Belastingbetaler betaalt 3 ton aan advocaatkosten M. Kroon

15-08-2018 10:51 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dat hebben we graag over voor een oorlogsheld, ja toch?
https://nos.nl/artikel/2246149-defensie ... kroon.html

Ik: de kosten zijn een *tikkie aan de hoge kant en het is een misselijkmakende grap dat de defensie c.q. belastingbetaler hiervoor moet opdraaien.

Marco Kroon is een held dus betalen we met liefde voor zijn advocaat

Totaal aantal stemmen: 22

Absoluut, een held mag wat kosten (18%)
Absurd en bezopen hoge kosten (64%)
Anders, namelijk... (18%)
In de wereld van vandaag lopen de domkoppen over van zelfverzekerdheid, terwijl de slimmeriken een en al twijfel zijn. B. Russell
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het vooral een PR zaak is.
Een veroordeling van Kroon is niet goed voor het imago van Defensie, juist omdat hij een publiek figuur is.
Niet omdat hij een held is dus, maar omdat hij het gezicht van de organisatie is (nou je, een van de gezichten dan).
Alle reacties Link kopieren
Als iemand verdacht wordt van verboden wapenbezit en het in bezit hebben van drugs, dan moet hij de kosten van de verdediging zelf betalen. Het is niet werk gerelateerd, gewoon boevenstreken en boeven dienen zelf hun rekeningen te betalen.
Alle reacties Link kopieren
Alle boeven krijgen een advocaat, en de meeste worden betaald van belastinggeld.
ik geef mn bek ook maar een douw
Held of niet is compleet irrelevant. En het is niet aan jou of welk individu ook om dat te beoordelen.

Ik vind dat de overheid goede juridische bijstand moet faciliteren voor medewerkers als het gaat om activiteiten tijdens diensttijd.
Erizon schreef:
15-08-2018 11:05
Ik vind dat de overheid goede juridische bijstand moet faciliteren voor medewerkers als het gaat om activiteiten tijdens diensttijd.
Ik ook, maar dit gaat over activiteiten buiten diensttijd, namelijk verboden wapen- en harddrugsbezit.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
15-08-2018 11:04
Alle boeven krijgen een advocaat, en de meeste worden betaald van belastinggeld.
Die kosten geen 250.000 euro per stuk..
Nou ja.. dat dus..
Alle reacties Link kopieren
Hoge bomen vangen veel wind. Dus er zijn eerder problemen te verwachten, dus je zou wat ondersteuning mogen verwachten. Echter zoals aangegeven, ging het om niet werkgerelateerde zaken.

Waar ik verder problemen mee heb, is dat het artikel eigenlijk het faillissement van de rechtstaat aangeeft. Als jij problemen hebt, betekent het voeren van een rechtszaak eigenlijk een onmogelijk zaak. Deze abnormale bedragen zijn voor een normaal mens niet op te brengen.
bloosje schreef:
15-08-2018 11:28
Die kosten geen 250.000 euro per stuk..
Als ik zie welke advocaten criminelen inschakelen, dan zijn dat toch vaak de duurste topadvocaten. Ik vraag mij af hoe dat kan met een “pluk ze” wet. Betaalt de belastingbetaler dergelijke dure advocaten? En als die crimineel ze zelf betaalt, waarvan dan? Het is toch raar dat er nauwelijks crimineel geld “geplukt” kan worden?
Alle reacties Link kopieren
Pientjexxxx schreef:
15-08-2018 13:14
Als ik zie welke advocaten criminelen inschakelen, dan zijn dat toch vaak de duurste topadvocaten. Ik vraag mij af hoe dat kan met een “pluk ze” wet. Betaalt de belastingbetaler dergelijke dure advocaten? En als die crimineel ze zelf betaalt, waarvan dan? Het is toch raar dat er nauwelijks crimineel geld “geplukt” kan worden?
De duurste topadvocaten doen ook zaken voor ""normale" tarieven (grote kans dat de bulk van het werk gedaan wordt door de mindere goden van het kantoor en dat de BN-er in beeld komt als er een camera in de buurt is). Plus dat sommige zaken publicitair niet slecht uitkomen voor sommige advocaten en dan zullen ze ook het toptarief niet vragen.
Alle reacties Link kopieren
Erizon schreef:
15-08-2018 11:05

Ik vind dat de overheid goede juridische bijstand moet faciliteren voor medewerkers als het gaat om activiteiten tijdens diensttijd.

Zeker, maar volgens het bericht ging tweeënhalve ton naar de strafzaak vanwege wapen- en harddrugsbezit.
Dat heeft niets te maken met zijn activiteiten tijdens diensttijd.
Dit lijkt mij eerder imago-bescherming van Defensie, of van de Militaire Willems-orde.
nounou
Sara9876 schreef:
15-08-2018 14:11
De duurste topadvocaten doen ook zaken voor ""normale" tarieven (grote kans dat de bulk van het werk gedaan wordt door de mindere goden van het kantoor en dat de BN-er in beeld komt als er een camera in de buurt is). Plus dat sommige zaken publicitair niet slecht uitkomen voor sommige advocaten en dan zullen ze ook het toptarief niet vragen.
Denk je dat of is dat zo? Het lijkt mij namelijk stug dat ze voor een spotprijsje aan de slag gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven