De eet-wat-je-wil pil

20-10-2018 03:47 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
In het kort: mogelijk kan er in de toekomst een pil ontwikkeld worden waardoor je eten nog nauwelijks wordt omgezet in vet. En waardoor je dus kan eten wat je wil zonder aan te komen.

Wat vinden jullie hiervan? Even het al dan niet op de markt komen van dergelijke pillen en de kosten daarvan buiten beschouwing gelaten.
Zou het de oplossing zijn tegen de toename van overgewicht en alle daarmee samengaande gezondheidsproblemen? Een gat in de markt? Of zou het juist averechts werken omdat mensen dan massaal ongezond gaan eten en vervolgens andere lichamelijke kwalen krijgen?
Nieuw lid; ben je een onderzoekje aan het doen?
Lekker duurzaam!
Alle reacties Link kopieren
Iedereen kan eten wat hij wil, mits het maar kleine porties zijn.
En niet alles willen eten, helpt ook.
lilalinda schreef:
20-10-2018 08:09
Iedereen kan eten wat hij wil, mits het maar kleine porties zijn.
En niet alles willen eten, helpt ook.
:worship: dit dus.
TO geloof je het zelf?
Amazing discoveries...
Alle reacties Link kopieren
Er bestaan al pillen die voorkomen dat je lichaam al het vet uit je voeding opneemt. Google maar eens op Orlistat of Xenical. Maar of je daar nou zo blij mee moet zijn...
Alle reacties Link kopieren
Dat soort pillen bestaan al, hoewel niet in zo'n extreme vorm.
Dat vet dat niet wordt opgenomen moet ergens heen... Drie keer raden hoe dat werkt.

Vet is een voedingsstof. Als dat niet wordt opgenomen, hoe zit het dan met de andere voedingsstoffen?
Ik snap de aantrekkingskracht, maar het klinkt ook als een excuus voor enorme voedselverspilling.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Het eten moet toch ergens heen. Het moet dus worden opgevangen in een zak buiten het lichaam vlak voordat het in je maag terechtkomt. Dat moet je telkens legen. Houd er rekening mee dat er geen verzadiging gaat volgen, dus je blijft eten. De tandarts heeft dan veel te doen.

Als het eten wél door je darmen mag dan mag er geen voedsel worden opgenomen. Nu is het probleem dat het ook door de dikke darm moet waar er colonnes bacteriën op liggen te wachten. Ik denk dat je dan uit elkaar klapt van de gasontwikkeling. Dan hoort je collega ineens "psssssjt, bangg!!" En dan lig je daar in stukken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Je moet je tijdens het eten ook wel blijven voelen natuurlijk. Als je je eten verliest zodra het de maag bereikt dan mis je het tevreden maaggevoel wat zo ongeveer 80% van het hele eetplezier uitmaakt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik wil liever een pil waarmee je alles kan doen zonder moe te worden. En dat je dan niet achteraf nog moe wordt als de pil is uitgewerkt.
Alle reacties Link kopieren
stroman schreef:
20-10-2018 09:53
Ik wil liever een pil waarmee je alles kan doen zonder moe te worden. En dat je dan niet achteraf nog moe wordt als de pil is uitgewerkt.
Je bedoelt speed of cocaine?
elninjaa schreef:
20-10-2018 09:57
Je bedoelt speed of cocaine?
“En dat je dan niet achteraf nog moe wordt als de pil is uitgewerkt.”
Ehm vetten heb je gewoon nodig om normaal te functioneren. Daarnaast als je de hele dag alleen maar taart en chips eet kom je binnen no time ook allerlei andere vitames/mineralen tekort. I call bullshit.
Alle reacties Link kopieren
TO, zou je niet eerst eens zelf vertellen waarom je dit interessant vindt en wat jouw ideeën en mening hierover zijn ?
Een beetje context, een link naar een nieuw artikel of onderzoek zou ook mooi zijn.
Huiswerk mag je zelf doen en/of je kunt best wat moeite doen voor een onderzoekje !
nounou
Zazamaenade schreef:
20-10-2018 11:30
TO, zou je niet eerst eens zelf vertellen waarom je dit interessant vindt en wat jouw ideeën en mening hierover zijn ?
Een beetje context, een link naar een nieuw artikel of onderzoek zou ook mooi zijn.
Huiswerk mag je zelf doen en/of je kunt best wat moeite doen voor een onderzoekje !
Dit is toch lekker makkelijk zo! Volgens mij is dit niet eens toegestaan volgens de huisregels.
TO, niet aan beginnen joh, zo'n pil.
Alle reacties Link kopieren
Als die pil maar zonder e-nummers is....
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me wel wat om zo'n pil te nemen als ik me te goed wil doen aan taart en chips en koekjes, en dan de volgende dag weer gewoon gezond eten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven