Op familie bezoek in IS gebied.

18-10-2018 19:07 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een Syriër is aangehouden omdat hij met €1100,- en een tas medicijnen naar IS gebied wilde reizen voor familie bezoek.

Vrijspraak voor vluchteling: reis naar IS-gebied blijkt familiebezoek - https://nos.nl/l/2255365

Jarenlang is ons voorgehouden dat het kalifaat de gevaarlijkste plek op aarde was waar vandaan mensen moesten vluchten voor hun leven.

MAAR JE KON ER WEL GEWOON OP FAMILIE BEZOEK.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
:yawnee:
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
Lekker daar laten dan, als hij vrijwillig terug kan hoeft ie hier geen vluchtelingenstatus meer tenslotte.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
18-10-2018 19:12
Lekker daar laten dan, als hij vrijwillig terug kan hoeft ie hier geen vluchtelingenstatus meer tenslotte.
Eerst even lezen misschien?
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
18-10-2018 19:07
Een Syriër is aangehouden omdat hij met €1100,- en een tas medicijnen naar IS gebied wilde reizen voor familie bezoek.

Vrijspraak voor vluchteling: reis naar IS-gebied blijkt familiebezoek - https://nos.nl/l/2255365

Jarenlang is ons voorgehouden dat het kalifaat de gevaarlijkste plek op aarde was waar vandaan mensen moesten vluchten voor hun leven.

MAAR JE KON ER WEL GEWOON OP FAMILIE BEZOEK.

Dus volgens jou is het kalifaat een onschuldig theekransje? Wat een stemmingmakerij weer....
...
PFFF.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 18-10-2018 19:23
Reden: Zie de TO. Laat maar, is het niet waard.
98.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Quaintrelle schreef:
18-10-2018 19:16
Dus volgens jou is het kalifaat een onschuldig theekransje? Wat een stemmingmakerij weer....
Als je er op familiebezoek kan is het niet heel gevaarlijk.

Is zelfs een officiële grond om een verblijfsvergunning in te trekken.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Ja, het zullen geen Yezidi's zijn. Zijn moeder zit daar.
Op basis van zo'n berichtje kun je hier helemaal niet over oordelen, vind ik.
Lekker roeptoeteren over zaken die helemaal niet zo simpel zijn, weer :|
zazamaenade wijzigde dit bericht op 18-10-2018 19:25
21.64% gewijzigd
nounou
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
18-10-2018 19:23
Als je er op familiebezoek kan is het niet heel gevaarlijk.

Is zelfs een officiële grond om een verblijfsvergunning in te trekken.
En toch dit keer niet. Jammer joh.
...
Alle reacties Link kopieren
In België speelt die discussie ook.
Daar trekken ze verblijfsvergunningen ook bij familie bezoek in.
https://m.hln.be/nieuws/binnenland/al-1 ... ~a4cea2b8/
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Quaintrelle schreef:
18-10-2018 19:25
En toch dit keer niet. Jammer joh.

We zullen zien.

Nederland trekt wel degelijk verblijfsvergunningen in als mensen met vakantie of op familiebezoek gaan in het land dat ze ontvlucht zijn.

Terecht, je vlucht voor gevaar en daar heeft Nederland goede regelingen voor maar dan niet op vakantie gaan dan was het niet heel gevaarlijk.

Stijging van het aantal 'vakantievluchtelingen' - https://nos.nl/l/2250350

In dit artikel staat dat ook Nederland verblijfsvergunningen intrekt.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Hij wilde zijn zieke moeder bezoeken.... Daarom is hij ook vrijgesproken en had hij die medicijnen bij.

De afweging je zieke moeder bezoeken met gevaar voor eigen leven, had ik ook gedaan als ik in zijn schoenen stond. Jij niet?
...
Quaintrelle schreef:
18-10-2018 19:37
Hij wilde zijn zieke moeder bezoeken.... Daarom is hij ook vrijgesproken en had hij die medicijnen bij.

De afweging je zieke moeder bezoeken met gevaar voor eigen leven, had ik ook gedaan als ik in zijn schoenen stond. Jij niet?
Als gezonde jongeman laat je je ouders uberhaupt niet achter in oorlogsgebied naar mijn mening.
Alle reacties Link kopieren
Quaintrelle schreef:
18-10-2018 19:37
Hij wilde zijn zieke moeder bezoeken.... Daarom is hij ook vrijgesproken en had hij die medicijnen bij.

De afweging je zieke moeder bezoeken met gevaar voor eigen leven, had ik ook gedaan als ik in zijn schoenen stond. Jij niet?
Ik lees nergens iets voor gevaar voor eigen leven etc.

En het gaat er niet zozeer om WIE naar IS gebied reist al was het mijn Nederlandse buurman geweest.

Het gaat er om dat de media het gebied voorspiegelde als levensgevaarlijk.
Valt wel mee dus.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
hollebollegijs schreef:
18-10-2018 19:28
In België speelt die discussie ook.
Daar trekken ze verblijfsvergunningen ook bij familie bezoek in.
https://m.hln.be/nieuws/binnenland/al-1 ... ~a4cea2b8/
Dat gaat niet zomaar hoor, als er goede redenen zijn icm nog wat andere factoren dan kan de status ook worden behouden.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
18-10-2018 19:52
Ik lees nergens iets voor gevaar voor eigen leven etc.

En het gaat er niet zozeer om WIE naar IS gebied reist al was het mijn Nederlandse buurman geweest.

Het gaat er om dat de media het gebied voorspiegelde als levensgevaarlijk.
Valt wel mee dus.
Ik lees nergens dat het gebied niet levensgevaarlijk is. Houdt toch eens op feiten zo te verdraaien zodat ze in je eigen populistische straatje passen.
...
Alle reacties Link kopieren
PiNuts14 schreef:
18-10-2018 20:02
Dat gaat niet zomaar hoor, als er goede redenen zijn icm nog wat andere factoren dan kan de status ook worden behouden.

Weet ik bijvoorbeeld een begrafenis.
Dat was laatst op Nieuwsuur

Ik vind een artikel in het NRC dat er gewoon bussen reden naar Raqqa
https://www.nrc.nl/nieuws/2016/03/10/na ... 13-a966362

Vreemde zaak, je vlucht, krijgt van een ander land een vluchtelingenstatus met alle bijbehorende verzorging en gaat vrolijk weer naar het land terug.

Dan was het vast niet heel gevaarlijk.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Mijn schoonvader is ook een aantal jaar geleden naar zijn land van herkomst gegaan voor familiezaken. Een land waar veel vluchtelingen vandaan komen. Toen het weer een stuk onrustiger werd is hij snel terug gekomen. Er zijn wijken waar niet dagelijks bommen vallen. Maakt dat het veiliger om daar te wonen? Absoluut niet. Mijn schoonmoeder is in 20 jaar niet meer terug geweest, en dat zou ook absoluut niet verstandig zijn. Mijn schoonvader kon daar ook echt niet vrij rond lopen zonder extra goed op zichzelf te letten.

Je punt slaat nergens op.
Alle reacties Link kopieren
Quaintrelle schreef:
18-10-2018 20:03
Ik lees nergens dat het gebied niet levensgevaarlijk is. Houdt toch eens op feiten zo te verdraaien zodat ze in je eigen populistische straatje passen.

In levensgevaarlijk gebied ga je niet op familiebezoek.

Daarbij: ik ben partime populistisch
Altijd eerlijk over geweest.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
18-10-2018 19:52
Ik lees nergens iets voor gevaar voor eigen leven etc.

En het gaat er niet zozeer om WIE naar IS gebied reist al was het mijn Nederlandse buurman geweest.

Het gaat er om dat de media het gebied voorspiegelde als levensgevaarlijk.
Valt wel mee dus.

Hoe kom je er toch bij dat je na lezing van wat berichten en bekijken van reportages hierover kunt oordelen.
En zoals je ongetwijfeld weet is IS-gebied van twee jaar geleden iets anders dan dat van vorige maand, en volgende maand is het wéér anders.
Niet dat ik denk dat ik er meer dan een kruimel van weet.
https://isis.liveuamap.com/#

En 'media' is meervoud. ..dat de media het gebied voorspiegelden ..
Dat valt me van je tegen.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Ik stel voor, dat TO afreist en een eerlijk objectief reisverslag doet. Wil de Viva vast wel publiceren
Alle reacties Link kopieren
Owlette schreef:
18-10-2018 20:08
Mijn schoonvader is ook een aantal jaar geleden naar zijn land van herkomst gegaan voor familiezaken. Een land waar veel vluchtelingen vandaan komen. Toen het weer een stuk onrustiger werd is hij snel terug gekomen. Er zijn wijken waar niet dagelijks bommen vallen. Maakt dat het veiliger om daar te wonen? Absoluut niet. Mijn schoonmoeder is in 20 jaar niet meer terug geweest, en dat zou ook absoluut niet verstandig zijn. Mijn schoonvader kon daar ook echt niet vrij rond lopen zonder extra goed op zichzelf te letten.

Je punt slaat nergens op.
Toch ziet ook de IND dit als een aanleiding je verblijfsvergunning in te trekken.

Mijn punt slaat dus wel ergens op.

Het blijft vreemd dat je wel ergens op bezoek kan maar niet kan wonen.

Maar goed, je zal er vast anders over denken.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
18-10-2018 20:14
Ik stel voor, dat TO afreist en een eerlijk objectief reisverslag doet. Wil de Viva vast wel publiceren
Ja TO, ga ff gezellig een bakkie doen in Raqqa. Veel plezier, pas wel op voor de mijnen hè.
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
18-10-2018 20:13
Hoe kom je er toch bij dat je na lezing van wat berichten en bekijken van reportages hierover kunt oordelen.
En zoals je ongetwijfeld weet is IS-gebied van twee jaar geleden iets anders dan dat van vorige maand, en volgende maand is het wéér anders.
Niet dat ik denk dat ik er meer dan een kruimel van weet.
https://isis.liveuamap.com/#

En 'media' is meervoud. ..dat de media het gebied voorspiegelden ..
Dat valt me van je tegen.
Ik kan niet alles posten wat ik gelezen en gezien heb.

Maar IS gebied was gevaarlijk.
Nooit anders gelezen.

Mensen vluchten er weg etc.

Het werd niet 24/ 7 gebombardeerd omdat het zo'n fijn regiem was.

Maar goed op familiebezoek kon je er dus wel lees ik.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Ok hollebollegijs ..als jij dat vindt.
En nu?Terug na je populistische vriendjes.
Kun je lekker tegen elkaar aan kletsen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven