Asiel voor Asia Bibi?

05-11-2018 14:06 94 berichten
Alle reacties Link kopieren
In Pakistan is Asia Bibi vrijgesproken van godslastering nadat ze acht jaar in de dodencel heeft gezeten na een ruzie met een, waarschijnlijk mentaal “uitgedaagde”, buurvrouw. Veel Pakistaanse Vollidioten zijn hier niet blij mee en willem haar alsnog dood hebben. Een land waar iemand überhaupt straf kan krijgen voor het beledigen van een dode man is al een maf land, als je er de doodstraf voor kunt krijgen zijn ze natuurlijk helemaal van de pot gerukt daar. Vreemd dat een redelijk ontwikkeld land, een land dat ooit tot India behoorde en een kernwapen kon ontwikkelen, zo kan afzakken naar totale achterlijkheid.
Enfin, verstandige mensen zijn daar hun leven niet zeker. Ik ben voor asiel van Asia Bibi en haar advocaat.
https://www.ad.nl/binnenland/advocaat-b ... ~a5516c4b/

Asiel voor Asia Bibi?

Totaal aantal stemmen: 85

Ja (92%)
Nee (8%)
Anders.... Geen stemmen
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Ik ken het Nederlandse beleid ten aanzien van (niet-islamitische) Pakistanen niet, maar ik denk dat een vluchtelingenstatus zeker mogelijk moet zijn.
Alle reacties Link kopieren
Echt ongelooflijk dit, iemand ter dood veroordelen vanwege (vermeende) belediging!
Asiel verlenen en alle economische hulp (en die is er) aan Pakistan stopzetten.
Alle reacties Link kopieren
Als we iedereen die volgens de wetten van hun thuisland worden vervolgd asiel moeten gaan geven omdat wij de wetten van dat land niet respecteren, dan kunnen we bezig blijven.
julius schreef:
05-11-2018 14:37
Als we iedereen die volgens de wetten van hun thuisland worden vervolgd asiel moeten gaan geven omdat wij de wetten van dat land niet respecteren, dan kunnen we bezig blijven.
Dat is ook niet het principe van asiel.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook voor asiel voor Asia en haar advocaat.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Als zij dat zou willen dan ja. Ik zou niet weten waarom niet.
Alle reacties Link kopieren
De advocaat zit inmiddels al in Nederland.
Alle reacties Link kopieren
Zo te lezen wil Asia niet naar Nederland,haar man heeft de Britten om hulp gevraagd.
Hopelijk krijgen ze die ook:

https://nos.nl/artikel/2257786-echtgeno ... -hulp.html

De man van de Pakistaanse Asia Bibi hoopt dat het Verenigd Koninkrijk het echtpaar asiel verleent. In een video vraagt Ashiq Masih de Britse premier May om een vertrek uit Pakistan te organiseren. Volgens Britse media doet hij ook een beroep op de leiders van Canada en de VS.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Volgens CNN zit ze nu verscholen in de gevangenis die is omgebouwd tot een safe house : https://edition.cnn.com/2018/11/05/asia ... index.html (het gaat om de tekst onder de video).

De regering van Pakistan schijnt bezweken te zijn voor de druk van de TLP, die radicale moslimpartij, om haar op een lijst te zetten van mensen die het land niet uit mogen.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Alsof een vluchteling die zelf kan kiezen waar hij/zij naartoe gaat in Nederland asiel zou willen. Hahaha.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
05-11-2018 16:28
Alsof een vluchteling die zelf kan kiezen waar hij/zij naartoe gaat in Nederland asiel zou willen. Hahaha.
Haar advocaat iig wel,sterker nog die is al hier of onderweg naar hier.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
05-11-2018 14:37
Als we iedereen die volgens de wetten van hun thuisland worden vervolgd asiel moeten gaan geven omdat wij de wetten van dat land niet respecteren, dan kunnen we bezig blijven.
Ze is vrijgesproken door de rechter. Ze kan alleen niet veilig de straat op omdat ze het daar waarschijnlijk niet langer dan een uur overleeft. Het gevaar is nu de volkswoede. Ze zit in een tot gevangenis omgebouwd safe-house. De rechter heeft alleen bepaald onder druk van de fundamentalisten dat ze het land niet uit mag. Hetgeen betekent dat ze ipv een doodvonnis door justitie nu is overgeleverd aan dood door volksgericht. De vraag of ze ergens asiel kan krijgen doet er dan ook niet toe, zij gaat het land niet uitkomen. Wellicht voor haar man, kinderen en andere familie.
Alle reacties Link kopieren
Ja, zeker weten dat zij en haar gezin asiel moeten krijgen hier, en in ruil daarvoor criminele asielzoekers uitzetten, in 5-voud. Die advocaat schijnt al in Nederland te zijn. Ik begin steeds meer een afkeer te krijgen van dat achterlijke geloof.
Alle reacties Link kopieren
Ja de advocaat is al naar het buitenland gevlucht. Bizar toch. Het heeft meer met de regio dan met het geloof te maken is mijn indruk. India (daar zijn ze Hindoestaans) vind ik ook niet erg fris, als je kind van 11 op de spoedeisende hulp terecht komt wordt het gewoon door meerdere mannen verkracht.
fashionvictim schreef:
05-11-2018 16:28
Alsof een vluchteling die zelf kan kiezen waar hij/zij naartoe gaat in Nederland asiel zou willen. Hahaha.
Dit is wel overdreven zeg.
Goh wat zijn we eensgezind. Een dikke 9 van de 10 is voor.
Ook wel eens leuk voor de verandering.
Alle reacties Link kopieren
F1823 schreef:
05-11-2018 14:30
Echt ongelooflijk dit, iemand ter dood veroordelen vanwege (vermeende) belediging!
Asiel verlenen en alle economische hulp (en die is er) aan Pakistan stopzetten.

Inderdaad ongelooflijk dat deze dame is opgepakt omdat twee moslimvrouwen zeiden dat ze iets beledigends had gezegd.

België is ook al bezig om haar asiel te verlenen hoorde ik gisteren op de Belgische radio.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
missie_m schreef:
05-11-2018 16:56
Inderdaad ongelooflijk dat deze dame is opgepakt omdat twee moslimvrouwen zeiden dat ze iets beledigends had gezegd.

België is ook al bezig om haar asiel te verlenen hoorde ik gisteren op de Belgische radio.
Voor zover ik het begrijp heeft haar man de Britten om hulp gevraagd en is het nog maar de vraag of Asia Bibi ooit het land uit kan komen.
Ik vrees het ergste voor haar.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ongelooflijk dat zoiets mogelijk is.

Man van vrijgesproken Asia Bibi wil asiel in Verenigd Koninkrijk https://www.ad.nl/buitenland/man-van-vr ... haring_web

stukje quote uit link:..........Bibi was acht jaar geleden ter dood veroordeeld vanwege blasfemie; zij had water gedronken uit dezelfde kom als een moslim en was beschuldigd van het beledigen van de profeet Mohammed...........
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Rosabella1 schreef:
05-11-2018 16:58
Voor zover ik het begrijp heeft haar man de Britten om hulp gevraagd en is het nog maar de vraag of Asia Bibi ooit het land uit kan komen.
Ik vrees het ergste voor haar.

Dat las ik ook.
Zelfs als ze in Engeland zou zijn. Maar wat onmenselijk en vals om iemand zo te beschuldigen.


https://nos.nl/l/m/2257899[i] Vrijgesproken, maar Asia Bibi 'moet altijd over haar schouder blijven kijken'

.........De zaak begon voor Bibi in juni 2009. Op een snikhete zomerdag was ze op het land aan het werken. Volgens moslimvrouwen had ze water verontreinigd door als christen uit dezelfde kom te drinken als zij. Toen ze daar op werd aangesproken, zou ze de profeet Mohammed beledigd hebben. In het islamitische Pakistan is blasfemie een grote overtreding. "Godslastering ligt hier heel gevoelig", zegt correspondent Aletta André. Zelf heeft Bibi altijd volgehouden onschuldig te zijn[/i]........
LOEP ME MAAR aub.
missie_m schreef:
05-11-2018 16:56
(...)

België is ook al bezig om haar asiel te verlenen hoorde ik gisteren op de Belgische radio.
Ehm, ik dacht dat een minister van buitenlandse zaken enkel zei dat asiel mogelijk is, maar dat hij niet bevoegd is om zo’n beslissing te nemen. België is dus niet al bezig om haar asiel te verlenen, bij mijn weten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ja gestemd wat mij betreft is ze van harte welkom!
sam1968 schreef:
05-11-2018 16:54
Dit is wel overdreven zeg.

Hoezo? Iemand die een beetje internationaal georienteerd is, zal eerder voor de UK kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Ik las net dat de advocaat, die een moslim is, op het vliegtuig is gezet voor zijn eigen veiligheid. Hij wilde eigenlijk Asia Bibi en haar familie niet achterlaten. Diplomaten van de VN zouden bezig zijn om Asia en haar familie het land uit te krijgen, en wilden ook haar advocaat om veiligheidsredenen verder niets zeggen.
Persconferentie van de advocaat : https://www.youtube.com/watch?v=utdfWgogJc0

Dit is een interview met Shaan Taseer, de zoon van de in 2011 vermoorde Pakistaanse gouverneur van Punjaab, een bestuurder die zich kantte tegen de blasfemiewet. Hij legt uit wat de invloed is van die wet. En dat het eigenlijk een stap in de goede richting is dat zij is vrijgesproken.
https://edition.cnn.com/videos/world/20 ... kistan.cnn
nounou

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven