Falend uitzetbeleid (asielzoekers)

27-09-2018 19:27 146 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na tijdelijke pieken van dit vraagstuk op dit forum gedurende de “week van Howick en Lili” bleek dat naast een algemeen vluchtelingentopic en geen specifiek topic te bestaan over puur het falende uitzettingsbeleid.

Vandaar dit topic, voor en tegenstanders nodig ik graag uit hier “los te branden”. Zou fijn zijn als ontopic gebleven werd, zonder de “of topic” geheel de mond te willen snoeren.

Waarom vinden “wij” het uitzettingsbeleid falen? Aan elke (ingenomen) standpunt zitten natuurlijk minstens twee kanten....

Als een extra toevoeging aan dit Topic veel toevoegt en GEEN stemmingsmakerij is, stuur dan pb en dan voeg ik het “hier” toen.

Ik vind het uitzettingsbeleid falen omdat.....

Uitzettingsbeleid faalt

Totaal aantal stemmen: 71

Wel (82%)
Niet (10%)
Geen mening (3%)
Anders... (6%)
Katten manipuleren vrouwen.......ik wist het ik wist het......
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste eigen aftrap: (vanuit Howick en Lili topic)

Weer protest tegen uitzetten Armeense jongeren! Nu zijn het jongeren ook nog van een leeftijd 20! 18! 14! waarop we hopen dat die Howick en Lili weer naar Armenië zouden worden teruggestuurd. Straks krijg je nog een hele roedel twintigers en rond de Kerst de Armeense bejaarden omdat het zo koud is in Armenië..

“Ze” sprak de menigte toe..... moet niet gekker worden. Dat we nu niets van die opgewonden standjes vanuit hulpverleners, advocatuur of links georiënteerde medeNederlanders horen, maar dat de asielzoekers uit een veilig land nu zelf zo geïnstrueerd en gecoördineerd de protesten leiden.

Harbers POOT STIJF HOUDEN ALS JE WIL DAT ER NOG OP JOUW PARTIJ ZAL WORDEN GESTEMD! Sorry, moest even schreeuwen.

Ze doen het momenteel wel erg stiekem, hebben de 400 soms via achterdeur hun zin al gekregen? Is mij en vele met mij denk ik veel te stil.
Katten manipuleren vrouwen.......ik wist het ik wist het......
[...]

Dit is het vervolgtopic. De sequel.
Zucht.
anoniem_376516 wijzigde dit bericht op 27-09-2018 21:15
93.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
thedutchwiseguy schreef:
27-09-2018 19:30
Harbers POOT STIJF HOUDEN ALS JE WIL DAT ER NOG OP JOUW PARTIJ ZAL WORDEN GESTEMD! Sorry, moest even schreeuwen.
Ik geloof niet dat dit heel belangrijk wordt gevonden door de gemiddelde VVD-stemmer. Die zullen de verlaging van het hoogste belastingtarief van 52% naar 49,5% belangrijker vinden. Vergeet ook niet dat de asielzoekersproblematiek voor de doorsnee VVD-er toch een vervanznbedshow is. Die staat niet op de wachtlijst voor een sociale huurwoning, en die krijgt meestal geen asielzoekers als buren.
Sara9876 schreef:
27-09-2018 19:42
Ik geloof niet dat dit heel belangrijk wordt gevonden door de gemiddelde VVD-stemmer. Die zullen de verlaging van het hoogste belastingtarief van 52% naar 49,5% belangrijker vinden. Vergeet ook niet dat de asielzoekersproblematiek voor de doorsnee VVD-er toch een vervanznbedshow is. Die staat niet op de wachtlijst voor een sociale huurwoning, en die krijgt meestal geen asielzoekers als buren.
Eerlijk gezegd moet ik je als VVD stemmer wel gelijk in geven. Ik kijk naar mijn eigen portemonnee als ik ga stemmen.
Alle reacties Link kopieren
Is het simpele feit dat ook breed onder de Nederlandse “bevolking” afgelopen weken/maanden duidelijk is geworden dat de “politiek” en het “uitruilen” van “politieke partijbelangen” belangrijker lijkt te zijn dan de menselijke kant van soms trieste uitzettingen? Dat de goede nu onder de kwade moeten lijden?

Voor mij heeft deze mislukte uitzetting van paar weken geleden het wel degelijk bij mij aanwezige krediet ernstig moeten lijden. Nu is goodwill ook voor de echte “slachtoffers” ver te zoeken. Nuances zijn voor dit moment verdwenen.
Katten manipuleren vrouwen.......ik wist het ik wist het......
Alle reacties Link kopieren
Geen asielzoekers binnen laten, dan heb je ook dat incidentele) uitzetgedoe niet
Nederland is met bijna 18 miljoen mensen op elkaar gepropt al vol genoeg

En daarnaast kunnen we de armoede, het religieus fundamentalisme en de criminaliteit niet gebruiken hier
Alle reacties Link kopieren
Sara9876 schreef:
27-09-2018 19:42
Ik geloof niet dat dit heel belangrijk wordt gevonden door de gemiddelde VVD-stemmer. Die zullen de verlaging van het hoogste belastingtarief van 52% naar 49,5% belangrijker vinden. Vergeet ook niet dat de asielzoekersproblematiek voor de doorsnee VVD-er toch een vervanznbedshow is. Die staat niet op de wachtlijst voor een sociale huurwoning, en die krijgt meestal geen asielzoekers als buren.
Dat klopt niet.
80 % van de VVD stemmers was al voorstander van het uitzetten van Howick & Lili
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Maar om op de topic titel terug te komen, het uitzetten lukt niet of nauwelijks omdat - dank zij de PVDA - illegaal verblijf in Nederland niet strafbaar is.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Als er alleen aanmeldcentra voor asielzoekers zouden zijn op de paar plekken in Nederland waar je ons land kan binnenkomen zonder tevoren in een ander veilig land te zijn geweest (Dublin afspraken), dus voor de douane op vliegvelden en in havens, dan ondervang je al een hoop, denk ik.
Het faalt gigantisch, je hoeft alleen maar te kijken naar die aso groep illegale krakers met hun grote mond, lopen al jaren de boel te zieken.
Alle reacties Link kopieren
Armeens gezin vlucht naar kerk om uitzetting te voorkomen

https://www.gelderlander.nl/binnenland/ ... ~a1210920/

Daar beginnen we weer, lijkt wel ingestudeerd draaiboek werd eerder geschreven...

Weer een kerk die niet geleerd heeft van laatste geval. Gaan we over week of vier ook weer spreken over Habers die toch met die grote handen over zijn lijf gestreken heeft?

Is dit nu echt de enige bevolkingsgroep, Armeniërs, die dit “wapen” inzet?
thedutchwiseguy wijzigde dit bericht op 28-09-2018 08:09
7.05% gewijzigd
Katten manipuleren vrouwen.......ik wist het ik wist het......
Alle reacties Link kopieren
quattro35 schreef:
27-09-2018 20:39
Geen asielzoekers binnen laten, dan heb je ook dat incidentele) uitzetgedoe niet
Nederland is met bijna 18 miljoen mensen op elkaar gepropt al vol genoeg

En daarnaast kunnen we de armoede, het religieus fundamentalisme en de criminaliteit niet gebruiken hier
Eens. En zelfs onder de Nederlanders zelf heerst armoede. Eerst eigen volk helpen voor je anderen kunt helpen, sommigen zitten echt in een lastig pakket..
Alle reacties Link kopieren
En het falende uitzetbeleid: ja, het faalt behoorlijk. Ga naar de media en je mag blijven. Ieder jaar is er wel zo'n geval. De volgende 50 Lili en Howick's staan al weer aan de mouwen te trekken. Tja, waarom zij niet en Lili en Howick wel? De geloofwaardigheid en consistentie daalt behoorlijk.
Alle reacties Link kopieren
...
anoniem_372787 wijzigde dit bericht op 28-09-2018 08:09
Reden: dubbel
98.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
fotoroid schreef:
28-09-2018 08:09
En het falende uitzetbeleid: ja, het faalt behoorlijk. Ga naar de media en je mag blijven. Ieder jaar is er wel zo'n geval. De volgende 50 Lili en Howick's staan al weer aan de mouwen te trekken. Tja, waarom zij niet en Lili en Howick wel? De geloofwaardigheid en consistentie daalt behoorlijk.
“Dit”, spijker op de kop, daar draait het bij mij in ieder geval grotendeels om. Na het realiseren van wetgeving zou de politiek er buiten moeten staan, enkel om “technische” redenen zou de staatssecretaris een beslissing mogen/kunnen heroverwegen. Niet belast met vieze politieke uitruil spelletjes. Als de asielwet punctueel is gevolgd er er dus geen fouten zijn gemaakt, heb ik geen probleem met asielverstrekking. Als ik alsnog bezwaren zou gaan krijgen, moet ik mijn partij kiezen die samen met derden een democratische meerderheid vormt om asielwetgeving te verscherpen. Zolang dat niet gebeurd moet ik niet “zeuren”.

Dus 100% eens, de geloofwaardigheid en consistentie van “ons jullie” asielbeleid is volledig zoek....
Katten manipuleren vrouwen.......ik wist het ik wist het......
Alle reacties Link kopieren
thedutchwiseguy schreef:
28-09-2018 04:50
Armeens gezin vlucht naar kerk om uitzetting te voorkomen

https://www.gelderlander.nl/binnenland/ ... ~a1210920/

Daar beginnen we weer, lijkt wel ingestudeerd draaiboek werd eerder geschreven...

Weer een kerk die niet geleerd heeft van laatste geval. Gaan we over week of vier ook weer spreken over Habers die toch met die grote handen over zijn lijf gestreken heeft?

Is dit nu echt de enige bevolkingsgroep, Armeniërs, die dit “wapen” inzet?

Stond vanmorgen een artikel in TROUW

De dominee had het over " ik zag de angst in hun ogen "

Let op de volgende stap is onderduiken en dreigementen met zelfmoord.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde net brood bij de kerk gaan langstbrengen...

Heeft iemand toevallig de link naar het draaiboek paraat? Maar de dominee zei ook dat hij het recht niet in denweg zal staan. Wat dat ook zal gaan betekenen.
Katten manipuleren vrouwen.......ik wist het ik wist het......
Alle reacties Link kopieren
quattro35 schreef:
27-09-2018 20:39
Geen asielzoekers binnen laten, dan heb je ook dat incidentele) uitzetgedoe niet
Nederland is met bijna 18 miljoen mensen op elkaar gepropt al vol genoeg

En daarnaast kunnen we de armoede, het religieus fundamentalisme en de criminaliteit niet gebruiken hier
Helemaal mee eens. Het VN-vluchteligenverdrag uit 1951 moet worden opgezegd. Vanwege dat verdrag heeft Nederland de plicht bescherming te bieden aan iedereen die in haar thuisland bedreigd wordt. En die bescherming betekent: een woning, gezondheidszorg en uitkeringen.
Als er morgen bij wijzen van spreken 1 miljoen mensen op de stoep staan uit een oorlogsland, dan moeten deze mensen allemaal asiel krijgen. Het Verdrag is dus niet langer houdbaar. Bovendien gaat er een enorme aanzuigende werking van uit. Mensen doorkruisen halve continenten om hier te komen en een verblijfsvergunnig te krijgen. En het grootste gedeelte van die mensen heeft niet eens het recht om te blijven. Maar ja, eenmaal binnen zijn ze niet zo gemakkelijk meer uit te zetten.

Hoe erg ook voor de echte schrijnende gevallen, dat Vluchtelingenverdrag moet worden opgezegd. statistieken van de afgelopen decennia bewijzen dat het merendeel slecht tot niet integreert hier en afhankelijk is van toeslagen etc. En het merendeel komt uit niet-Westerse landen. Landen waarin hele andere waarden centraal staan, die botsen met onze waarden. Je kan geen hordes mensen uit voornamelijk streng islamitische landen binnenlaten, en denken dat dat allemaal wel goed gaat. Leuk sociaal experiment dat gedoemd is te mislukken. En decennia lang denkt men al amper na over hoeveel immigranten Nederland überhaupt aan kan. We doen allemaal maar lekker en laten de boel op zijn beloop.

Ik vrees voor hoe ons land er over enkele decennia uitziet. Kunnen homo's dan nog hand in hand 9ver straat? Bestaat onde vrijheid van meningsuiting dan nog?
En hoppa, weer Armeniers die graag willen blijven:

https://www.ad.nl/binnenland/susanna-en ... ~a05f8a96/

Er had geen uitzondering gemaakt moeten worden voor Lili en Howick, want dit was al voorspeld.
Alle reacties Link kopieren
thedutchwiseguy schreef:
27-09-2018 19:30
Mijn eerste eigen aftrap: (vanuit Howick en Lili topic)

Weer protest tegen uitzetten Armeense jongeren! Nu zijn het jongeren ook nog van een leeftijd 20! 18! 14! waarop we hopen dat die Howick en Lili weer naar Armenië zouden worden teruggestuurd. Straks krijg je nog een hele roedel twintigers en rond de Kerst de Armeense bejaarden omdat het zo koud is in Armenië..

“Ze” sprak de menigte toe..... moet niet gekker worden. Dat we nu niets van die opgewonden standjes vanuit hulpverleners, advocatuur of links georiënteerde medeNederlanders horen, maar dat de asielzoekers uit een veilig land nu zelf zo geïnstrueerd en gecoördineerd de protesten leiden.

Harbers POOT STIJF HOUDEN ALS JE WIL DAT ER NOG OP JOUW PARTIJ ZAL WORDEN GESTEMD! Sorry, moest even schreeuwen.

Ze doen het momenteel wel erg stiekem, hebben de 400 soms via achterdeur hun zin al gekregen? Is mij en vele met mij denk ik veel te stil.
En nu in het Nederlands?
Vervelend werk en gekke kleren en likdoorns en inkomensbelasting
Alle reacties Link kopieren
quattro35 schreef:
27-09-2018 20:39

Nederland is met bijna 18 miljoen mensen op elkaar gepropt al vol genoeg
17.260.726
Vervelend werk en gekke kleren en likdoorns en inkomensbelasting
Alle reacties Link kopieren
fotoroid schreef:
28-09-2018 08:07
Eens. En zelfs onder de Nederlanders zelf heerst armoede. Eerst eigen volk helpen voor je anderen kunt helpen, sommigen zitten echt in een lastig pakket..
Geef dan eens een definitie van “eigen volk”. Hoe lang moet je hier wonen voor je tot “eigen volk” behoort? Als je oma van oorsprong Française is, hoor je dan niet bij het “eigen volk”?
Alle reacties Link kopieren
Pientjexxxx schreef:
29-09-2018 12:13
En hoppa, weer Armeniers die graag willen blijven:

https://www.ad.nl/binnenland/susanna-en ... ~a05f8a96/

Er had geen uitzondering gemaakt moeten worden voor Lili en Howick, want dit was al voorspeld.
Susanna en Dianna uit Gilze: de nieuwe Lili en Howick
100% mee eens, nu nieuwsgierig wat hun “status” is over een week of vier... vader en/of moeder die met zelfmoord gaat dreigen zal wel de volgende stap zijn. Zou trouwens erg sneaky zijn als Harbers weet onder extreme CU druk stilletjes gaat bezwijken en zijn hand over zijn hart gaat strijken. Waar is zijn hart voor de Nederlanders die op hem stemden of er anders over denken gebleven?

Wanneer is “hun” uitgerekende “datum” trouwens?
thedutchwiseguy wijzigde dit bericht op 29-09-2018 12:50
28.26% gewijzigd
Katten manipuleren vrouwen.......ik wist het ik wist het......
Alle reacties Link kopieren
bethweeter schreef:
29-09-2018 12:31
Geef dan eens een definitie van “eigen volk”. Hoe lang moet je hier wonen voor je tot “eigen volk” behoort? Als je oma van oorsprong Française is, hoor je dan niet bij het “eigen volk”?
Snap jouw vraag, “ik” lees het als “eerst iedere legaal in Nederland verblijvende inwoner. Maar misschien bedoelde zij/hij wat anders.
Katten manipuleren vrouwen.......ik wist het ik wist het......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven