Kinderen in instelling in Hoenderloo mishandelt

09-11-2018 09:11 192 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren in het nieuws dat kinderen in deze instelling mishandelt worden omdat ze voor straf urenlang in de zelfde houding aan tafel moeten zitten zonder iets te zeggen. Terwijl leeftijdsgenootjes om hen heen wel praten en bewegen.

Deze straf is pure mishandeling.

De instelling doet het af als dat het incidenteel wel eens voor gevallen is. Maar het blijkt al jaren lang te gebeuren.

Voorheen werden kinder die bij de William schtikkerstichting terecht kwamen jaren lang mishandelt.

Hoe kan dit.
Er zullen vast ouders en kinderen geklaagd hebben.

Heeft jeugdzorg in Nederland niet gewoon veel te veel macht.

Worden er niet veel te weinig vraagtekens gezet bij de werkwijze van jeugdzorg?
sugarmiss wijzigde dit bericht op 09-11-2018 09:47
1.29% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, lees je tekst nog eens door. Het staat vol fouten!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
.
anoniem_64c147b399965 wijzigde dit bericht op 10-11-2018 00:20
99.64% gewijzigd
Nouschi schreef:
09-11-2018 09:13
Jeetje, lees je tekst nog eens door. Het staat vol fouten!
De tekst wordt ook mishandeld. Met een ‘d’, dat dan wel.
.
anoniem_64c147b399965 wijzigde dit bericht op 10-11-2018 00:20
98.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Och zo lang ze gewoon op een stoel mogen zitten, lijkt het mij allemaal best mee te vallen. Die kinderen zitten daar niet vanwege de kleur van hun ogen namelijk.
Het zijn gedragsgestoorde kinderen die het samen met hun ouders zo bont hebben gemaakt dat de rechter bepaald heeft dat ze beter in zo'n instelling kunnen verblijven dan thuis.
Ik vind het, met name van de ouders van die kinderen, lekker makkelijk om kritiek te hebben op zo'n instelling. De meesten van die ouders zouden beter eens naar zichzelf kunnen kijken, hoe ze het leven van die kinderen vaak verkloot hebben. Thuis is het meestal een heel stuk erger geweest, als eens een keer een tijd stil op een stoel moeten zitten.


Ik heb grote bewondering voor mensen die willen werken in zo'n instelling. Dat lijkt mij bepaald niet makkelijk.
jo12345 schreef:
09-11-2018 09:48
Och zo lang ze gewoon op een stoel mogen zitten, lijkt het mij allemaal best mee te vallen. Die kinderen zitten daar niet vanwege de kleur van hun ogen namelijk.
Het zijn gedragsgestoorde kinderen die het samen met hun ouders zo bont hebben gemaakt dat de rechter bepaald heeft dat ze beter in zo'n instelling kunnen verblijven dan thuis.
Ik vind het, met name van de ouders van die kinderen, lekker makkelijk om kritiek te hebben op zo'n instelling. De meesten van die ouders zouden beter eens naar zichzelf kunnen kijken, hoe ze het leven van die kinderen vaak verkloot hebben. Thuis is het meestal een heel stuk erger geweest, als eens een keer een tijd stil op een stoel moeten zitten.


Ik heb grote bewondering voor mensen die willen werken in zo'n instelling. Dat lijkt mij bepaald niet makkelijk.
Ik ben het hier wel mee eens ja.
Mijn man heeft in een aanpalend werkveld gezeten en het was echt godgeklaagd hoe mensen die het volledig verkloot hadden in de opvoeding, hoog van de toren gingen blazen.
Alle reacties Link kopieren
jo12345 schreef:
09-11-2018 09:48
Och zo lang ze gewoon op een stoel mogen zitten, lijkt het mij allemaal best mee te vallen. Die kinderen zitten daar niet vanwege de kleur van hun ogen namelijk.
Het zijn gedragsgestoorde kinderen die het samen met hun ouders zo bont hebben gemaakt dat de rechter bepaald heeft dat ze beter in zo'n instelling kunnen verblijven dan thuis.
Ik vind het, met name van de ouders van die kinderen, lekker makkelijk om kritiek te hebben op zo'n instelling. De meesten van die ouders zouden beter eens naar zichzelf kunnen kijken, hoe ze het leven van die kinderen vaak verkloot hebben. Thuis is het meestal een heel stuk erger geweest, als eens een keer een tijd stil op een stoel moeten zitten.


Ik heb grote bewondering voor mensen die willen werken in zo'n instelling. Dat lijkt mij bepaald niet makkelijk.
Mooi gezegd.
Die ouders kunnen zelf de opvoeding niet aan en dan ook nog kritiek op een instelling. Lekker makkelijk.
Vroeger moest ik voor straf zonder eten naar bed en daar heb ik ook niks aan overgehouden.
miedo schreef:
09-11-2018 09:54
Mooi gezegd.
Die ouders kunnen zelf de opvoeding niet aan en dan ook nog kritiek op een instelling. Lekker makkelijk.
Vroeger moest ik voor straf zonder eten naar bed en daar heb ik ook niks aan overgehouden.
maar het is voor ouders toch veel prettiger om naar een instelling te wijzen die hun kinderen 'heeft afgenomen' en te zeggen hoe 'slecht' en 'kwaadaardig' die instelling al dan niet is dan naar zichzelf en hun eigen (in hun optiek wereldse) opvoedkundige capaciteiten te kijken?

Overigens de in het artikel genoemde straf vind ik ook buiten proporties.

Het is net als wat we hier zo vaak zijn. Mijn ex is een narcist/borderliner (zonder diagnose). Beter dat dan naar jezelf moeten kijken en je eigen aandeel in de mislukte relatie te erkennen. Zoiets lijkt het op
anoniem_245179 wijzigde dit bericht op 09-11-2018 10:05
14.29% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nou het antwoord waarom dit soort misstanden jarenlang kan blijven bestaan is dus duidelijk.

Ouders hebben het zelf verkloot. Hoe durven ze kritiek te hebben op professionele opvoeders en de straf valt wel mee.

Dat het niet mag van de wet. Volgens deskundigen schadelijk is voor kinderen en dus mishandeling is doet er allemaal niet toe.

Dat in minstens 1 geval er onterecht straf is gegeven want wat kan je er nu aan doen dat je een lekke band hebt doet er ook niet toe.

Bewondering voor de medewerkers van de instelling die dit uitvoeren is volkomen onterecht.

Hoe kan je nou bewondering hebben Voir mensen die kinderen mishandelen.
Wat sommige mensen hier normaal vinden voor vooral andermans kinderen daargelaten, de rechter heeft al geoordeeld dat de manier waarop deze 'straf' wordt uitgevoerd excessief is en niet mag.
Dus ik vraag me af wat deze groep kinderen ter bescherming krijgt om dit te voorkomen.
Wat beter betaald en meer personeel en meer inzetten op verrtrouwenspersonen voor deze kinderen die daadwerkelijk ook invloed hebben is misschien een mooie start.
sugarmiss schreef:
09-11-2018 10:05
Nou het antwoord waarom dit soort misstanden jarenlang kan blijven bestaan is dus duidelijk.

Ouders hebben het zelf verkloot. Hoe durven ze kritiek te hebben op professionele opvoeders en de straf valt wel mee.

Dat het niet mag van de wet. Volgens deskundigen schadelijk is voor kinderen en dus mishandeling is doet er allemaal niet toe.

Dat in minstens 1 geval er onterecht straf is gegeven want wat kan je er nu aan doen dat je een lekke band hebt doet er ook niet toe.

Bewondering voor de medewerkers van de instelling die dit uitvoeren is volkomen onterecht.

Hoe kan je nou bewondering hebben Voir mensen die kinderen mishandelen.
Ik zeg niet dat ik daar bewondering voor heb. Maar ik heb wel zeer veel respect voor mensen die proberen nog wat te maken van zeer beschadigde kinderen en daarbij ook nog omgaan met scheldende/vloekende/bedreigende of zelfs labiele, criminele of psychopatische ouders.
Alle reacties Link kopieren
Poppy_del_Rio schreef:
09-11-2018 09:53
Ik ben het hier wel mee eens ja.
Mijn man heeft in een aanpalend werkveld gezeten en het was echt godgeklaagd hoe mensen die het volledig verkloot hadden in de opvoeding, hoog van de toren gingen blazen.
In de jaren 90 belandde ik verliefd op de bank bij een vrouw met 2 kinderen (2 verschillende vaders) die in een echte - Nijmeegse- achterstand wijk woonde.

Wat ik daar mee maakte :bonk:

Kinderen die in het weekend rond 8 uur de straat op gemikt werden, zak chips als ontbijt mee, zodat moeder nog een uurtje kon slapen.
Kinderen met moeders die iedere 2 /3 maanden een nieuwe partner hadden die er maar gelijk introk.
Kinderverjaardagen waar om 2 uur de kratten bier op tafel kwamen en blowen waar de kinderen bij waren.

Knokpartijen, dronken rondrijden met kinderen in de auto, verslaafde ouders, vader gearresteerd noem het maar op.

Ik was volgens mij de enige die werkte, was een curiositeit in de wijk :-D

Maar inderdaad, je kon er niets van zeggen dan werden ze boos of gingen in de ontken modus.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Stel: een kind komt in een instelling omdat de ouders tekort geschoten zijn in de opvoeding, en het kind daardoor "onaangepast" gedrag vertoont. Dan kan dat kind daar natuurlijk niets aan doen.
Het gedrag goedpraten van de begeleiding is natuurlijk onzin. De toegepaste straf is gewoon een vorm van kindermishandeling.
Het-groepje schreef:
09-11-2018 10:07
Wat sommige mensen hier normaal vinden voor vooral andermans kinderen daargelaten, de rechter heeft al geoordeeld dat de manier waarop deze 'straf' wordt uitgevoerd excessief is en niet mag.
Dus ik vraag me af wat deze groep kinderen ter bescherming krijgt om dit te voorkomen.
Wat beter betaald en meer personeel en meer inzetten op verrtrouwenspersonen voor deze kinderen die daadwerkelijk ook invloed hebben is misschien een mooie start.
Klopt. Helaas komt kindermishandeling in instellingen al tientallen jaren in allerlei vormen voor, hier zou vanuit de politiek meer aandacht voor moeten komen.
Alle reacties Link kopieren
Hollebollegijs wat wil je nu eigenlijk zeggen?

Die kinderen zijn gewend om mishandeld en verwaarloost te worden dus mag het in een instelling wel gewoon verder gaan?

Of alleen met mishandeling krijg je kinderen weer op het rechte pad.

Of die kinderen zijn toch al niet meer te redden dus dat er machtsmisbruik plaats vindt bij die kinderen is toch niet erg.
.
anoniem_64c147b399965 wijzigde dit bericht op 10-11-2018 00:21
99.46% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
    FadeToBlack schreef:
    09-11-2018 10:16
    Stel: een kind komt in een instelling omdat de ouders tekort geschoten zijn in de opvoeding, en het kind daardoor "onaangepast" gedrag vertoont. Dan kan dat kind daar natuurlijk niets aan doen.
    Het gedrag goedpraten van de begeleiding is natuurlijk onzin. De toegepaste straf is gewoon een vorm van kindermishandeling.
    Waarschijnlijk heeft het kind zich ook niet als engeltje gedragen in de instelling dat het straf krijgt.
    Alle reacties Link kopieren
    sugarmiss schreef:
    09-11-2018 10:21
    Hollebollegijs wat wil je nu eigenlijk zeggen?

    Die kinderen zijn gewend om mishandeld en verwaarloost te worden dus mag het in een instelling wel gewoon verder gaan?

    Of alleen met mishandeling krijg je kinderen weer op het rechte pad.

    Of die kinderen zijn toch al niet meer te redden dus dat er machtsmisbruik plaats vindt bij die kinderen is toch niet erg.

    Lees eens waar ik op reageer.
    Goed lezen :idee:
    Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
    Alle reacties Link kopieren
    miedo schreef:
    09-11-2018 10:21
      Waarschijnlijk heeft het kind zich ook niet als engeltje gedragen in de instelling dat het straf krijgt.
      1 kind kreeg de straf omdat het een lekke band had en daardoor naar de instelling moest terug lopen uit school in plaats van te kunnen fietsen en dus te laat kwam.

      Maar ook al doet een kind wel iets wat niet mag dan mag je het nog steeds niet mishandelen.
      .
      anoniem_64c147b399965 wijzigde dit bericht op 10-11-2018 00:22
      99.84% gewijzigd
      -Darkside- schreef:
      09-11-2018 10:21
      Dus..... dan is het okay dat die kinderen alsnog mishandelt worden in zo'n instelling?
      Nee, maar als jij zwaar onderbemand en ondergekwalificeerd in zo’n instelling werkt zul je moeten roeien met de riemen die je hebt.

      Om die medewerkers de schuld in de schoenen te schuiven van én de grotesk slechte opvoeding die deze kinderen hebben gekregen én het personeelstekort/geldtekort in de zorg is gewoon niet eerlijk.
      -Darkside- schreef:
      09-11-2018 10:32
      Gadverdamme zeg, wat een lekker kortzichtige reacties weer. Ik zag dezelfde geluiden op fb ook langskomen maar schatte het vivaforum iets hoger in. My bad, sorry.
      Nee, je zult maar een andere mening hebben, gebaseerd op de praktijk :facepalm:
      Ik denk dat als dergelijke signalen de buitenwereld bereiken een serieus onderzoek op zijn plaats is. Er zijn te veel uitwassen bekend en de risico's te groot. Zulke kinderen zijn te kwetsbaar om signalen te bagatelliseren.
      .
      anoniem_64c147b399965 wijzigde dit bericht op 10-11-2018 00:23
      99.68% gewijzigd

      Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
      Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

      Terug naar boven