Maurice de Hond peilingen, wat roepen die bij jou op?

30-09-2018 13:21 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
In ons sterk verdeelde politieke en vivaforum landschap komen de peilingen van “de Hond” best vaak uit.

Wat doen die peilingen specifiek met jullie op het moment dat er andere sterke nieuwsfeiten spelen?

Bijvoorbeeld, asielzaken, verijdelde aanslag, etc etc

Bij het starten van dit topic staat “mijn” combinatie op geloof ik -25 zetels. Maar even rekening aan een “linkse” samenstelling levert mij niet meer op dan de huidige ongeveer 52 zetels. Dus Nederland bevindt zich steeds meer in een politieke patstelling waar de rechtse PVV en FvD garen bij lijkt te spinnen.

Ik trap af, hoelang gaat het in Nederland duren voordat wij net als in Denemarken een rechtser kabinet gaan verwelkomen?

(Echte complete Poll kon niet gemaakt worden omdat er teveel politieke partijen meedoen, hoezo versnippering.)

Waar stem jij op? (Volgorde op basis 1 ok7 2018 peiling)

Totaal aantal stemmen: 52

Rechts (52%)
Midden (12%)
Links (35%)
Stem niet (2%)
Katten manipuleren vrouwen.......ik wist het ik wist het......
De lach. Beetje uitlachen vooral.

Het kan me weinig boeien wat zo'n slecht onderzoeksbureautje voor uitslagjes heeft.

Heel soms plaatsvervangende schaamte... links en rechts zijn sowieso nogal achterhaalde en lege termen. Mensen die nog steeds zo beperkt denken zijn helemaal niet serieus te nemen.

Denk dat ik hier ook me zo weer suf lach.

:popcorn:
Alle reacties Link kopieren
D66 zakt steeds verder weg (bron Telegraaf op basis van de Hond peilingen)

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2618117 ... =SK5557048

Daarentegen stijgt de PVV ten koste van FvD, zo meldt Maurice de Hond. Die partijen hebben nog steeds samen 31 zetels, ruim 20% van het totaal.

Voor geïnteresseerde de link naar Maurice de Hond zijn data van dit moment https://www.noties.nl/v/get.php?a=peil. ... 30+fes.pdf
Katten manipuleren vrouwen.......ik wist het ik wist het......
Wat mij wel zorgen baart, die engnekken van Denk hebben er heel wat zetels bij.
Alles wat een link heeft met M. de Hond, neem ik met een flinke korrel zout.
Alle reacties Link kopieren
Wageningen1985 schreef:
30-09-2018 13:37
Wat mij wel zorgen baart, die engnekken van Denk hebben er heel wat zetels bij.
Daar maak ik mij ook zorgen. Kennissen van mij, hoogopgeleide mensen, die hen geweldig vinden.
Helaas gaan ze in europa steeds verder naar rechts. Het is die complottheoristen gelukt om velen te laten denken dat europa gedoemd zal zijn als er meer bruine mensen of andersdenkenden worden toegelaten.

Ik zelf stem zo links mogelijk. Meestal op partij van de dieren
Gisselle schreef:
30-09-2018 13:51
Daar maak ik mij ook zorgen. Kennissen van mij, hoogopgeleide mensen, die hen geweldig vinden.
Onbegrijpelijk, dat die mensen niet snappen dat je met die onnodige oneerlijke slachtofferschap niks bereikt is niet te snappen.
Alle reacties Link kopieren
Lilli-Putter schreef:
30-09-2018 13:54
Helaas gaan ze in europa steeds verder naar rechts. Het is die complottheoristen gelukt om velen te laten denken dat europa gedoemd zal zijn als er meer bruine mensen of andersdenkenden worden toegelaten.

Ik zelf stem zo links mogelijk. Meestal op partij van de dieren
Die complottheorieën en vooral doofpottheorieen voel ik nu vooral bij linksdenkende mensen.
Wageningen1985 schreef:
30-09-2018 13:37
Wat mij wel zorgen baart, die engnekken van Denk hebben er heel wat zetels bij.
Waarom zijn ze engnekken? Ik ben geen moslim maar ik vind het iig een goed idee als moslims een stem krijgen in dit land. Zij maken een groot deel uit van de bevolking. Petje af voor wat Denk tot nu toe heeft kunnen bereiken met zijn achterban
Yes. Mijn bingo kaartje komt wel vol zo.

Mensen die zulke onderzoekjes serieus nemen. Check.

Links en rechts gelul. Check.

Complotten. Check.

Hoogopgeleid. Check.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
30-09-2018 13:58
Yes. Mijn bingo kaartje komt wel vol zo.

Mensen die zulke onderzoekjes serieus nemen. Check.

Links en rechts gelul. Check.

Complotten. Check.

Hoogopgeleid. Check.
Ik stuur je straks via pb mijn factuur voor “genoten genot” :jump:
Katten manipuleren vrouwen.......ik wist het ik wist het......
Lilli-Putter schreef:
30-09-2018 13:58
Waarom zijn ze engnekken? Ik ben geen moslim maar ik vind het iig een goed idee als moslims een stem krijgen in dit land. Zij maken een groot deel uit van de bevolking. Petje af voor wat Denk tot nu toe heeft kunnen bereiken met zijn achterban
Omdat wat ik net zei, ze wekken het onbegrijpelijke slachtofferschap van heel veel moslims op, bij mensen die toch al woedend op alles zijn. en als ze meer zetels krijgen hebben ze meer te zeggen, het zijn allemaal hele nare passief agressieve mannetjes.
anoniem_63a7672639942 wijzigde dit bericht op 30-09-2018 14:06
0.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gisselle schreef:
30-09-2018 13:51
Daar maak ik mij ook zorgen. Kennissen van mij, hoogopgeleide mensen, die hen geweldig vinden.
Hier idem, aangaande DENK (oprichter(s)
Weinig politici vind ik inderdaad “eng”, eng in de zin van hun invloed op mensen die vaak “volgen” in plaats van waar de naam van de partij aan doet “DENK”en.

Natuurlijk Geert heeft ook zo zijn uitspattingen en klakkeloze volgers maar, hij is wel een van de eerste partij geworden die rechtse en nog linkser van de SP plannen nastreeft/benoemt.
thedutchwiseguy wijzigde dit bericht op 30-09-2018 14:05
3.66% gewijzigd
Katten manipuleren vrouwen.......ik wist het ik wist het......
Alle reacties Link kopieren
Ik stem niet en houd me compleet afzijdig. Raak anders alleen gefrustreerd van alle domheid bij zowel links als rechts.
Wageningen1985 schreef:
30-09-2018 14:01
Omdat wat ik net zei, ze wekken het onbegrijpelijke slachtofferschop van heel veel moslims op, bij mensen die toch al woedend op alles zijn. en als ze meer zetels krijgen hebben ze meer te zeggen, het zijn allemaal hele nare passief agressieve mannetjes.
Ze kaarten m.i. bepaalde dingen aan waar de autochtone nederlander liever zijn kop in het zand voor steekt. Ze mogen wat mij betreft meer kritiek uitten op jihadisten en extremisten maar dat neemt niet weg dat een partij zoals die van hun ook nodig is om de andere kant te belichten. Ik zie dat niet als slachtofferschap. Jij bagataliseert de issues en ervaringen waarmee nederlandse moslims dagelijks mee te maken krijgen. Jij wil ze de mond snoeren en verder gaan alsof het allemaal leuk en aardig eraan toe gaat in nederland.
Lilli-Putter schreef:
30-09-2018 14:06
Ze kaarten m.i. bepaalde dingen aan waar de autochtone nederlander liever zijn kop in het zand voor steekt. Ze mogen wat mij betreft meer kritiek uitten op jihadisten en extremisten maar dat neemt niet weg dat een partij zoals die van hun ook nodig is om de andere kant te belichten. Ik zie dat niet als slachtofferschap. Jij bagataliseert de issues en ervaringen waarmee nederlandse moslims dagelijks mee te maken krijgen. Jij wil ze de mond snoeren en verder gaan alsof het allemaal leuk en aardig eraan toe gaat in nederland.
Dat is hun probleem, ze uiten nooit kritiek op moslims, op alles en iedereen behalve als moslims wat verkeerd doen, dan houden ze hun mond.
thedutchwiseguy schreef:
30-09-2018 14:04
Hier idem, aangaande DENK (oprichter(s)
Weinig politici vind ik inderdaad “eng”, eng in de zin van hun invloed op mensen die vaak “volgen” in plaats van waar de naam van de partij aan doet “DENK”en.

Natuurlijk Geert heeft ook zo zijn uitspattingen en klakkeloze volgers maar, hij is wel een van de eerste partij geworden die rechtse en nog linkser van de SP plannen nastreeft/benoemt.
Hahaha De oprichters van DENK zijn engnekken maar geertje heeft alleen maar last van wat “uitspattingen”. XD
Ik krijg juist de indruk dat die peilingen helemaal niet kloppen. Ik neem ze dan ook met een flinke korrel zout. Daarnaast stoort het me dat de media massaal de peilingen van Maurice de Hond presenteren als waarheid, terwijl het één peiling is van één bureau, die een methode hanteert die bedacht is door één persoon waarbij maar 3.000 mensen worden ondervraagd.
Lilli-Putter schreef:
30-09-2018 14:07
Hahaha De oprichters van DENK zijn engnekken maar geertje heeft alleen maar last van wat “uitspattingen”. XD
Ik ben het niet eens met alles wat WIlders zegt, maar hij neemt het in ieder geval op voor de Nederlander.
Wageningen1985 schreef:
30-09-2018 14:09
Ik ben het niet eens met alles wat WIlders zegt, maar hij neemt het in ieder geval op voor de Nederlander.

Voor een deel van de Nederlanders. Maar dat doen alle politieke partijen, dus zo bijzonder is dat niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat die peilingen van Maurice de Hond juist al jaren lang niet kloppen....hij zou beter eens ander werk gaan zoeken lijkt mij
nerdopviva schreef:
30-09-2018 14:12
Voor een deel van de Nederlanders. Maar dat doen alle politieke partijen, dus zo bijzonder is dat niet.
Nou Wilders heeft in ieder geval het lef om uit te spreken dat er in Nederland een Marokkanen probleem is dat heb ik andere nog niet horen zeggen.
anoniem_63a7672639942 wijzigde dit bericht op 30-09-2018 14:14
2.15% gewijzigd
Wageningen1985 schreef:
30-09-2018 14:07
Dat is hun probleem, ze uiten nooit kritiek op moslims, op alles en iedereen behalve als moslims wat verkeerd doen, dan houden ze hun mond.
DENK zegt een seculiere partij te zijn. Zij zien zichzelf los van het geloof islam.

Mensen zijn obsessief met hun afkomst (Turks) bezig en willen koste wat kost hen dwingen tot kritiek op de islam om ze buitenspel te zetten. Ik kan me voorstellen dat ze daar terughoudend in zijn.
Wageningen1985 schreef:
30-09-2018 14:09
Ik ben het niet eens met alles wat WIlders zegt, maar hij neemt het in ieder geval op voor de Nederlander.
Ja, de roomwitte nederlanders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven