Victoria's Secret achterhaald?

02-09-2018 20:33 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is het omdat ze te lang zijn blijven hangen bij maatje small? Omdat ze hun extravagante feel good-modeshows niet wisten te vertalen naar de beleving in de winkels? Het lijkt erop dat Victoria’s Secret voorgoed over haar piek heen is en de daling heeft ingezet. Het lingeriemerk gaat dit jaar twintig winkels sluiten. van Viva website: https://www.viva.nl/stijl-en-update/is- ... s-sluiten/

Wat vinden jullie van het merk? Kun je je met de angels en de modeshow identificeren? Sta je achter het beeld dat ze uitdragen? Heb je weleens lingerie van het merk gekocht?
Nee, nooit iets van ze gekocht en ik verwacht ook niet dat dat gaat gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij, van wat ik zo op internet lees, is het best een duur merk en de kwaliteit zou ook niet al te best zijn. Ik vind dat ze een verkeerd beeld de wereld in sturen dat niks met de realiteit te maken heeft. Die modellen die over de catwalk lopen die zijn geen afspiegeling van de gemiddelde vrouw.
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik kan me niet identificeren met de angels. Het is een vleesmarkt. Het geeft een verkeerd signaal af vind ik. Alsof je lingerie alleen maar voor anderen moet dragen in plaats voor jezelf.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Ja gekocht maar het is niets speciaals, kwaliteit vergelijkbaar met hunkemoller. Het concept van de brabox in de winkels werkt wel goed. Maar inderdaad, ze kunnen het imago dat ze zelf neerzetten met hun campagnes niet echt waarmaken vind ik.. ook nu ze in Amerika zo'n beetje op iedere straathoek zitten en ze zoveel vieze parfums en dergelijke verkopen bij drogisterijen. Het exclusieve (voor de niet-amerikaan in ieder geval) is er wel vanaf.
Alle reacties Link kopieren
Wat een onzin..ik ben alles behalve small en koop daar al mijn ondergoed. Een prima keuze in lingerie en ondergoed.
Alle reacties Link kopieren
Die Nederlandse angel Romee Strijd die maakt op Youtube van die vlogs. Zij is in mijn beleving echt een beetje een, sorry voor de woordkeus maar weet even niet hoe anders te beschrijven, barbiepop. Het zal qua gewicht vast allemaal nét binnen het nog verantwoorde vallen maar om nou te zeggen dat haar lijf mooi is... Maar dat vind ik eigenlijk van geen van de angels. Als je leest en ziet wat ze ervoor moeten doen. Ik zou niet tegen die druk kunnen. Begrijp me niet verkeerd, ik hoef zo'n lijf niet. Ik ben 1.63 en weeg 62 kg en dat vind ik prima. Het is meer dat ik denk: zo ziet de gemiddelde vrouw er helemaal niet uit. Het beeld dat je neerzet wordt idd niet vertaald naar het product dat je wilt verkopen. Volgens mij spelen ze in op een veel te kleine doelgroep die aan hun beeld voldoet.
Alle reacties Link kopieren
Mooie meiden en mooie lingerie, echter veel te duur waardoor ik het noooooit zou kopen. Hunkemöller vind ik soms al duur maar VS gaat helemaal over de top. Dit ligt er denk ik ook aan hoeveel je persoonlijk bereid bent aan lingerie uit te geven, ik vind het namelijk zonde van mijn geld om tientallen euro's uit te geven aan bh's of slipjes.

De modellen zijn erg dun en ook een beetje onecht naar mijn mening. Ze zijn allemaal zogenaamd 'perfect', ook zonder make up, terwijl ze volgens mij honderden middeltjes gebruiken. Ze doen regelmatig aan spray tan en hebben allemaal opvallend witte en perfecte tanden en een glanzende super egale huid. Ik vraag me af of dit allemaal echt 'natuur' is.

Verder vind ik hun maten wel te klein en niet realistisch, echter ben ik ook geen fan van oversized modellen. Een middenweg zou het beste zijn maar wat lingerie betreft vind ik het met zo'n show wel mooier staan op een iets strakker lichaam.
anoniem_369583 wijzigde dit bericht op 02-09-2018 20:55
Reden: None of your business!
15.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb redelijk wat lingerie van hen, vind de prijs-kwaliteitverhouding beter dan bij Hunkemöller. In hun marketing en angels heb ik me nog nooit verdiept, maar die angels zijn toch gewoon modellen die de lingerie showen? Dat heeft ieder merk toch? Of mis ik iets?

Edit: ik lees dat het om de maat van de modellen gaat. Dat stoort mij niet, ervan uitgaande dat ze gezond zijn. Ik ken overigens ook geen reclame van lingerie die geshowd wordt door vrouwen in maat 42 en dat hoeft van mij ook niet (maar mijn figuur lijkt ook meer op dat van een model dan op maat 42, ik kan me voorstellen dat dat verschil maakt).
Alle reacties Link kopieren
aardbei35 schreef:
02-09-2018 20:47
Die Nederlandse angel Romee Strijd die maakt op Youtube van die vlogs. Zij is in mijn beleving echt een beetje een, sorry voor de woordkeus maar weet even niet hoe anders te beschrijven, barbiepop. Het zal qua gewicht vast allemaal nét binnen het nog verantwoorde vallen maar om nou te zeggen dat haar lijf mooi is... Maar dat vind ik eigenlijk van geen van de angels. Als je leest en ziet wat ze ervoor moeten doen. Ik zou niet tegen die druk kunnen. Begrijp me niet verkeerd, ik hoef zo'n lijf niet. Ik ben 1.63 en weeg 62 kg en dat vind ik prima. Het is meer dat ik denk: zo ziet de gemiddelde vrouw er helemaal niet uit. Het beeld dat je neerzet wordt idd niet vertaald naar het product dat je wilt verkopen. Volgens mij spelen ze in op een veel te kleine doelgroep die aan hun beeld voldoet.
Over Romee Strijd; true! Volgens mij doet zij niks anders dan foto's van zichzelf maken, ook in haar vrije tijd, ze lijkt een beetje geobsedeerd door zichzelf. Lijkt me zoooo vermoeiend om die vriend te zijn en de hele dag foto's van haar te moeten maken... Ik vond Doutzen ook nog even iets meer karakter hebben en zij was ook niet zo'n extreem magere lat.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb echt alles behalve maat 36 en kocht altijd Victoria Secret ondergoed, met name bh’s. Zaten goed, gingen lang mee. Niet heel goedkoop, maar ook niet veel duurder dan Hunkemöller oid. Helaas ben ik door omstandigheden al een tijd niet meer in de VS geweest, dus nu al een tijdje niks gekocht. Ik overwoog online te bestellen, maar las zo veel slechte commentaren dan het materiaal veranderd was en daardoor de kwaliteit veel slechter dat ik er maar vanaf gezien heb. Als ik er weer eens kom, ga ik zelf wel kijken wat ik er van vind.
Als ik de reviews moet geloven zijn gaat het mis omdat ze steeds minder kwaliteit tegen dezelfde of hogere prijzen leveren. En ergens ga je dan over de grens.

En de maat van de modellen? Tja, daar kunnen er inderdaad twee van in mij. Maar de meeste modemerken werken nou eenmaal niet met modellen met erg gemiddelde maten. Bovendien kocht ik nooit de wat extremere varianten zoals ze geshowd worden, maar juist veel meer standaard ondergoed. Ze verkopen meer dan alles rode kanten strings met glitter. Dus dat heeft mij nooit gestoord.
Alle reacties Link kopieren
Koningin Victoria da's wel lang geleden ja. Ik wil haar geheimen nieteens weten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Nooit gekocht, te duur en onpraktisch. Geef liever wat meer geld uit aan een mooie, simpele, basic zwarte en witte BH waar ik een tijdje mee vooruit kan.

“Opwindende” setjes in printjes en kleurtjes met kant etc koop ik liever zo goedkoop mogelijk (H&M, New Yorker etc), want doe ik toch maar 1 of 2x aan.
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
De show is een spektakel! Heel mooi. De modellen zijn niet meer of minder model-look dan andere meiden in die wereld.
Je naam verbinden aan het merk betekend een vorm van exclusiviteit binnen die wereld. Mooie meiden/vrouwen.

Zijn ze doorsnee (NL) vrouw? Zeker niet!
Ik ben afgehaakt bij Victoria's Secret. Kwaliteit vond ik vergelijkbaar met Hunkemöller, maar meer keus (niet altijd mooi). Moet wel zeggen dat ik vind dat Hunkemöller de laatste jaren wel een stuk verbeterd in de zin van wat ze aanbieden. Niet meer zo oudbollig, saai, en tuttig. Waar ik op afgehaakt ben bij VS is inderdaad de modellen die ze consequent gebruiken, de manier waarop ze die photoshoppen en het signaal dat ze daarmee afgeven. En ik ben zelf (behoorlijk) slank, dus het is niet dat ik het beeld als 'unattainable' zie, ik ben het er gewoon niet mee eens hoe ze daarmee omgaan.
Alle reacties Link kopieren
tu1nhek schreef:
03-09-2018 06:46
Ik ben afgehaakt bij Victoria's Secret. Kwaliteit vond ik vergelijkbaar met Hunkemöller, maar meer keus (niet altijd mooi). Moet wel zeggen dat ik vind dat Hunkemöller de laatste jaren wel een stuk verbeterd in de zin van wat ze aanbieden. Niet meer zo oudbollig, saai, en tuttig. Waar ik op afgehaakt ben bij VS is inderdaad de modellen die ze consequent gebruiken, de manier waarop ze die photoshoppen en het signaal dat ze daarmee afgeven. En ik ben zelf (behoorlijk) slank, dus het is niet dat ik het beeld als 'unattainable' zie, ik ben het er gewoon niet mee eens hoe ze daarmee omgaan.

Maar dat doet elk modehuis toch? Ik zag gisteren nog een stukje bij NOS over de slanke modellen. Dat mager gewoon de norm is bij elk modehuis. Dan moet je die modehuizen gaan boycotten
Restera schreef:
02-09-2018 23:08
Nooit gekocht, te duur en onpraktisch. Geef liever wat meer geld uit aan een mooie, simpele, basic zwarte en witte BH waar ik een tijdje mee vooruit kan.

“Opwindende” setjes in printjes en kleurtjes met kant etc koop ik liever zo goedkoop mogelijk (H&M, New Yorker etc), want doe ik toch maar 1 of 2x aan.
Wat is er onpraktisch aan een gewone, simpele BH? Want die hebben ze bij VS genoeg hoor. Ik snap dus je eerste stuk van je post niet, dit hangt gewoon bij VS in het rek dus waarom zou je dan meer geld willen uitgeven voor hetzelfde?

Afbeelding

Ik ben begin dit jaar door een vriendin bij VS in las Vegas terecht gekomen. Heerlijke winkel en erg fijne bh’s! Eindelijk iets dat echt goed zit! Ik had een setje van BH en slip en was zo’n €40,- kwijt. Vind dat niet echt duur. Qua maatvoering zijn ze ook prima, ik heb broekmaat 46 normaal en ondergoed van Hema in maat xl. Maar van VS pas ik een l :)
De modellen vind ik prima. Ik zie weinig verschil tussen de Angels van VS en Sylvie Meis voor hunkenmoller.
Enige nadeel vind ik dat ze niet hier vlakbij zitten. Ik wil graag meer bh’s, maar dat zal moeten wachten tot mijn volgende trip naar Amerika.
vivaratje schreef:
03-09-2018 06:56
Maar dat doet elk modehuis toch? Ik zag gisteren nog een stukje bij NOS over de slanke modellen. Dat mager gewoon de norm is bij elk modehuis. Dan moet je die modehuizen gaan boycotten
.
Ja, dat kan je doen inderdaad.

Overigens vind ik dat er bij Victoria's Secret juist een schep bovenop wordt gedaan door hoe eenzijdig de lichamen van hun modellen zijn én hoe groot zij, hun campagnes en hun shows zijn. Juist een kans voor zo'n groot bedrijf om het anders te doen. Dus het staat me tegen hoe zij ermee omgaan. Dat ze het ook zo groot, zo eenzijdig en zo consequent uitstralen.

Andere bedrijven doen het wel degelijk beter. Niet perfect, maar beter. Als consument kan je kiezen en met je keuze heb je macht. Als ik kijk bij de lingerie op de site van H&M zie ik grotendeels slanke modellen, maar ook volle modellen. Het mag wat mij betreft nog meer, maar we gaan met kleine stappen al een aardige kant op. Victoria's Secret ging met geen enkele stap de goede kant op (voor mij dan hè) en dat terwijl zij zó veel draagvlak hadden. Dat vind ik erg jammer. Dat van de NOS zag ik voorbij komen, maar heb ik niet gekeken, wel artikel erbij gelezen. Vind ik ook erg jammer, put your money where your mouth is als modehuis, modellenbureau, winkel, tijdschrift enz.
Alle reacties Link kopieren
tu1nhek schreef:
03-09-2018 07:58
.
Ja, dat kan je doen inderdaad.

Overigens vind ik dat er bij Victoria's Secret juist een schep bovenop wordt gedaan door hoe eenzijdig de lichamen van hun modellen zijn én hoe groot zij, hun campagnes en hun shows zijn. Juist een kans voor zo'n groot bedrijf om het anders te doen. Dus het staat me tegen hoe zij ermee omgaan. Dat ze het ook zo groot, zo eenzijdig en zo consequent uitstralen.

Andere bedrijven doen het wel degelijk beter. Niet perfect, maar beter. Als consument kan je kiezen en met je keuze heb je macht. Als ik kijk bij de lingerie op de site van H&M zie ik grotendeels slanke modellen, maar ook volle modellen. Het mag wat mij betreft nog meer, maar we gaan met kleine stappen al een aardige kant op. Victoria's Secret ging met geen enkele stap de goede kant op (voor mij dan hè) en dat terwijl zij zó veel draagvlak hadden. Dat vind ik erg jammer. Dat van de NOS zag ik voorbij komen, maar heb ik niet gekeken, wel artikel erbij gelezen. Vind ik ook erg jammer, put your money where your mouth is als modehuis, modellenbureau, winkel, tijdschrift enz.
Op mij komt die hele modeshow van VS over als het verkopen van een illusie. Welke gemiddelde vrouw heeft nu de hele dag tijd (en zin) om met haar uiterlijk bezig te moeten zijn? Ze doen in de uitzendingen bij VS wel alsof het hele gezellige exclusieve club is maar ik denk dat als je per ongeluk een pond teveel weegt dat je als model daar al heisa krijgt (en nee, ik ben niet zo naiëf dat ik denk dat dat bij andere modehuizen of agency's niet gebeurt).
Alle reacties Link kopieren
Ik kocht het vroeger als ik in de VS was. De kwaliteit van met name de bh's vond ik beter dan bij de Hunkemöller, maar de laatste tijd vind ik de collecties van VS niet meer mooi en ik lees ook veel negatieve reviews dat de stoffen goedkoper zijn geworden als ik nog wel iets zie dat me aanspreekt. Hun swimwear had ik ook goede ervaringen mee, heel jammer dat ze dat niet meer doen.
aardbei35 schreef:
03-09-2018 20:16
Op mij komt die hele modeshow van VS over als het verkopen van een illusie. Welke gemiddelde vrouw heeft nu de hele dag tijd (en zin) om met haar uiterlijk bezig te moeten zijn? Ze doen in de uitzendingen bij VS wel alsof het hele gezellige exclusieve club is maar ik denk dat als je per ongeluk een pond teveel weegt dat je als model daar al heisa krijgt (en nee, ik ben niet zo naiëf dat ik denk dat dat bij andere modehuizen of agency's niet gebeurt).
.
Ik erger me niet zo zeer aan de modeshow. Het is een feestje, en dat mag uitbundig zijn wat mij betreft.
Juist alles daar omheen vind ik dat VS anders mee om zou mogen gaan, ook juist gezien hun brede bereik en invloed. Dus ik vind het jammer dat ze daar geen gebruik van maken, ook niet een beetje.
Alle reacties Link kopieren
Het punt van die angels (en die show) is juist dat ze allesbehalve gemiddeld zijn, het is bedoeld als marketing en een extravagant ideaal, een ontsnapping uit het dagelijks leven en niet een representatie ervan. Net zoals de meeste modeshows.
Dus nogal wiedes dat de modellen niet lijken op de gemiddelde vrouw die je op een gemiddelde dag tegenkomt in een gemiddelde stad.

Het merk spreekt me niet aan en er zit hier geen winkel in de buurt, dus heb er nog nooit iets gekocht.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
tyche schreef:
05-09-2018 20:48
Het punt van die angels (en die show) is juist dat ze allesbehalve gemiddeld zijn, het is bedoeld als marketing en een extravagant ideaal, een ontsnapping uit het dagelijks leven en niet een representatie ervan. Net zoals de meeste modeshows.
Dus nogal wiedes dat de modellen niet lijken op de gemiddelde vrouw die je op een gemiddelde dag tegenkomt in een gemiddelde stad.

Het merk spreekt me niet aan en er zit hier geen winkel in de buurt, dus heb er nog nooit iets gekocht.
Er zit niet alleen geen winkel in jouw buurt, maar zelfs niet in Europa (behalve dan die versies die alleen vieze parfum verkopen).
Het verenigd koninkrijk hoort bij de EU. In Londen verkopen ze de lingerie. Is een flagship store.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het allemaal over the top en niet realistisch. De gemiddelde vrouw heeft geen sixpack en draagt ook niet van die kanten lingerie. ik heb er weinig mee. Nooit iets van gekocht en zeker ook niet van plan dat ooit te gaan doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven