Kerstcadeau inspiratie topic voor de hele familie

05-11-2018 18:25 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is nog niet koud november of de vraag wat wil je voor kerst vliegt om onze oren.

Na een uur discussiëren zijn we net in de familie op het punt gekomen dat we een luxe probleem hebben en niet iedereen gericht wat weet. Heb zelf geopperd laten we volgend jaar een nachtje weggaan en van elkaars gezeldschap gaan genieten ipv het over en weer geven van cadeaus. Dit gaat in overweging genomen worden maar dit jaar doen we nog cadeaus.

Nu zoek ik dus inspiratie voor zo ongeveer de halve familie en hoop op goede tips vanuit jullie.
Bedrag rond de 30 euro, zowel mannen als vrouwen cadeaus en het mogen geen cadeau binnen zijn aldus oma :facepalm:

Ik deel ook graag mijn tips voor andere die hierop vastlopen dit jaar;
- leren bbq schort
- Jamie Olivier kookboek
- goede doos chocola(was vorig jaar een succes bij oma)
- trui voor broer/ zus
- Rituals kan normaal altijd maar heeft iedereen bij ons op het moment echt genoeg

Laten we vooral elkaar dus helpen naar stress loos shoppen :proud:
Niets is wat het lijkt..
Iedereen kan toch gewoon een verlanglijstje maken?
Beter dan maar iets verzinnen.
Alle reacties Link kopieren
Goeie koffie of thee. Laatst ook theebloemen gekocht, die vouwen zich uit tot een bloem in heet water, erg leuk.
Alle reacties Link kopieren
Waarom schrijft niet iedereen gewoon op wat hij/zij graag zou willen hebben?
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Leuk! Wij zijn inderdaad ook alweer begonnen met bedenken.. Voor mijn moeder dit jaar wil ik een extra speciaal kado. Leren schort vorig jaar aan vriend gegeven.

Wij hebben nu voor nichtje: Kleine ovenwantjes met bijpassend keukenschort voor bij haar houten keukentje
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het zelf lekker makkelijk houden en een cadeaubon voor dat bedrag geven zodat de ander zelf een mooi boek of weet ik veel wat kan kopen.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben veel te nuchter hiervoor. Maak gewoon lijstjes als jullie graag elkaar iets willen geven, anders krijg je toch allemaal spul wat je eigenlijk niet wilde of nodig had. Ik vind dat verspilling, maar sommigen vinden dat blijkbaar leuk.
Alle reacties Link kopieren
"het mogen geen cadeau binnen zijn aldus oma "

Wat??
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Plaid
Kussentjes
Telefoonhoesje
Powerbank
Vogelhuisje
Weerstation
Messenset
Badjas
Toilettas
Agenda
Pennenset
Tijdschrift
Boek
Sjaal
Leren handschoenen
Grote kaars
Kaarsenstandaard
Macrame wandkleed(je)/hanger
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Wanneer jullie besloten hebben om dit jaar toch nog een keer aan cadeaus te doen, dan zou ik geen standaard dingen geven. Maar iets beter mijn best doen op iets persoonlijks.

Alsjeblieft niet die meuk van Rituals. Doe dan je best en zoek een geurtje op die echt bij de persoon past.

Zoek een boek, muziek, film uit die echt past bij de persoon.

Zelfgemaakt iets; gehaakte deken, eigen gebreide sokken, ingemaakte groente, eigengemaakte sjaal, etc.

Mooie plant in plaats van die zielige plan in de hoek van de kamer

Tijdelijk abonnement op een krant, tijdschrift

Weet je het echt niet; dan een cadeaubon, kunnen ze zelf iets uit kiezen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Nouschi schreef:
05-11-2018 18:49
Plaid
Kussentjes
Telefoonhoesje
Powerbank
Vogelhuisje
Weerstation
Messenset
Badjas
Toilettas
Agenda
Pennenset
Tijdschrift
Boek
Sjaal
Leren handschoenen
Grote kaars
Kaarsenstandaard
Macrame wandkleed(je)/hanger
Barbecueboot
Alle reacties Link kopieren
Excuus cadeau bonnen vindt oma niet leuk om te geven dus die krijgt ze dan zelf ook maar niet meer.

Iedereen moest dus de afgelopen periode zijn of haar wensen kenbaar maken maar zie daar het luxe probleem veel weten er weinig tot niks.
Vriend en ik hebben de mazzel dat er in februari een baby komt en we nog de halve uitzet zo beetje nodig hebben dus wij komen er wel.

Maar wat geef ik bijvoorbeeld opa van 70 die totaal geen wensen heeft en eigenlijk standaard ieder jaar een goede fles wijn krijgt.

Het is echt een luxe probleem waarbij oa oma geen onderscheid in bedrag willen maken tussen de kinderen waardoor we maar moeten blijven verzinnen :facepalm:
Niets is wat het lijkt..
Alle reacties Link kopieren
Poeziemauw schreef:
05-11-2018 18:52
Iedereen moest dus de afgelopen periode zijn of haar wensen kenbaar maken maar zie daar het luxe probleem veel weten er weinig tot niks.

Nou dan krijgen ze niks, blijkbaar hebben ze alles al |-)
Als niemand wat weet schaf je het toch af? Wat debiel om maar te kopen o het kopen.
Geef het dan aan een goed doel ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Dat was dus ook precies mijn antwoord ook. Als iemand maar 1 cadeau van 10 euro weet dan laat je het daar toch bij. Dit vond degene met wie ik de discussie had maar gezeur en gedoe en we konden toch wel wat verzinnen.
Vandaar dat we er volgend jaar ook mee stoppen en wellicht iets gezamenlijks gaan doen. Ik zat een snelle rekensom te maken en gok dat we onderling voor minimaal 1400 euro cadeaus uitdelen over 9 man O_O
Daar kunnen we toch veel meer mee doen dan elkaar iets geven. Ik ben ook van mening dat zolang we opa en oma er nog bij hebben daar van moeten gaan genieten.
Gelukkig ging de persoon met wie ik het erover had hier wel in mee en wordt er alleen dan voor de baby nog aan cadeaus gedaan.
Mja dit is dan pas volgend jaar aan de orde O_o
Niets is wat het lijkt..
Nemaìn’ schreef:
05-11-2018 18:58
Als niemand wat weet schaf je het toch af? Wat debiel om maar te kopen o het kopen.
Geef het dan aan een goed doel ofzo.
En voor die ene die het wel weet gewoon kopen wat ze graag krijgen.
Op de BBQ boot van jou na vind ik die hele lijst van Nouchi vreselijk. :-D :-D
Poeziemauw schreef:
05-11-2018 19:05
Dat was dus ook precies mijn antwoord ook. Als iemand maar 1 cadeau van 10 euro weet dan laat je het daar toch bij. Dit vond degene met wie ik de discussie had maar gezeur en gedoe en we konden toch wel wat verzinnen.
Vandaar dat we er volgend jaar ook mee stoppen en wellicht iets gezamenlijks gaan doen. Ik zat een snelle rekensom te maken en gok dat we onderling voor minimaal 1400 euro cadeaus uitdelen over 9 man O_O
Daar kunnen we toch veel meer mee doen dan elkaar iets geven. Ik ben ook van mening dat zolang we opa en oma er nog bij hebben daar van moeten gaan genieten.
Gelukkig ging de persoon met wie ik het erover had hier wel in mee en wordt er alleen dan voor de baby nog aan cadeaus gedaan.
Mja dit is dan pas volgend jaar aan de orde O_o

Kerstlootjes met lijstje en wel bonnen herinvoeren een idee?
Scheelt iedereen heel veel geld en nadenken.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
05-11-2018 19:09
En voor die ene die het wel weet gewoon kopen wat ze graag krijgen.
Op de BBQ boot van jou na vind ik die hele lijst van Nouchi vreselijk. :-D :-D
:O
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Oorbellen
Sjaal
Lampe berger
Zeep
Geurtje
Lampje
Placemats
Vaas
Schaal
Plaid
Handschoenen
Body lotion
Plant in mooie pot
Mooie broodtrommel voor de keuken
Drank
Mooie kussenslopen voor bank kussens
Tafelkleed
Sloffen
Handtasje
Nagellak
Lip balsem
Kaarsen houder met kaarsen
Bonbons met mooi potje erbij oid
Beeldje
Boek
Goeie olijfolie, azijn, honing
anoniem_290325 wijzigde dit bericht op 05-11-2018 19:25
4.62% gewijzigd
Nouschi schreef:
05-11-2018 19:12
:O

Oke, leren handschoenen vind ik wel leuk. Maar die heb ik al. Hele mooie ook.

Maar ik weet altijd zat dingen die ik wel leuk vind, ook voor hele kleine bedragen.
En ik geef dat graag door, om de meeste dingen van die lijst (en die lijst die net geplakt is hierboven) dus niet te krijgen. :-D
Lucifer2018 schreef:
05-11-2018 19:09
En voor die ene die het wel weet gewoon kopen wat ze graag krijgen.
Op de BBQ boot van jou na vind ik die hele lijst van Nouchi vreselijk. :-D :-D
Die lijst van Nous heeft ons heel wat bloed, zweet en tranen gekost hoor.
Nemaìn’ schreef:
05-11-2018 19:22
Die lijst van Nous heeft ons heel wat bloed, zweet en tranen gekost hoor.
:there:


:proud: :proud:
Alle reacties Link kopieren
Ik zag laatst een super leuk schrift bij iemand. Je schrijft er met een whiteboard stift in en kan met een app vervolgens een pdf maken van je geschreven pagina. Het heet Greenbook.

Verdere opties:

- Make-up giftsets van bijvoorbeeld Mac, benefit of Too Faced
- gepersonaliseerd cadeau van Yoursurpise.nl (bijvoorbeeld bierset)
- theepakketje met een aantal luxe theepakjes, kopjes, honing etc.
- mooie pyjama
- sloffen (voor opa)
- fotoboek laten drukken (voor bijvoorbeeld oma. Wel op tijd beginnen, veel werk)
If you can dream it you can do it
KimberleySTH schreef:
05-11-2018 19:26
Ik zag laatst een super leuk schrift bij iemand. Je schrijft er met een whiteboard stift in en kan met een app vervolgens een pdf maken van je geschreven pagina. Het heet Greenbook.

Verdere opties:

- Make-up giftsets van bijvoorbeeld Mac, benefit of Too Faced
- gepersonaliseerd cadeau van Yoursurpise.nl (bijvoorbeeld bierset)
- theepakketje met een aantal luxe theepakjes, kopjes, honing etc.
- mooie pyjama
- sloffen (voor opa)
- fotoboek laten drukken (voor bijvoorbeeld oma. Wel op tijd beginnen, veel werk)
Wie wordt hier nou blijven? (Tenzij zelf gevraagd)
Dat is gewoon kopen om maar wat te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
05-11-2018 19:34
Wie wordt hier nou blijven? (Tenzij zelf gevraagd)
Dat is gewoon kopen om maar wat te hebben.
Nou.. iemand die van thee of makeup houdt bijvoorbeeld :lol: en een fotoboek is toch best een persoonlijk cadeau? Ik heb mijn oma voor haar 80e verjaardag eens een fotoboek gegeven van haar hele leven. Viel wel in de smaak hoor.
If you can dream it you can do it

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven