Vrij Links

04-11-2018 13:39 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb altijd rechts gestemd (VVD) maar sinds ik dit manifest via Eddy ter Stall onder ogen kreeg denk ik steeds vaker 'ja hier ben ik het mee eens'.
Het Vrij Links manifest is afkomstig van o.a. Eddy Terstall (filmmaker),Asis Aynan (schrijver),Femke Lagerveld (actrice) en Keklik Yücel (ex kamerlid PvdA)
Het is dus geen politieke partij maar ik zou wel graag zien dat ze een politieke partij oprichten al is dat in eerste instantie niet de roeping van Eddy Terstall (die maakt liever documentaires)
Het zou iig een partij zijn waar ik serieus zou overwegen om er op te stemmen.

https://www.vrij-links.nl/artikelen/man ... -manifest/

Lees en oordeel zelf.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
[...]

Het is wel erg abstract allemaal. Ik denk dat de meeste mensen zich wel in het manifest kunnen vinden, het is alleen de vraag hoe het in de praktijk uit zou pakken. Wat is eigenlijk het “linkse” in het verhaal?
Alle reacties Link kopieren
Dit vind ik ook een goed stuk maar de vraag is inderdaad hoe dat in de praktijk moet.
Traditioneel links lijkt inderdaad zich verloren te hebben in identiteitspolitiek.
Waar ze eerder trots waren tegen o.a. de katholieke kerk aan te schoppen lijken ze bang om de islam te schofferen.

https://www.vn.nl/vrij-links-eddy-terst ... lik-yucel/
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Het is een mooie basis, maar niet voldoende om het te maken in het land, daar komt wel wat meer bij kijken, denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Naar mijn mening is het stuk zodanig algemeen dat zowel D’66, GroenLinks, PvdA als VVD zich erin kunnen vinden.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
04-11-2018 14:23
Het is een mooie basis, maar niet voldoende om het te maken in het land, daar komt wel wat meer bij kijken, denk ik.
Zeker het zijn een aantal mensen die het niet bij rechts vinden maar ook een beetje klaar zijn met hoe het er op links aan toe gaat.
Een beetje waar ikzelf ook wel mee zit.
VVD ben ik wel klaar mee maar bijvoorbeeld GroenLinks is ook ver van wat ik wenselijk vind voor dit land.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
sophiax schreef:
04-11-2018 14:28
Naar mijn mening is het stuk zodanig algemeen dat zowel D’66, GroenLinks, PvdA als VVD zich erin kunnen vinden.
Ja, dat lijkt mij dus ook.
Rosabella1 schreef:
04-11-2018 14:29
Zeker het zijn een aantal mensen die het niet bij rechts vinden maar ook een beetje klaar zijn met hoe het er op links aan toe gaat.
Een beetje waar ikzelf ook wel mee zit.
VVD ben ik wel klaar mee maar bijvoorbeeld GroenLinks is ook ver van wat ik wenselijk vind voor dit land.
Daar kan ik me helemaal in vinden. Ik heb altijd links gestemd, maar de laatste jaren weet ik het echt niet meer. De laatste keer heb ik op de partij voor de dieren gestemd simpelweg omdat ik mijn stem niet verloren wilde laten gaan, maar echt een partij waar ik achter sta is er niet meer, dus als er mensen zijn die met dit manifest als basis een politieke partij op willen richten, dan ben ik geïnteresseerd, zeker.
Alle reacties Link kopieren
Pientjexxxx schreef:
04-11-2018 13:50
Het is wel erg abstract allemaal. Ik denk dat de meeste mensen zich wel in het manifest kunnen vinden, het is alleen de vraag hoe het in de praktijk uit zou pakken. Wat is eigenlijk het “linkse” in het verhaal?
Het linkse is het radicale idee van gelijkheid van man en vrouw, van homo en hetero, van wit en zwart. Verder staat Vrij Links voor de klassieke economische linkse zaken als gelijke verdeling van welvaart, kennisen macht.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
ik vind het vooral nogal lafjes en nogal intrappen van open deuren. Semi-intellectueel gewauwel wat tegelijkertijd echt helemaal niets bijzonders of uitgesproken zegt.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
04-11-2018 15:02
ik vind het vooral nogal lafjes en nogal intrappen van open deuren. Semi-intellectueel gewauwel wat tegelijkertijd echt helemaal niets bijzonders of uitgesproken zegt.
Het is inderdaad een beetje waar links vroeger voor stond en toch krijgt Vrij Links steun van zowel links als rechts.
Waar is het dan misgegaan met de linkse partijen als zelfs rechts zich er in kan vinden?
Links trapte vroeger tegen zo'n beetje elk heilig huisje o.a. de Katholieke kerk (en terecht) maar waar het de islam betreft lijken ze doodsbang.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Rosabella1 schreef:
04-11-2018 15:20
Het is inderdaad een beetje waar links vroeger voor stond en toch krijgt Vrij Links steun van zowel links als rechts.
Waar is het dan misgegaan met de linkse partijen als zelfs rechts zich er in kan vinden?
Links trapte vroeger tegen zo'n beetje elk heilig huisje o.a. de Katholieke kerk (en terecht) maar waar het de islam betreft lijken ze doodsbang.

Dat waren nu mooie vragen geweest voor een soort pol. Ook ik vind het beetje lauw, zou fijn als er minder strijd nodig was om een samenleving draaiende te houden. Dat weer wel. Meer wishfull thinking.
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
04-11-2018 14:48
Het linkse is het radicale idee van gelijkheid van man en vrouw, van homo en hetero, van wit en zwart.
Is dat links?? Vrijwel alle grote multinationals zetten momenteel vol in op diversity. Vaak nog meer als linkse politieke stromingen. En die bedrijven kan je toch moeilijk links noemen.
Alle reacties Link kopieren
Rosabella1 schreef:
04-11-2018 13:39
Ik heb altijd rechts gestemd (VVD) maar sinds ik dit manifest via Eddy ter Stall onder ogen kreeg denk ik steeds vaker 'ja hier ben ik het mee eens'.
Het Vrij Links manifest is afkomstig van o.a. Eddy Terstall (filmmaker),Asis Aynan (schrijver),Femke Lagerveld (actrice) en Keklik Yücel (ex kamerlid PvdA)
Het is dus geen politieke partij maar ik zou wel graag zien dat ze een politieke partij oprichten al is dat in eerste instantie niet de roeping van Eddy Terstall (die maakt liever documentaires)
Het zou iig een partij zijn waar ik serieus zou overwegen om er op te stemmen.

https://www.vrij-links.nl/artikelen/man ... -manifest/

Lees en oordeel zelf.
Mooie beknopte beschrijving van het liberalisme.
Alle reacties Link kopieren
Interview met Eddy Terstall en Keklik Yücel waarin ze wat meer uitleg geven over Vrij Links:

https://www.vn.nl/vrij-links-eddy-terst ... lik-yucel/
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven