We gaan erop "vooruit" maar alles word weer duurde

18-09-2018 17:58 313 berichten
Alle reacties Link kopieren
Prinsjesdag kaalpluk dag.

De eerste belastingschijf gaat omhoog, zuur voor degenen die max 20.000 verdienen.

De btw op de eerste levensbehoeften gaan omhoog.
De belasting op energie gaat omhoog en ook de tarieven.
De zorgpremie stijgt flink.
De huur gaat ook omhoog.

De toeslagen stijgen dan wel maar dat is meer om de gaten te repareren.

En dit alles om het schrappen van de dividendbelasting te financierrn.


Maar toch roept die gehaktkwal van een Rutte dat we er allemaal op "vooruit" gaan. De rijken ja, die wel.

Ik ben zo klaar met dit kabinet.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
De lonen stijgen en de inkomstenbelasting daalt. Plussend en minnend zal het wel quitte draaien denk ik.
Die Rutte en consorten vertrouw ik voor geen meter. Ik ga ervan uit dat we onder de streep duurder uit zullen zijn.

Maar goed, blijkbaar is dat heel goed voor buitenlandse bedrijven ofzo. Rutte mag wat mij betreft vandaag nog opzouten. Naar, eng mannetje vind ik hem.
Ik werk in het onderwijs, wat ik er vanaf deze maand meer bij krijg met nieuw cao, gaat er weer af in het nieuwe jaar omdat ik weinig werk en iets meer belasting ga betalen... En bedankt!
gizzmo-returns schreef:
18-09-2018 18:05
De lonen stijgen en de inkomstenbelasting daalt. Plussend en minnend zal het wel quitte draaien denk ik.
Maar dan ga je er dus nog altijd niet "op vooruit" zoals iemand met een kaduuke (kapotte) rekenmachine beweert.
Alle reacties Link kopieren
Klaag klaag klaag
ik geef mn bek ook maar een douw
Ik heb het goed, ga me niet druk over een paar tientjes maken.

Heb wel medelijden met de minima - groep die geen kansen hebben om daaruit te komen.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat gezeur op Mark Rutte nooit zo goed, volgens mij heeft hij Nederland aardig door de crisis gesleept en hebben we erg weinig te klagen in Nederland
Alle reacties Link kopieren
Elastiekje22 schreef:
18-09-2018 18:13
Ik snap dat gezeur op Mark Rutte nooit zo goed, volgens mij heeft hij Nederland aardig door de crisis gesleept en hebben we erg weinig te klagen in Nederland
Waarom zijn er dan voedsel en kledingbanken?
Waarom zijn er dan zoveel zorgmijders?
Waarom zijn er dan zoveel mensen die hun zorgpremie niet kunnen betalen?

Allemaal door een verkeerd uitgave patroon zeker?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat we er nog niks van kunnen zeggen. Mooi verhaal zo’n troonrede maar we hebben de echte cijfers nodig voor je voor jezelf kunt bepalen of je er daadwerkelijk op voor- of achteruit gaat.
Alle reacties Link kopieren
Kortom: de middenmoot wordt weer genaaid.
Alle reacties Link kopieren
granny71 schreef:
18-09-2018 18:18
Waarom zijn er dan voedsel en kledingbanken?
Waarom zijn er dan zoveel zorgmijders?
Waarom zijn er dan zoveel mensen die hun zorgpremie niet kunnen betalen?

Allemaal door een verkeerd uitgave patroon zeker?
Laat ik het zo zeggen, als je het in Nederland niet kunt redden, zal het je in een ander land zéker niet lukken.
AnnBritt79 schreef:
18-09-2018 18:20
Kortom: de middenmoot wordt weer genaaid.
Nope:
Iedereen behalve de extreem groot-verdieners wordt genaaid.
Zij die de tunnelvisie van Rutte delen zullen vast en zeker zeer enthousiast zijn.
Alle reacties Link kopieren
Elastiekje22 schreef:
18-09-2018 18:21
Laat ik het zo zeggen, als je het in Nederland niet kunt redden, zal het je in een ander land zéker niet lukken.
Dat is een goede! Die ga ik onthouden.
Alle reacties Link kopieren
Elastiekje22 schreef:
18-09-2018 18:21
Laat ik het zo zeggen, als je het in Nederland niet kunt redden, zal het je in een ander land zéker niet lukken.
En?
Wat hebben andere landen ermee te maken?
Het gaat over Nederlanders, niet over inwoners van andere landen.
Alle reacties Link kopieren
Aardbeipeer100 schreef:
18-09-2018 18:07
Ik werk in het onderwijs, wat ik er vanaf deze maand meer bij krijg met nieuw cao, gaat er weer af in het nieuwe jaar omdat ik weinig werk en iets meer belasting ga betalen... En bedankt!
Heb je het al uitgerekend?
Als je voor de klas staat, ga je best aardig vooruit met de ingang van de nieuwe schalen...
Alle reacties Link kopieren
Stop dan eens met VVD en PVV te stemmen, daardoor komen we steeds in de shit.
Alle reacties Link kopieren
granny71 schreef:
18-09-2018 18:33
En?
Wat hebben andere landen ermee te maken?
Het gaat over Nederlanders, niet over inwoners van andere landen.
Het is toch prachtig dat we zelfs voedsel en kledingbanken hebben? En ja, ik ben er van overtuigd dat het gros van de mensen hier door eigen stupide handelen of keuzes in belanden. Daarnaast is het door de juiste keuzes meestal ook nog mogelijk om weer uit deze situatie te komen (schuldsanering). Kortom Nederland is een prachtig land waar iedereen geweldige kansen heeft op een mooi leven.
suish schreef:
18-09-2018 18:45
Stop dan eens met VVD en PVV te stemmen, daardoor komen we steeds in de shit.
Of eerst het zuur dan het zoet CDA
Alle reacties Link kopieren
suish schreef:
18-09-2018 18:45
Stop dan eens met VVD en PVV te stemmen, daardoor komen we steeds in de shit.
Dit dus.

En bedankt, rechts Nederland.
Am Yisrael Chai!
Never mind!
anoniem_64c64bf305ae7 wijzigde dit bericht op 18-09-2018 18:49
97.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Henk-en-Roelie schreef:
18-09-2018 18:47
Of eerst het zuur dan het zoet CDA
Och ja, ik krijg de stoom alweer uit mijn oren als ik het alleen maar lees.
Am Yisrael Chai!
Elastiekje22 schreef:
18-09-2018 18:46
Het is toch prachtig dat we zelfs voedsel en kledingbanken hebben? En ja, ik ben er van overtuigd dat het gros van de mensen hier door eigen stupide handelen of keuzes in belanden. Daarnaast is het door de juiste keuzes meestal ook nog mogelijk om weer uit deze situatie te komen (schuldsanering). Kortom Nederland is een prachtig land waar iedereen geweldige kansen heeft op een mooi leven.
Je klinkt nu net als Margareth Thatcher+ die vond dat arme mensen een karakterfout hadden :nooo:
Alle reacties Link kopieren
Maar even een oprechte vraag aan iedereen die zo klaagt. Hebben jullie echt het gevoel dat jullie het slecht hebben? Ik kan me er zo weinig bij voorstellen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven