Zomertijd moet blijven!!!!

31-08-2018 09:42 223 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie zit er nu te wachten op een zomer waar om 04.00 de zon je al wakkermaakt en de lange zomeravonden daar is het dan ook klaar mee. Daarbij wordt het al vroeg heet in de slaapkamers. Ik zie alleen maar nadelen.

Moet de zomertijd ingevoerd voor die paar zeurpieten die klagen over
1 uurtje tijdsverschil waar ze 2 dagen overdoen om er bovenop te komen?
Ik ben ook tegen afschaffing.
Alle reacties Link kopieren
Toch stemt een meerderheid voor afschaffing van de zomertijd. Ik schaf ook liever de wintertijd af, helaas is dat nou eenmaal onze "officiële" tijd. Overigens gaan er nog wel een paar onderzoeken volgen voordat het echt afgeschaft gaat worden.
Hannie85 schreef:
31-08-2018 09:50
Toch stemt een meerderheid voor afschaffing van de zomertijd. Ik schaf ook liever de wintertijd af, helaas is dat nou eenmaal onze "officiële" tijd. Overigens gaan er nog wel een paar onderzoeken volgen voordat het echt afgeschaft gaat worden.
Wintertijd afschaffen is, buiten het feit dat het de officiële tijd is, ook nadelig.
Alle reacties Link kopieren
Hannie85 schreef:
31-08-2018 09:50
Toch stemt een meerderheid voor afschaffing van de zomertijd. Ik schaf ook liever de wintertijd af, helaas is dat nou eenmaal onze "officiële" tijd. Overigens gaan er nog wel een paar onderzoeken volgen voordat het echt afgeschaft gaat worden.
Iedereen mocht de enquete invullen. Uiteindelijk hebben slechts 5 miljoen Europeanen dit gedaan. er zijn er 500 miljoen. Dus 1% heeft de enquete ingevuld. En dat zullen dat vooral voorstanders van afschaffing zijn. Het is wat mij betreft alles behalve een representatief onderzoek. Ik begrijp niet dat ze op basis van deze enquete besliuten willen nemen.
Ik heb ook last van de klokverzetten, maar dat weegt voor mij echt niet op tegen de voordelen.
Alle reacties Link kopieren
Het zijn niet een paar mensen die dit maar willen ;-)

Je kon stemmen als Europeaan.

Ik heb gestemd voor afschaffing en behoud van de zomertijd.

Je moest kiezen of je de winter of zomertijd wou houden.

Misschien kun je nog wel stemmen. Op de site van de eu.
Volgens mij las ik juist dat de meeste mensen gestemd hebben om de zomertijd te laten blijven en wintertijd af te schaffen. Die mensen hebben het waarschijnlijk niet goed begrepen. Ik heb een half jaar last van dat mijn biologische klok afwijkt van de ingestelde klok. Kennelijk hebben echte avondmensen daar vaker last van. Liefst zou ik dus het hele jaar de echte tijd, dus wat we wintertijd noemen, aanhouden.
Alle reacties Link kopieren
Bij afschaffen uur verzetten kan de zomertijd dus ook blijven TO!
Gele_Suikerspin schreef:
31-08-2018 09:56
Het zijn niet een paar mensen die dit maar willen ;-)

Je kon stemmen als Europeaan.

Ik heb gestemd voor afschaffing en behoud van de zomertijd.

Je moest kiezen of je de winter of zomertijd wou houden.

Misschien kun je nog wel stemmen. Op de site van de eu.
Naar mijn weten (ik heb hem ook ingevuld) kon je ook zeggen dat je tegen afschaffing was en hoefde je niet tussen 1 van de 2 te kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Dahlia74 schreef:
31-08-2018 09:54
Iedereen mocht de enquete invullen. Uiteindelijk hebben slechts 5 miljoen Europeanen dit gedaan. er zijn er 500 miljoen. Dus 1% heeft de enquete ingevuld. En dat zullen dat vooral voorstanders van afschaffing zijn. Het is wat mij betreft alles behalve een representatief onderzoek. Ik begrijp niet dat ze op basis van deze enquete besliuten willen nemen.

Op zo´n zelfde manier hebben de Britten nu de Brexit. Voorstanders gingen stemmen, tegenstanders dachten dat de politiek slimmer zou zijn...
Ik stem trouwens nooit. Krijg altijd als antwoord dat ik dan ook niet moet zeuren.

Ik zie de voordelen van de wintertijd niet. De meeste energie wordt gebruikt door bedrijven, die die energie hoe dan ook gebruiken. Geen winkel, fabriek of kantoor zonder lampen, machines, computers en koffieautomaten, ongeacht het weer.

Van mij mogen ze het afschaffen. En niet omdat ik een zeurpiet ben die er twee dagen last van heeft, maar omdat inmiddels bewezen is dat er na het omzetten van de klok meer ongelukken gebeuren, mensen zijn minder fit en alert. Dat weegt, wat mij betreft, niet op tegen die paar weken dat het ´s ochtends dan wat eerder licht is. Het is dan ook eerder donker, dus ook eerder wat koeler, waardoor je eventueel wat eerder naar bed kunt gaan. Je moet toch werken. En in die paar weken dat je dat niet hoeft, kun je ´s avonds evengoed lekker lang buiten blijven. Kaarsjes aan, wijntje erbij. Is het niet warm genoeg, dan valt het op je slaapkamer ook wel mee.
ceylon wijzigde dit bericht op 31-08-2018 10:09
7.50% gewijzigd
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Van de omschakeling naar de wintertijd heb ik 0 last. Dat voelt juist als eindelijk weer normaal. Hoe is dat voor ochtendmensen?
Alle reacties Link kopieren
Op de site van de NOS is te lezen dat Juncker spreekt over het behoud van de zomertijd en het afschaffen van de wintertijd.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil wintertijd. In de winter tot pakweg 9 uur donker buiten is ook geen pretje, nog moeilijker om op te starten dan!
En ik moet vroeg op, dus met de rolluik op spleetjes gaan slapen is geen optie met snikheet weer doordat het zo lang licht blijft.
En de avondspits valt met het zomerweer ook pal in de hitte wat weer meer smog geeft ook al is het maar een uur verschil.
Alle reacties Link kopieren
Als avondmens heb ik geen last van omschakeling van winter- naar zomertijd en andersom. Van mij mag het dan ook zo blijven.

Waar ik wel last is als het 's ochtends lang donker is, dat krijg je dus bij behoud van zomertijd in de winter.
Dahlia74 schreef:
31-08-2018 10:12
Als avondmens heb ik geen last van omschakeling van winter- naar zomertijd en andersom. Van mij mag het dan ook zo blijven.

Waar ik wel last is als het 's ochtends lang donker is, dat krijg je dus bij behoud van zomertijd in de winter.
Het wordt dan om iets van 09:00 of 10:00 uur pas licht in de ochtend. Niet te doen.
Alle reacties Link kopieren
De topictitel klopt niet : het voorstel is de wintertijd af te schaffen
Ik ben ook voor afschaffen van de zomertijd en heb daarop ook gestemd. Ik ben ook een avond/nachtmens en heb er veel last van als de klok een uur vooruit gaat. Net zoals Minke heb ik als de klok weer een uur terug gaat er helemaal niks geen last van en voelt het weer als normaal.
Alle reacties Link kopieren
girasole3 schreef:
31-08-2018 10:15
De topictitel klopt niet : het voorstel is de wintertijd af te schaffen
Ja en daar ben ik sterk voor.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Dus ja wintertijd moet blijven en helemaal niet meer liggen te kloten met de klok verzetten.
Ik heb trouwens een andere enquête ingevuld. Die van afschaffen of handhaven een poosje geleden.

Ik vind het kul om het af te schaffen. Zo is het toch eigenlijk prima?
Gele_Suikerspin schreef:
31-08-2018 09:56
Het zijn niet een paar mensen die dit maar willen ;-)

Je kon stemmen als Europeaan.

Ik heb gestemd voor afschaffing en behoud van de zomertijd.

Je moest kiezen of je de winter of zomertijd wou houden.

Misschien kun je nog wel stemmen. Op de site van de eu.

Ik wist niet eens dat er gestemd kon worden. Wanneer kon dit en hoe ben je te weten gekomen dat je mocht stemmen?
Ik heb geen voorkeur, slaap altijd makkelijk in en heb geen last van het verzetten. Ik kan me zo voorstellen dat ik van niet verzetten ook geen last heb.
Alle reacties Link kopieren
Coconuts12 schreef:
31-08-2018 10:22
Ik heb trouwens een andere enquête ingevuld. Die van afschaffen of handhaven een poosje geleden.

Ik vind het kul om het af te schaffen. Zo is het toch eigenlijk prima?
Zal dezelfde enquête wel zijn geweest, het is alweer even geleden dat je die kon invullen.

De wintertijd is de echte tijd, de zomertijd niet.
Coconuts12 schreef:
31-08-2018 10:22
Ik heb trouwens een andere enquête ingevuld. Die van afschaffen of handhaven een poosje geleden.

Ik vind het kul om het af te schaffen. Zo is het toch eigenlijk prima?
Voor jou dus wel maar voor veel mensen weer niet. Ik ben blij dat het in oktober weer terug gedraaid wordt. Ik vind het ook niet fijn als het zo lang licht is want dan heb ik het gevoel of ik geen avond heb gehad. Ik vind dat altijd heerlijk op vakantie in bv Turkije. Om 8 uur is het daar pikkedonker en dat vind ik knus. Heerlijke temperatuur en gezellig kaarsjes op de terrassen. Als ik in de tuin zit 's avonds dan duurt het zo lang voordat het donker is. Als het net voor Kerst om half 5 al donker is dan vind ik dat heerlijk. Om 4 uur denk ik dan van o heerlijk nog een half uurtje en dan doe ik alle kaarsjes aan en de gordijnen dicht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven