Wijdbeens zitten

26-09-2018 13:30 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een 20 jarige Russische activiste ergert zich aan wijdbeens zittende mannen. Ik citeer een klein stukje uit het bericht:

Ze vindt wijdbeens zitten een typisch voorbeeld van (seksuele) agressie van mannen. Volgens haar maakt wijdbeens zitten wel heel erg duidelijk welk lichaamsdeel het mannelijk gedrag stuurt.

Om daar een eind aan te maken gooit zij bleekmiddel in het kruis van mannen die wijdbeens zitten. 70 mannen zijn de pineut


Activiste geeft wijdbeens zittende mannen in Rusland volle laag http://a.msn.com/01/nl-nl/AAAET2J?ocid=se

Ik erger mij veel meer aan deze agressieve-actie, (en vooral als zij bleekmiddel gebruikt) dan aan mannen die nietsvermoedend wijdbeens een boek/tablet/telefoon lezen.
Ergeren jullie je aan wijdbeens zittende mensen?
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Dat mens is niet helemaal goed! Ik vind haar acties veel ernstiger! Ik hoop dat alle mannen waarbij ze dit "geflikt" heeft aangifte doen.
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er een hekel aan wanneer mannen wijdbeens zitten wanneer daar geen ruimte voor is, zoals in druk openbaar vervoer. Er beleefd of op sarcastische wijze iets van zeggen helpt vaak wel. Of hardnekkig terugduwen :proud:
Het filmpje vind ik vrij rellerig, alsof de opzet vooral is om 'viral te gaan'. Waar dit topic dus ook aan bijdraagt.
nounou
Alle reacties Link kopieren
GinnyJones schreef:
26-09-2018 13:36
Wat een dom gezeur van dat mens. Echt, een keer goed hard neerhoeken. Ik heb geen geduld meer voor dit soort mensen, compleet de weg kwijt en aandachtsgeil. Rijp voor opname.

Ik ben een vrouw en zit ook graag wijdbeens trouwens, het is een voorkeurshouding en heeft niks met andere lichaamsdelen te maken.
I love you.
Wat een gezever om niks.
Ik erger me alleen aan wijdbeens zittende mannen als dat betekent dat ik, terwijl ik ernaast zit, mijn benen niet meer kwijt kan. Bij vrouwen ook overigens.

Dat gaat dus niet over het exposeren van hun mannelijkheid maar over het egocentrische van hun gedrag.
Toen mijn contract niet werd verlengd werd dit mij medegedeeld door mijn wijdbeens zittende ex - baas daarom maak ik me nu een beetje zorgen om dit stukje uit de OP:

Ze vindt wijdbeens zitten een typisch voorbeeld van (seksuele) agressie van mannen. Volgens haar maakt wijdbeens zitten wel heel erg duidelijk welk lichaamsdeel het mannelijk gedrag stuurt.


Ik weet nu niet meer wat ik er allemaal van moet denken :'(
Alle reacties Link kopieren
manspreading in het openbaar vervoer is irritant , aangezien mannen dan vaak in mijn persoonlijke ruimte komen. Als vrouwen dat zouden doen zou ik het ook irritant vinden. Maar die doen dat veel minder. Als er genoeg ruimte is dan mag je spreaden zoveel als je wil :)
MiniMe3 schreef:
26-09-2018 14:24
Ik haat manspreading. Maar om nou bleek te gooien....

Ik probeer koekje van eigen deeg te geven, maar dat wordt meestal niet opgemerkt... Pas ook weer in het vliegtuig. Een forse man die dan ook nog wijdbeens gaat zitten, en het liefst dat balkje tussen de stoelen omhoog laat. Nou die heb ik telkens weer omlaag geduwd. Bah.
Ik heb weleens gehad dat de man in kwestie dacht dat hij sjans had omdat ik dus niet op 1 bil er bescheiden naast ging zitten.
Ging hij ook nog met zijn arm tegen me aan zitten en de hele tijd praatjes beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het nogal onzinnig. Er zit toch een broek voor? Als je daar aanstoot aan neemt, zegt het meer over jezelf denk ik. Wijdbeens zitten en daardoor teveel ruimte innemen vind ik ook irritant, maar dat heeft niets met seksuele agressie of iets dergelijks te maken.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Maar waarom doen mannen dat dan? Zit dat beter of lekkerder voor ze omdat hun zaakje anders in de knel komt? Of wat?
RégineFilange schreef:
26-09-2018 16:29
Maar waarom doen mannen dat dan? Zit dat beter of lekkerder voor ze omdat hun zaakje anders in de knel komt? Of wat?
Een theorie is dat het een soort 'machtsding' is, dus 'ikke man, ikke alle ruimte'.
Net zoals sommige mensen hun tas naast zich zetten om wat meer personal space te claimen.
Of vanwege hun zaakje, dat dat lucht nodig heeft.
:lightbulb: het gaat om wijdbeens zitten van mannen in de tram, metro etc.

In dat geval gaat het volgens mij gewoon om een relaxte houding.
Alle reacties Link kopieren
Bobby-Pin schreef:
26-09-2018 16:39
:lightbulb: het gaat om wijdbeens zitten van mannen in de tram, metro etc.

In dat geval gaat het volgens mij gewoon om een relaxte houding.
Nah, niet altijd. Ik heb vaak genoeg dat ik naast een man ga zitten, en dat ie dan pas wijdbeens gaat zitten. Of dat er iemand naast mij komt zitten en me opsluit tussen de muur en hem.
Bij dat soort mannen heb ik wel het idee dat het een soort intimidatiedingetje is, en daarom doe ik het net zo hard terug ;-D
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
26-09-2018 16:36
Een theorie is dat het een soort 'machtsding' is, dus 'ikke man, ikke alle ruimte'.
Net zoals sommige mensen hun tas naast zich zetten om wat meer personal space te claimen.

Of vanwege hun zaakje, dat dat lucht nodig heeft.

Dit denk ik dus ook. Niet zo vreselijk bewust, maar wel een van jongsaf aangeleerde kwestie, wat 'mannelijke' lichaamstaal is.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Blankepit schreef:
26-09-2018 14:00
Mannen en vrouwen verschillen fysiek nogal van elkaar. Andere vorm bekken etc resulteert in anders zitten. Kijk maar eens hoe verschillend mannen en vrouwen hun benen kruisen als ze zitten. Gaan we daar ook een voorkeursvariant van maken?




Binnenkort een wetsvoorstel van groenlinks en D66 om alle Nederlanders te dwingen Genderneutraal te zitten! ;-D
Alle reacties Link kopieren
Hoe zit je genderneutraal? Welk standje is dat?

Ik beken eerlijk dat ik liefst een brugpiepertje als buurmens heb in het OV, daar hoef je niet tegenaan te zitten.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
GinnyJones schreef:
26-09-2018 13:36
Wat een dom gezeur van dat mens. Echt, een keer goed hard neerhoeken. Ik heb geen geduld meer voor dit soort mensen, compleet de weg kwijt en aandachtsgeil. Rijp voor opname.

Ik ben een vrouw en zit ook graag wijdbeens trouwens, het is een voorkeurshouding en heeft niks met andere lichaamsdelen te maken.

Op een kruk zit ik ook liever wijdbeens omdat ik dan voor mijn gevoel én rughouding stabieler zit. Wel met een spijkerbroek of lange jurk aan.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
26-09-2018 13:37
Ik erger mij wel als mannen wijdbeens gaan zitten in de trein of bus waardoor hun been helemaal tegen mijn been wordt aangedrukt.

Zijn vaak ook mannen die willen imponeren die dit doen.

Maar bleekmiddel gooien gaat dan weer veel te ver.

Dat lijkt me niet prettig. Heb je daar dan wel eens iets van gezegd of op een nette manier laten merken?
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Ilikemycoffeeblack schreef:
26-09-2018 14:01
Was tegen dit fenomeen ook niet een wet in Barcelona (of een andere Spaanse stad, weet niet helemaal meer zeker waar het was)? Ik vind het in ieder geval vervelend als mannen (en andere wijbeens zittende mensen, maar voornaleijk mannen) in het ov breder zitten dan hun zitplaats. Daardoor hebben de mensen die naast ze zitten minder ruimte om te zitten en dat is asociaal. Wijdbeens zitten op zich is imo niet asociaal, wel als het betekent dat iemand anders er door beperkt wordt.

Eens.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Possa schreef:
26-09-2018 14:10
Ik heb in het ov in het buitenland (geloof Spanje) wel bordjes gezien waarop met een plaatje werd duidelijk gemaakt dat wijdbeens zitten verboden/ongewenst is

Was dat vanwege de ruimte die het inneemt ? of vond men dat 'niet netjes' of 'aanstootgevend ?
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
missie_m schreef:
26-09-2018 23:28
Was dat vanwege de ruimte die het inneemt ? of vond men dat 'niet netjes' of 'aanstootgevend ?
https://www.spanjevandaag.com/07/06/201 ... d-gestart/

Voornamelijk het innemen van ruimte. Praktisch gezien is het natuurlijk onhandig dat er minder mensen kunnen zitten. En het innemen van veel ruimte wordt denk ik ook gezien als een vorm van dominantie, waar anderen zich aan ergeren.
Alle reacties Link kopieren
RégineFilange schreef:
26-09-2018 16:29
Maar waarom doen mannen dat dan? Zit dat beter of lekkerder voor ze omdat hun zaakje anders in de knel komt? Of wat?
Ik heb het hier serieus eens over gehad met een vriend van mij. Hij zegt idd dat mannen (of, om niet te generaliseren: hij zelf) het liefst een beetje gespreid zitten omdat anders hun piemel wordt geplet. Vrouwen hebben daar niks hangen, dus ook minder behoefte om te spreaden. Dus volgens mij valt het reuze mee met het "machtsgevoel" dat bij manspreading zou horen, maar is het gewoon een kwestie van comfort. Ik heb zelf dikke benen en zit ook het lekkerst met iets gespreide benen, maar in druk ov pers ik mijn benen netjes bij elkaar, kan me voorstellen dat dat niet lekker zit als daar ook nog een piemel tussen zou hangen.

(al heb je natuurlijk altijd mannen/mensen er tussen zitten die wel heel overdreven spreaden, dat is weer een ander verhaal ;) )
Nitflex schreef:
26-09-2018 13:40
Manspreading in het OV is echt wel een ding, soms zit je helemaal ingeklemd. Maar ja, er gebeuren wel meer asociale dingen in het OV.
Echt? Ik heb dit echt nog NOOIT gezien.
Waar wonen jullie dan? Ik las laatst ook iets van intimederende mannen in wachtrij bij toiletten. Dit heb ik ook nog nooit gezien.
Alle reacties Link kopieren
Dat jij het nog nooit hebt gezien, betekent niet dat het niet bestaat ;)

Ik maak het wekelijks, bijna dagelijks mee in de trein naar Amsterdam.
¡Apagando las luces!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven