Zorgen om overbevolking

20-09-2018 22:10 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag in het AD.

In 2060 telt Nederland mogelijk zo’n twintig miljoen inwoners, blijkt uit recent onderzoek van het Centraal Bureau voor de Statistiek en de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid. Die groei wordt volledig veroorzaakt door immigratie: de autochtone bevolking wordt juist kleiner. Nu telt Nederland 17,2 miljoen inwoners.

Ik ga dan niet meer meemaken, maar jullie kinderen wel. Hoe gaan ze dat doen met sociale voorzieningen, verkeer, wonen?

Arm Nederland. Overspoeld door buitenlanders en je eigen land om zeep helpen.

Wat is de oplossing? De rem, of wel zien waar het eindigt?
Alle reacties Link kopieren
De rem zou dan overal ter wereld er op getrokken moeten worden. Want dit probleem is niet alleen iets voor Nederland.
De oplossing is de rem. De rem moet heel hard worden aangetrokken en niemand meer naar binnen. Uitkeringen aan de nieuwe mensen niet geven, geen gezinshereniging en alleen maar tijdelijke verblijfsvergunningen geven. Emigreren is wel een goed idee.

Wat er daadwerkelijk gebeurt: Nederlanders emigreren en elk jaar komen er duizenden Nieuwe Nederlanders bij.

Of ik me zorgen maak om de toekomst van mijn kinderen? Ja. Heel veel zorgen. De natuur (voor zover we die hebben) gaat naar de vaantjes, de Randstad is echt veel te druk en te lelijk en zal alleen maar drukker en lelijker worden. Criminaliteit neemt toe (ook al zegt het CBS van niet) en een nare botsing tussen verschillende culturen is momenteel onafwendbaar.

Wil ik weg? Liever vandaag dan morgen. Maar waar moet ik heen? Zwitserland, Australie, Canada en de VS zijn niet zo happig op migranten.
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die hier bang voor is: lees Factfulnes van Hans Rosling. Hij legt daar perfect uit waarom die door velen voorspelde groei niet klopt.
Alle reacties Link kopieren
willem1959 schreef:
20-09-2018 22:10


Wat is de oplossing? De rem, of wel zien waar het eindigt?
Overbevolking is het probleem niet, het probleem is overconsumptie.
Alle reacties Link kopieren
*Toos* schreef:
20-09-2018 22:21
De oplossing is de rem. De rem moet heel hard worden aangetrokken en niemand meer naar binnen. Uitkeringen aan de nieuwe mensen niet geven, geen gezinshereniging en alleen maar tijdelijke verblijfsvergunningen geven. Emigreren is wel een goed idee.

Wat er daadwerkelijk gebeurt: Nederlanders emigreren en elk jaar komen er duizenden Nieuwe Nederlanders bij.

Of ik me zorgen maak om de toekomst van mijn kinderen? Ja. Heel veel zorgen. De natuur (voor zover we die hebben) gaat naar de vaantjes, de Randstad is echt veel te druk en te lelijk en zal alleen maar drukker en lelijker worden. Criminaliteit neemt toe (ook al zegt het CBS van niet) en een nare botsing tussen verschillende culturen is momenteel onafwendbaar.

Wil ik weg? Liever vandaag dan morgen. Maar waar moet ik heen? Zwitserland, Australie, Canada en de VS zijn niet zo happig op migranten.
Probeer eerst eens een land te vinden waar het over de hele linie beter is dan in Nederland. De voorbeelden (op Zwitserland) na zijn wel grappig: je bent bang voor de verschillende culturen, maar je noemt 3 landen die volledig bestaan uit een samensmelting van verschillende culturen. Een "Canadees" bijvoorbeeld bestaat helemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
willem1959 schreef:
20-09-2018 22:10

Arm Nederland. Overspoeld door buitenlanders en je eigen land om zeep helpen.
Overspoeld nog wel? Je laat je hersenspoelen door de politicus die regelmatig een kleurspoeling door z'n haar doet. Maar goed: noem eens cijfers. Onderbouwde cijfers.
Alle reacties Link kopieren
aiste schreef:
20-09-2018 22:23
Overbevolking is het probleem niet, het probleem is overconsumptie.
En waar ga je al die andersdenkenden dan laten? Waar laat je de auto's? De huizen?
Hoe betaal je de sociale voorzieningen? De gezondheidszorg?

Ik ben bang dat het allemaal onbetaalbaar en onwerkbaar wordt. Nederland rond 2060 is een land in grote problemen.
Alle reacties Link kopieren
Voor mij is Nederland al overbevolkt (zoals Vlaanderen), maar ja, het is niet aan mij om te klagen, ik heb het zelf gekozen. Weet iemand waar de grens tss Den Haag en Delft ligt? Die zijn gewoon gefusioneerd!

De oplossing is de demografische overgang in Afrika, die zal pas tegen 2060 plaatsvinden. Zolang zij hoge geboortecijfers hebben en geen perspectieven in hun thuislanden, zullen zij blijven gokken. Niet alleen naar Europa, ook naar de VS/Canada, China. Intra-Afrikaanse migratie is ook niet te onderschatten. Bv een kwart van de bevolking van Ivoorkust is van buitenlandse afkomst, die cijfers vind je alleen in landen als België of Zwitserland.
Alle reacties Link kopieren
*Toos* schreef:
20-09-2018 22:21
Criminaliteit neemt toe (ook al zegt het CBS van niet) en een nare botsing tussen verschillende culturen is momenteel onafwendbaar.
Criminaliteit neemt eigenlijk af, het enige probleem is dat die "verkleurt". De daders zijn meestal uit de meest kwetsbare groepen en die zijn van vreemde origine.
Ben ik de enige die 3 miljoen extra inwoners op 20 miljoen eigenlijk nog best vind meevallen?

Als je ziet dat de aardbol tegen die tijd ook zo'n beetje 9 miljard inwoners gaat hebben ipv de huidige 7 miljard?


En verkas dan zelf naar de maan - tegen die tijd kunnen we dat - of naar Afrika als je het in Nederland niet meer leuk vindt.
Alle reacties Link kopieren
Sara9876 schreef:
20-09-2018 22:26
Overspoeld nog wel? Je laat je hersenspoelen door de politicus die regelmatig een kleurspoeling door z'n haar doet. Maar goed: noem eens cijfers. Onderbouwde cijfers.
Hier staan cijfers over immigratie en emigratie (de jaren kun je aangeven bij perioden)
https://opendata.cbs.nl/statline/#/CBS/ ... 6712779284

Als je de cijfers van de laatste 20 jaren (1997 t/m 2016) bij elkaar optelt, dan zie je dat er de totale immigratie + totale emigratie 4.552.000 personen bedraagt.

En bijvoorbeeld aantal inwoners Nederalnd van 20 t/m 65 jaar:

1920 - inwoners 20-65 jaar: 3.488.000 - dat is 51.64 % van het toenmalige totale aantal inwoners van 6.754.000
1970 - inwoners 20-65 jaar: 6.989.000 - dat is 53.94 % van de 12.958.000 inwoners NL in 1970
2017 - inwoners 20-65 jaar: 10.105.000 - dat is 59.16 % van 17.081.000 inwoners NL in 2017

Bijstandsuitkeringen in april 2018: totaal 505.000
Nederlandse achtergrond - 184.000 (36.43 %)
Westerse migr.achtergrond - 51.500 (10.19 %)
Niet-westerse achtergrond - 269.000 (53.26 %)
https://opendata.cbs.nl/statline/#/CBS/ ... 7478872485
Alle reacties Link kopieren
Bevolkingsgroei gaat geleidelijk. Per generatie verandert er steeds een beetje. Of de problemen die wij nu bedenken bij de geschatte groei echt zullen optreden weten we niet. Techiek verandert, samenlevingen veranderen, het is speculeren hoe de mensen dan zullen leven. Misschien zit iedereen dan doodgelukkig in een capsule een virtueel leven te leiden.
En ook nog: we kwamen allemaal ooit uit Afrika. Mijn Neandertaloma vond het ook al niks, al die immigranten die haar nederzetting overspoelden. Toch zitten wij er niet mee, wat toen gebeurde. En zo gaat dat in de toekomst ook weer.
Alle reacties Link kopieren
80% of you have to go

Het is niet de vraag of maar wanneer er ook in onze westerse wereld rellen en uiteindelijk zelfs een burgeroorlog zal uitbreken, uiteraard slechts nadat we de mensen uit de 2e en 3e wereld dusdanig hebben verdeeld en uitgebuit, naast het verslinden van alle grondstoffen (en schoon water), dat er niets meer te halen valt en ons niets anders rest dan ons tegen onze buren te keren (de overheid heeft juristen en wapens, immers) in de strijd om onderdak en eten.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Alle reacties Link kopieren
Opgeleid worden voor een tekort beroep in NL/Zwitserland/Australië/nieuw-zeeland.. dag NL :bye:
Alle reacties Link kopieren
*zwaait even naar al die mensen die de instroom van immigranten uit afrika, zuid-amerika en oost-europa verwelkomen*

Het is al sinds de jaren zestig geen geheim meer dat onze aarde nooit duurzaam een populatie van (nu) 5 miljard mensen kan onderhouden.

80% of you have to go.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Alle reacties Link kopieren
Tornacense schreef:
20-09-2018 22:45
Ben ik de enige die 3 miljoen extra inwoners op 20 miljoen eigenlijk nog best vind meevallen?

Als je ziet dat de aardbol tegen die tijd ook zo'n beetje 9 miljard inwoners gaat hebben ipv de huidige 7 miljard?
20 miljoen op zo'n oppervlakte is per se geen probleem. Er bestaan al landen met hogere bevolkingsdichtheid: Bangladesh, Taiwan. Hoogbouw lost het op. De vraag is of jullie echt willen in een overbevolkt land wonen.

Maar wat mij bezorgt is vooral de totale bevolking op de Aarde. Al nu putten wij de Aarde op, wat zal dan met 10 miljard zijn? En de rest van de wereld zal net meer consumeren per hoofd van de bevolking dan nu. Dus, zelfs als de consumptie in het Westen daalt, zal de totale wereldconsumptie toch stijgen.
Wat een gezeik. En in veel provincies is nog plek genoeg hoor. Onze nederlandse geschiedenis bestaat uit het komen aanwaaien van mensen (jagers en verzamelaars) en later weer nieuwe nieuwkomers zoals de boeren, kelten en de Germanen enz enz. Spaanse invloeden, Franse invloeden, Duitse invloeden.
Dus tja wat denk je. Dat de wereld van nu altijd zo blijft? En dat dat goed is?
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor Elsa. Plaats genoeg. Bouw lekker vol al het groen dat hier nog aanwezig is. Wat heb je aan polders en weilanden?
Alle reacties Link kopieren
wow je hebt het krantenartikel wel een beetje gechargeerd hier he?
Tenminste ik heb het ook gelezen en mij is bij gebleven dat de immigratiestroom daar niet eens zozeer aan bijdraagt , namelijk maar rond de 80.000 per jaar.
En dat we ons daar dus vooral niet blind op moeten staren.

Het "probleem" is vooral dat Nederlanders minder kinderen krijgen dan allochtonen.
...
Manonna schreef:
21-09-2018 01:01
Ja hoor Elsa. Plaats genoeg. Bouw lekker vol al het groen dat hier nog aanwezig is. Wat heb je aan polders en weilanden?
Genoeg leegstand in dorpen en steden hoor. Buiten de randstad.
Alle reacties Link kopieren
*Toos* schreef:
20-09-2018 22:21
Of ik me zorgen maak om de toekomst van mijn kinderen? Ja. Heel veel zorgen. De natuur (voor zover we die hebben) gaat naar de vaantjes, de Randstad is echt veel te druk en te lelijk en zal alleen maar drukker en lelijker worden. Criminaliteit neemt toe (ook al zegt het CBS van niet) en een nare botsing tussen verschillende culturen is momenteel onafwendbaar.

Wil ik weg? Liever vandaag dan morgen. Maar waar moet ik heen? Zwitserland, Australie, Canada en de VS zijn niet zo happig op migranten.

En toch was je egoïstisch genoeg om kinderen op deze wereld, in dit land, te zetten.
Dus met die ‘heel veel zorgen’ valt het dan wel weer mee, want het is nou niet echt een probleem wat gisteren is ontstaan hè?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Bij 13 miljoen inwoners in 1970 had men dezelfde angsten. Het loopt allemaal wel los.

https://www.youtube.com/watch?v=JSgA1TBK2Co
Grappig dat enerzijds volgens sommige de grenzen hier dichtmoeten en anderzijds is het volgens sommige het beste om te emigreren. Waar je dus zelf de uitnemer en gelukzoeker word. Waarom zijn Nederlanders die emigreren stoere ondernemende mensen die hun dromen achterna gaan anders dan buitenlandse mensen die precies hetzelfde komen doen in Nederland?
Alle reacties Link kopieren
Sara9876 schreef:
20-09-2018 22:25
Probeer eerst eens een land te vinden waar het over de hele linie beter is dan in Nederland. De voorbeelden (op Zwitserland) na zijn wel grappig: je bent bang voor de verschillende culturen, maar je noemt 3 landen die volledig bestaan uit een samensmelting van verschillende culturen. Een "Canadees" bijvoorbeeld bestaat helemaal niet.
Minimaal 3 op 4 Canadezen zijn dan wel van West-Europese komaf (en blank)...
Vervelend werk en gekke kleren en likdoorns en inkomensbelasting

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven