Burgemeester Breda deelt beelden rellende NAC-supporters

22-10-2018 23:12 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://nos.nl/artikel/2255865-burgemee ... ekort.html
Burgemeester Breda deelt beelden rellende NAC-supporters: 'Woorden schieten tekort'
VANDAAG, 02:36 AANGEPAST OM 09:44BINNENLAND, VOETBAL
Burgemeester Depla van Breda heeft op Twitter beelden gedeeld van rellende NAC-supporters na afloop van de wedstrijd tegen Willem II uit Tilburg. Op de beelden is te zien hoe de relschoppers de politie aanvallen. Depla schrijft dat hij "daar heel triest van wordt".
Alle reacties Link kopieren
Ja en? Vind je er ook wat van? Of speel je nu.nl?
.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind er zeker wat van.

Ik vind persoonlijk dat we al dit soort hooligans direct het land uit moeten flikkeren. Dan komen er honderden sociale huurwoningen vrij, dan kunnen we miljarden besparen op uitkeringen en wordt Nederland een paar flinke stappen veiliger.

Ik had er een poll aan moeten verbinden.
Alle reacties Link kopieren
Probleem speelt al tig jaar, en onze lobbyisten vertegenwoordigers in The Haque hebben er in al die tijd nog geen oplossing voor gevonden.

Men knoeit wat verder zoals ze al tientallen jaren doen. Het is toch niet zo moeilijk om die "harde kernen" op te sluiten. Kwestie van gepaste wetgeving.

Met belasting verhogingen lukt dat de tweede kamer steeds opvallend goed ;-D
Alle reacties Link kopieren
LizPair schreef:
22-10-2018 23:16
Ik vind er zeker wat van.

Ik vind persoonlijk dat we al dit soort hooligans direct het land uit moeten flikkeren. Dan komen er honderden sociale huurwoningen vrij, dan kunnen we miljarden besparen op uitkeringen en wordt Nederland een paar flinke stappen veiliger.

Ik had er een poll aan moeten verbinden.
Wil je ze verzuipen? Anders worden ze over de grens direct weer teruggeschopt natuurlijk.
.
Alle reacties Link kopieren
LizPair schreef:
22-10-2018 23:16
Ik vind er zeker wat van.

Ik vind persoonlijk dat we al dit soort hooligans direct het land uit moeten flikkeren. Dan komen er honderden sociale huurwoningen vrij, dan kunnen we miljarden besparen op uitkeringen en wordt Nederland een paar flinke stappen veiliger.

Ik had er een poll aan moeten verbinden.

Waar naar toe dan?
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
22-10-2018 23:29
Waar naar toe dan?
Er zijn genoeg verontreinigde gebieden waar ze terecht kunnen. Fukushima bijvoorbeeld. Maar maakt het wat uit? Als ze hier maar niet zijn.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
22-10-2018 23:13
Ja en? Vind je er ook wat van? Of speel je nu.nl?


Neehee, je begrijpt het niet denk ik. Liz vindt enkel wat over anderen.. :jump:
Katten manipuleren vrouwen.......ik wist het ik wist het......
Alle reacties Link kopieren
LizPair schreef:
22-10-2018 23:16
Ik vind er zeker wat van.

Ik vind persoonlijk dat we al dit soort hooligans direct het land uit moeten flikkeren. Dan komen er honderden sociale huurwoningen vrij, dan kunnen we miljarden besparen op uitkeringen en wordt Nederland een paar flinke stappen veiliger.

Ik had er een poll aan moeten verbinden.

Nounounou wat een taal voor a lady

Hoe had dat polletje eruit moeten zien? :jump:
Katten manipuleren vrouwen.......ik wist het ik wist het......
Alle reacties Link kopieren
LizPair schreef:
22-10-2018 23:34
Er zijn genoeg verontreinigde gebieden waar ze terecht kunnen. Fukushima bijvoorbeeld. Maar maakt het wat uit? Als ze hier maar niet zijn.

Nou super realistische oplossing hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat als de voetbalclubs zelf de beveiliging zouden moeten bekostigen, dat er ook sneller maatregelen genomen zouden worden door bv. gezichtsherkenning.
...
Ik zou die hooligans oppakken, nakijken of ze toeslagen,uitkeringen of een baan hebben. Toeslagen en uitkering stop zetten en werkgever inlichten over gedrag werknemer en erbij vermelden dat medewerker een week in de cel zit en dus niet komt werken. Waar ze dan heen moeten (tenzij het land uit als ze buitenlander zijn) geen idee maar dan hebben ze tenminste geen geld meer om de trein te pakken naar een of andere wedstrijd want volgens mij komt het grootste gedeelte niet eens voor de wedstrijd maar gewoon om te rellen.

Er moeten naar mijn idee hardere consequenties hangen aan dit soort gedrag.
De vele reacties waarin o.a. wordt gesuggereerd dat hooligans het land uitgezet moeten worden zijn te dom voor woorden. Bovendien is dit nieuwsbericht zo eenzijdig als wat. Al jaren zijn er risicowedstrijden waarin alles op slot wordt gegooid zodat hooligans niet eens de kans krijgen om elkaar op te zoeken. Kijk naar Ajax - Feyenoord, Heerenveen - Cambuur, Vitesse - N.E.C, Go Ahead Eagles - PEC Zwolle. Zo is NAC Breda - Willem II ook al jaar in jaar uit een risicowedstrijd. Je kunt zeggen dat hooligans elkaar niet moeten opzoeken, maar dat is onrealistisch.

Bij deze wedstrijd hebben zowel NAC Breda als Willem II en politie gefaald. Het is inderdaad regel dat supporters nog een kwartier in het uitvak blijven. Hoe is het bijvoorbeeld mogelijk dat zij er eerder uit zijn gekomen? Hoe is het mogelijk dat zij zich vrij mochten bewegen over die gigantische parkeerplek ter zijde van het uitvak? Hoe is het mogelijk dat supporters van NAC zich zo dicht bij die afscheiding van het uitvak konden komen? Dit is het falen van een veel grotere groep dan de relschoppers zelf. Hilarisch dat je dan deze groep moet bestempelen als fout, terwijl je dit als bij elke andere risicowedstrijd had kunnen voorkomen.
anoniem_363058 wijzigde dit bericht op 23-10-2018 08:26
Reden: Toevoeging.
0.29% gewijzigd
uiteindelijk is het een soort van geweld dat je ook tijdens het uitgaan tegenkomt. Onder invloed van drank en drugs komen geweldexplosies voor. Dat geweld neemt alleen maar toe. De politie heeft geen andere mogelijkheid dan oppakken en eventueel vervolgen. Je voorkomt er geen geweld mee, en qua straffen is het ook geen afschrikking.
Je kunt hooguit focussen op bewustwording. Waarom hebben steeds minder mannen die innerlijke drempel ? Wat neemt die drempel weg? Opvoeding? Omgaan met drank en drugs? Het enige wat ik kan bedenken is confronteren. Zichtbaar maken. Als een man zichzelf terugziet, hoe hij zich gedraagt als hij zich volgegoten en gesnoven heeft, als hij beseft dat zijn moeder, zijn vader, zijn zusje, zijn baas, etc. dit te zien kunnen krijgen, dan heeft dat heel wat meer consequenties dan nu.
Zet alles op beeld, haal de extremen eruit en belicht die openbaar. Een soort sociale controle die er vroeger ook was. Dan ga je automatisch op je rem, en bovendien neem je mensen in bescherming.
Ook zou je de alcoholverstrekkende lokalen aan kunnen pakken. Het is idioot dat je zó je geld wilt verdienen.
Alle reacties Link kopieren
LizPair schreef:
22-10-2018 23:34
Er zijn genoeg verontreinigde gebieden waar ze terecht kunnen. Fukushima bijvoorbeeld. Maar maakt het wat uit? Als ze hier maar niet zijn.
En waarom zou je andere landen met dat tuig opzadelen? Het is ons tuig en wij moeten dat oplossen. Of zou je het ook logisch vinden als Engelse voetbalhooligans naar Nederland worden gedeporteerd?
Alle reacties Link kopieren
47084 schreef:
23-10-2018 08:49
uiteindelijk is het een soort van geweld dat je ook tijdens het uitgaan tegenkomt. Onder invloed van drank en drugs komen geweldexplosies voor. Dat geweld neemt alleen maar toe. De politie heeft geen andere mogelijkheid dan oppakken en eventueel vervolgen. Je voorkomt er geen geweld mee, en qua straffen is het ook geen afschrikking.
Je kunt hooguit focussen op bewustwording. Waarom hebben steeds minder mannen die innerlijke drempel ? Wat neemt die drempel weg? Opvoeding? Omgaan met drank en drugs? Het enige wat ik kan bedenken is confronteren. Zichtbaar maken. Als een man zichzelf terugziet, hoe hij zich gedraagt als hij zich volgegoten en gesnoven heeft, als hij beseft dat zijn moeder, zijn vader, zijn zusje, zijn baas, etc. dit te zien kunnen krijgen, dan heeft dat heel wat meer consequenties dan nu.
Zet alles op beeld, haal de extremen eruit en belicht die openbaar. Een soort sociale controle die er vroeger ook was. Dan ga je automatisch op je rem, en bovendien neem je mensen in bescherming.
Ook zou je de alcoholverstrekkende lokalen aan kunnen pakken. Het is idioot dat je zó je geld wilt verdienen.
Dan ga je de verkeerde aanpakken. Bier verkopen is niet het probleem. Hooligans zijn het probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven