Misdaad loont WEL

08-10-2018 22:35 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
In september kwam het nieuws naar buiten dat Poolse arbeidsmigranten een uitkering ontvangen terwijl ze in hun thuisland verblijven.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b07e427f/

Vandaag onthulde Nieuwsuur dat ze ZELF ontslag nemen - wetende dat het UWV dit niet controleert - en 3 maanden een uitkering ontvangen terwijl ze daar - door eigen ontslag geen recht op hebben.
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/225394 ... trole.html

Dit schijnt - zeggen de uitzendbureaus- al jaren aan de gang te zijn.

Nu komt de onvermijdelijke vraag "wat wil je met deze topic"

Nou dat weet ik niet maar ik baal en schrijf mijn frustraties van me af.
Ik mag toch van mijn overheid minimaal verwachten dat ze doen waarvoor ze betaald worden, controles uitvoeren.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Och, weer een poging tot een reltopic :yawnee:
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
Alle reacties Link kopieren
Restera schreef:
08-10-2018 22:38
Och, weer een poging tot een reltopic :yawnee:

Wat is het rel gehalte dan?
Er komt donderdag een kamerdebat over dus gewoon actueel
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Tja, ze gaan hun gang maar.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Gebeurt ook bij nederlandse uitzendkrachten hoor. De eerste maanden solliciteren in de ww stelt ook niet veel voor, wordt niet gecontroleerd en er zijn veel mensen die daar handig gebruik van maken.

Dan moeten ze stoppen met premies innen bij de buitenlandse uitzendkrachten, die betalen ze namelijk net zo goed als jij en ik, Dan hebben ze ook geen rechten op dat gebied. Uiteraard wel verzekeren tegen ziektekosten!
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
08-10-2018 22:39
Tja, ze gaan hun gang maar.

Het is ook jouw belastinggeld.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
08-10-2018 22:40
Het is ook jouw belastinggeld.
Nee hoor, ik betaal geen belasting.
ik geef mn bek ook maar een douw
Natuurlijk loont dat.

Het is sowieso bekend dat UWV en andere instanties gigantisch achter lopen en niets controleren.

Feitelijk hangt de hele samenleving aan elkaar van een groot deel van de mensen dat fatsoen heeft. Maar dat worden er steeds minder als je dit allemaal leest.

Begrijpelijk overigens. Het is dat ik vind dat je pas moet frauderen als je er van kunt leven in een gebied zonder uitleveringsverdrag.
Alle reacties Link kopieren
nienkejj schreef:
08-10-2018 22:40
Gebeurt ook bij nederlandse uitzendkrachten hoor. De eerste maanden solliciteren in de ww stelt ook niet veel voor, wordt niet gecontroleerd en er zijn veel mensen die daar handig gebruik van maken.

Dan moeten ze stoppen met premies innen bij de buitenlandse uitzendkrachten, die betalen ze namelijk net zo goed als jij en ik, Dan hebben ze ook geen rechten op dat gebied. Uiteraard wel verzekeren tegen ziektekosten!
Waar het vanavond over ging was het feit dat ze bij het UWV niet eens controleren of de werknemer ontslagen is of zelf opgestapt is en in het laatste geval dus geen recht heeft op een uitkering.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Dat zeg ik net hollebollegijs, bij nederlandse uitzendkrachten controleren ze dat ook niet.
Er wordt tegenwoordig vooral met weekcontracten gewerkt, dan neem je op zich geen ontslag maar het contract wordt gewoon niet verlengd. Geen haan die er dan naar kraait.
Snap ook niet waarom het nu ineens besproken wordt, ook al met toeslagen aan de hand geweest.
ik maak me er niet druk om hoor.
Zaken die bij het UWV bekend zijn en zelfs door uitzendbureaus aan het UWV gemeld zijn...
managers beslissen dat het 'geen prioriteit' heeft
of momenteel niet tot de speerpunten behoort
of dat ze te druk zijn met de toekomstvisie en daarom niet met lopende zaken aan de slag kunnen
en dat degenen die het hebben aangekaart positief-constructief verder
moeten gaan met hun kerntaken
oftewel: medewerkers moeten alle aanvragen blijven goedkeuren.
Want goedkeuren gaat sneller dan afkeuren.
Alle reacties Link kopieren
Laat ze dan eerst maar eens zorgen dat de nederlanders die nu gebruik maken van ww of bijstand, en die in staat zijn om te werken, het werk gaan doen waar nu alle Polen etc voor op komen draven.
Alle reacties Link kopieren
nienkejj schreef:
08-10-2018 22:49
Laat ze dan eerst maar eens zorgen dat de nederlanders die nu gebruik maken van ww of bijstand, en die in staat zijn om te werken, het werk gaan doen waar nu alle Polen etc voor op komen draven.

en - en

Dat gaat over langdurig werkelozen, en ja dat moet ook aangepakt worden.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Caitriona* schreef:
08-10-2018 22:47
Zaken die bij het UWV bekend zijn en zelfs door uitzendbureaus aan het UWV gemeld zijn...
managers beslissen dat het 'geen prioriteit' heeft
of momenteel niet tot de speerpunten behoort
of dat ze te druk zijn met de toekomstvisie en daarom niet met lopende zaken aan de slag kunnen
en dat degenen die het hebben aangekaart positief-constructief verder
moeten gaan met hun kerntaken
oftewel: medewerkers moeten alle aanvragen blijven goedkeuren.
Want goedkeuren gaat sneller dan afkeuren.
Precies

Uitzendbureaus die al jaren aan de bel trekken en geen gehoor vinden.
Nou ja ik zou zeggen kijk Nieuwsuur even terug.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
De tweede kamer braakt onophoudelijk regeltjes uit, maar zonder controle en toezicht heeft dat bijzonder weinig zin......
Alle reacties Link kopieren
Begrijp ik het nou goed wat ik hoorde? Met een half jaar werken krijg je drie maanden ww?

Krijg ik met 25 jaar dienstverband 12,5 jaar ww?
Dan neem ik nu mijn ontslag.
snoesje666 wijzigde dit bericht op 09-10-2018 07:33
0.90% gewijzigd
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Je zou denken dat het niet zo moeilijk moet zijn dat de werkgever een briefje invult als werkgever wordt ontslagen. Geen bewijsje? Geen WW. Hoeft de de UWV werknemer alleen maar even het juiste vakje aan te vinken in het software programma.

Het woord 'handhaven' is dat inmiddels echt uitgestorven in Nederland?
Alle reacties Link kopieren
Gebeurt waar ik woon heel veel. Namelijk seizoenarbeid. Horeca en landbouw. 9 maanden werken, en dan weer paar maanden naar huis. Ze komen vaak weer terug bij dezelfde werkgever.
Ik heb geen idee hoe ze dat doen met de sollicitatieplicht.
Maar ja, tegen de tijd dat uwv aan de bel trekt, gaan ze weer werken.
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
08-10-2018 22:59
Begrijp ik het nou goed wat ik hoorde? Met een alf ar werken krijg je drie maanden ww?
3
Krijg ik met 25 jaar dienstverband 12,5 jaar ww?
Dan neem ik nu mijn ontslag.
Ja moet je doen! Je lijkt wel gek om zolang te werken.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk loont misdaad maar 2% van alle misdaad wordt opgelost.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Er is gewoon veel te veel op personeel bezuinigd bij het UWV. Zelfde bij de belastingdienst. Daar worden miljarden niet geïnd omdat er niet voldoende personeel meer is.
Ik dacht dat het om echte misdaad ging, dus een topic over gebrek aan capaciteit om misdrijven te onderzoeken ofzo. Dat is namelijk ook echt schandalig.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het met je eens, Hollebollegijs.
Ik vind het stuitend dat er op deze manier bij het UWV omgegaan wordt met uitkeringen.
Wat ik nog erger vind is de gelatenheid hierover.
Misschien komt dit wel omdat we het te goed hebben in Nederland? Is er zoveel geld dat het ons allemaal niet uitmaakt?
Ik weet het niet, maar er is nauwelijks boosheid over zoveel geld wat onterecht weg gegeven wordt. Ik betaal graag en met plezier zoveel belasting. Ik vind het fijn dat ik in een land leef waar zoveel mogelijk voor iedereen gezorgd word, maar op deze manier met het geld van werkend Nederland omgaan (de enorme onverschilligheid) vind ik echt heel erg.
Alle reacties Link kopieren
bethweeter schreef:
09-10-2018 08:16
Er is gewoon veel te veel op personeel bezuinigd bij het UWV. Zelfde bij de belastingdienst. Daar worden miljarden niet geïnd omdat er niet voldoende personeel meer is.
Precies dit! Heb een aantal jaar voor het UWV gewerkt en de ene na de andere reorganisatie meegemaakt. Het is gewoon niet meer te doen met het aantal mensen dat er is. Tel daar een klote computersysteem bij op en je krijgt dit.
Alle reacties Link kopieren
Ik maak me wel boos hierom. Snap de gelatenheid ook niet zo goed. Tegelijkertijd voelt het alsof je er zo weinig invloed op hebt. En dan trekt het zoveel energie uit me, dat ik er soms voor kies het langs me heen te laten gaan. Maar het goedpraten/ schouders ophalen vind ik dan weer onbegrijpelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven