Diensttijd vervullen? De plaatsen zijn er, nu de jongerennog

17-08-2018 20:28 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
De eerste 1350 maatschappelijke diensttijd-plaatsen zijn er in Oost-Nederland. Jongeren kunnen er vrijwillig aan het werk. ,,Het leeft nog niet echt bij de jongeren, maar dat komt vast.''

De sociale diensttijd komt náár je toe deze zomer. Binnenkort zijn er circa 1350 plaatsen in de provincies Drenthe, Gelderland, Overijssel en Flevoland, waar jongeren naar kunnen solliciteren.

Dat maakt het bureau ZonMV bekend, dat namens het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport voor heel Nederland de subsidieaanvragen voor de maatschappelijke diensttijd beheert. ,,Er komt nog een tweede aanvraagronde, de verwachting is dat het aantal daarmee nog eens fors zal stijgen in Oost-Nederland'', zegt ZonMV-woordvoerster Melanie Sormani.

Militair
Met name het CDA maakte voor de verkiezingen campagne om jongeren op te gaan roepen voor een dienstplicht bij defensie, politie of in de zorg. Een dienst in de geest van de militaire dienstplicht, die nog steeds bestaat maar sinds 1997 niet meer in praktijk wordt gebracht.

Andere partijen in de coalitie zagen niets in het verplichte karakter. Uiteindelijk rolde er de sociale diensttijd uit. Geen verplichting. Want jongeren mogen de diensttijd doen, maar hoeven niets.

Voorrang
Tieners en twintigers kunnen bij verenigingen en stichtingen vrijwilligerswerk doen, tegen onkostenvergoeding. Ze krijgen daar als presentje een certificaat voor. Niet zo maar eentje. Met het certificaat krijgen ze voorrang bij sollicitaties op overheidsfuncties op anderen. Daarmee kan de stage voor hen ook iets waardevols worden. Volgens partijen als het CDA en ChristenUnie zorgt de sociale dienstplicht er bovendien voor dat in een individualistische samenleving jongeren worden gelokt om maatschappelijk betrokken te zijn.

Bij de eerste ronde gaven negen grote instellingen zich op in Oost-Nederland. Zij willen jongeren de kans bieden om bij hen de sociale diensttijd van zes maand te vervullen. Het gaat om de Landelijke Vereniging Kleine Kernen, zorggroep 's Heeren Loo, Welzijn Lelystad, Carrefour, Vreedenhoff, Leren Door Te Werken, Spectrum, De Klup Twente en Travers Welzijn.

In september kunnen stichtingen en verenigingen zich inschrijven voor de tweede ronde. ,,Daarmee zal het aantal diensttijd-plaatsen nog stijgen in de regio. We hebben veel berichten gekregen met de vraag wanneer de tweede inschrijving weer begint'', vertelt Melanie Sormani.

Winst
In oktober wordt dan bekend gemaakt welke stichtingen en verenigingen een subsidie krijgen. Die krijg je niet zomaar, aldus Sormani. ,,Een plaats aanbieden alleen voor het geld van de subsidie, heeft geen zin. We checken alle plannen goed en het moet een nieuwe functie zijn in je instelling, je mag er geen bestaande functie mee invullen'', stelt ze. ,,Bovendien mogen organisaties met een winstoogmerk de subsidie niet aanvragen. Ze mogen betrokken zijn bij het project en de functie, maar ze mogen niet de hoofdaanvrager zijn. En iedereen krijgt tegen kostprijs een subsidie.''

Het leeft nu bij de instellingen. Sormani: ,,Maar nog niet zo bij de jongeren. Dat komt met name omdat ze nu nog niet van het bestaan van de diensttijd afweten. De projecten zijn nog niet van start gegaan. Dat begint nu. Dan zal het gaan leven.''

https://www.destentor.nl/salland/dienst ... ~aebb4786/


Wat vinden jullie ervan? Lekker die participatiemaatschappij, eerst flink bezuinigen, en dan gratis vrijwilligers gebruiken om de gaten op te vullen.
Taalnazi's zijn onprettige mensen: https://www.esquire.com/nl/stijl-carrie ... lijk-mens/
Werk moet worden betaald. Ik ben er geen voorstander van om van alles vrijwilligerswerk te maken. Jongeren krijgen al zo weinig betaald, terwijl ook voor hen het leven duur is.

Hoe zouden de reacties zijn als de overheid actief 65+ 'ers ging ronselen voor dit soort vrijwilligerswerk?
De overheid begint volgens mij nu de gevolgen van hun bizarre invoeringen te zien en moeten hun wonden gaan likken. De vraag is of ze vast blijven houden aan hun nieuwe fratsen en de kloof met de bevolking groter willen maken of dat ze een goed draaiend welvaartsland willen dat hoog in de fatsoensnorm zit.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen moeten op hun school een verplicht aantal uren maatschappelijke stage lopen. Ik geloof niet dat ze er om lopen te springen om daarnaast ook nog meer vrijwilligerswerk te doen.
Alle reacties Link kopieren
Tegen het idee achter de sociale dienstplicht zie ik an sich geen bezwaar. Echter in een tijd dat studeren vrijwel gelijk staat aan lesgeven, de studieduur ingekort wordt, de studiedruk wordt opgevoerd en werken naast de studie noodzaak is om zonder heel hoge schulden op eigen benen te staan (niet kunnen verhuizen bepekt de studiekeuze ook). Daarnaast de prestatiedruk, het harde afstraffen van bijvoorbeeld studievertraging. Het na het afronden van de studie werk moeten vinden, schulden aflossen en een woonruimte vinden op een markt waarin lange wachtlijsten zijn voor sociale huur in veel delen van het land, vaak de delen waar wel baanaanbod is. Wat resulteert in hoge particuliere huur of samenwonen met huisgenoten of bij ouders blijven en dan nader je midden twintig. Tenzij je bij je ouders blijft, heb je de hoge huur samen met het aflossen van studieschuld en moet je sparen wil je ooit een huis kopen. Een vast contract is moeilijk te krijgen en als je alleen koopt (en zeer waarschijnlijk nog geen denderend salaris hebt) is het nog knap lastig om een huis te vinden die waar komende jaren niet ook nog flink in geïnvesteerd moet worden. Etc. Etc. Etc.

Natuurlijk. Er kan altijd heel veel, genoeg mensen die het allemaal wel prima rond krijgen. Maar het hele dienstplicht idee stamt uit een tijd dat je met een kostwinnaar midden twintig ook een gezin kon beginnen en in de basisbenodigdheden kon voorzien van dat ene inkomen. Van die tijd kun je veel vinden, maar met diezelfde leeftijd is het nu steeds normaler om thuis te wonen of met anderen en nog lang te moeten wachten op een eigen huis, laat staan gezin. Dat leidt mij tot de conclusie dat het idee van een sociale dienstplicht naar mijn idee idioot is. Het zal vast waarde hebben voor de samenleving en de jongeren zelf, maar als je echt iets aan de samenleving wil verbeteren in combinatie met jongeren vind ik dit niet de weg. Ze moeten jong genoeg al genoeg en het duurt al te lang en er zijn al zoveel hindernissen op weg naar het op eigen benen staan. Laat ze dan lekker puberen. Of in elk geval als ze dan werken er ook voor betaald krijgen. Ze hebben al een flinke rekening voor ze het huisje hebben, laat staan het boompje en het beestje.
Alle reacties Link kopieren
[..]
anoniem_309529 wijzigde dit bericht op 12-10-2018 18:22
Reden: [..]
96.67% gewijzigd
Blijf altijd jezelf. Het origineel is zoveel meer waard dan een kopie.
Alle reacties Link kopieren
En dat. Mijn oudste heeft net zijn middelbare schooldiploma gehaald, begint aan zijn vervolgopleiding, moet werken en zorgen dat hij zijn opleiding binnen de gestelde tijd haalt. Als ik zijn studiebelasting en rest van zijn bezigheden bekijk blijft er niet zo gek veel tijd over.
kirjailija schreef:
17-08-2018 20:58
Tegen het idee achter de sociale dienstplicht zie ik an sich geen bezwaar. Echter in een tijd dat studeren vrijwel gelijk staat aan lesgeven, de studieduur ingekort wordt, de studiedruk wordt opgevoerd en werken naast de studie noodzaak is om zonder heel hoge schulden op eigen benen te staan (niet kunnen verhuizen bepekt de studiekeuze ook). Daarnaast de prestatiedruk, het harde afstraffen van bijvoorbeeld studievertraging. Het na het afronden van de studie werk moeten vinden, schulden aflossen en een woonruimte vinden op een markt waarin lange wachtlijsten zijn voor sociale huur in veel delen van het land, vaak de delen waar wel baanaanbod is. Wat resulteert in hoge particuliere huur of samenwonen met huisgenoten of bij ouders blijven en dan nader je midden twintig. Tenzij je bij je ouders blijft, heb je de hoge huur samen met het aflossen van studieschuld en moet je sparen wil je ooit een huis kopen. Een vast contract is moeilijk te krijgen en als je alleen koopt (en zeer waarschijnlijk nog geen denderend salaris hebt) is het nog knap lastig om een huis te vinden die waar komende jaren niet ook nog flink in geïnvesteerd moet worden. Etc. Etc. Etc.

Natuurlijk. Er kan altijd heel veel, genoeg mensen die het allemaal wel prima rond krijgen. Maar het hele dienstplicht idee stamt uit een tijd dat je met een kostwinnaar midden twintig ook een gezin kon beginnen en in de basisbenodigdheden kon voorzien van dat ene inkomen. Van die tijd kun je veel vinden, maar met diezelfde leeftijd is het nu steeds normaler om thuis te wonen of met anderen en nog lang te moeten wachten op een eigen huis, laat staan gezin. Dat leidt mij tot de conclusie dat het idee van een sociale dienstplicht naar mijn idee idioot is. Het zal vast waarde hebben voor de samenleving en de jongeren zelf, maar als je echt iets aan de samenleving wil verbeteren in combinatie met jongeren vind ik dit niet de weg. Ze moeten jong genoeg al genoeg en het duurt al te lang en er zijn al zoveel hindernissen op weg naar het op eigen benen staan. Laat ze dan lekker puberen. Of in elk geval als ze dan werken er ook voor betaald krijgen. Ze hebben al een flinke rekening voor ze het huisje hebben, laat staan het boompje en het beestje.
Goede post. Ik vind het nogal aanmatigend, dat een aantal babyboomers in Den Haag, die er zelf warmpjes bijzitten zoiets opzetten voor jongeren.

Laat ze eerst zelf maar eens een half jaar lang iets wezenlijks bijdragen zonder daar een stuiver voor te ontvangen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom geen half jaar militaire dienstplicht.
Voordeel is dat iedereen weer een basistraining heeft, de mensen die het bevalt kunnen doorstromen en je hebt meteen reservisten bij calamiteiten .

Overigens is het verstandig het wat te verbreden met rampen bestrijding en anti terrorisme.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Ikigai schreef:
17-08-2018 21:30
Goede post. Ik vind het nogal aanmatigend, dat een aantal babyboomers in Den Haag, die er zelf warmpjes bijzitten zoiets opzetten voor jongeren.

Laat ze eerst zelf maar eens een half jaar lang iets wezenlijks bijdragen zonder daar een stuiver voor te ontvangen.
Het is erg zwart-wit geschetst, maar dat ik wel waar ik voor een deel op doelde. Deze regels zijn bepaald door een generatie die vrijwel geen limiet hadden op het aantal jaren dat ze over een studie mochten doen en waarvan de financiering een gift was. En zij zijn gekozen door de generatie boven hen (die zelf relatief weinig gehad heeft over het algemeen qua opleidingsmogelijkheden), hun eigen generatie en de generatie onder hen (die wel een beperking kreeg op de duur van de studie maar bij wie het grotendeels een gift bleef). De jongere van nu heeft het ermee te doen.

Elke generatie heeft zijn eigen mogelijkheden en obstakels. Natuurlijk. En in vergelijking met veel delen van de wereld hebben Nederlandse jongeren een luizeleven en zou die maatschappelijke stage een fluitje van een cent moeten kunnen zijn die ze dankbaar uit zouden moeten kunnen voeren. Maar dat vind ik weinig reeel. Wat mij betreft hebben ze al genoeg obstakels. Tegen de tijd dat ze huisje en boompje voor elkaar hebben mogen ze weer gaan knokken tegen de sociale druk voor beestjes voor een bepaalde leeftijd en dan moet het hele wel of geen crèche gezeik nog beginnen.

Jongeren hier en nu hebben ontzettend veel, maar hebben ook de pech dat het heel moeilijk is om het écht goed te doen op alle fronten waar het verwacht wordt. Want deze groep overstijgt lang niet zo vanzelfsprekend meer de sociaal economische vooruitgang ten opzichte van hun ouders zoals de voorgaande generaties terwijl dat nog steeds als norm wordt gezien. Dat wordt nogal eens onderschat naar mijn idee.
Alle reacties Link kopieren
Jippie. Alweer zo'n project. Leren ze nou nooit eens iets van het verleden? Gesubsidieerde werkplaatsen wérkt niet. Na de gesponsorde tijd mag de werknemer weer oprotten. Het bedrijf wacht dan even en neemt weer een nieuwe aan, mét subsidie. Leuk en goedkoop voor de bedrijven maar het zijn vaak banen die ook voor een volledig loon vervuld kunnen worden. Dat loon hoeven ze nu niet te betalen waardoor de mensen die ze er eerder voor in dienst hadden genomen nu op straat staan.
Alle reacties Link kopieren
kirjailija schreef:
17-08-2018 20:58
Tegen het idee achter de sociale dienstplicht zie ik an sich geen bezwaar. Echter in een tijd dat studeren vrijwel gelijk staat aan lesgeven, de studieduur ingekort wordt, de studiedruk wordt opgevoerd en werken naast de studie noodzaak is om zonder heel hoge schulden op eigen benen te staan (niet kunnen verhuizen bepekt de studiekeuze ook). Daarnaast de prestatiedruk, het harde afstraffen van bijvoorbeeld studievertraging. Het na het afronden van de studie werk moeten vinden, schulden aflossen en een woonruimte vinden op een markt waarin lange wachtlijsten zijn voor sociale huur in veel delen van het land, vaak de delen waar wel baanaanbod is. Wat resulteert in hoge particuliere huur of samenwonen met huisgenoten of bij ouders blijven en dan nader je midden twintig. Tenzij je bij je ouders blijft, heb je de hoge huur samen met het aflossen van studieschuld en moet je sparen wil je ooit een huis kopen. Een vast contract is moeilijk te krijgen en als je alleen koopt (en zeer waarschijnlijk nog geen denderend salaris hebt) is het nog knap lastig om een huis te vinden die waar komende jaren niet ook nog flink in geïnvesteerd moet worden. Etc. Etc. Etc.

Natuurlijk. Er kan altijd heel veel, genoeg mensen die het allemaal wel prima rond krijgen. Maar het hele dienstplicht idee stamt uit een tijd dat je met een kostwinnaar midden twintig ook een gezin kon beginnen en in de basisbenodigdheden kon voorzien van dat ene inkomen. Van die tijd kun je veel vinden, maar met diezelfde leeftijd is het nu steeds normaler om thuis te wonen of met anderen en nog lang te moeten wachten op een eigen huis, laat staan gezin. Dat leidt mij tot de conclusie dat het idee van een sociale dienstplicht naar mijn idee idioot is. Het zal vast waarde hebben voor de samenleving en de jongeren zelf, maar als je echt iets aan de samenleving wil verbeteren in combinatie met jongeren vind ik dit niet de weg. Ze moeten jong genoeg al genoeg en het duurt al te lang en er zijn al zoveel hindernissen op weg naar het op eigen benen staan. Laat ze dan lekker puberen. Of in elk geval als ze dan werken er ook voor betaald krijgen. Ze hebben al een flinke rekening voor ze het huisje hebben, laat staan het boompje en het beestje.

Amen. Wie dit verzonnen heeft, leeft nog in 1980. Hoe komen ze erbij..
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-08-2018 09:28
Reden: op de man
97.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
17-08-2018 21:42
Waarom geen half jaar militaire dienstplicht.
Voordeel is dat iedereen weer een basistraining heeft, de mensen die het bevalt kunnen doorstromen en je hebt meteen reservisten bij calamiteiten .

Overigens is het verstandig het wat te verbreden met rampen bestrijding en anti terrorisme.
Ik zou eerder beginnen met zwemles, en EHBO inclusief vervolgcursussen tot ze meerderjarig worden. Ik denk dat menig kind/jongere daar het meest baat bij heeft, en de samenleving profiteert er ook van.
Alle reacties Link kopieren
kirjailija schreef:
17-08-2018 23:35
Ik zou eerder beginnen met zwemles, en EHBO inclusief vervolgcursussen tot ze meerderjarig worden. Ik denk dat menig kind/jongere daar het meest baat bij heeft, en de samenleving profiteert er ook van.
Goed idee.
Ik ga er vanuit dat het merendeel wel kan zwemmen.
EHBO zit in een basistraining voor militairen.

Rampen bestrijding, eenvoudige bewakingstaken etc.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
kirjailija schreef:
17-08-2018 20:58
Tegen het idee achter de sociale dienstplicht zie ik an sich geen bezwaar. Echter in een tijd dat studeren vrijwel gelijk staat aan lesgeven, de studieduur ingekort wordt, de studiedruk wordt opgevoerd en werken naast de studie noodzaak is om zonder heel hoge schulden op eigen benen te staan (niet kunnen verhuizen bepekt de studiekeuze ook). Daarnaast de prestatiedruk, het harde afstraffen van bijvoorbeeld studievertraging. Het na het afronden van de studie werk moeten vinden, schulden aflossen en een woonruimte vinden op een markt waarin lange wachtlijsten zijn voor sociale huur in veel delen van het land, vaak de delen waar wel baanaanbod is. Wat resulteert in hoge particuliere huur of samenwonen met huisgenoten of bij ouders blijven en dan nader je midden twintig. Tenzij je bij je ouders blijft, heb je de hoge huur samen met het aflossen van studieschuld en moet je sparen wil je ooit een huis kopen. Een vast contract is moeilijk te krijgen en als je alleen koopt (en zeer waarschijnlijk nog geen denderend salaris hebt) is het nog knap lastig om een huis te vinden die waar komende jaren niet ook nog flink in geïnvesteerd moet worden. Etc. Etc. Etc.

Natuurlijk. Er kan altijd heel veel, genoeg mensen die het allemaal wel prima rond krijgen. Maar het hele dienstplicht idee stamt uit een tijd dat je met een kostwinnaar midden twintig ook een gezin kon beginnen en in de basisbenodigdheden kon voorzien van dat ene inkomen. Van die tijd kun je veel vinden, maar met diezelfde leeftijd is het nu steeds normaler om thuis te wonen of met anderen en nog lang te moeten wachten op een eigen huis, laat staan gezin. Dat leidt mij tot de conclusie dat het idee van een sociale dienstplicht naar mijn idee idioot is. Het zal vast waarde hebben voor de samenleving en de jongeren zelf, maar als je echt iets aan de samenleving wil verbeteren in combinatie met jongeren vind ik dit niet de weg. Ze moeten jong genoeg al genoeg en het duurt al te lang en er zijn al zoveel hindernissen op weg naar het op eigen benen staan. Laat ze dan lekker puberen. Of in elk geval als ze dan werken er ook voor betaald krijgen. Ze hebben al een flinke rekening voor ze het huisje hebben, laat staan het boompje en het beestje.
+1
Belachelijk plan!
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
17-08-2018 21:42
Waarom geen half jaar militaire dienstplicht.
Voordeel is dat iedereen weer een basistraining heeft, de mensen die het bevalt kunnen doorstromen en je hebt meteen reservisten bij calamiteiten .

Overigens is het verstandig het wat te verbreden met rampen bestrijding en anti terrorisme.
Degene die een voorstander zijn van dienstplicht, zijn meestal mensen die zelf niet in dienst hoeven. Oftewel, het is goed voor de buurman, maar niet voor jezelf.

Is vreemd dan men zo'n achterhaalde mentaliteit hebben, want men kan ook gewoon hun "dienstplicht" vervullen bij het Korps Nationale Reserve, oftewel. Een training van twee weken, en beveiligingstaken opnemen en opereren in de eigen regio. Is nogal zinloos om iemand te dwingen tot 12-16 maanden aan reguliere militaire dienst. Daar heeft noch defensie, noch de dienstplichtige iets aan.
Taalnazi's zijn onprettige mensen: https://www.esquire.com/nl/stijl-carrie ... lijk-mens/
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
17-08-2018 20:54
De overheid begint volgens mij nu de gevolgen van hun bizarre invoeringen te zien en moeten hun wonden gaan likken. De vraag is of ze vast blijven houden aan hun nieuwe fratsen en de kloof met de bevolking groter willen maken of dat ze een goed draaiend welvaartsland willen dat hoog in de fatsoensnorm zit.
"De" overheid zijn wij zelf. We hebben met z'n allen de VVD aan een verkiezingsoverwinning geholpen. Dan moeten we ook niet verbaasd zijn dat er VVD beleid wordt uitgevoerd.
Alle reacties Link kopieren
sylph schreef:
17-08-2018 21:07
Bevelen opvolgen is wel het laatste wat jongeren willen.
Ik heb ook liever mensen die zelf nadenken.
Alle reacties Link kopieren
De_Cynicus schreef:
18-08-2018 17:49
Degene die een voorstander zijn van dienstplicht, zijn meestal mensen die zelf niet in dienst hoeven. Oftewel, het is goed voor de buurman, maar niet voor jezelf.

Is vreemd dan men zo'n achterhaalde mentaliteit hebben, want men kan ook gewoon hun "dienstplicht" vervullen bij het Korps Nationale Reserve, oftewel. Een training van twee weken, en beveiligingstaken opnemen en opereren in de eigen regio. Is nogal zinloos om iemand te dwingen tot 12-16 maanden aan reguliere militaire dienst. Daar heeft noch defensie, noch de dienstplichtige iets aan.
Ik heb gewoon mijn dienstplicht vervuld , net als honderdduizenden in die tijd.
Je kweekt een reservoir aan mensen die - in geval van nood - een wapen kunnen hanteren, iets weten van rampenbestrijding en objecten kunnen bewaken.

Voordeel is dat je de mensen laat kennis maken met militaire taken en ze zo kan motiveren door te stromen naar NATRES of beroepsmilitair
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Sara9876 schreef:
18-08-2018 18:07
Ik heb ook liever mensen die zelf nadenken.

Leg uit, wat heeft dat met elkaar te maken?
Het een sluit het ander niet uit.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
In het oosten van 't land zijn toch zo weinig banen? Dan is het al helemaal bezopen dat ze er mensen voor nop willen laten werken. Daar kunnen in principe dus 1350 werkzoekenden een betaalde baan uitoefenen.
Alle reacties Link kopieren
Dienstplicht?.......Defensiepersoneel heeft er echt geen zin in om zijn/haar energie in een stel ongemotiveerde mensen te steken hoor.
Het is geen heropvoedingskamp!.........
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
18-08-2018 18:25
Ik heb gewoon mijn dienstplicht vervuld , net als honderdduizenden in die tijd.
Je kweekt een reservoir aan mensen die - in geval van nood - een wapen kunnen hanteren, iets weten van rampenbestrijding en objecten kunnen bewaken.

Voordeel is dat je de mensen laat kennis maken met militaire taken en ze zo kan motiveren door te stromen naar NATRES of beroepsmilitair
Doorstromen naar de Natres? Is nogal zinloos om ongemotiveerde dienstplichtige eerst een maandenlange basistraining te geven, met als doel om door te stromen naar de Natres. Kan je ze net zo goed direct naar de Natres sturen, aangezien de Natres AMO 2-weken duurt.

Dus de Natres zou wel kunnen, daar zijn ze ook minder streng qua discipline, en meer open voor rekruten die vragen stellen. In het reguliere leger is het meer "hou je smoel dicht, en doe wat ik zeg", daar krijg je dwangarbeiders niet echt warm mee.
Taalnazi's zijn onprettige mensen: https://www.esquire.com/nl/stijl-carrie ... lijk-mens/
Alle reacties Link kopieren
De_Cynicus schreef:
18-08-2018 18:48
. In het reguliere leger is het meer "hou je smoel dicht, en doe wat ik zeg", daar krijg je dwangarbeiders niet echt warm mee.
Ik ben 8 jaar militair geweest maar op die manier ben ik nooit aangesproken en heb ook nooit iemand zo aangesproken.

En nu kan er wat verschil zitten per officier en onderdeel maar tegenwoordig ziet ook defensie wel in dat mensen beter gemotiveerd zijn als ze weten waarom ze een opdracht moeten vervullen en hun eigen inbreng daar in hebben (uiteraard waar mogelijk)

Overigens sluit ik niet uit dat er - ook binnen de NAVO - nog legers zijn met de stelregel : "hou je smoel dicht, en doe wat ik zeg"
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven