Rutte, waarom zo schelden?

20-11-2018 18:53 112 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het valt me op dat Rutte nogal veel scheldwoorden in de mond neemt en uit via de media. 'Klootzakken, doorgesnoven aso's' etc.
Ik vind dat uiterst bijzonder en ongepast van een minister president om zijn burgers zo te benoemen.
Niet minister president waardig wat mij betreft.
Wat vinden jullie?

Schelden kan echt niet als minister president zijnde.

Totaal aantal stemmen: 144

Eens, kan echt niet als MP zijnde (13%)
Eens, maar ik vind dat sowieso ministers/kamerleden dit niet moeten doen (44%)
oneens, kan best (15%)
Rutte noemt tenminste het beestje bij z;n naam!! (27%)
Alle reacties Link kopieren
Ik stoorde me daar ook aan vandaag. Ik denk dat hij daarmee een bepaalde groep kiezers denkt te kunnen trekken, door zich hard en veroordelend uit te spreken maar het komt op mij nogal potsierlijk over.
Uiterst onprofessioneel als MP
Dan is er es een politicus eerlijk in hoe hij over mensen denkt ... is het weer niet goed.

Weet je tenminste volgende keer waar je écht op stemt.
hij wil graag de pvv aanhang aantrekken
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af in hoeverre hij er echt zo over denkt of in hoeverre hij de populistische kant op wil gaan. Vind dat hij hierdoor meewerkt aan de polarisatie die gaande is en ik snap niet dat hij niet aangesproken wordt door andere kamerleden.

Inderdaad zeer onprofessioneel. Zou het in mijn beroep nooit doen uit professioneel oogpunt maar de mp nota bene roept dit op tv. O_O
Alle reacties Link kopieren
Tsja, 5 jaar geleden zei hij al (tijdens zijn H.J. Schoo-lezing) : "Visie is als de olifant die het uitzicht beneemt".
Ik vind het wat gemakzuchtig van hem, zoals hij zich uitdrukt.
nounou
Ik vind wat hij zegt eigenlijk veel erger dan hoe hij het zegt.

Hij stelt voor om het recht op demonstratie van bepaalde mensen in te perken, omdat ze worden bedreigd en geïntimideerd door crimineel asotuig (anders kun je die propieters inderdaad niet noemen).

Dat is knagen aan de wortels van de democratie, en en passant de slachtoffers straffen en de agressors belonen. En dat allemaal met de smoes dat het anders zielig is voor de kindjes.
De boodschap is dat discriminatie mag, en dat je er gewoon op moet slaan als je iemand monddood wilt krijgen in dit land.

Dat is nog veel kwalijker dan die sneue pogingen om de PVV leeg te trekken.
Een democratische MP onwaardig.
Snarky schreef:
20-11-2018 19:14
Ik vind wat hij zegt eigenlijk veel erger dan hoe hij het zegt.

Hij stelt voor om het recht op demonstratie van bepaalde mensen in te perken, omdat ze worden bedreigd en geïntimideerd door crimineel asotuig (anders kun je die propieters inderdaad niet noemen).

Dat is knagen aan de wortels van de democratie, en en passant de slachtoffers straffen en de agressors belonen. En dat allemaal met de smoes dat het anders zielig is voor de kindjes.
De boodschap is dat discriminatie mag, en dat je er gewoon op moet slaan als je iemand monddood wilt krijgen in dit land.

Dat is nog veel kwalijker dan die sneue pogingen om de PVV leeg te trekken.
Een democratische MP onwaardig.
Aan de andere kant vind ik dat er wel wat voor te zeggen valt om de vrijheid van demonstraties in te perken wanneer dat de veiligheid ten goede komt.

Bij demonstraties gaat het erom dat men gehoord wordt, en de meest effectieve manier is imo niet meer om in 2018 op straat te gaan staan..

Je hebt tegenwoordig andere middelen om meningen te vergaren en ze vervolgens voor de tweede kamer voor te dragen bijvoorbeeld of om ze aan gelijkgestemde door te geven.

Moet je dat dan perse op straat willen doen? Dat is eigenlijk nog het kortst rijkende geroep. Gewoon even een vraag los van wat ik van Rutte en zijn taalgebruik vind.
Laat maar.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 20-11-2018 21:07
Reden: ongepast
97.98% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het eigenlijk wel prima om een beetje menselijkheid te zien, mee met de tijd. Ondanks dat zowel Rutte en de VVD mij niet aanstaan, vind ik dit prima.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Onprofessioneel en een hopeloze poging de aanhang van PVV achter zihh te krijgen.

Dat recht om te demonstreren mag wat mij betreft idd wel op wat punten worden ingeperkt. Voordat we Amerikaanse taferelen krijgen waarbij er bv gedemonstreerd wordt bij de uitvaart van een soldaat.
Je kan je afvragen of je dat moet willen.
Alle reacties Link kopieren
Ach. Jesse Klaver is weer te voorzichtig. Geert te direct....

Ik stem nooit vvd maar Rutte is niet eens zo slecht. Balkenende was al helemaal pet...
Ik vind ook dat hij dingen mag benoemen zoals ze zijn en zie het probleem niet, het is ook nooit goed, en ja ik stem op hem.
Alle reacties Link kopieren
Prima. Als hij nette, politiek verantwoorde antwoorden geeft is het ook weer niet goed, omdat hij dan weer te elitair is. Met dit soort woorden snapt iedereen in de bevolking wat hij zegt. Dat willen we toch?
Laat maar.
Alle reacties Link kopieren
Het zou op zich wel kunnen, als het in-character was. Maar dat is het niet. Ik vind het erg populistisch en doorzichtig (en daarom paradoxaal genoeg ook weer wel in-character :proud:).
Vraag me af of het aanslaat bij de beoogde doelgroep (zal wel).
Overigens vind ik wel dat een Kamerlid zich meer kan permitteren dan een MP.
impala wijzigde dit bericht op 20-11-2018 19:44
27.73% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
Snarky schreef:
20-11-2018 19:14
Ik vind wat hij zegt eigenlijk veel erger dan hoe hij het zegt.

Hij stelt voor om het recht op demonstratie van bepaalde mensen in te perken, omdat ze worden bedreigd en geïntimideerd door crimineel asotuig (anders kun je die propieters inderdaad niet noemen).
Dat zei Dijkhoff
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~beeef411/

Tenminste die heb ik er over gehoord.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Iemand die de hitlergroet brengt mag wat mij betreft zo genoemd worden door de MP
Alle reacties Link kopieren
Snarky schreef:
20-11-2018 19:14
Ik vind wat hij zegt eigenlijk veel erger dan hoe hij het zegt.

Hij stelt voor om het recht op demonstratie van bepaalde mensen in te perken, omdat ze worden bedreigd en geïntimideerd door crimineel asotuig (anders kun je die propieters inderdaad niet noemen).

Dat is knagen aan de wortels van de democratie, en en passant de slachtoffers straffen en de agressors belonen. En dat allemaal met de smoes dat het anders zielig is voor de kindjes.
De boodschap is dat discriminatie mag, en dat je er gewoon op moet slaan als je iemand monddood wilt krijgen in dit land.

Dat is nog veel kwalijker dan die sneue pogingen om de PVV leeg te trekken.
Een democratische MP onwaardig.
Had je iets anders van Rutte verwacht dan? Rutte is MP van blanke Nederlanders, niet van gekleurde. Ik verdenk hem ervan een nog grotere racist dan Wilders te zijn.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
20-11-2018 20:01
Had je iets anders van Rutte verwacht dan? Rutte is MP van blanke Nederlanders, niet van gekleurde. Ik verdenk hem ervan een nog grotere racist dan Wilders te zijn.

Volgens mij is het een poging van hem om de politieke angel eruit te halen. Hij had het over hooligans die er gewoon op uit zijn om te vechten (of zoiets), alsof dit gaat over voetbalsupporters van twee rivaliserende clubs.
Wie de beelden van Vice heeft gezien, van de gebeurtenissen in Eindhoven, weet heel goed dat hier iets anders aan de hand is.
Hij moet nu moreel leiderschap laten zien, maar dat zit er bij hem niet in, geloof ik.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
20-11-2018 20:14
Volgens mij is het een poging van hem om de politieke angel eruit te halen. Hij had het over hooligans die er gewoon op uit zijn om te vechten (of zoiets), alsof dit gaat over voetbalsupporters van twee rivaliserende clubs.
Wie de beelden van Vice heeft gezien, van de gebeurtenissen in Eindhoven, weet heel goed dat hier iets anders aan de hand is.
Hij moet nu moreel leiderschap laten zien, maar dat zit er bij hem niet in, geloof ik.
Hij wordt daar ook op aangeproken, terecht denk ik. Maar daar mogen we het niet over hebben, want zp-gerelateerd ;-)
.
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
20-11-2018 20:14
Volgens mij is het een poging van hem om de politieke angel eruit te halen. Hij had het over hooligans die er gewoon op uit zijn om te vechten (of zoiets), alsof dit gaat over voetbalsupporters van twee rivaliserende clubs.
Wie de beelden van Vice heeft gezien, van de gebeurtenissen in Eindhoven, weet heel goed dat hier iets anders aan de hand is.
Hij moet nu moreel leiderschap laten zien, maar dat zit er bij hem niet in, geloof ik.
Rutte probeert al jaren angstvallig en krampachtig dit debat buiten de politiek te houden. Hij moet wel, want zijn achterban spint garen bij de status quo en wil helemaal geen inclusievere samenleving.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
20-11-2018 20:28
Rutte probeert al jaren angstvallig en krampachtig dit debat buiten de politiek te houden. Hij moet wel, want zijn achterban spint garen bij de status quo en wil helemaal geen inclusievere samenleving.
rutte is bang om de boze witte achterban te verliezen aan de pvv
S-Meds schreef:
20-11-2018 20:29
rutte is bang om de boze witte achterban te verliezen aan de pvv
Onzin, die "boze witte achterban" gaat sowieso niet op de VVD stemmen, moet je maar een keer nagaan hoe een gemiddelde PVVer over Rutte denkt, daar lusten de honden geen brood van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven