Doorbraak zaak Nicky Verstappen!

22-08-2018 10:25 3056 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zou het? Zou er een DNA match zijn? Ik hoop het zo, deze zaak grijpt mij aan en de familie wacht al zolang op antwoorden. Om 12 uur een persconferentie:

https://www.ad.nl/dossier-moordzaak-nic ... ~aa5af1be/
Alle reacties Link kopieren
Ik las het ook net. Ik hoop dat er wat uit het verwantschapsonderzoek is gekomen.
Alle reacties Link kopieren
Ik duim zo op al een mega resultaat. Die rust is de familie zo gegunt :heart:
Alle reacties Link kopieren
Ik las het ook net. Tranen in de ogen, eindelijk.
De tweet van Peter R. de Vries suggereert dat er echt duidelijkheid is. Zou zo goed zijn voor de familie.
Zou er iemand zijn gaan praten nu voor de meeste feiten (niet moord) de verjaringstermijn verstreken is?
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
Alle reacties Link kopieren
Echt geweldig,hoop dat ze ze hem hebben.
Alle reacties Link kopieren
Een persconferentie gebeurt niet voor niks, ik denk dat ze weten wie de dader is of met wie de dader gelinkt is.

Ik hoop het zo voor de familie van dit manneke.
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Voor de ouders zou dit heel goed nieuws zijn. Vond het wel triest dat relatief veel mannen niet mee wilden doen aan het onderzoek. Het zal je eigen kind maar zijn...*
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
|Courage| schreef:
22-08-2018 10:29
Ik las het ook net. Tranen in de ogen, eindelijk.
De tweet van Peter R. de Vries suggereert dat er echt duidelijkheid is. Zou zo goed zijn voor de familie.
Zou er iemand zijn gaan praten nu voor de meeste feiten (niet moord) de verjaringstermijn verstreken is?
Kun je zijn tweet plakken?
Ik heb geen Twitter.
Ik hoop echt dat er meer duidelijkheid is. Meer dan: het DNA is gelinkt aan iemand uit de omgeving. Vreselijke zaak is het.
Deze zaak raakt ook mij; ik kom uit het gebied waar Nicky destijds gevonden is.

Ik hoop dat de familie eindelijk antwoorden krijgt.
burgos schreef:
22-08-2018 10:29
Echt geweldig,hoop dat ze ze hem hebben.
Ze hebben hem, anders komt er geen persconferentie.

Zo fijn voor de familie, eindelijk kunnen ze aan het verwerkingsproces beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
22-08-2018 10:33
Voor de ouders zou dit heel goed nieuws zijn. Vond het wel triest dat relatief veel mannen niet mee wilden doen aan het onderzoek. Het zal je eigen kind maar zijn...*
Ik heb toen gelezen dat er mensen zijn die weigeren omdat ze niet geloven dat Justitie het DNA vernietigt. Ongelooflijk vind ik zelf.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
22-08-2018 10:33
Kun je zijn tweet plakken?
Ik heb geen Twitter.
.
Dit was de tekst uit de tweet:
"BREAKING NEWS: Jaaaa....! Er is - eindelijk - een DOORBRAAK in de zaak van Nicky Verstappen! Hoera! Met de familie zal ik om 12:00 uur op persco van politie/justitie in Maastricht een uitgebreide verklaring afleggen. Een strijd van 20 jaar... wordt toch beloond! Today is the day!"
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
Deze vermissingzaak heeft mij altijd heel erg aangegrepen, omdat hij verdween op het moment dat ik begon met wat serieuzer het nieuws te volgen en de kranten te lezen. Eigenlijk de eerste vermissingszaak die ik dus bewust gevolgd heb. Ik ben zo blij met dit nieuws voor die ouders. Toch echt buitengesloten door die gemeenschap daar en de bedroevend lage opkomst in het DNA onderzoek als een trap na (hoewel ik ook echt wel snap dat je enigszins wantrouwend bent om DNA af te staan), en dan nu toch gewoon een match.

Ontzettend blij voor zn ouders en zus. Ik hoop dat de dader alsnog gestraft kan worden. Mocht hij/zij inmiddels al overleden zijn dan zou ik dat echt wel ergens een domper vinden).
Alle reacties Link kopieren
Dit is was Peter R. de Vries twitterde: "BREAKING NEWS: Jaaaa....! Er is - eindelijk - een DOORBRAAK in de zaak van Nicky Verstappen! Hoera! Met de familie zal ik om 12:00 uur op persco van politie/justitie in Maastricht een uitgebreide verklaring afleggen. Een strijd van 20 jaar... wordt toch beloond! Today is the day!"
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
22-08-2018 10:34
Ik heb toen gelezen dat er mensen zijn die weigeren omdat ze niet geloven dat Justitie het DNA vernietigt. Ongelooflijk vind ik zelf.
.
Tja, dat is tóch ieders goed recht, hoe graag je ook wil dat men daar geen gebruik van maakt.
Het fijne van zo'n grootschalig DNA-onderzoek is dat niet iedereen mee hoeft te doen om toch bij de dader uit te komen.
Toevoeging: hoewel de opkomst inderdaad laag was en dan kan de dader er alsnog doorheen glippen.
anoniem_370003 wijzigde dit bericht op 22-08-2018 10:39
10.22% gewijzigd
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
Alle reacties Link kopieren
|Courage| schreef:
22-08-2018 10:37
.
Dit was de tekst uit de tweet:
"BREAKING NEWS: Jaaaa....! Er is - eindelijk - een DOORBRAAK in de zaak van Nicky Verstappen! Hoera! Met de familie zal ik om 12:00 uur op persco van politie/justitie in Maastricht een uitgebreide verklaring afleggen. Een strijd van 20 jaar... wordt toch beloond! Today is the day!"
Dankje :-)

Geweldig! Ik zit met tranen in mijn ogen, ik hoop echt dat ze hem hebben!
Alle reacties Link kopieren
|Courage| schreef:
22-08-2018 10:37
.
Dit was de tekst uit de tweet:
"BREAKING NEWS: Jaaaa....! Er is - eindelijk - een DOORBRAAK in de zaak van Nicky Verstappen! Hoera! Met de familie zal ik om 12:00 uur op persco van politie/justitie in Maastricht een uitgebreide verklaring afleggen. Een strijd van 20 jaar... wordt toch beloond! Today is the day!"
Vooropgesteld dat het goed nieuws is, vind ik de toon van deze tweet best raar. Waarom zo blij en triomfantelijk? Het blijft hoe dan ook een vreselijk verdrietig verhaal. Had voor mij wel iets ingetogener gekund.
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
juliet64 schreef:
22-08-2018 10:40
Vooropgesteld dat het goed nieuws is, vind ik de toon van deze tweet best raar. Waarom zo blij en triomfantelijk? Het blijft hoe dan ook een vreselijk verdrietig verhaal. Had voor mij wel iets ingetogener gekund.
.
Peter R. de Vries is al die tijd heel nauw bij het onderzoek betrokken geweest en hij heeft de familie actief gesteund. Van mij mag hij blij zijn. En laten we wel wezen: als de dader inderdaad gevonden is, ben ik ook blij, en daarin sta ik niet alleen. Dus ik zie daar geen kwaad in.
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
Alle reacties Link kopieren
|Courage| schreef:
22-08-2018 10:38
.
Tja, dat is tóch ieders goed recht, hoe graag je ook wil dat men daar geen gebruik van maakt.
Het fijne van zo'n grootschalig DNA-onderzoek is dat niet iedereen mee hoeft te doen om toch bij de dader uit te komen.
Toevoeging: hoewel de opkomst inderdaad laag was en dan kan de dader er alsnog doorheen glippen.
Is ook ieders recht en ik begrijp ook wat het verwantschapsonderzoek inhoud, ik persoonlijk snap echter niet dat je zou weigeren hieraan mee te doen.
Alle reacties Link kopieren
Wauw! Ik hoop echt dat ze hem hebben. (Ik durf nog niet te juichen.)

Die arme, arme familie heeft zoveel ellende moeten doorstaan. Ik hoop zo voor hen dat het nu eindelijk duidelijk is wie de dader is.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Alle reacties Link kopieren
juliet64 schreef:
22-08-2018 10:40
Vooropgesteld dat het goed nieuws is, vind ik de toon van deze tweet best raar. Waarom zo blij en triomfantelijk? Het blijft hoe dan ook een vreselijk verdrietig verhaal. Had voor mij wel iets ingetogener gekund.
Hij is toch gewoon blij dat er een doorbraak is? Lijkt me heel normaal.
Alle reacties Link kopieren
Nu al kippenvel, het idee dat deze afschuwelijke daad eindelijk bestraft kan gaan worden, eindelijk duidelijkheid en wie weet ook wat rust voor familie, vrienden en andere dierbaren na al die jaren.
Heel bijzonder ik hoop zo dat de dader nu echt bekend is.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Ik hoop ook zo dat er een doorbraak is in deze zaak. Dat naar 20 jaar eindelijk aan de onzekerheid voor zijn ouders en zus een eind komt.
Alle reacties Link kopieren
|Courage| schreef:
22-08-2018 10:38
.
Tja, dat is tóch ieders goed recht, hoe graag je ook wil dat men daar geen gebruik van maakt.
Het fijne van zo'n grootschalig DNA-onderzoek is dat niet iedereen mee hoeft te doen om toch bij de dader uit te komen.
Toevoeging: hoewel de opkomst inderdaad laag was en dan kan de dader er alsnog doorheen glippen.
Het is iedereen zeker goed recht. Wat ik aan de lage opkomst wél heel pijnlijk vond was dat de familie vooraf aangaf zich zo in de steek gelaten te hebben gevoeld door ‘de gemeenschap’. De lage opkomst benadrukte voor mij hoe eenzaam zijn ouders en familie moet zijn in de strijd. Een hoge opkomst had hun denk ik gevoelsmatig heel erg gesteund in hun strijd.

Ondanks het drama is het nu fijn dat er een dader lijkt te zijn. Zuur, krap twee weken naar de verjaaringstermijn, maar de ouders kunnen (hopelijk) starten met afsluiten nu er vragen beantwoord zullen gaan worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven