Alles is duurder aan het worden..

30-10-2018 16:03 150 berichten
Hallo allemaal!

Vandaag ook weer,een vriendin van mij zei : ik kom niet met de bus kaartje is nu 6.50 een kant(was nog 5 euro tot nu toe...)

Haar persoonlijke OV chipkaart is niet meer geldig,dat heeft ze over het hoofd gezien,waarom een eind datum op die dingen staan is me een raadsel.. We moeten toch van het plastic af ..maar toch elke 5 jaar? Een nieuwe KOPEN!

Zo zie je maar,je draait je om en er is weer ergens iets omhoog gegaan..

Economie draait volle toeren toch??
maar ik merk er niks van!

En nee ik geloof niet dat ik volgend jaar vooruit ga.

Jij wel?
Ik wel.
nee
Dat dingen duurder worden is niet iets van de laatste tijd hoor.
Het is geen poll jullie mogen wat uitgebreider reageren,ben gewoon benieuwd :daisy:
Alle reacties Link kopieren
"Volgens de Klantenservice van de ov-chipkaart moeten de pasjes elke vijf jaar vernieuwd worden omdat ze na verloop van tijd kunnen breken en omdat de technologie en de beveiliging veroudert."

Ik moet 't allemaal nog maar zien. voor mijn gevoel hoor ik al jaren elk jaar dat alles duurder wordt, etc. Merk er nog weinig van zelf.
Alle reacties Link kopieren
Welkom in de echte wereld.
ik geef mn bek ook maar een douw
Dat klopt maar ik merk nu dat alles meer stijgt dan vroeger..
Maar mss ben ik nu pessimistischer aan het worden..
Ouder he ;)
Alle reacties Link kopieren
Middeninkomens stagneren al 30 jaar en langer. Lagere en hogere inkomens gaan er wel op vooruit. De middenklasse is op deze manier aan het verdwijnen.
Verder is er sinds het loslaten van de Gouden Standaard in de jaren 1930 een gestage inflatie aan de gang. Zelfs “harde” munten als de Gulden, de Mark en de Zwitserse Frank zijn zo’n 20 keer minder waard geworden tussen 1935 en het moment dat de Euro werd ingevoerd.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Ik ga volgend jaar wel vooruit hoor.
Ik ga nooit achteruit, alleen als ik de oprit afrij.
Neem de fiets dat kost niets.
anoniem_377639 wijzigde dit bericht op 31-10-2018 19:18
83.98% gewijzigd
Ik merk zelf ook ( nog ) niks van maar als je van de andere kant bekijkt mijn uurloon stijgt niet mee.. De jouwe wel? ;-)

(Geen toeslagen hier)
Alle reacties Link kopieren
Nou ja...ik voel wel dat de boodschappen fors meer kosten. Denk dat ik maar eens een keer per 2 weken ga shoppen bij de oosterburen. Is niet zo'n eind rijden, dus waarom niet.
Alle reacties Link kopieren
Tja alles wordt volgend jaar duurder voor iedereen,huren,zorgverzekering,energierekening,boodschappen en zo is er vast nog wel meer.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Phoebe-returns schreef:
30-10-2018 16:12
Neem de fiets dat kost niets.
[...]
Nounounounounou, tjongejongejongejongejongejonge, het is me wat allemaal.
Alle reacties Link kopieren
RockOla schreef:
30-10-2018 16:19
Nou ja...ik voel wel dat de boodschappen fors meer kosten. Denk dat ik maar eens een keer per 2 weken ga shoppen bij de oosterburen. Is niet zo'n eind rijden, dus waarom niet.
Ik ben er gewoon gaan wonen....
anoniem_377263 wijzigde dit bericht op 30-10-2018 16:29
1.24% gewijzigd
Alles wordt toch al jaren duurder? Voor de tweede wereldoorlog kon je een huis kopen voor 5000 gulden, dat is niet meer zo.
Vroeger had je voor 60 gulden drie tassen vol boodschappen - nu moet je nogal zuinig inkopen voor dat bedrag.

Je doet er dus goed aan om voor jezelf te zorgen en, indien je daartoe de capaciteiten hebt, te blijven werken aan je arbeidsmobiliteit en aan de mogelijkheid om hoogwaardiger werk tegen hogere beloning te kunnen doen.
Alle reacties Link kopieren
RockOla schreef:
30-10-2018 16:19
Nou ja...ik voel wel dat de boodschappen fors meer kosten. Denk dat ik maar eens een keer per 2 weken ga shoppen bij de oosterburen. Is niet zo'n eind rijden, dus waarom niet.
En de boodschappen gaan volgend jaar nóg meer kosten dus als het te doen is om zoveel mogelijk bij de oosterburen te halen dan zou ik dat zeker doen.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Phoebe-returns schreef:
30-10-2018 16:12
Neem de fiets dat kost niets.
[...]
Jij denkt een afstand die met de bus 6 euro kost ff te fietsen? Joh.
Alle reacties Link kopieren
Rosabella1 schreef:
30-10-2018 16:24
En de boodschappen gaan volgend jaar nóg meer kosten dus als het te doen is om zoveel mogelijk bij de oosterburen te halen dan zou ik dat zeker doen.
En we hebben weer een uitje met de donkere dagen mes snijdt aan 2 kanten :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het vooral vervelend als al mijn vaste lasten flink stijgen, terwijl ik al zo zuinig leef en er niet merkbaar op vooruit ga. Mijn internetverbinding wordt niet sneller als de internetprovider de dienst weer duurder maakt (juist langzamer, meer storingen én nog amper klantenservice). Evenzo voel ik mij (en ben ik ook) niet beter verzekerd als mijn verzekeringen weer duurder worden. Mijn buurt wordt niet beter onderhouden door de gemeente als de gemeentelasten weer stijgen (wel kan de wethouder daarvan leuke prestige projectjes doen die altijd
minstens dubbel de ingeschatte kosten vereisen).

Ik leef prima, maar dat een steeds groter deel van mijn amper groeiende salaris (houdt de inflatie amper bij) verdwijnt aan groeiende lasten die ik niet echt verder kan verlagen is wel een beetje zuur.
Alle reacties Link kopieren
Twobirds2 schreef:
30-10-2018 16:15
Ik merk zelf ook ( nog ) niks van maar als je van de andere kant bekijkt mijn uurloon stijgt niet mee.. De jouwe wel? ;-)

(Geen toeslagen hier)
jawel hoor, gewoon jaarlijkse loonindexatie
Alle reacties Link kopieren
RockOla schreef:
30-10-2018 16:27
En we hebben weer een uitje met de donkere dagen mes snijdt aan 2 kanten :biggrin:
Ook dat ja :proud:
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Ik krijg over 2 weken mijn jaarafrekening voor energie en de kosten zijn per begin dit jaar vreselijk gestegen, dus het zal me echt benieuwen wat ik overhoud aan dat jaar zuinigaandoen.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
30-10-2018 16:29
jawel hoor, gewoon jaarlijkse loonindexatie
De loonindexatie is gebaseerd op de kerninflatie. Deze ligt vaak lager dan de werkelijke inflatie.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven