Foutje bedankt

17-10-2018 16:46 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://www.rtlz.nl/algemeen/politiek/a ... elegenheid

Helaas werkenden houden volgend jaar minder over... foutje bedankt. Ik vraag me altijd af hoe dit soort foutjes kunnen ontstaan. Het is ongetwijfeld een hele complexe berekening maar ook eentje waar vast heel veel ogen overheen gaan.
Alle reacties Link kopieren
Je leest niet goed. Het gaat over dit jaar.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
17-10-2018 16:52
Je leest niet goed. Het gaat over dit jaar.
Dom :facepalm: lezen is moeilijk kennelijk haha
Het stimuleert in ieder geval bijstandsmoeders niet om aan het werk te gaan.
Ik lees in de link dat mensen met een AOW of uitkering dit jaar minder uit zouden kunnen geven, maar die tegenvaller is minder groot dan gedacht.

Mooi toch. Als iemand met een bijstandsuitkering misschien een paar dubbeltjes meer 'zou' krijgen of niet minder krijgt dan is het nog steeds geen vetpot.
Uiteindelijk gaat niemand erop vooruit (tenzij je een leuke salarisverhoging krijgt), o.a. de btw gaat omhoog, de benzineprijs, de verkeersboetes worden duurder, de energiekosten stijgen, de hypotheekrente-aftrek wordt sneller afgebouwd, de zorgpremies stijgen en de gemeentelijke belastingen (waar in de al die doorrekeningen helemaal geen rekening mee is gehouden) gaan flink omhoog.

Sowieso vind ik een verhoging van de btw op groente en fruit bespottelijk. Als je zo graag wilt dat mensen gezond eten dan zou een tarief van 0% een beter idee zijn. Winkeliers hebben al gezegd dat ze hun prijzen met meer dan 3 procent btwstijging gaan verhogen door de nieuwe prijzen naar boven af te ronden.
Dat geneuzel over nul komma nogwat procent koopkrachtstijging gaat helemaal nergens over. Ik denk dat er buiten Nederland geen enkel land te vinden is waar dit uberhaupt leidt tot politieke discussie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven