Activisten willen 'Vol is vol' op Waalbrug: 'Links mag alles

11-09-2018 07:22 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hoeven helemaal niet naar Zweden te kijken om het snel veranderende klimaat onder ogen te zien. Nijmegen, het linkse bolwerk bij uitstek. Nijmegen al jaren voor de automobilist de plek waar je voor een kleine middenklasser een dubbele P-plaats nodig hebt om binnen de “lijntjes” te blijven. Nijmegen waar volgens mij de studenten al tientallen jaren de dienst uitmaken. Ja dat Nijmegen heeft een toegangsbrug, de Waalbrug.

Afgelopen week in het nieuws ivm overgekalkte geuzenleus. Daar lijkt nu ook een opstand uitgebroken.

Citaat uit de Gelderlander, de link voor gehele tekst:

NIJMEGEN - Als de tekst 'Refugees Welcome' op een pijler van de Waalbrug mag blijven staan, dan kan niemand er wat van zeggen als op een andere pijler 'Vol is Vol' wordt gekalkt. Dat stellen rechtse activisten althans, die voornemens zijn om een tekst met die strekking binnen afzienbare tijd op de Waalbrug te plaatsen.



Hele artikel https://www.gelderlander.nl/nijmegen/ac ... a7007bf94/

De rode draad, hoe toepasselijk in het bijna linksere bolwerk dan “ons” Amsterdam, de leus die deels weg was, Dat vluchtelingen welkom zijn, willen ze aanvullen met de leus “vol is vol”

Wat doet dit met jullie? Moet dat zomaar kunnen?

belangrijk het gaat dus NIET OM WEL OF GEEN VLUCHTELINGEN daar is topic over. Het gaat enkel om het uiten van jouw mening. Mag dat op eigendommen van ons allemaal?

Waalbrug onderkalken

Totaal aantal stemmen: 48

Prima mits enkel positief dat refugiees welkome zijn (4%)
Prima maar enkel met vol is vol (2%)
Beide neerkalken (13%)
Alles verwijderen (67%)
Mens waar hebben we het over (13%)
Geen mening (2%)
thedutchwiseguy wijzigde dit bericht op 11-09-2018 07:53
0.13% gewijzigd
Katten manipuleren vrouwen.......ik wist het ik wist het......
Graffiti mag niet, dondert me niet van wie. Tenzij het Goethecitaten betreft, uiteraard.
Alle reacties Link kopieren
gewoon niet vol kalken, maar als het dan toch gebeurt, vind ik positieve boodschappen minder moeilijk, dan negatieve
Ik ga juist voor citaten van Cicero, Plato en ome Aristoteles.

Wist je dat de Romeinen al graffiti hadden? Verwijderen ging niet zo een, twee, drie, aangezien het in de muur werd gekrast.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon geen graffiti. Hypocriet dat die 'linkse' tekst wel mag blijven staan. Alles weg, opgelost.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
11-09-2018 08:06
gewoon niet vol kalken, maar als het dan toch gebeurt, vind ik positieve boodschappen minder moeilijk, dan negatieve
Zo denk ik er ook over
Katten manipuleren vrouwen.......ik wist het ik wist het......
Graffiti mag niet. Punt.
Of alles weg of beide meningen er op.
Alles weg natuurlijk! Waarom zou je dit ongelofelijke aso-gedrag belonen door het te laten staan?
Alle reacties Link kopieren
Niet kalken op andermans spullen.
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Pfft. Dom gezeik.
Alle reacties Link kopieren
Beide leuzen zijn lelijk, ik zie liever iets in de stijl van Banksy. Een positieve tekst rechtvaardigt een lelijk gezette 'graffiti' niet. Dus beide verwijderen en iets neer (laten) zetten dat recht doet aan de Waalbrug.
In de wereld van vandaag lopen de domkoppen over van zelfverzekerdheid, terwijl de slimmeriken een en al twijfel zijn. B. Russell
Alle reacties Link kopieren
Kalk je leuzen lekker op je eigen huis, auto of voorhoofd.
Alle reacties Link kopieren
Als die 'Refugees welcome' types dat nou eens op hun eigen voordeur schreven.
Noesa schreef:
11-09-2018 10:18
Als die 'Refugees welcome' types dat nou eens op hun eigen voordeur schreven.
Haha, precies!
Alle reacties Link kopieren
inkepinkje schreef:
11-09-2018 09:57
Beide leuzen zijn lelijk, ik zie liever iets in de stijl van Banksy. Een positieve tekst rechtvaardigt een lelijk gezette 'graffiti' niet. Dus beide verwijderen en iets neer (laten) zetten dat recht doet aan de Waalbrug.
Gisteren kwam juist die Banksy in het nieuws, dat ze in ik meen Amsterdam wat schoongespoten hadden wat aan Banksy werd toegedicht. Straatkunst, soms best mooi en vaker best fleurig. Maar niet op mijn huis of straat svp.
Katten manipuleren vrouwen.......ik wist het ik wist het......
Alle reacties Link kopieren
*Toos* schreef:
11-09-2018 08:07
Ik ga juist voor citaten van Cicero, Plato en ome Aristoteles.

Wist je dat de Romeinen al graffiti hadden? Verwijderen ging niet zo een, twee, drie, aangezien het in de muur werd gekrast.
Klopt...zo verzette het plebs zich tegen de senaat...

Die mensen waren hun tijd eeuwen vooruit....

:P
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
Alle reacties Link kopieren
Per definitie ben ik tegen al dit soort geklieder. En als je het dan doet, laat het dan door een kunstenaar doen, die geleerd heeft om te schilderen. Dan ziet het er in ieder geval nog goed uit. Daarnaast wordt het hoog tijd om te stoppen met dat geklaag van "maar links mag het wel" of "maar rechts doet dat". We zijn volwassen mensen. Uiteindelijk wordt het beleid niet gemaakt door een paar geschilderde leuzen op een brug.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven