Al die herten...

30-09-2018 22:11 256 berichten
die nu worden afgeschoten in de Oostvaarderplassen, wat gebeurt daar eigenlijk mee? Ik vind een stuk je wild op z’n tijd namelijk erg lekker en ben benieuwd of ze binnenkort in mooie stukken vlees bij de speciaalslager in de vitrine liggen.
Volgens mij had ik gelezen dat dat inderdaad zou gaan gebeuren. Weet alleen niet meer waar ik dat las
Alle reacties Link kopieren
Ze schenen wel div poeliers te hebben ingeschakeld en het willen verkopen als 'regionaal vlees'. Ff in almere vragen oid.

Ik lust ook wel n stukje :hyper:
Been there, done that, got the T-shirt.
Ik hoorde laatst op NPO radio 1 dat die inderdaad verkocht gaan worden aan slagers en restaurant. Deze zijn gezond in tegenstelling tot de dieren die verhongerd zijn. Een stukje wild is inderdaad erg lekker.
Alle reacties Link kopieren
https://nos.nl/artikel/2251235-afgescho ... geten.html
nounou
Dat is goed nieuws, ik ga navraag doen bij de lokale speciaalslager!
Als je wild wilt eten dan ben je toch niet afhankelijk of er wel of geen hert wordt afgeschoten in de Oostvaardeseplassen?
Verslik je niet in het kogeltje.
Walgelijk dit.
Alle reacties Link kopieren
Taralina schreef:
01-10-2018 01:22
Walgelijk dit.
.
Vind ik ook.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Alle reacties Link kopieren
Taralina schreef:
01-10-2018 01:22
Walgelijk dit.
(Niet-biologisch) Vlees kopen in de supermarkt, dat is pas walgelijk!!
TheSky=moreBlue@Malibu
Ja ik neem toch aan van wel, je hebt ook mensen die gelukkig het ganzenvlees van af geschoten ganzen op de markt brengen. Is toch gewoon zonde als je zo'n beest af knalt terwijl het prima vlees is?

Ook wel heel grappig dat er zo veel mensen zo de jacht haten. Als of dat niet het meest biologisch vlees is dat je kunt kopen. Er staat misschien geen biologisch op de verpakking en je kunt inderdaad een stuk hagel, dus geen .50 kal he, in je eten vinden. Dat zal het probleem denk ik voor veel dieren liefhebbers voor de buhne zijn, het komt te dicht bij en Bambi was een zielige film.
Alle reacties Link kopieren
Taralina schreef:
01-10-2018 01:22
Walgelijk dit.
Want? Je hebt liever een onherkenbaar stukje vlees als plofkipfilet?
Alle reacties Link kopieren
Ze zouden het volk ook in toom moeten houden, zijn te veel mensen in Nederland ;)

En nu serieus. Ik ben een enorme dierenliefhebber, maar jagen om ervoor te zorgen dat de rest van de dieren goed kan leven vind ik goed. Te weinig voedsel zorgt ervoor dat de herten verhongeren. Lijkt me een pijnlijker dood dan afschieten. Er is niets mis met die dieren, als ze toch al gedood worden, waarom dan niet nog gebruiken voor iets nuttigs..
Alle reacties Link kopieren
Het vlees wordt verkocht. Je hebt dan een prima stukje biologisch diervriendelijk scharrelvlees op je bord.
De Damherten die jaarlijks in de Waterleidingduinen worden afgeschoten komen ook bij de poelier, maar een flink deel komt ook bij de Amsterdamse voedselbanken. Ook dat vind ik een prima zaak.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Heerlijk hertenbiefstuk!
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me een goede oplossing voor nu, beter dan de dieren te laten kreperen.
Het is geen plezierjacht waar wat figuren met dikke wagens (of de koninklijke familie op Kroondomein Het Loo) hun gezamelijke hobby-rituelen beoefenen ten koste van het dierenleven.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Taralina schreef:
01-10-2018 01:22
Walgelijk dit.
Want? Jij wilt ze van de winter weer heel diervriendelijk zien verhongeren, al die dieren op veel te weinig hectare?
Verplaatsen is geen optie en bovendien ook bepaald niet diervriendelijk.
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
01-10-2018 12:23
Het lijkt me een goede oplossing voor nu, beter dan de dieren te laten kreperen.
Het is geen plezierjacht waar wat figuren met dikke wagens (of de koninklijke familie op Kroondomein Het Loo) hun gezamelijke hobby-rituelen beoefenen ten koste van het dierenleven.
Nu noem je iets extreems met Het Loo. Maar jagen is ook een sport die door veel gewone burgers wordt beoefend en wel op een verantwoorde wijze. Jagers hebben ook voor de natuur en constateren vaak als eersten als er iets mis is met de dieren of de omgeving. Voordat iemand een jachtvergunning krijgt moeten er eerst behoorlijk pittige examens worden afgelegd en moet de schietvaardigheid perfect zijn.

Ongeveer 90% van de geschiedenis van de mensheid hebben mensen gejaagd en verzameld (Pas de laatste 10% van de tijd zijn "we" landbouw gaan bedrijven), het zit nog steeds in ons DNA.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
LaFleurNoire schreef:
01-10-2018 12:24
Want? Jij wilt ze van de winter weer heel diervriendelijk zien verhongeren, al die dieren op veel te weinig hectare?
Verplaatsen is geen optie en bovendien ook bepaald niet diervriendelijk.
Die actievoerders willen dat ze worden bijgevoederd. Wat ze niet beseffen is dat er dan op den duur een overbevolking ontstaat. In een natuurlijke situatie worden herten ook bejaagd, maar dan door roofdieren en wat er teveel bijkomt zal ook in een natuurlijke situatie verhongeren als ze niet door beren of wolven worden verscheurd.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
01-10-2018 12:30
Die actievoerders willen dat ze worden bijgevoederd. Wat ze niet beseffen is dat er dan op den duur een overbevolking ontstaat. In een natuurlijke situatie worden herten ook bejaagd, maar dan door roofdieren en wat er teveel bijkomt zal ook in een natuurlijke situatie verhongeren als ze niet door beren of wolven worden verscheurd.
Toen ik dat las over bijvoeren dacht ik precies hetzelfde. Dat is het probleem verschuiven in plaats van de oorzaak aanpakken.
oudebaas schreef:
01-10-2018 12:28
Nu noem je iets extreems met Het Loo. Maar jagen is ook een sport die door veel gewone burgers wordt beoefend en wel op een verantwoorde wijze. Jagers hebben ook voor de natuur en constateren vaak als eersten als er iets mis is met de dieren of de omgeving. Voordat iemand een jachtvergunning krijgt moeten er eerst behoorlijk pittige examens worden afgelegd en moet de schietvaardigheid perfect zijn.

Ongeveer 90% van de geschiedenis van de mensheid hebben mensen gejaagd en verzameld (Pas de laatste 10% van de tijd zijn "we" landbouw gaan bedrijven), het zit nog steeds in ons DNA.

Lulkoek. Voor jagers is dieren knallen gewoon leuker dan kleiduiven schieten. Dat heeft echt niks met sport, oog voor natuur, of DNA te maken.

In dit geval is er een noodzaak en moet iemand 'het vieze werk opknappen', maar daarom is er nog steeds wel een steekje bij je los als je voor je lol dieren gaat lopen afknallen.
oudebaas schreef:
01-10-2018 12:28
Nu noem je iets extreems met Het Loo. Maar jagen is ook een sport die door veel gewone burgers wordt beoefend en wel op een verantwoorde wijze. Jagers hebben ook voor de natuur en constateren vaak als eersten als er iets mis is met de dieren of de omgeving. Voordat iemand een jachtvergunning krijgt moeten er eerst behoorlijk pittige examens worden afgelegd en moet de schietvaardigheid perfect zijn.

Ongeveer 90% van de geschiedenis van de mensheid hebben mensen gejaagd en verzameld (Pas de laatste 10% van de tijd zijn "we" landbouw gaan bedrijven), het zit nog steeds in ons DNA.
ja dit, ik heb ook gekeken voor een jacht akte maar liep spaak op het feit dat je zo veel hectare jachtgebied moet kunnen veroveren om die akte ook te krijgen. Maar heel veel studie inderdaad omtrent de natuur. Ik ken ook echt geen enkele jager die niets doet met het vlees van de dieren die zij schieten. Ze zijn er natuurlijk wel, maar dat is echt de minderheid.
Alle reacties Link kopieren
fotoroid schreef:
01-10-2018 12:31
Toen ik dat las over bijvoeren dacht ik precies hetzelfde. Dat is het probleem verschuiven in plaats van de oorzaak aanpakken.
Tenzij ze ook anticonceptiemiddelen door het voer willen mengen...

Maar de meeste van de actievoerders denken wel dat ze bij de natuur staan, maar hun beeld van de natuur is een soort van sprookjespark waar alles pais en vee is. Ze zijn eigenlijk totaal van de natuur losgezongen. De natuur is in werkelijkheid een harde en wrede leefwereld. Er is wel een plek waar dieren niet verhongeren, zo'n plek heet ook wel een boerderij. Dat is een plekje waar de natuur getemd is.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Het gros van die actievoerders zijn hysterische nitwits die geen enkel benul hebben van dit soort zaken.
Je kunt toch zelf ook wel bedenken dat bijvoeren geen langetermijnoplossing is?
Afgelopen winter, soit. Maar blijven bijvoeren maakt het probleem alleen maar groter, want het is al overbevolkt daar. Er moeten dieren weg. De Koniks zijn helemaal niet "wild" en kunnen relatief makkelijk verplaatst worden, dat is met die herten geen doen. De helft gaat al dood van de stress(nee, dat is diervriendelijk, dan liever een snelle pijnloze dood en eindigen op een bord) als je ze wilt vangen en vervoeren en waar moeten ze dan heen?
LaFleurNoire schreef:
01-10-2018 12:37
Het gros van die actievoerders zijn hysterische nitwits die geen enkel benul hebben van dit soort zaken.
Je kunt toch zelf ook wel bedenken dat bijvoeren geen langetermijnoplossing is?
Afgelopen winter, soit. Maar blijven bijvoeren maakt het probleem alleen maar groter, want het is al overbevolkt daar. Er moeten dieren weg. De Koniks zijn helemaal niet "wild" en kunnen relatief makkelijk verplaatst worden, dat is met die herten geen doen. De helft gaat al dood van de stress(nee, dat is diervriendelijk, dan liever een snelle pijnloze dood en eindigen op een bord) als je ze wilt vangen en vervoeren en waar moeten ze dan heen?
Joh, het gaat die lui enkel om kortstondig emotie bevredigen. die zelfde figuren staan dan weer te protesteren dat er meer geld naar bijstandstrekkers moet want die moeten ook eten, maar dan kennelijk geen wild maar gewoon kistkalf of plofkip. Je bek besmeuren om er uit te zien als een vetgemest hert en dan door de straat paraderen, dat is het wel. Niet serieus nemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven