hem achter die kat aan stuurde? Of geldt dat 'niet los buiten laten lopen' alleen voor katten en niet voor honden?
Ironisch gezien betekent dat dus ook dat de eigenaar van die kat die hond van die tokkie ook mocht doodslaan, aangezien die hond zich bevond op zijn eigendom.
Taalnazi's zijn onprettige mensen: https://www.esquire.com/nl/stijl-carrie ... lijk-mens/
Alle reacties Link kopieren
oudmannetje schreef:
09-08-2018 15:02
ach, de cynicus weer. word er zo moe van.
En ja, mijn hond rent ook achter katten aan.
De katten weten dat, en zijn al weg als ze hem zien.
Uiteindelijk doet mijn hond niets, alleen maar achterna zitten.
Zal hier ook wel gebeuren

Wat een gezeur weer op niets af van de Cynicus
Moet je niet eens een baan gaan zoeken in plaats van zeuren
Op de man spelen? Zal het even melden.
Taalnazi's zijn onprettige mensen: https://www.esquire.com/nl/stijl-carrie ... lijk-mens/
Whomi schreef:
09-08-2018 14:41
Die bewakingscamera mag daar zo niet hangen. Hij mag de stoep helemaal niet filmen. Alleen het eigen perceel mag gefilmd worden, openbare weg niet. Dus de hondeneigenaar kan ook aangifte tegen de katteneigenaar gaan doen :mrgreen:
Verder gewoon de kat binnen houden, dan loopt hij dit risico ook niet. Ik heb ook de hond wel eens in de achtertuin gelaten toen daar een poes zat. Lost het probleem van katten in je tuin wel voor wat langere tijd op. Maar goed, die zat dus ook niet in z’n eigen tuin, maar in de mijne. Ik vind de situatie uit dit verhaal wel wat anders, aangezien de kat gewoon in de eigen tuin ligt. Al blijf ik er wel bij dat katten niet los buiten horen te lopen. Misschien komt daar de frustratie van de hondeneigenaar ook vandaan. Dat betreffende kat elke dag in zijn tuin poept.
Maar honden mogen buiten wel los?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven